siklara2012.07.12. 18:08

Silent Hill: Downpour (PS3)

Még a múlt héten a végére értem a vizes Silent Hillnek, és igazi felüdülés volt a 35 fokos hőségben, ezért eredetileg szép és részletes beszámolót akartam írni róla, ám megint a lustaság győzött.

Azt hiszem, nem túlzás, ha azt állítom, hogy a Downpour az egyik legerősebb érv volt amellett, hogy PS3-at vegyek, mert bár tudom, hogy akadnak ennél sokkal jobb játékok is a gépre, elvetemült Silent Hill rajongó vagyok (és semmi jelét nem mutatták annak, hogy ezt valaha is ki akarnák adni PC-re). Az utóbbi években nem sok jó termett nekünk, a Homecomingot tavaly vittem végig és elég rossz szájízt hagyott maga után, a Shattered Memories nem tetszett, ezért félbehagytam, az Originst pedig a harcrendszere miatt tettem félre. Kicsit féltem, amikor az előzetesekből láttam, hogy a Downpour az Origins harcrendszerét akarja kombinálni a Shattered Memories menekülős részeivel, a betétdalt meg a Korn énekli...

Meglepett, mennyire szórakoztatónak és tartalmasnak találtam azt a jó másfél órát, amíg Murphy eljut Silent Hillbe, majd épp a városkában ért az első csalódás, amikor elkezdtek jönni a kretén külsejű, béna ellenfelek. Szerencsére hamar kárpótolt a felfedezés öröme és a mellékküldetések, amikből első nekifutásra véletlenül ki is hagytam párat (Tipp: a rendőrautóst csinálja meg mindenki elsőre, mert valami hihetetlenül idegtépő, és az egyik metróállomáson csövelő hajléktalan kéréseit is nagyon megéri minél előbb teljesíteni). Csak a főszálra koncentrálva egy eléggé lecsupasztott, jóval rövidebb, de alapvetően ügyesen összerakott történetet kapunk néhány kiszámítható és néhány igen meglepő fordulattal.

Amiért nekem igazán tetszett ez a rész, az a hangulata és a változatossága: ügyesen ötvözi a korábbi részek jellegzetességeit, mégsem jellegtelen iparosmunka, hanem még a kissé Alan Wakes nyúlásokkal együtt is sajátos élményt nyújtott (és ebben komoly szerepe volt a zenének is). Végig az volt a benyomásom, hogy a Vatrás srácok nagyon komolyan vették a rájuk bízott feladatot, többségük régóta a sorozat rajongója, próbáltak kicsit mindenki kedvében járni, és alighanem csak a szoros határidő miatt maradt a játék néhány eleme kifogásolható állapotban. Mivel a helyszínekre és a kalandelemekre koncentráltak, valószínűleg kicsit alábecsülték a szörnyek szerepének fontosságát, így az összhatás inkább érdekes lett, mint ijesztő. Végig az érdekelt, mit fogok megtudni Murphy múltjáról és milyen sorsokat ismerhetek meg Silent Hill lakóinak hátrahagyott nyomait vizsgálgatva, a folyton rám ugráló dögök viszont túlnyomrészt inkább idegesítőek és röhejesek voltak, semmint félelmetesek. Párszor elég rendesen megijesztettek, de legtöbbször csak vállvonogatva elfutkostam mellettük, mint anno a Soul Reaverben Razielként, csak sajnos nem mindig lehet.

Bánatos bociszemű főhős. :3

További összefüggő szöveg helyett jöjjenek inkább a pro-kontra érvek:

  • nagy bejárható terület, sok felfedezésre váró épület és belső helyszín

  • változatos, alaposan kidolgozott helyszínek (igaz, hogy a csehek se bírták kihagyni a kórházat, de egészen újszerűen tálalták; személyes kedvencem a Historical Society könyvtára, biztos mert bölcsész vagyok )

  • irtó beteg alternate world szakaszok

  • nem szájbarágós, szép lassan kibontakozó, fordulatos történet 6 féle befejezéssel

  • opcionális mellékküldetések, amelyek némelyike nagyon ötletes, vagy egyenesen hátborzongató és amiknek hála órákra el lehet veszni a városban

  • sok-sok easter-egg a rajongóknak (meg az is aranyos, amikor látod, hogy a gyerekszobában cseh mesekönyv hever az asztalon )

  • a hangsúly ismét a történetre és a sorozat horror-kaland jellegére került

  • megint külön be lehet állítani a harcok és a fejtörők nehézségét

  • végre megint vannak normális fejtörők!

  • minél jobban esik az eső, annál nagyobb veszélyben van Murphy

  • nincs életcsík; ha haldoklunk, azt Murphy tántorgása és csuromvér külseje jelzi (de a statisztikáknál meg lehet nézni, hány százalékon van Murp élete)

  • relative használható harcrendszer egy Silent Hill játékban!!! (de komolyan, én általában elég béna vagyok, de most nagyon jól boldogultam)

  • sokféle közelharci fegyver (serpenyő!)

  • nagyon jól használható notesz tippekkel, térképpel, mindennel

  • érdekes, sok meglepetést tartogató főhős és mellékszereplők

  • igényes szinkron

  • hangeffektek és zene (lehet, hogy már nem Akira Yamaoka áll mögötte, de szvsz Daniel Licht is kiváló munkát végzett, a rádióba összeválogatott számokért pedig külön plusz pont jár)

  • szánalmasan kevés fajta szörny (a fair play érdekében: a régi részekben sincs sokal több, de jobban voltak elosztva, itt viszont a városban folyton ugyanaz a kettő jön, ami hamar baromi unalmassá válik)

  • vérgagyi, ötlettelen szörnydizájn (a Murphyre ugráló maszkos fangirlek, a kigyúrt vérfarkas-izék és a próbababa-szellemek a közelébe sem érnek a bizarr, emberi lényre alig emlékeztető kreatúráknak, amikkel a korábbi részekben találkozhattunk)

  • állandóan újratermelődő ellenfelek (értem én, hogy Silent Hillben nem lehet csak úgy háborítatlanul sétálgatni, de egy idő után megőrjít, hogy kétpercenként rám ugrik valami)

  • középszerű grafika (néha nagyon szép, néha meglepően ronda, nekem igazság szerint megfelelt)

  • kisebb technikai gondok (ritkán tölt és kevés a töltőképernyő, viszont néha elég csúnyán beröccen)

  • kicsit több interaktivitás nem ártott volna

  • az a kevés döntés, ami van, meglehetősen súlytalan, még ha ki is hatnak a befejezésre

  • a rengeteg felvehető csetresz miatt az ember egy idő után immunissá válik a "pick up" szöveg felvillanására és simán elsétálhat quest itemek mellett

  • az utolsó szakasz túl akciódús, a folyamatos bunyó rá van kényszerítve a játékosra

  • miért nem Mary-Elizabeth McGlynn énekli a betétdaaaaaaalt

Na nem baj, a sok rinyám ellenére is 8/10

A cseh Vatra Games feltámasztotta a sorozatot, a Downpour messze a legjobb rész a Silent Hill 3 óta! Lenne mit csiszolni rajta, leginkább szörny-fronton, de nekem minden hibájával együtt nagyon tetszett, úgyhogy neki is állok még egyszer, hogy megcsináljam a kimaradt mellékvágányokat. : )

Furcsállom egyébként, hogy a Downpour még a sorozat rajongói között is annyira visszhang nélkül maradt... ennyire nem érdekel senkit, vagy csak mindenki nyaral? Tegnap fürödtem én is a Velencei-tóban, amíg a vihar haza nem zavart, bár rám a víz úgysem veszélyes. : )

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Comedian
Fenegyerek: Újjászületés

2025.04.18.
2

p34c3
HITMAN PSVR2

2025.04.11.
8

Necroman Mk2
Remains of Edith Finch

2025.04.10.

Comedian
Pearl

2025.03.12.
5

Necroman Mk2
Mythwrecked

2025.03.12.
2

Comedian
X

2025.03.08.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2025 - az idei döntősök

2025.03.07.
9

Necroman Mk2
Vanishing of Ethan Carter

2025.02.28.

Necroman Mk2
NFS Undercover

2025.02.20.
8

p34c3
2 éves a PlayStation VR2

2025.02.16.
5

Doberman
Út a Semmibe..

2025.02.14.
2

CHASE
25 legjobb/kedvenc jelenet..

2025.02.09.

Necroman Mk2
20 Days to Find Amy

2025.01.29.
3

keviny
Feltörekvő zenés blog

2025.01.06.
22

Doberman
Thy Catafalque

2025.01.01.
4

Necroman Mk2
2024. év dala

2024.12.31.
3

p34c3
Alien: Rogue Incursion

2024.12.29.
6

Necroman Mk2
Cthulhu Saves Christmas

2024.12.26.
2

p34c3
BolGOG Karácsonyt

2024.12.24.
21

Stadia HUN
Amazon Luna 2024 update

2024.12.16.
4