shearer2012.09.10. 10:33

Binary Domain

Talán már fél éve is megvan, hogy egyik haverom kezembe nyomta a Binary Domain-t, azzal a kijelentéssel, hogy "nem hinnéd róla, de ez kurva jó". Tényleg nem hittem róla, jó sokáig porosodott a polcomon, ám hétvégén kedvem támadt egy kis lövöldözéshez - ám még ennél is többet kaptam tőle.

Ismét a jövőben járunk, egy olyanban, amit már számos sci-fi/cyberpunk könyvben, filmben és videójátékban láthattunk. A globális felmelegedés következtében a világ nagyvárosainak jelentős hányada a víz alá került, az emberiség kénytelen volt "feljebb" költözni. A gigászi újjáépítési munkálatokhoz kevés volt az emberi erő, robotokra volt szükség. Sokra és minden korábbinál fejlettebbekre, úgyhogy a robotipar szárnyalni kezdett. Két mammutvállalat tört az élre, az amerikai Bergen és a japán Amada. A japánok jártak előrébb a technológiát és az elképzeléseket illetően, ám a verseny némi ipari kémkedés és perek tömkelege után végül a Bergen került ki győztesen, és hogy egy életre bebiztosítsa a vezető szerepét az ENSZ tagállamok megalkották a Genovai Egyezményt. Ez papíron a robotika alapelveit rögzítette, ám valójában csak arra szolgált, hogy az esetleges riválisokat kiszorítsa a versenyből. Ennek következtében Japán, ahol azért az Amada megőrizte pozícióját és beleépült a mindennapi élet minden szegletébe, ismét az elszigetelődés útjára állt.

Mindennek már negyven éve, amikor a Bergen vezetője ellen merényletet kísérelnek meg. Nem egy ember, hanem egy robot, aki embernek látszott (amolyan terminátor módra), és embernek is hitte magát (amolyan Terminátor 4 módra, bár közel sem ez az egyetlen hasonló témájú alkotás). Az Államok vezetése az ENSZ-el karöltve egyből Japánba küldi az ún. Rust Crew-t, egy a robot incidensek kezelésére szakosodott nemzetközi kommandót.

Az alapszituról ennyi elég is. A történet igencsak kellemes meglepetést okozott, ugyan a téma amiket feszeget közel sem eredeti, neadjisten új, de azért egy átlag 3rd person shooter játékhoz képest kellően mély és elgondolkodtató, a cselekmény pedig fordulatos. Ráadásul az ún. "trust system" jóvoltából a csapattársaink bizonyos szituációkban másként reagálnak, így akár a sztori végkifejlete többféle képen is alakulhat. Ugyan Metropolis, Ghost in the Shell, Terminator, Galaxy Express vagy Blade Runner szintre sosem emelkedik a játék történetileg és filozófiailag, karakterek szempontjából meg pláne, de azért nagyon ügyesen merít belőlük, szóval a téma iránt érdeklődőknek már eleve ajánlott.

Mit tud még a játék? Igazából annyit amit manapság minden fedezékes lövöldözős vetélytársa, kicsivel erősebb csapatmunkával. Szinte végig többedmagunkkal irthatjuk a ránk törő robotsereget, gyakran 3-4 társunk is a harctéren lesz, akikkel érdemes kommunikálni, főleg nehezebb szinten. Azért aki annyira nem szeret parancsokat kiadni, az se keseredjen el, maguktól is elég jól harcolnak, és ha elég jók vagyunk, akkor egyedül is jól boldogulhatunk.

Nanotechnológia segítségével fejleszthetők a karakterek, terminálok segítségével az elsődleges fegyverek - ez mind szép és jó, de sajnos ez azt eredményezi, hogy ez a játék is olyan mint egyre több cím a műfajban: az elején idegesítően nehéz, a vége felé meg már tök könnyű. Bár azt azért gyorsan hozzáteszem, hogy egy-két idegörlő helyet leszámítva nem vészesen nehéz cím a Binary Domain, elsőre is hardon toltam végig, és kb. egy átlagos nehézségnek felelt meg. A játék kellemesen hosszú, kb. 12 órá alatt értem a végére, és még marad egy csomó gyűjtögetni való, és mivel érdemes többször is végig menni rajta, ezért a szavatosságra nem lehet panasz. Ja és van multi is, meg valamiféle horda mód, de azokat nem próbáltam.

Mire lehet akkor panasz? Néhány feladat kivitelezése elég gyenge lábakon áll, az irányítás sem tökéletes, különösen a fedezékbe húzódással vannak időnként problémák. Nincsen sok, de azért előfordulnak QTE-ek is, amik tök feleslegesek voltak, és elég bénák is. Amiből viszont sok van az a bossfight. Ezt néhány review negatívumként hozta fel, nekem sok bajom nem volt velük, de tény, hogy néhány melákba a kelleténél jóval több ólmot kell pumpálni, a Tsar Runner-t konkrétan fél óráig tartott kifüstölni. Félreértés ne essék: legyen nehéz egy bossfight, de ne attól, hogy rohadt sokáig kell sorozni - márpedig itt csak erről van szó, mert amúgy nem nehezek. Viszont baromi látványosak, de ez néhány sivár helyszínt leszámítva az egész játékról elmondható.

Nem egy tízpontos játék a Binary Domain, a japán játékok gyermekbetegségei ebben is visszaköszönnek, ha nem lenne decens sztori és dizájn, akkor nem nagyon emelkedne ki a cover shooter játékok unalmas tengeréből, de így viszont igen. Gyanítom most már elég kedvező az ára, úgyhogy mindenkinek csak ajánlani tudom. Nagy kár, hogy elég gyenge eladásokat produkált, és mivel a Sega is gyakorlatilag kifingott, ezért nem sok esélyt látok a folytatásra, pedig lenne benne potenciál. Nem is igazán értem miért nem harapott rá jobban a közönség, pedig szemmel láthatólag igyekeztek a nyugati igényt is kielégíteni (multinacionális szereplőgárda, van itt minden: modoros francia robot, cinikus angol, menőcsávó amerikai, szende szexi kínai, melák néger, stb.), és ez nagyjából úgy sikerült, hogy az nem ment a minőség jelentős rovására. Kár érte.

vem
Az "inventory hell" jelenség

A mostani videóban arról mesélek, milyen mechanikák vezetnek ahhoz hogy tele leszünk haszontalan és/vagy nehéz dolgokkal, melyik játék hogy próbálta ezt kezelni és mit várhatnánk el joggal a jövő játékaitól.

12 órája

Necroman Mk2
Mutropolis

A lelet azonosítása: old school kalandjáték a XXI. századból

5 napja
5

Cash Bacsi
Forge of Empires - Teszt (iOS)

Annyit és olyan régóta jött az arcunkba a reklám, hogy most már ki kellett próbáljuk!

7 napja
1

p34c3
Drága hobbi a videojáték?

- Tényleg léteznek olyan emberek, akik eredeti, dobozos játékokat vesznek? Akik megengedhetik maguknak ezt a méregdrága úri huncutságot? Gondoltam magamban, miközben vágyakozó pillantásokkal néztem a kirakat túloldalán díszelgő protoss csábító sárga szemeibe.

7 napja
41

pendrivedealer
Stardew Valley és aniMonológ!

Sziasztok! A mai bejegyzés egyik jelmondata, hogy online kertészkedni igenis jó!

2021.02.23.

elvis
Monza Action (GT Sport)

Volt pár izgalmas verseny a hétvégén, de ezt az akciót ki kellett emeljem!

2021.02.22.
6

Stadia HUN
Cyberpunk 2077 (Stadia)

Good morning, Night City! Megérkezett a Stadia legjobb játéka?

2021.02.20.
5

vem
Retro PC #12: HD 6450 vs 9600 GT

Mire képes egy gép, ami olcsóbb mint egy AAA játék? És vajon hogy teljesít a 9600 GT a HD 6450 ellen? Mennyit dob ez a konfigon? Nézd meg a videót és kiderül!

2021.02.16.
4

Necroman Mk2
HuniePop 2: Double Date

NYERTESSEL FRISSÍTVE! Szeretnéd megmenteni a világot, miközben a két nős randi és a hármas szex mesterévé válsz? (18+)

2021.02.14.
36

Stadia HUN
Baljós árnyak

A Stadia jelenlegi helyzete és jövőbeli kilátások

2021.02.12.
19

Stadia HUN
Reigns (Stadia)

Király király-szimulátor, tinder-stílusban.

2021.02.09.

CHASE
Az Évtized filmjei - 10-6.

Az utolsó előtti etap következik.

2021.02.07.
8

Necroman Mk2
Strike Suit Zero

Ace Combat az űr hidegében

2021.02.02.
1

CHASE
A kétezres évek legjobb filmjei

Úgy gondoltam, az Évtized filmjei felsorolás - természetesen soha el nem készülő - finisébe érve, fokozva a várakozásokat és az elvárásokat kiblogolom, hogy sztem mik voltak a 2000-es évek ugyanezen mérföldkövei.

2021.02.02.
19

elvis
TimeCop1983

Synthwave/electro gyöngyszem! Füleljétek, hallgassátok!

2021.02.02.
4

Cash Bacsi
Giblins - Teszt (iOS)

Az ötlet nem eredeti, de a játék nagyon!

2021.02.01.
3

carville
A Gamestop részvények bohócai

Hosszú és szakszerű(bb) ellenvélemény a címlapi cikkel kapcsolatban.

2021.01.31.
16

p34c3
Pod előttem, pod utánam

Sok éve már, hogy a napjaim jelentős része podcast hallgatással telik, azok közül is talán a videojátékokkal foglalkozóak a legkedvesebbek számomra.

2021.01.23.
17

Necroman Mk2
Surgeon Simulator 2013

Orvost! De ne azt az egybalkezest!

2021.01.21.
2

axl
Tükörország peremén...

...hitem újra meglelém.

2021.01.21.
15