Rewmac2012.09.27. 15:19

Dead Or Alive 5 - Teszt

Keblek, ninják, robbanások, bunyó...Kérdés van?

A Dead or Alive széria azt hiszem sosem érte el azt a popularitást ebben a generációban, mint egyes versenytársai, viszont egyedi hangulatával és harcrendszerével könnyen magával ragadta a leghardcoreabb formákat. A látványos, komplex harcrendszerrel rendelkező, precíz támadásairól, a generáció elején elhíresült negyedik epizód igazi siker volt. Azóta ziccereket hagytak ki a készítők. Lássuk, hogy mire volt képes az utód 5 évvel később.

A történet két évvel az előző játék vége után játszódik. Helena újra akarja építeni a DOATEC-et, hogy felhasználja a technológiát a jó érdekében. A szervezetet átalakítja, majd úgy dönt, hogy megindítja a folyamatot ami az ötödik Dead or Alive bajnokság megtartását eredményezi majd. A Story Mode lehetőséget ad arra, hogy végig próbálgassuk a karaktereket egy megfelelő háttér anyaggal körítve. Karakterenként 3 harcot bíz, ránk a játék miközben végigkövethetjük, mi történik a háttérben. A gondom ott volt, hogy amíg én örülök ennek, hiszen ez az, amit az alig pár hete megjelent Tekken Tag 2-ből hiányoltam, egész egyszerűen néha csak úgy átugrik egyik karakterről a másikra és nem értjük mi történik. Az átvezető mozik pedig olykor kérdésesek, mivel gyakran értelmetlenek, de ettől függetlenül egy idő után összeáll a kép. Ugyanakkor egy verekedős játéknak amúgy sem ez kell, hogy legyen a legerősebb pontja. Megközelítőleg 6-7 óra történetmód befejezése, mely több mint 50 fejezetből áll. Lehetne jobban átgondolt ez a mód, de önmagában már az is egy szép húzás, hogy belekerült. A story helyettesíti a karakterek egyedi endingjeit, hogy egységessé tegye a történetet.

A grafikáról felemás élményeim vannak. Nem közelíti ugyan meg a generáció jelenlegi „szép” vizuális programozással megáldott Nem lehet azt mondani, hogy egy csoda, de messze van a rondától, tipikus Team Ninja prezentáció. Amíg a részletes arc textúrák hiányoznak, de az effektek viszont kárpótolnak mindenért. Külön kiemelném a kamera kezelést, hiszen az Action kamerának és az egyes esetekben létrajövő lassításoknak köszönhetően kiemelkedő élményben lesz részünk. Az animációk teljesen rendben vannak, részletesek és karakterenként teljesen eltérnek. A női karakterek mellkasa viszont az arcok elemzéséről minden férfi játékos tekintetét elvonzza, éppen ezért felesleges keresni Tina textúráit, mert úgyis csak nyaktól lefelé fogjuk felmérni mielőtt, agyonver minket. Az arcokat leszámítva minden más remekül ki van dolgozva érezhetően az ötödik részben is nagy szerepet kaptak az egyes női idomok különböző pozíciókban való prezentálása.

Folyamatos nyúzás ellenére akadás nélkül muzsikált, a képtörések és framerate droppok teljesen megszűntek. Ennek ellenére jelezték többen, hogy alkalmas fagyásra a játék. Ami azonban nem opcionális az pedig a tény, hogy sokat tölt a játék. Ez fekete képernyőt jelent olyan 20 másodpercig majd még 8-10 másodpercre kiírja a "Loading" feliratot. Ez egy Arcade mód indításánál egyszer van, illetve a végén a mentés közben. A Dead or Alive 5 azon kevés játékok közé tartozik melyben a pálya animációk kiemelkedő jelentőséggel felruházva vannak jelen. Nincsen unalmas pálya. Ezt köszönhetjük a grafikus kivitelezésnek, a háttérben folyamatosan folyó eseményeknek és a Danger Zone-oknak elnevezett törést, robbanást előidéző pontokért. Többször látjuk, hogy egy verekedős játékban történik valami a háttérben, de ez semmilyen kihatással nincsen a környezetre és a csatára, az Dead Or Alive ezt kicsit fel szerette volna dobni. Kezdve onnan, hogy egy jól megkínált rúgással ellenfelünket az épülő felhőkarcoló tetejéről agresszívan letessékeljük, majd utána ugrunk, mint Pókember csak szeretne és folytatódhat a harc egy egészen más környezetben. Amíg a többi játék, lásd a konkurens Tekken Tag 2 csak leszakadó padlókkal és átszakadó falakkal jelentkezett a DoA egyedi teljes értékű kis mini scene-kkel mutatja be a pálya cserét, vagy egy-egy Danger Zone aktiválását.

A harcrendszer tovább is mély, komplex és precíz időzítésekre van kiépítve. A kontra rendszeréről elhíresült sorozat nem okoz csalódást. Továbbra is ki kell ismerni ellenfeleinket ahhoz, hogy támadásaikat semlegesíteni tudjuk. Ez könnyebb bizonyos karakterekkel és nehezebb másokkal. Vegyük például a jó öreg Bass-t vagy a drága Tina-t. Akiket jobb addig ütni, amíg el nem kapnak, mert ha ez megtörténik, akkor nagyon könnyen eliminálnak minket egy fogás kombináció segítségével. Ugyanakkor ott van Rig az új fiú, aki rúgás technikáinak köszönhetően olyan sebességgel kényszerít bárkit térdre, hogy a végén még elnézést is kér, amiért ő maga sincs tisztában vele mikor hogyan pörgött a pályán. Az input rendszer azonban néhol hibás és késve érzékeli a különböző kombinációk végelegesítését, ebből kifolyólag megtörténhet, hogy rosszul ütemezett támadássorozat következik, amire a gép vagy egy emberi ellenfél is azonnal büntető jelleggel reagál. Újdonság azonban a Power Blow rendszer. Ez úgy működik, mint a Street Fighter-ben az Ultra Combok. Rendkívül látványos és sebzésben is igen gazdag mozdulat sorozat megfordíthatja egy csata menetét. Azonban nem tudjuk folyamatosan ezt adogatni az ellenfélnek, hiszen legalább 50% alatt kell, hogy legyen az életerőnk és mindenkinél van ennek a támadásnak egy betöltési ideje. Hasonló a Critical Burst is, de teljesen más funkciót lát el. Inkább kimenekítő, defenzív jellege van, még ha támadásként is fogható föl. Mint mindig az időzítés az ötödik inkarnációban is főszereplője a rendszernek. Elengedhetetlen, hogy tudjuk, mikor mit akarunk csinálni. Ennek ellenére a kezdőknek lehetőségük van a gombok nyomkodására a legkönnyebb fokozaton és így kapnak bőségesen látványt a minimális kihívások mellett. A karakterek száma 23 ebben benne van a két új szereplő Mila aki egy MMA-s hölgyemény természetesen Tecmo által programozott dekoltázzsal és a Rig aki pedig taekwondo akrobatikus királya. A szereplők között három vendégszereplő is helyet kapott, kik a Virtua Fighter univerzumát képviselik, ők: Akira Yuki, Sarah Bryant and Pai Chan. Visszatérő szereplőként beköszön Gen Fu is, valamint játszhatóvá válik számunkra az előző játék gonosz Alpha-152-ese. Leon idén kimaradt. Más játékok magasabb karakterszáma kecsegtetőbb lehet, de a DoA szereplői is bőven elég változatosak ahhoz, hogy azt mondjuk, vannak elegen.

A játékmódok között a Story mellett van lehetőségünk edzeni a géppel mely szíves betanítja nekünk választott karakterünk erősségeit. Az arcade mód a szokásos azonban rengeteg nehézségi szint van. A Rookie-tól (kezdő) egészen a negyedik hard fokozatig. Mindenki megtalálja magának a megfelelő kihívást úgy, hogy nem tépi ki a haját a végén egy mindent lekontrázó Alpha-152-től. Az online kicsit próbál hasonlítani a Street Fighter kihívó rendszeréhez. Engedélyezhetjük, hogy miközben más játékmódokat játszunk, online harcosok kihívjanak minket egy csatára. Ez azoknak jó, akik szeretik az ilyesmit és találkoztak már ezzel a funkcióval a Street Fighter 4-nél. Úgy kell elképzelni, hogy játszunk az arcade móddal, majd egyszer csak beköszön egy vadidegen és kihív minket. Az egy az egy elleni harcok mellett lehetőség van páros meccsekre lejátszására, noha ennek rendszere nem olyan mély, mint az erre kiélezett Tekken Tag Tournament 2-é, de mégis valami kis plusz. A multiplayer módokkal azonban vannak problémák. Nem mindig képes csatlakozni illetve, sokszor csak keres feleslegesen. Amennyiben más régióból sorsol nekünk ellenfelet bizony lehetséges, hogy masszív laggal fogunk találkozni. Egy ennyire precízen fölépített harcrendszernél pedig egy szezonális 2 másodperces laggolás eldönthet egy online meccset. Nem olyan gyakori, mint gondolnánk és privát lobbyban pedig nem jellemező egyáltalán.

A Dead Or Alive 5 bár nagyon kevés igazi újdonságot hoz a verekedős játékok világába, viszont amit hozzátesz, azt jól teszi. Leszámítva az apróbb botlásokat és kissé erőltetett online szférát dinamikus kis verekedős játék lett. A pontos támadások, látványos kombók továbbra is magukkal ragadhatják a stílus rajongóit. A hardcore rajongók mellett azonban kezdőknek is lehetőségük van egy kicsit érvényesülni, hiszen vannak egyszerűbb módok. A szavatosságát mindenki maga dönti majd el, de láttunk már tartalmasabb verekedős játékot nem is egyet. A prezentáció területén lenne mit fejlődnie, de ezen kívül egy viszonylag kerek történettel felszerelt anyagot kapunk a harcok mellé, ami egy sajátos atmoszférát teremt.

**Pozitív: Látványos csaták, ötletes pályák, kellemes atmoszféra, precíz harcrendszer, DoA hölgyemények, tanulási lehetőség kezdőknek

Negatív: Rengeteg töltés, lassú matchmaking és olykor érdekesen reagáló hit counterek, egyes esetekben az auto-save elfelejt menteni, néha laggos multi meccsek

Összpontszám : 7.5**

Necroman Mk2
Mutropolis

A lelet azonosítása: old school kalandjáték a XXI. századból

1 napja
1

Cash Bacsi
Forge of Empires - Teszt (iOS)

Annyit és olyan régóta jött az arcunkba a reklám, hogy most már ki kellett próbáljuk!

2 napja

p34c3
Drága hobbi a videojáték?

- Tényleg léteznek olyan emberek, akik eredeti, dobozos játékokat vesznek? Akik megengedhetik maguknak ezt a méregdrága úri huncutságot? Gondoltam magamban, miközben vágyakozó pillantásokkal néztem a kirakat túloldalán díszelgő protoss csábító sárga szemeibe.

3 napja
24

pendrivedealer
Stardew Valley és aniMonológ!

Sziasztok! A mai bejegyzés egyik jelmondata, hogy online kertészkedni igenis jó!

8 napja

elvis
Monza Action (GT Sport)

Volt pár izgalmas verseny a hétvégén, de ezt az akciót ki kellett emeljem!

9 napja
6

Stadia HUN
Cyberpunk 2077 (Stadia)

Good morning, Night City! Megérkezett a Stadia legjobb játéka?

2021.02.20.
5

vem
Retro PC #12: HD 6450 vs 9600 GT

Mire képes egy gép, ami olcsóbb mint egy AAA játék? És vajon hogy teljesít a 9600 GT a HD 6450 ellen? Mennyit dob ez a konfigon? Nézd meg a videót és kiderül!

2021.02.16.
2

Necroman Mk2
HuniePop 2: Double Date

NYERTESSEL FRISSÍTVE! Szeretnéd megmenteni a világot, miközben a két nős randi és a hármas szex mesterévé válsz? (18+)

2021.02.14.
35

Stadia HUN
Baljós árnyak

A Stadia jelenlegi helyzete és jövőbeli kilátások

2021.02.12.
19

Stadia HUN
Reigns (Stadia)

Király király-szimulátor, tinder-stílusban.

2021.02.09.

CHASE
Az Évtized filmjei - 10-6.

Az utolsó előtti etap következik.

2021.02.07.
8

Necroman Mk2
Strike Suit Zero

Ace Combat az űr hidegében

2021.02.02.
1

CHASE
A kétezres évek legjobb filmjei

Úgy gondoltam, az Évtized filmjei felsorolás - természetesen soha el nem készülő - finisébe érve, fokozva a várakozásokat és az elvárásokat kiblogolom, hogy sztem mik voltak a 2000-es évek ugyanezen mérföldkövei.

2021.02.02.
19

elvis
TimeCop1983

Synthwave/electro gyöngyszem! Füleljétek, hallgassátok!

2021.02.02.
4

Cash Bacsi
Giblins - Teszt (iOS)

Az ötlet nem eredeti, de a játék nagyon!

2021.02.01.
3

carville
A Gamestop részvények bohócai

Hosszú és szakszerű(bb) ellenvélemény a címlapi cikkel kapcsolatban.

2021.01.31.
16

p34c3
Pod előttem, pod utánam

Sok éve már, hogy a napjaim jelentős része podcast hallgatással telik, azok közül is talán a videojátékokkal foglalkozóak a legkedvesebbek számomra.

2021.01.23.
17

Necroman Mk2
Surgeon Simulator 2013

Orvost! De ne azt az egybalkezest!

2021.01.21.
2

axl
Tükörország peremén...

...hitem újra meglelém.

2021.01.21.
15

Stadia HUN
Stadia Premiere Edition

Mi kell a teljes Stadia élményhez? Hivatalos kontroller és Chromecast Ultra. Hardverbemutató!

2021.01.19.
7