siklara2012.09.28. 14:32

Új Thief 2 és System Shock 2 patch!!

Szerintetek mit érezhet az egyszeri Thief fanatikus, amikor kedvenc játékához 12 évvel a megjelenése után váratlanul új "hivatalos" patch érkezik? Hadd segítsek: nincsenek rá szavak.

Szeptember 24-én hétfőn egy francia Thief fórumra egy La Corbeau néven frissen regisztrált tag gyakorlatilag a semmiből rakott fel egy olyan mértékű ráncfelvarrást a Thief 1-2 és a System Shock 2 alatt futó Dark Enginehez, hogy én és a többi rajongó azóta sem tértünk magunkhoz a döbbenettől.

Az új patchekhez mellékelt változtatások listája olyan a pályakészítők számára, akár egy valóra vált álom. Azóta sem tudja senki, mi ez a javítás, honnan jött, és ki készítette, de túl profi ahhoz, hogy amatőr programozó álljon a háttérben. A readme fájl névtelen szerzője ugyan leszögezi, hogy az Eidos Montrealnak és a már rég feloszlott Looking Glass Studiosnak semmi köze hozzá, mégis elég valószínűnek tűnik a pletyka, miszerint egy egykori fejlesztő gondoskodott róla, hogy ezek a több mint tíz év alatt sem elfeledett játékok még jópár évig ne tűnjenek el a köztudatból és a játékosok merevlemezéről.

Elvetemült Thief rajongóként én a Thief 2 patchet próbáltam ki, és bár első ránézésre nem sok változást lát az, aki a korábbi nem hivatalos javításokkal (pl. Tafferpatcher) már felturbózta a két játékot, a fény-, árnyék-, köd- és vizeffektek javulása így is észrevehető. A patch a motor néhány régi hibájának kiküszöbölése mellett elsősorban azt a célt szolgálja, hogy az újabb operációs rendszerekre is gond nélkül feltelepíthessük a Thief 2-t, valamint játszhassunk 32 bites színmélységben és tetszőleges felbontásban, ami már önmagában hatalmas dolog.

A patch forradalmisága az alaposan megújult DromEd pályaszerkesztő programmal készült új rajongói pályák láttán fog majd igazán nyilvánvalóvá válni; a pályakészítők fantáziájának többé nem szabhat határt a motor korlátozottsága, és a kibővített lehetőségeknek hála robbanásszerű minőségjavulás várható a közeljövőben.

Csak a jövő a megmondhatója, hogy ez a vérfrissítés mennyivel hosszabbítja meg a két legendás sorozat élettartamát, de jó jel, hogy a mostanra egyre inaktívabbá váló közösségek úgy felpezsdültek, mintha villámcsapás érte volna őket, a pályaszerkesztők pedig egymással versengve próbálgatják az új lehetőségeket.

Végezetül, hogy ne csak a levegőbe beszéljek, íme a változtatások listája:

*Renderer:

  • Added windowed mode

  • Added single display mode option - no resolution change between menus and game

  • Added ingame support for all common resolutions, including widescreen

  • Added support for 32-bit color

  • Textures can now be automatically promoted to 32-bit, improving quality and effectively eliminating the palette limit

  • Added UI framerate cap option to avoid GPU fan spinning up in UI

  • Added DDS/PNG image support

  • Added full 24/32-bit TGA/BMP image support

  • Increased the maximum number of frames allowed in animated textures from 20 to 99, and increased the allowable filename length for animated textures (before the underscore) to support more than 7

  • Animated texture rate can now be specified via a material file for that texture

  • Fixed a bug where Transparency property didn't (correctly) apply on objects that contain transparent polys

General:

  • Replaced video player lib with an FFMpeg based one to play cutscenes. LGVid.ax or other codecs are no longer required

  • Option to use OpenAL (if available) instead of DirectSound. Includes support for audio effects in Windows 7 without an EAX-enabled driver (e.g. ALchemy)

  • Added "head_bob" config var to control amount of head bob

  • Added mousewheel support to options menu

  • Fixed player ground contact tracking when walking off an object (caused footstep sounds to get "stuck" on previous material)

  • Fixed sound cap per schema type bug and upped max sound channels to 48

  • Changed screenshot output format to BMP and also added support for PNG screenshots

  • Changed mouselook sensitivity to be resolution independent

  • Added check to avoid trying to open files with reserved system name like com ports

  • AIs now breathe from their head instead of their stomachs. They will no longer drown when up to their waist in water.

  • Lowered player crouch height by a tiny fraction so he's less likely to get stuck on 4 unit tall spaces

  • Added better support for binding actions to the mouse wheel (can bind wheel up and wheel down as separate actions, with modifier key support)

  • Fixed star rendering

  • Added "log_player_pos" command that dumps current player pos to log file (when enabled)

  • Added the ability to detach from ladders by crouching

  • Improved mantling a bit and added optional new mantling algorithm with lower failure rate

  • Fixed a bug which limited number of sound channels to 16 even if more were selected

  • Fixed a bug that sometimes caused doors to float away into infinity

  • Fixed (or at least greatly improved) a bug with edge triggered OBBs sometimes failing to detect collision (in particular for slow moving objects)

  • Fixed framerate dependent speed issue for camvators/moving terrain (with collision type: none)

  • Added "fixed_star_size" option for resolution independent star size

  • Fixed some bugs when attaching to a ladder from water.

  • AIs who are facing very close to a wall will no longer turn to face south when the game begins

  • Health bar drawing adjusted in widescreen

  • Added option to fix arm rendering

  • Added AA to rendering of loadout screen items

  • Fixed pickpocket count bug that would always show 1 more maximum pickpocket than there actually was.

  • Added "Blocks frobs" property, allowing objects to block frobs of objects behind them (e.g. to stop frobbing items through safe doors)

  • Added option to left-align map notes text

  • Made navigation of map/objectives screen a little bit more in-game friendly (screen can also be closed with space, arrow key navigation and return to switch map/obj)*

(A DromEd-es változtatásokat nem idézem, mert kétlem, hogy lenne az oldalon System Shock/Thief pályaszerkesztő)

LETÖLTÉS:

System Shock v2.4 patch

Thief 2 v1.19 patch (az 1.18-as patchet még 2000-ben adták ki…)

System Shock 2 HD demó

Thief HD demó

További infó: Through The Looking Glass forum thread

Nem játszottál még az eredeti és megismételhetetlen Thieffel?! Akkor itt a legfőbb ideje, you taffer!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Comedian
Fenegyerek: Újjászületés

2025.04.18.
2

p34c3
HITMAN PSVR2

2025.04.11.
8

Necroman Mk2
Remains of Edith Finch

2025.04.10.

Comedian
Pearl

2025.03.12.
5

Necroman Mk2
Mythwrecked

2025.03.12.
2

Comedian
X

2025.03.08.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2025 - az idei döntősök

2025.03.07.
9

Necroman Mk2
Vanishing of Ethan Carter

2025.02.28.

Necroman Mk2
NFS Undercover

2025.02.20.
8

p34c3
2 éves a PlayStation VR2

2025.02.16.
5

Doberman
Út a Semmibe..

2025.02.14.
2

CHASE
25 legjobb/kedvenc jelenet..

2025.02.09.

Necroman Mk2
20 Days to Find Amy

2025.01.29.
3

keviny
Feltörekvő zenés blog

2025.01.06.
22

Doberman
Thy Catafalque

2025.01.01.
4

Necroman Mk2
2024. év dala

2024.12.31.
3

p34c3
Alien: Rogue Incursion

2024.12.29.
6

Necroman Mk2
Cthulhu Saves Christmas

2024.12.26.
2

p34c3
BolGOG Karácsonyt

2024.12.24.
21

Stadia HUN
Amazon Luna 2024 update

2024.12.16.
4