Rewmac2013.03.04. 11:53

Crysis 3 - Teszt

Prófétának lenni lehet nem is olyan jó, de azért hasznos...

Biztosan mindenki emlékszik még a 2007-es év nagy videó játék robbantására melyet a Crysis-al követett el a Crytek. Az akkoriban atomerőművet igénylő sci-fi FPS-t mindenki ismerte, hallott róla még azok is, akiknek voltaképpen semmi közük sem volt a PC-s játékokhoz. A Crysis (persze némi hype-nak köszönhetően) hihetetlen sikereket ért el. Erre a sikerre építve jelent meg a második rész ahol rengeteg hibát követtek el a fejlesztők. Semmi karakterisztika, szép, de ugyanakkor egy kaptafára halmozható limitált helyszínek, buta ellenfelek és eszméletlenül gyenge Nano Suit. Ezt megpróbálták egy kicsit kijavítani a harmadik részben és némileg sikerült, de nem egy dolog hagyott romlott csirkemájas faszén ízt a számban.

Kezdjük rögtön az elején. Nem lövök le semmi poén azzal, hogy kijelentem a főhős jelenleg Prophet. (Pause: Igen az aki levette a ruhát szétloccsantotta az agyát, de azért a ruhaként segítette a néma személytelen Alcatrazt). 20+ év tel el az előző rész óta és 5 mondatta el is intézik ennek a háttértörténetét, miközben Prophet felélesztve már többet tud mindenről, mint akik eddig is harcoltak. A CELL egy gonosz terrorista csoport uralkodni kíván. Az előző egységek Nano Suit-jait elvileg megszerezte ez az igen unszimpatikus csoport. Hogy a francba is? Csak mert ugye 1 darab Nano Suit 2.0 prototípus volt az is Alcatrazon. Na, most oké, ha volt valami, de nem kéne mondjuk tiszta vizet önteni a pohárba és elmagyarázni a tudatlan, de logikusan gondolkozó játékosnak, hogy ki miért micsoda és egyáltalán mi a tököm az a Nano Suit 2.0 + Földönkívüli technológia? Narráció semmi, haladjunk. Tehát a 25 éve halott Próféta és elvileg előzőleg Nano Suittal rendelkező majd mégsem majd megint majd megint nem kollégái eljönnek, hogy na, már most aztán eltelt annyi idő, hogy kiszabadítsuk a Laurence Fishbourne-t a Mátrixból és megmentsük a világot. Ez egy nagyon nemes gondolat, de narráció nélkül sajnos pont annyira jelentéktelen a történet és az események, mint amennyire a második rész főszereplője Alcatraz volt. A lényeg egy kaotikus történés sorozat részeseivé válunk ahol nem sok mindent fogunk megérteni, ha keressük a miértjét. „Le kell kapcsolni azt a bázist? Miért? Azért mert amíg te kinn harcolsz, mi bemegyünk, és úgy csinálunk mintha itt lettünk volna már 2 éve? Jó ez oké, de mire jó ez? Hát, hogy majd kiugorhatsz az ablakán és akkor lőhetsz közbe.” Sajnos én az ilyen „különlegesebb” FPS-ektől melyeknek van valami alapvető története elvárnám, hogy okot adjon arra, hogy érdekeljen. Mivel nem adott így számomra ez lett a legjelentéktelenebb epizód, amit a Crytek csinált.

A játékmenet azonban drasztikus átalakításokon ment keresztül. Azt kell, mondjam leginkább javára, mint sem. Az új fejlesztéseknek és lopakodási lehetőségnek köszönhetően tényleg igazi ragadozóvá válhatunk, ameddig lopakodunk. Később kifejtem miért is csak ekkor. Az új fegyver a Predator Bow meglehetősen hasznos portékának ígérkezik. Mikor megkapjuk, rögtön hozzáférünk különböző nyíl típusokhoz (áram, robbantó, kis és nagy sebzésű stb) ezek megadják azt a változatosságot amire Rambo is vágyott a második rész alatt, leszámítva, hogy ő nem maradt láthatatlan miközben torkon lőtt valakit. A fegyverek személyre szabása nem változott, bár én személy szerint keveslem az abszolút „hétköznapi” fegyverek számát. A 3 karabély gyakorlatilag egy kaptafa, shotgunt egy ideig nagyon szórja, de aztán mintha a játék vége felé nem a CELL egységek nem kaptak volna már rá engedélyt. Ettől eltekintve nem rosszak és megfelelően módosíthatóak, hogy mindenki megtalálja a szívéhez közel eső felszerelést. Az ellenfelek jóval többre képesek, mint a második részben, ha már a ruhalomhábbnak és kevésbé strapabírónak tűnik, osonás terén viszont fenomenálissá vált. A sisakba épített távcső segítségével immáron kijelölhetjük az ellenséget és becserkészhetjük, mint az űzött vadat. Egész egyszerűen anélkül, hogy zajt csapnánk, tudjuk megfordítani egy „ütközet kimenetelét. Sőt ha észrevesznek minket és elbújunk, majd láthatatlanul arrébb tántorgunk, akkor elveszítik a nyomunk. Tehát attól, hogy észrevesznek még nem jött el a világ vége. A gond csak akkor van ha nincs más lehetőségünk ugyanis a „Fire at will” típusú jelenetek fárasztóak, fantáziátlanok és egy kaptafára mennek. Amíg nincsenek meg a megfelelő fejlesztések még némi fejfájást is okozhatnak, utána már csak be kell kapcsolni az egyik tökösebb Armor Mode perket és adni a testinek, amíg ki nem fogy a lőszer (ami kb. 4 tár), ami számomra ismét furcsa, mert a Nano 1-es Raptor Team fejenként 280-an köszönt be a koreai haveroknak, viszont könnyedén fölkaphatjuk egy idegen fegyverét és megpróbálhatjuk újra amit elkezdtünk.

A fejlesztések, mint említettem Perk rendszeren keresztül érhetőek el. Ezeket Nano upgrade csomagok felkutatásával nyithatjuk meg és egyszerre négy darab lehet aktiválva. Van ami a lopakodást és energiahasználatot tuningolja, lesz ami az Armor Mode-ot vagy éppen az életerő visszatöltődést. A megnyitáskor mindegyik perk alap szinten van, de később ha teljesítjük az előírt feltételeket akkor eléri teljes potenciálját. Ez megadja azt az érzést, hogy a Nano ruha fejlődik. Azonban minden fejlesztés ellenére Prophet számomra gyengébbnek tűnik, mint a hétköznapi tini gyerek a Far Cry 3-ban vagy Nomad az első Krízisben. Nem gond, hiszen ehhez lett balanszolva a játék is. Remek megoldási lehetőségek vannak és megannyi opcionális feladat melyek teljesítése a fő vonalat könnyíti meg számunkra. Ilyen például egy gránátos egység megmentése kik hálaként ajándékcsomagokkal szórják meg az elénk kerülő ellenséges erőket. A lehetőségek adottak és általában limitált területeket járunk be. Számomra a nyitott terek kellően szabad tűntek, de később már kicsit „zárt” élményt nyújtottak.

A látvány csodálatos. A Cry Engine 3 egy mestermunka. Nincsenek unalmas tájak, gyönyörű textúrákkal van dolgunk és olyan képi világgal mely nem igen köszön vissza egyik konkurens FPS-ből sem. Egész egyszerűen szép. Ebbe nem lehet belekötni. Nincsenek framrate esések, képhibák vagy egyéb olyan zavaró tényezők melyektől a vizuális orgia egy másodrangú élménnyé degradálná magát. A konzolokon is rettentően jól néz ki, de a személyi számítógépre tervezett verzió mindent más perspektívába helyez. A környezet részletes, a textúrák betöltődése pop-up csak konzolon észlelhető és csak akkor, ha nagyon sok mindent kell szerencsétlennek kipakolnia a képernyőre. Ezek mellett viszont a hanggal a konzolos verziókban gondok vannak, olykor szakad, romlik a minősége ezek azonban csak átmeneti és esetenkénti jelenségek mintsem konstans hibák. A karakterek kidolgozása részletes és nem csak a szereplőké, hanem az ellenséges katonák és egyéb lényeké is. Egész egyszerűen, amire a figyelmünket fókuszálja, a játék az jól néz ki.

A multiplayer mód meglehetősen vonzó azok számára, akik szeretik az ilyesmit. Rengeteg képességet, perket és fegyvert tudhatunk magunkévá, természetesen, ha megfelelő szintekkel megnyitjuk, ezeket majd teljesítünk néhány egyéb elvárást. A map-ek száma lehetne magasabb, de mint tudjuk manapság a DLC divat, tehát biztosak lehetünk benne, hogy egy kisebb összegért bővíthetjük majd a repertoárt. A többjátékos módok újat nem mutatnak, viszont ami van az elég arra, hogy lekösse az erre fogékony játékosokat. Annyi féle beállítás van, hogy pusztán a menüben el lehet veszni 1-1 órára. A netkód felemás. Tapasztaltam olyan pofátlan laggot, hogy én szégyelltem magamat, de olyat is, hogy kettőt pislogtam és már a meccsben voltam. Az ilyenre szoktam azt mondani, hogy hangulat rendszer. Amilyen kedve van, úgy kapcsolódik. Ez hosszú távon kiss idegesítő lehet majd, de biztos vagyok benne, hogy lesz, valami javítása féle tehát nem fogom ezt külön hibaként kezelni, mert gyakorlatilag minden multiplayer játék rendelkezik hasonló hibákkal. Viszont a matchmaking rettentően gyors. 1 percnél többet nem ültem a lobbyban, azok után, hogy a Halo 4-nél kimentem a teraszra cigizni és visszatértem ugyanaz a képernyő volt előttem, mint mielőtt fölálltam volna a TV-m elől fárasztó és unalmas volt. A Crysis 3-nál, hogy a poharamból nem tudtam kortyolni, de már lőni kellett.

Összességében a Crysis 3 nem egy rossz FPS. Az akció és a látvány első osztályú, de értelmetlen kaotikus mesélése miatt nem érezzük majd, hogy lenne értelme az egész kampánynak. Nálam egy átlagos lövöldévé vált. Élvezetes, hiszen a kezünkben lévő képességek variálása megfelelő változatosságot nyújt, amennyibe erre fogékonyak vagyunk.

Végpontszám: 7.5

Stadia HUN
Panzer Dragoon (Stadia)

A SEGA jó szokásához híven mindenre is kiadta a Panzer Dragoon Remake-jét. Jól sikerült a Stadia-port?

5 napja
3

Cash Bacsi
A3 Still Alive - Teszt (iOS)

A tavalyi év igencsak jól indult, vajon így lesz ez most is?

2021.01.06.

Hwopapa
VR-vélemények 2 hónap után

Aki már régebb óta olvassa a blogom, megszokhatta, hogy rendkívüli módon tudok lelkesedni az új dolgokért / friss élményekért, amik néha hosszabb-rövidebb idő után elhalnak és ilyenkor kicsit objektívebben tudok/fogok nyilatkozni a témáról.

2021.01.05.
12

Necroman Mk2
Flash játékok 2021-től

Élet a kivégzés után, avagy az utolsó FlashFan bejegyzés

2021.01.03.
2

p34c3
A VR soha nem érhet véget

Ahogyan szemezgettem az év játéka szavazás helyezettjei között, nem túlságosan meglepve szembesültem a VR játékok szerény szereplésével, mindössze két címnek sikerült bekerülnie a legjobb harminc játék közé.

2021.01.02.
8

Warhawk
21 indie 2021-re

Nézzünk szét a radar alatt!

2021.01.02.
16

mcmacko
Készázötvenhat

MB, GB, avagy 16 év távlata egy ezres nagyságrend ugrásának szemszögéből.

2021.01.02.
8

CHASE
2020 25 legjobb száma

2020-ben őrületes mennyiségű zenét hallgattam. Ennek egy különleges világjárvány volt az oka, amely mindenkit otthon maradásra késztetett.

2020.12.31.

Stadia HUN
Cthulhu Saves Christmas (Stadia)

Megérkezett a könnnyed karácsonyi JRPG Stadiára is. Teszt.

2020.12.30.
3

Necroman Mk2
2020. év dala

2020-ban ismét keresem az év dalát! Nem a legjobb zenét, nem is a személyes kedvencemet, hanem azt a slágert, amely adott esztendőben, nemzetközi szinten a legnagyobb hatást váltotta ki. Így ha azt mondom, hogy 2020. év dala, akkora válaszom:

2020.12.29.
4

vem
Retró kvíz (tuti Steam kulcs!)

Gyere játékosnak vagy nézőnek, olyan címeket nyerhetsz mint pl. a Duke Nukem: Forever a 2 DLC-vel vagy a Two Worlds: Epic Edition. December 31-én este 20.00-kor.

2020.12.26.

Idgn
SYNERGY

Sziasztok! 12 évvel ezelőtt fogant meg először a gondolat bennem, hogy készítek egy grafikus novellát. Idő közben az alap koncepció többször változott átalakult, míg végre olyan formát öltött, amivel meg vagyok elégedve. Az elmúlt 10 évben beutaztam azokat a helyszíneket, ahol a történetem játszódik és szorgalmasan fotóztam, videóztam, jegyzeteltem. Nem ezen a platformon szeretném elindítani ezt a projektet, de úgy döntöttem teszek egy próbát az új Gamer365 blogban is. Új oldalak hamarosan!

2020.12.22.
4

reptile
AMONG US - PERMANENS DISCORD

Gyertek játszani, link a posztban.

2020.12.20.
1

maktub
Destiny 2 - Beyond Light

Amikor a sötétség jelenti a fényt az alagút végén.

2020.12.20.
13

Necroman Mk2
Hijacker Jack

Gazdag. Híres. Körözött. (Részben) Magyar.

2020.12.18.
10

Warhawk
Alba: A Wildlife Adventure

Környezetvédelmi kisokos a napsütéses mediterrán szigetvilágban.

2020.12.18.
4

Stadia HUN
Stadia bemutató

Már Magyarországon is elérhető a Google Stadia szolgáltatása. Mivel egy teljesen újfajta gaming platformról van szó, sok minden magyarázatra szorulhat. Rövid bemutató arról, hogy mit tud a Stadia, és mit várhatunk tőle a közeljövőben.

2020.12.18.
15

p34c3
Jó polákok / Loot atyafiak

Hosszú várakozás után döbbenetes körülmények között jelent meg az amúgy is elég kalandos utat maga mögött tudó lengyel szerepjáték. Ennek kapcsán - meg persze a gamer 2.0 miatt is - végre belecsapok én is a lecsóba, hiszen alig 15-20 éve tervezem csak a blogolást.

2020.12.15.
14

c0m1n65un
Pumpkin Jack és egy aniMonológ!

Sziasztok! Eljött az idő egy újabb bejelentkezésnek, hogy mit csináltam, vagyis pontosabban mit nem csináltam az elmúlt hetekbe.

2020.12.15.
1

Zsozsa74
Night City életképek

A Cyberpunk 2077 meglehetősen beszippantott az utóbbi napokban, és mivel a játék rendelkezik fotómóddal (bár ha nem rendelkezne, akkor is fotózhatnánk ugye... ), nem tudtam megállni, hogy ne lőjek el egy-két tekercs filmet.

2020.12.12.
9