Cash Bacsi2019.12.09. 10:09

Family Island - Teszt (iOS)

A családért mindent!

A Facebookos Farmville nem kicsit reformálta meg a játékpiacot, jómagam nem nagyon kedveltem, de a Supercelles Hay Day az első perctől kezdve elrabolta a szívem és a mai napig tolom. A Family Island kellemesen nyúl vissza az alapokhoz hozzátesz egy egészen pici történetvezetést is, illetve előlép pár újdonsággal is. Az egyveleg meglepően jó lett, ha érdekel mennyire ne menj sehova!

A történet szerint apu, anyu és két gyermekük egy lakatlan szigeten rekedtek, távol minden ismerőstől és rokontól, nincs mit tenni valahogy túl kell ezt élni, elkezdenek szépen lassan berendezkedni a szigeten. Apának szerencsére nagyon jó érzéke van a mérnökösködéshez, ácsoláshoz, építészethez meg úgy amúgy mindenhez, csak legyen mindig megfelelő eszköz a dolgokhoz, a gyerekek igaz állandóan veszekednek és versenyeznek egymással de legalább hasznos tagjai a családi életnek, ami jelen esetben a túlélés és a fejlődés. anya tartja egyben a családot, ő gondoskodik a tisztaságról a kajáról, raktérkészletről és persze az állatok gondozásáról is.

A játék szépen lassan indít, első körben azt fogjuk megtanulni hogyan tudjuk felhasználni a környezetünket saját céljainkra. A kőhalmokat szétverve értékes nyersanyagokhoz jutunk, fákat kivágva, bokrokat kitépkedve, fűcsomókat leszedve mindent fel tudunk használni a későbbiek során. A legnagyobb ellenségünk a stamina lesz lévén minden tevékenységhez erre lesz szükségünk, ez szerencsére magától is töltődik de ha folyamatosan játszani szeretnénk, akkor ez a sebesség sajnos csigalassúnak fog tűnni. Tehát extra energiára lesz szükségünk, eleinte ezt a bokrokon lévő gyümölcsökkel a földben lévő gyökerekkel fogjuk tudni pótolni, de a növények amik vadon teremnek sajnos nem adnak újra termést, csak egyszer utána akár ki is lehet vágni őket. Idővel kapni fogunk termőföldet is ahova különböző hasznos növényeket ültethetünk, ezekből plusz némi fából már akár főzhetni is lehetne, de csak akkor ha mindig lesz nálunk elegendő só, ugyanis só nélkül nincsen semminek íze. A következő nagy hiánycikk tehát a só lesz, ezt a parton található tengeri csillagokból tudjuk kivonni, ami azért vicces, mert egy szigeten vagyunk ugye, körülöttünk mindenhol tenger, de nekünk só csak akkor lesz ha éppen random terem a parton egy-egy tengeri csillag. Szóval lehetne főzni mindenféle finomságot, lehetne pótolni a staminát, de sajnos só eleinte nagyon kevés lesz.

A harmadik és talán legnagyobb problémánk a raktározással lesz, természetesen hogy még bonyolultabb és nehezebb legyen az életünk, szinte mindenféle nyersanyagnak lesz egy saját raktára, lesz fa- kő- ételraktár és mindemellett még egy raktárépületünk is. Mindegyiket fejleszteni kell, ami egyre nehezebb lesz az egyre ritkább nyersanyagok miatt. alapvetően jellemző a játékra, hogy az épületeknek több szintje van, a világítótoronynak pl. egészen pontosan hét, mire egyáltalán elkészül és használni tudjuk arra amire való. Mivel alapvetően nagyon kevés helyünk van raktározni, ezért nyilván alaposan át kell gondolni hogy mik azok a dolgok amiket kifarmolunk a környezetünkből, abban az esetben ha valamiből túl sok lenne több lehetőségünk is lesz a felhasználásukra. Egyrészt vészhelyzet esetén mindent be tudunk váltani tapasztalati pontra (ami mindig jól jön) de sajnos a játék nem valami konzisztens ha beváltásról van szó, ugyanis minden egység egy darab XP-t ad, az ultraritka emerald kő is csak egyet ad, ahogy a mindenhol megtalálható rőzse is. Szóval jól gondoljuk meg mit váltunk be és hogy mennyit. sokkal jobb megoldásnak tűnik ha megvárjuk a kereskedőt aki három óránként érkezik meg a szigetünkre (Vajon miért nem kérjük meg hogy vigyen el minket erről a szigetről?) nála egy csomó felesleges nyersitől meg tudunk szabadulni, cserébe különböző értékes dolgokat kapunk, amik nagyon ritkák a játékban, Ha teljesítjük a megrendeléseket akkor legközelebb három óra múlva jön megint, egy rendelésre meg összesen tizenöt óra áll majd a rendelkezésünkre. Végül pedig de nem utolsó sorban ha többletünk van valamiből érdemes valamit készteni belőlük, valami olyasmit amit fel tudunk használni élelemre vagy építkezésre. Illetve ugyancsak jó módszer lehet ha a készülőben lévő épületekbe belerakjuk a nyersanyagokat, lévén ezt akkor is megtehetjük ha még nincsen meg minden ami a következő szinthez kell, de bizonyos nyersik már megvannak.

A játéknak ad egy alapvetően különleges és jó hangulatot a történetvezetés, a családtagok közti párbeszédek, ahogy szépen lassan megismerjük őket létrehoz egyfajta kötődést köztünk és köztük. El kezd érdekelni hogy mi lesz a szereplők sorsa és picit másképp fogunk hozzáállni az előttünk álló feladatokhoz, mint ahogyan azt más ilyen játékoknál tennénk. Feladat pedig lesz bőven, ahogyan szépen lassan kihasználjuk a körülöttünk lévő természet adta lehetőségeket vesszük észre, milyen hatalmas a sziget ami körülvesz minket, rájövünk hogy lehet nem egyedül élünk rajta, voltak előttünk is lakók és más kultúrák. Idővel lehetőségünk lesz arra hogy egyéb más szigeteket is meglátogassunk (Ha van végre csónakunk miért nem evezünk haza?) és azoknak a nyersanyagkészleteit is kibányássszuk. Idővel sajnos viszont eljutunk egy szintre ahol már nagyon nehéz ráköltés nélkül játszani, a rendelkezésünkre álló stamina kevés, főzni nem tudunk sose eleget, a kereskedő rendeléseit is csak nagyon nehezen tudjuk teljesíteni, csábítóvá válik a gemek vásárlása. Amivel időt és energiát tudunk spórolni, sokkal többet tudunk játszani egyhuzamban. Ezt a döntést nektek kell meghozni kedves olvasó, nem mondom hogy lehetetlen, de sokkal könnyebb a helyzet ráköltéssel. Éppen ezért nem kaphat tőlem a játék maximális pontot, mert egyébként megérdemelné, de nem szeretem ha a készítők rá akarnak kényszeríteni még ha finoman is arra, hogy költekezzek. Azt szeretem ha ez a döntés csak rajtam múlik, lásd Supercell játékok (kivéve Clash Royale mert botrány ami ott megy). Nagyon szép, stílusos a grafika, kellemes hangok és zenék jellemzik, jópofa a történet és a szereplők amik viszik előre, számtalan felfedeznivaló, építési fejlesztési lehetőség, hosszú hosszú hónapokra, akár évekre is le tudja kötni az embert. Mindenképpen érdemes kipróbálni azoknak akik szeretik ezt a stílust, akik meg még nem találkoztak vele, lehet most lesznek szerelmesek.

4/5

p34c3
Pod előttem, pod utánam

Sok éve már, hogy a napjaim jelentős része podcast hallgatással telik, azok közül is talán a videojátékokkal foglalkozóak a legkedvesebbek számomra.

2 napja
7

Necroman Mk2
Surgeon Simulator 2013

Orvost! De ne azt az egybalkezest!

4 napja
2

axl
Tükörország peremén...

...hitem újra meglelém. (Nem kell aggódni, nem írok végig rímekben.)

4 napja
15

Stadia HUN
Stadia Premiere Edition

Mi kell a teljes Stadia élményhez? Hivatalos kontroller és Chromecast Ultra. Hardverbemutató!

7 napja
7

liquid
We Fight For Love

Mivel vasárnap van, és nem történik semmi...

8 napja
8

Stadia HUN
Panzer Dragoon (Stadia)

A SEGA jó szokásához híven mindenre is kiadta a Panzer Dragoon Remake-jét. Jól sikerült a Stadia-port?

2021.01.11.
3

Cash Bacsi
A3 Still Alive - Teszt (iOS)

A tavalyi év igencsak jól indult, vajon így lesz ez most is?

2021.01.06.

Hwopapa
VR-vélemények 2 hónap után

Aki már régebb óta olvassa a blogom, megszokhatta, hogy rendkívüli módon tudok lelkesedni az új dolgokért / friss élményekért, amik néha hosszabb-rövidebb idő után elhalnak és ilyenkor kicsit objektívebben tudok/fogok nyilatkozni a témáról.

2021.01.05.
20

Necroman Mk2
Flash játékok 2021-től

Élet a kivégzés után, avagy az utolsó FlashFan bejegyzés

2021.01.03.
3

p34c3
A VR soha nem érhet véget

Ahogyan szemezgettem az év játéka szavazás helyezettjei között, nem túlságosan meglepve szembesültem a VR játékok szerény szereplésével, mindössze két címnek sikerült bekerülnie a legjobb harminc játék közé.

2021.01.02.
8

Warhawk
21 indie 2021-re

Nézzünk szét a radar alatt!

2021.01.02.
16

mcmacko
Készázötvenhat

MB, GB, avagy 16 év távlata egy ezres nagyságrend ugrásának szemszögéből.

2021.01.02.
8

Stadia HUN
Cthulhu Saves Christmas (Stadia)

Megérkezett a könnnyed karácsonyi JRPG Stadiára is. Teszt.

2020.12.30.
4

Necroman Mk2
2020. év dala

2020-ban ismét keresem az év dalát! Nem a legjobb zenét, nem is a személyes kedvencemet, hanem azt a slágert, amely adott esztendőben, nemzetközi szinten a legnagyobb hatást váltotta ki. Így ha azt mondom, hogy 2020. év dala, akkora válaszom:

2020.12.29.
4

vem
Retró kvíz (tuti Steam kulcs!)

Gyere játékosnak vagy nézőnek, olyan címeket nyerhetsz mint pl. a Duke Nukem: Forever a 2 DLC-vel vagy a Two Worlds: Epic Edition. December 31-én este 20.00-kor.

2020.12.26.

Idgn
SYNERGY

Sziasztok! 12 évvel ezelőtt fogant meg először a gondolat bennem, hogy készítek egy grafikus novellát. Idő közben az alap koncepció többször változott átalakult, míg végre olyan formát öltött, amivel meg vagyok elégedve. Az elmúlt 10 évben beutaztam azokat a helyszíneket, ahol a történetem játszódik és szorgalmasan fotóztam, videóztam, jegyzeteltem. Nem ezen a platformon szeretném elindítani ezt a projektet, de úgy döntöttem teszek egy próbát az új Gamer365 blogban is. Új oldalak hamarosan!

2020.12.22.
4

reptile
AMONG US - PERMANENS DISCORD

Gyertek játszani, link a posztban.

2020.12.20.
1

maktub
Destiny 2 - Beyond Light

Amikor a sötétség jelenti a fényt az alagút végén.

2020.12.20.
13

Necroman Mk2
Hijacker Jack

Gazdag. Híres. Körözött. (Részben) Magyar.

2020.12.18.
10

Warhawk
Alba: A Wildlife Adventure

Környezetvédelmi kisokos a napsütéses mediterrán szigetvilágban.

2020.12.18.
4