[Teszt] The Smurfs - Dreams

The Smurfs - Dreams

mcmackoGéczy Attila2024.10.25. 21:00

A Hupikék Törpikéknek nincs könnyű dolguk manapság. Amíg gyerekkorunk idejében kiemelkedő volt a törpik között eltöltött kölyökidő, ma akkora a dömping, hogy a kék aprólék szinte elveszik a sokaságban. A Microids korábbi The Smurfs játékai kellemes próbálkozások voltak, de igazán egyik sem ütötte át a kiválóság szintjét. Szerencsére a franciáknál van egy titkos fegyver a fiókban, ez pedig az Ocellus Studio, akik a Marsupilami játékukkal egy meglepően kompetens Donkey Kong Country klónt tettek le az asztalra. A skacok ezúttal is jó tanulóként jegyzeteltek: felírták a papírra Sackboyt, a Super Mario 3D World-öt, meg az ötletes-változatos játéktervezés főbb pontjait, majd a Smurfs licensz köré építettek egy a korábbinál is kompetensebb ugrabugrát. Ez lett a The Smurfs - Dreams.

Hókipóki üzelmeinek köszönhetően a törpök ezúttal minden gyerekes szülő vágyainak netovábbjába csöppennek: mély és zavartalan álomba szenderültek, amelyből még az öreg se tudja felébreszteni őket. Törpapa azonban nem hagyja annyiban a dolgokat, varázspárnát kreál, amely az utolsó ébren maradt törpöt (minket) a többiek álomsíkjára képes repíteni. A világtérképen (az álom-asztrálon) négy fő világot nyithatunk meg, emellett további kisebb kihívásokat is indíthatunk - mindezt a törpik megmentése érdekében. Hókuszpók ugyanis már az erdőben lohol: álomcsapdája iránytűként vezeti őt a titkos gombafaluba.

A Dreams azonban nem csak mesél, hanem játékmenetet is kínál, nem is akármilyet. A pályák azt a felső-izometrikus nézetet követik, amelyeket a fentebb említett ihletforrásoknál is láthattunk. Minden egyes fő világ 4 alszintre oszlik, melyek nagyjából 20-20-20 percet kérnek tőlünk a teljesítésre. Ezek után jön a főnökharc, ahol egy egész képernyőt betöltő karakter ellen folyik a küzdelem. A reguláris pályák is alszakaszokra oszlanak, ezeket törpjeink egy (kissé céltalan) Sonic-féle sínsuhanással kötik össze. A szintekre jellemző, hogy Ocellusék mindig egy fő ötletet járnak körül, amit addig csavarnak, amíg a pálya kerete engedi. Tapadós talaj? Felfújható tereptárgyak? Rombolható falak? Trutyipuska? Párnák? Álom-glitch, vagy tükör-effektusok? A Smurfs Dreams talán legjobb része, hogy mindenből pont annyit kapunk, amennyitől rá nem ununk az adott kihívásra. Öröm látni, hogy míg a legutóbbi Smurfs játék hosszú, önismétlő pályákat kínált, a fejlesztők most a legjobb platformerektől vették át a tempó és a ritmus jellegét. Az álom-asztrálon található kis-pályák is jópofák. Az egyikben bogarakkal focizunk, a másik a végletekig tekeri a rotálódó/kitolható sütielemek általi kihívást... Még akkor is élvezzük majd ezeket a mini-szinteket, ha grafikában és assetekben nem hoznak olyan változatosságot, mint a fő fejezetek.

Látvány tekintetében a Smurfs Dreams amúgy is az egyik, ha nem a legszebb meseadaptáció mostanában. Minden színes, izeg-mozog, és az animációk is első osztályúak. Ahogy visszarepül alvó karakterünk Aprajafalvára, vagy amilyen cuki módon a megmentett törpnek szemébe néz kis hősünk, miközben repülnek vissza a sötétségből... Ilyeneket tényleg csak CG mesékben, vagy minőségi platformerekben láthatunk. A francia animátor iskola mindig is értette a dolgát! Az sem rossz, ahogy az álmok egy adott világon belül egyre furcsábbak lesznek, és a rossz erők is egyre vadabb részt harapnak ki a díszletekből. Kár is, hogy csak négy fő világot kapunk, szinte vágynánk még egyszer ennyi tartalomra. A Dreams nem rövid, de nem is túl hosszú, 7-8 óra alatt ki lehet maxolni. Talán ez a pont az, ami a fejlesztés nyilvánvaló korlátait is meghatározza.

A pályák szövetébe természetesen némi collect-a-thon szemléletet is itattak Ocellusék. A gyümik arra valók, hogy új kosztümöket vásároljunk segítségükkel. A felkapható cérnaorsók a kosztümök megnyitására szolgálnak. A varázsgombákkal pedig a további pályák megnyitását tudjuk szavatolni. Ezek előkerítése sokszor egymástól függ. Azaz addig nem nyílik meg egy titkos kapcsoló, amíg össze nem szedjük az összes hívogató gyümit a domboldalon. A kapcsoló kinyit egy járatot, amely egy addig láthatatlan útra világít, aminek a végén pedig ott a hőn áhított gomba. Mindezt persze nem láthattuk volna, ha a gyümik mellett elszaladunk. Szóval résen kell lenni és a pálya több rétegét is érdemes átfésülni. Az egyes törpöktől további gyümiket "integethetünk ki", és bizonyos "rezgő" tereptárgyak valójában rejtett törpök, akik szintén segítik a 100% statisztika felé való menetelést. Ja, és akkor még a titkos Sziamiaú-pinyátákról nem is ejtettem szót, és arról sem, hogy a kalandot kooperatív módban is lehet játszani. Szóval van mit csinálni álomföldön.

Az álom szép, de néha azért forgolódunk majd a paplan alatt. Kissé rövidke a sztori, és kevés a bónusz kontent, de talán cserébe a program ára is visszafogottabb. Vannak üresebb szakaszok, vagy ott vannak a sínen futó átkötők, amelyek teljesen üresek a játékmenet szempontjából. Az ellenfelek is lehetnének változatosabbak, egyes támadások (például a kalapácsolás) megengedőbb hitboxokat is használhatna. Viszont sok minden mögött megfontolás is tanyázik: például egy idő után már a duplaugrást sem hiányoltam, pláne azután, hogy rájöttem az ugrás-lebegés-vetődés flow-jára. De tényleg mindössze ennyi jut eszembe. Meg az, hogy szívesen játszottam volna még a játékkal tovább.

Bár nyilvánvaló, hogy az Ocellus nem rendelkezhet a Sony vagy a Nintendo büdzséjével, a Smurfs Dreams egy újabb bizonyítéka a csapat tehetségének. A Hupikék Törpikék kalandja nem álom, hanem az egyik legjobb rajzfilmes licenszjáték, amivel mostanában találkoztam. Ültesd le magad mellé a gyerkőcöket, de legyél kicsit önző és az egyik kontrollert tartsd magadnál. Ezt a kalandot te magad is élvezni fogod!

PLATFORM PC, Xbox (tesztelt), PlayStation, Switch | KIADÓ | FEJLESZTŐ Microids, Ocellus Studio | MEGJELENÉS 2024. október 24. ÁR 30 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Heti megjelenések

5 órája
5

Blue Prince - Kell egy ház!

A játékipar egyik igen gyakran hangoztatott mondása szerint a kreatív ötleteket napjainkban a független fejlesztőknél érdemes keresni, az AAA kategóriás kiadók ugyanis már csak a biztosra mennek. És mennyire igaz ez a Blue Prince esetében is. Teszt!

1 napja
11

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Light of Motiram, Star Wars Outlaws, Indiana Jones and the Great Circle.

2 napja

The Last of Us Part 2 Remastered - lássuk a PC változatot!

A sorozat második szezonja miatt nagyot pörgő The Last of Us brand most ismét felszín felett van, lássuk hát, a Nixxes/Iron Galaxy párosa mit hozott a tető alá a második rész PC portjával! Teszt!

2 napja
13

Mario Kart World ismertető és portok mindenhol - ez történt csütörtökön

Továbbá: World of Goo 2, Painkiller, Ready or Not, SPINE, Lords of the Fallen, FBC: Firebreak, Unbeatable, Covenant.

3 napja
1

Mozgásban a Cronos, Mandragora megjelenés – ez történt szerdán

Továbbá: Ninja Gaiden: Ragebound, MOUSE: P.I. For Hire fegyverei.

4 napja
11

Szivárog az Oblivion Remastered, csúszik a Dune: Awakening – ez történt kedden

Továbbá: Dreadmoor, Baldur's Gate III, Yes, Your Grace: Snowfall, Warhammer 40,000: Space Marine II, Palia, Deck of Haunts.

5 napja
4

Capcom Fighting Collection 2

Vannak pillanatok, amelyek örökre belénk égnek. A strand árnyékában álló árkádgép villódzó képei, az első Shoryuken sikerélménye, vagy amikor egy zsetonon múlt, hogy legyőzzük-e a főellenséget. A '90-es évek verekedős játékai sokunk számára nem csupán játékok voltak, hanem életre szóló emlékek.

5 napja
1

Game Pass: mozgolódás április második felében

Clair Obscur: Expedition 33. Towerborne. Dredge. Többek között ezek a játékok várják a szolgáltatás előfizetőit.

5 napja

PS5 árnövelés, Star Wars Zero Company leleplezés – ez történt hétfőn

Továbbá: Forgive Me Father 2, Bendy and the Ink Machine, Eternal Strands, American Arcadia.

6 napja
17

South of Midnight

A South of Midnight ritka, mint a fehér holló. Vagy a délibáb, ha már ennyire mélyre érkezünk a déli kultúrában, tudjátok, ahol a nagyinak sokkal több babája van, mint az unokájának, ahol a blues gitár húrjai között ott sírnak az elfeledett legendák, és minden sarkon találunk egy nyugtalanító árnyékot.

7 napja
18

Heti megjelenések

7 napja
5

Ian Livingstone - A Hóboszorkány barlangjai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy korai darabbal, "A Hóboszorkány barlangjaival" Ian Livingstone-tól.

7 napja
7

Mafia: The Old Country megjelenés - ez történt pénteken

Továbbá: Street Fighter 6, Casual Loop, Zenless Zone Zero.

9 napja

A Triple-i Initiative-en túl - ez történt csütörtökön

Benne: The Last of Us Complete, Date Everything!, Where Winds Meet, Frostrail, FragPunk, SpeedRunners 2: King of Speed, Clair Obscur: Expedition 33, IKUMA: The Frozen Compass, Into the Fire, The Alters, Age of Empires II: Definitive Edition.

2025.04.11.
2

Új Xbox Showcase adás és apró bejelentések - ez történt szerdán

Továbbá: Disney Illusion Island Starring Mickey & Friends, Chasing Kaleidorider, Welcome to Brightville, GrimKeep.

2025.04.10.

Promise Mascot Agency - Nem azok a Pokémonok, akiket kerestek

Hetek óta játszom a Promise Mascot Agency-vel, és minden furasága ellenére már most az idei év kedvencei közé sorolom. A Kaizen Game Works mágusai ismét váratlannal rukkoltak elő, és ahogyan a Paradise Killer is egy megosztó darab volt, a mostani játékuk sem fekszik majd mindenkinek.

2025.04.09.
9

PlayStation Game Catalog: áprilisi érkezők

Hogwarts Legacy. Lost Records: Bloom & Rage – Tape 2. Blue Prince. Többek között ezekkel a címekkel bővül a PlayStation játékkatalógusa.

2025.04.09.
1

Devil Jam bejelentés, Sonic Rumble megjelenési dátum – ez történt kedden

Továbbá: Mistfall Hunter, EcoGnomix, Hades II, Many Nights a Whisper.

2025.04.09.
5

Nagyot frissül az Another Crab's Treasure, közelít a La Quimera – ez történt hétfőn

Továbbá: Space Adventure Cobra: The Awakening, Marathon, MythicOwl x PocketPair.

2025.04.08.
3