[Teszt] The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

mcmackoGéczy Attila2024.04.21. 22:40

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez (később pedig Tintinhez is). De lássuk, mit is tud a The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone, amely a korábban bemutatott Osome-féle platformer folytatása lett. Az előző részt még Miki tesztelte, most zöld kristályszemüveggel nézünk a törpök körme alá.

A Zöld Kövek körül forgó történet nagyon hasonló alapfelvetéssel indít mint a Gonosz Leveles (Vile-Leaf, "Vileaf") előzmény. Csak amíg ott Hókuszpók maga okozott ökológiai katasztrófát, itt a negatív erőket a törpicsekek szabadítják a világra, miközben Hókuszpók házában kotnyeleskednek. Így adódik a szokatlan szövetség: a Stolas nevezetű zöld entitást meg kell állítani, a "manóféle szerzetek" pedig ennek érdekében egyezséget kötnek a varázslóval.

Ha emlékeztek a Vileaf játékmenetére, akkor a mostani cím egyedi megoldását is ismerni fogjuk. Törpjeink ugrabugrálnak, ahogy nagyjából a PS2-korszakban megszokhattuk. (Bizony, akkortájt a hasonló mesés platformerek jóval gyakrabban pörögtek a masináinkon.) A kissé lassúra hangolt akrobatika mellett azonban nem a fertőzött növényeket kell "egészségesre permeteznünk", hanem Ügyi új fegyverének köszönhetően az úton-útfélen felbukkanó kristályokat apríthatjuk szilánkos morzsává. Most is van egy mutató, ami jelzi, mennyire sikerült megtisztogatni az adott szintet: a pályák "tisztasága" tehát a kristálytalanítási tevékenységünkön múlik. A permetezés helyére lövöldözés került, tehát egy új alapokon nyugvó harcot is kaptunk a Green Stone játékmenetében.

A Stolas szörnyetegek különös jószágok. Most egy picit nagyot mondva, a készítők mintha csak a Returnal mechanikáit próbálták volna "kicsibe" áthozni, amikor megalkották őket. A szörnyek amolyan lövegpokol-jelleggel mintázott kristályesőt szórnak a nyakunkba, és időnként nagyobb, akár 50-100 ellenfeles arénákat is hoznak a pályák. Az ellenfeleknek van gyenge pontja, de amúgy is szivacsok (igaz, HP csík nélkül); szóval eltart egy darabig, amíg a küzdőterekkel végzünk.

És ezzel el is érkeztünk a Smurfs 2 legnagyobb gondjához. A készítők már az Asterix játékoknál sem mindig érezték a szakaszok arányosságának, időzítésének fontosságát. Itt is hosszúak a pályák, nagyok az arénák, elnyújtottak az egyes szekciók. Bár kiskölykökre van méretezve az egész játék (egy fokkal idősebb korosztályra, mint a Vileaf), a hosszabb szakaszok óhatatlanul is kikezdik az embert.

Szerencsére a mentések gyakori ütemben érkeznek, inkább a kaland nagyobb léptékű hullámait lehetett volna szűkebb periódusokra méretezni. Annál is inkább, mert hamar megkapjuk az alternatív lövési módokat, így a játékban a törpök váltogatása, és az ő fejlesztésük hozza majd a változatosság magvait. Meg az extra lövedékek alkalmazása, ami a szintek környezeti feladványait is alapvető szervezőelemként kíséri. A pályadesign egyébként kifejezetten kellemes, vannak visszahurkolódások, titkos kihívások (challenge arénákkal), és sokszor a háttérben megbúvó, tisztításra váró kristályok megtalálása sem egyértelmű.

Prezentáció tekintetében az Osome saját motorját leváltó Unreal alkalmazása jelenti a legnagyobb változást. A látvány mesésebb, színesebb, de talán mattabb is. Ha a Vileaf egy csillogó-villogó CG-animációhoz hasonlított, itt egy kicsit a rajzolt-festett 3D formula érvényesül, a videókon-képeken is látható sápadt-színes ködeffektussal. Szerintem a Green Stone egyébként kifejezetten kellemesen néz ki. A zenéje is kalandos, hangeffektjei és szinkronhangjai szintén hoznak egy korrekt színvonalat.

A Smurfs 2 egy kellemes, AA-szemléletben készült platformer, amely megidézi az európai 3D ugrabugrákat, egy letűnt korszak stíluselemeivel és néhány újdonsággal kiegészítve. Jól használja a franchise-t, amin alapul, de igazuk van azoknak is, akik monotonitása miatt piszkálják.

Ismerem magamat: szeretem a törpikéket, szeretem Asterixéket, így pozitívabban is állok ezekhez a feldolgozásokhoz. A Green Stone esetében például külön értékelem az extra réteg kihívást, a pályák amúgy jól kidolgozott megoldásait. Na meg azt az érzést, ami a kölyökkorom 3D ugrabugráiból gyökerezik. Be is osztottam a játékot, így elég volt belőle az elmúlt időszakban napi egy óra, ezzel sikerült elkerülni a monotonitás érzését is. Hogy te miként leszel vele? Főleg attól függ, mennyire tudsz lelkesedni az alapanyagért, és hogy mennyire hiányoznak a hasonló szellemben készült 3D platformerek.

PLATFORM PC, Xbox (tesztelt), PlayStation, Switch | KIADÓ Microids | FEJLESZTŐ Osome Studio MEGJELENÉS 2023. november 02. ÁR 29.90 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

16 órája
342

Meghalt Vince Zampella – ez történt hétfőn

Továbbá: Yakuza Kiwami 3 & Dark Tides, Cronos: The New Dawn, Octopath Traveler.

18 órája
9

Heti megjelenések

1 napja
1

Metroid Prime 4: Beyond

2 napja
32

Blizzard átalakulás - ez történt pénteken

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Marathon, Dragon Quest VII Reimagined, Dave The Diver.

3 napja
7

Gran Turismo 7 - Power Pack DLC

A Gran Turismo már hosszú ideje nem csupán egy autós videójáték-sorozat: maga a PlayStation egyik ikonikus mérföldköve, immár 28 éve. Lássuk, mit tud a SPEC III Update és a Power Pack DLC!

4 napja
14

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

4 napja
10

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

5 napja
2

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

5 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

6 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

7 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

7 napja
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

7 napja
58

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

7 napja
8

Heti megjelenések

8 napja

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

9 napja
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

9 napja
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

9 napja

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

2025.12.12.
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

2025.12.12.
50