[Teszt] The Quarry

The Quarry

mcmackoGéczy Attila2022.06.16. 23:36

Hogy mi kell egy jó horrorhoz? Legyenek áldozatok és áldozatjelöltek, akik megküzdenek egy fenyegetéssel, és akikért lehet izgulni. Legyen egy misztikum, ami végig bizonytalanságban tartja a nézőt és a főszereplőket. Legyenek szörnyek, akik a rémálmaink csapdáiból másznak elő. Legyenek szellemek, akik mozgatják a szálakat. Nem árt egy emlékezetes helyszín sem, és képzeletben repüljünk oda a helyszínre mi is, akik a mindennapok feszültségét ezzel a feszültség levezetésére látszólag alkalmatlan koncepcióval vezetjük le.

A Supermassive jó ideje érti a műfajt, és rájött arra, hogy a filmes-sorozatos kliséket miként lehet okosan becsomagolva videojátékként eladni. Az Until Dawn után The Quarry már az ötödik Supermassive megjelenés, amely történetmesélős-sétálós kalandjáték műfaját vértócsák sorába tereli. Emellett rá hárult az a feladat, hogy a több szempontból alábbvalónak tartott Dark Pictures játékok után újra bebizonyítsa, hogy nem csak korlátozott keretek között tud a koncepció a felszínen maradni. A feladat részben teljesült, részben pedig nem.

Új klasszikus talán sose lesz a The Quarry-ból, de pont jó időszakban érkezik, hogy a nyár kezdetén mindjárt egy emlékezetes, szórakoztató slasher-limonádéval indítsa be a vakációt.

Felépítésre egyébként a Supermassive új játéka a régiek által kikövezett úton tipeg tovább. Minden jelenet váltogatja, hogy épp melyik karakerrel vagyunk, és arra helyezi a hangsúlyt, hogy az irányított hősökkel milyen jövőre kiható döntéseket hozunk. Ezek végigcsurognak a sztorin, és egészen korai apróságok is komoly pillangó-hatással bírnak a sztori későbbi kulcs-pillanataiban. Emellett gomblenyomások (másképpen QTE-akciók) mozdítják előre a vadabb jeleneteket, és sajnos a játékmenet csak egészen kis hányadában van lehetőség felderítésre. Itt tarot-lapokat gyűjtögetünk, na meg bizonyítékokat, hogy a sztori végén összeálljon a kép. Sajnos a klasszikus játékmechanikák az eddigiektől is (ha lehet) még kisebb hangsúlyt kaptak. A QTE-k primitívek és könnyűek (ami persze nem feltétlenül baj), a „lélegzet-visszafojtós” lopakodás sem túl bonyolult, és én speciel elviseltem volna jóval több mászkálást-felderítést is ebben a remekül kitalált és tálalt tábori környezetben. A The Quarry játékmenete még inkább a filmszerűség felé billen, klasszikus kalandjáték elemekre itt már ne is igazán számítsatok. A játékmechanikák szinte végig arra vannak csak felfűzve, hogy vajh mivel fogod a hőseidet később kinyírni vagy jobb helyzetbe hozni. Ez persze nem újdonság, de egy percig sem lehet azt mondani, hogy a The Quarry a gameplay szempontjából komolyabb fejlődést mutatna fel mondjuk az Until Dawnhoz képest, pedig hát öt epizóddal meg hét évvel később ez azért elvárható lenne…

Ráadásul a játék néha ritka bunkó húzásokat is megenged magának. Hiába baromi egyszerű a QTE és a lopakodás, de egyes döntések logikátlanok, vagy váratlanul húzzák menthetetlenül csőbe az embert. Másrészt én jó felderítőnek tartom magam, de a kevés sétálgatós rész során is voltak kártyák és bizonyítékok, amiket nem is tudom hol kellett volna keresnem. Azaz de, tudom, mert utólag megnéztem őket, és hát ritka az, hogy egy menekülős szekciónál egy rosszul elsült puskadörrenés hozzon elő például egy fiókból kirepülő fontos részletet. Vagy hogy a játék elején okkal otthagyott, krípi nyuszkómuszkó miatt ne tudjak fullos végigjátszásban relaxálni. Ezt a videojáték-tradíciókra rímelő, a fejlesztő játékaiban (pontosabban annak deluxe kiadásában) debütáló „három-élet” opció sem feltétlen tudja amúgy feloldani. Ez alapján a játékos három áldozatot megmenthet, visszatekerve adott jelenet vagy sztoriszál (!) elejére az idő kerekét. Hasznos újítás ez a korlátozott játékidővel bíró gamerek számára, de mégsem old meg minden szituációt és olykor komoly távolságokra dob minket vissza a forgatókönyvben. Egyértelműen látszik tehát, hogy a Supermassive több végigjátszásra hangolta a The Quarry-t. Kérdés csak az, hogy a kb. 10 órás játékidőnek nekimegy-e még egyszer az ember. A limcsi tinihorrorokat is bőven elég egyszer megnézni, nem?

Nem feltétlen, ha van elég elsőre feltáratlan részlet, vagy motiváció az újrázásra. A The Quarry ezekre is figyel, emellett kapunk egy kibontakozást gyorsító film módot is, na meg a dölux kiadásban egy gorefest nevezetű opciót, ahol a legdurvább, legbalszerencsésebb jelenetek sorakoznak fel „szépen” sorban, a belezős horrorrajongók legnagyobb örömére. A The Quarry jelenetei sokkolóak tudnak lenni, de talán összességében láttunk már véresebb eseményeket is videojátékban. Filmszerűségben viszont mindenképp élen jár a Supermassive játéka. A The Quarry botrányosan jól tud kinézni, már-már perverz részletességgel kidolgozott emberi alakokkal, mozgókép-iskolákat megjárt bevilágítókkal és operatőrökkel, valamint a korábbi játékokhoz képest talán fél generációt előre is lépő összképpel. Ha már a játékmenet terén nem történt nagy előrelépés, a The Quarry most 2022-ben simán az a játék lehet, amit a laikus haveroknak beteszel megmutatni, hogy merre is jár ma a modern grafika szintje. Már ami a filmszerűséget és a valóság mímelését illeti.

A színészek is kiváló munkát végeztek a digitalizáló folyamat során, és a casting osztály is megveregetheti a vállát. A színészek közül kiváló karaktert hoz David Arquette (a Sikoly Dewey Riley-jának itteni változatában) és az állandó horror-beugró Lance Henriksen, de a fiatalok közül mindenképp kiemelném a Pikachu-moziból jól ismert Justice Smith-t is. És hát szerepel Grace Zabriskie (Laura Palmer anyukája), akinek minden képernyőn töltött perce arany. Hátborzongató, amit a digitális függöny ellenére leművel a virtuális térben. Ha van valami, ami a The Quarry élményét fokozni tudja, az pont ez a technológia. A virtuális színészek játéka és a varázslatos grafikai megoldások sora, amit a Supermassive a téma köré épített, és ami az esetek nagyon nagy százalékában kiemelkedően teljesít.

The Quarry a Steam Deck-en
Furcsa egybeesés, és kissé lehangoló élmény, hogy a The Quarry-val indítottam a Steam Deck-es pályafutásom, ugyanis a játék baromira nincs felkészítve és optimalizálva a hordozható PC lehetőségeire. A játék technikailag tényleg jobb és szebb, mint korábbi istálló-társai, de PC-n szereti enni a vasat. A hordozható gőzdeszkán 800*500-as felbontással, low-medium szinten is diceg-döcög a cucc, amikor valamit pufferel a háttérben. Alig tudtam stabil 33ms-es képfrissítést elérni, mindig hullámzik a renderelés folytonossága. (FYI, a Dark Pictures játékok szaladnak ugyanezen a platformon…) Viszont az AMD FSR bekapcsolásával még így is kategóriákkal jobb és látványosabb az összkép, mint sok élvonalbeli játék Switch portjánál mondjuk - összehasonlításképp. Sajnos a program a Steam felhős mentést sem támogatja (bezzeg a 2K launchere kötelező, minden indításnál), úgyhogy a komolyabb vasam és a Deck közötti átfedést sem tudtam megoldani egyszerű módon.

Van még egy érdekes aspektusa a The Quarry-nek. A helyszín, az alkalmazott technika és a szereplők furcsa ötvözetét képzik mondjuk a régebbi halivúdi horrorfilmek és a modern kor manapság elvárt megoldásainak. Ez ad egyfajta kortalanságot a miliőnek, de néha ellentmondásos dolgokat is szül – például ne mondja nekem senki, hogy egy csapat frissen végzett középiskolásból csak egy van ráfüggve a közösségi médiára, a többiek le se tojják, hogy mi van a táborvezetőtől elkobzott telefonjukkal. Vagy a logikátlanságok sorában: ahogy elmennek a gyerekek, már pár órán belül vérfürdő helyszíne a kőfejtő. Viszont más szempontból meg poén, hogy mennyire tudatos a hivatkozások felépítése a játékban. Például az Evil Dead láncfűrészét már az első percekben kiszúrhatod az ablakból (micsoda előjel), és több más klasszikust is direkte idéz a játék. Akár a karakterek szintjén is. Az egyik dude mintha Stifler távoli rokona lenne, a másik csajszi meg egy tündibündi, Disney-channel sorozatokból közénk pottyant introvertált rocker angyalka, akinek talán a legjobban drukkoltam az egész történet során. És annak is örültem, hogy a féktelen tini móka itt a vodkával töltött dinnyében meg a mogyorós pufiropogósban ki is merült. A játék nem pöffentetett velem QTE-ben nagy kövér rakétákat, és más hasonló „menő” dologgal sem akarta bizonyítani, hogy manapság a tiniket csak a drog, a szex meg egymás közötti intrika érdekli (mint ahogy teszi ezt sok modern filmes tartalom mostanság).

Bár talán kicsit szigorú voltam a játékkal, megkaptam tőle az ígéreteinek megfelelő mókát. A The Quarry hozza azt a kicsit felszínes, mégis hangos, arcbamászóan szórakoztató élményt, az ember egy ilyen setét mókától elvár. Azzal, hogy már nem platform-exkluzív, mint például az Until Dawn volt, szerintem a hype egy részét nem tudta hozni, és anélkül sem lehet távozni egy ilyen kritika megírásától, hogy újra hangsúlyozzam: ennyi év alatt egy kicsit többet is fejlődhetett volna a koncepció.

De a Quarry ezzel együtt is megérdemli, hogy a cikk elején felvázolt keretbe tegyük. Vannak benne áldozatok és áldozat-jelöltek, akikért izgulhatsz. Ott van a misztikum, ami fenntartja az érdeklődést a fonalak felgöngyölítése iránt. Vannak szörnyek és szellemes jelenések, a helyszín pedig elrepít titeket egy olyan nyári táborba ahol a pattogó tűz körül ti is szívesen mondtatok volna rémmeséket tini-szívetek választottjának… A nyári estén pedig nem marad más, mint a feszültség levezetésére látszólag teljesen alkalmatlan koncepció, ami valahogy mégiscsak működik és szórakoztat. Akárcsak egy jó horror-mozi!

Pontosan
7
Platform: PC (tesztelt), Xbox, PlayStation | Kiadó / Fejlesztő: 2K / Supermassive Games | Megjelenés: 2022. június 10. | Ár: Kb. 22.000 Ft
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

Sniper Elite 5

Karl, a komor mesterlövész ezúttal Normandiába látogat, távoli, ólom-alapú agyműtétek végrehajtása céljából - és páciensek is akadnak bőven!

19 órája

Firegirl DX

Minden gyerek viszonylag korán megtudja, hogy a tűzzel nem szabad játszani - ennek ellenére mindig sikerül összehozni egy kis munkát a tűzoltóknak. Háztűznézőbe mentünk a tűzoltóságra és *tüzetesen* átvizsgáltuk a lánglovag(iná)k mindennapjait.

1 napja
1

Az EA sikeresen beintett a single player játékoknak a Twitteren

Egy mémet akartak meglovagolni, de végül a visszájára sült el az egész.

2 napja
25

Jönnek a F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch dobozos változatai

Most pedig már azt is tudni, hogy pontosan mikor.

2 napja
7

Így készül az új Skate

Ténylegesen még korai lenne megmutatni a játékot, egy rövidke fejlesztői naplóval azonban előrukkolt az EA és a Full Circle.

2 napja
2

Zorro The Chronicles

3 napja
10

PlayStation Plus: a július havi játékok

Kompetitív lövöldözés, klasszikus figurákat mozgató ugrabugra és rettegés egy antológia első darabjával. Ez várj a PlayStation Plus előfizetőket!

4 napja
9

Games with Gold: a júliusi négyes

Felfedezés. Feladványok. Forgalmas vidámparkok és félelmetes katakombák. Ez várja az Xbox Live GOLD és Game Pass Ultimate előfizetőket!

4 napja
8

A Sony az INZONE márkanévvel lép be a PC perifériák világába

Természetesen a cél a gamerek kiszolgálása.

4 napja
30

Klasszikus Sonic világok is villannak az új Sonic Frontiers trailerben

Úgy látszik nem csak a melankolikus központi világban fogunk kalandozni.

4 napja
2

Klasszikus Pac Man játék tér vissza a PlayStation korszakból

Teljes újraátdolgozás formájában.

4 napja
4

Switch-verziót kap a NieR: Automata

Exkluzív tartalmak is lesznek a hordozható változatban, amely idén októberben fog megjelenni.

5 napja
4

Bemutatkozott a Return to Monkey Island játékmenete

Switch-re is megjelenik a nagy múltú kalandjátéksorozat visszatérő epizódja.

5 napja
4

Jövőre visszatér Mega Man

A Battle Network sorozat gyűjteményes kiadása formájában.

5 napja
1

Kilenc játékkal készül a gamescomra a THQ Nordic

Ezek közül négyet még be sem jelentettek.

5 napja
7

Év végén jöhet a Metroid Prime remaster

Jeff Grubb osztott meg új részleteket a régóta pletykált újrázásról.

5 napja
7

Bemutatkozott a Smurfs Kart

Idén sem maradunk Hupikék törpikék feldolgozás nélkül: ezúttal egy gokartjáték érkezik, méghozzá Nintendo Switch-re.

5 napja
5

Kiszivárgott az új Mario + Rabbids megjelenési dátuma

A Ubisoft Store-ban bukkant fel az októberi premierdátum, melyet várhatóan a mai napon fognak megerősíteni.

5 napja
6

MSI GF66 gamer notebook - Katana a karmaink közt

A szerkesztőségben járt az MSI gamer noti felhozatalának egyik friss darabja, ami bitang erős i7 processzorával és GeForce RTX 3050 GPU chipjével bizony elég agilis résztvevője a piaci vagdalkozásnak. Elő a Katanával, lássuk, mennyire hasít a pengéje!

6 napja
3

Nintendo Direct: Partner Showcase

A külsős fejlesztők játékaira koncentrál a Nintendo következő mini-műsora. Megközelítőleg 25 percnyi anyagra számíthatunk.

6 napja
9

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