[Teszt] Onimusha 2: Samurai's Destiny

Onimusha 2: Samurai's Destiny

dragCsető Zsolt2025.05.21. 00:01

Néhány héttel ezelőtt publikált előzetesünkből már megtudhattátok, miben több az Onimusha 2: Samurai’s Destiny újrakiadása, mint a 2002-es eredeti, így az objektív köröket már letudtuk. Most azonban eljött a teszt ideje, így érdemes beszélni egy kicsit a lényegről is: milyen játék is valójában a Capcom alkotása közel huszonöt év távlatából?

A rövid válasz az, hogy cseppet sem hétköznapi. Már alapból egy olyan kör szülöttéről beszélünk, amikor a klasszikus túlélő-horror műfaj igencsak megfáradt, a Capcom ugyanakkor előszeretettel használta fel annak alapjait más jellegű játékokhoz. Ilyen az Onimusha 2 is, amely rögzített kamerás megvalósításával, tárgy- és kulcskeresgélős előrehaladásával, valamint a komplett pályadizájnjával egyértelműen a korai Resident Evil-érát idézi. Ezzel aztán véget is érnek persze a párhuzamok (hacsak a rettenetes színészi alakításokat nem vesszük még ide), a harc jellege és dinamikája ugyanis már teljesen más vonalat képvisel, nem is beszélve a “szobákon” belül több hullámban újratermelődő ellenfelekről.

Akadnak egyébként egészen jó kis ötletek, melyek megvalósítása mai szemmel már nem az igazi, akkoriban viszont tényleg kuriózumnak számítottak. A játék első harmada például túlmutat az egyszerű akció-kalandon, és RPG jelleget ölt, rendre visszatérünk ugyanis a békés faluba, ahol ápolhatjuk kapcsolatunkat a mellékszereplőkkel, méghozzá különféle tárgyak ajándékozásán keresztül, melyeket ládákban találhatunk, illetve a helyi boltban vásárolhatunk meg aranyért. Hogy pontosan hányadán állunk, az nagyjából annyira követhető le, mint egy FromSoftware-játékban (semennyire), de ami még furább, hogy az Onimusha 2 meglepően korán elvág minket a falutól, végérvényesen és mindenféle figyelmeztetés nélkül, így aztán ezek a játékelemek is mennek onnantól a kukába. Ez már csak azért is furcsa dizájn döntés, mert a többi karakter harc közben is be-beugrik nekünk segíteni, de ha nem tettünk eleget ezért, akkor a végigjátszás maradék részében már hiába álmodozunk erről a lehetőségtől. Annyinak örülhetünk legalább, hogy az újrakiadás főmenüjéből elérhető egy “progress-térkép”, amin valamennyire le lehet követni, hogy hol található a végigjátszásban az a több tucat mini-elágazás, amit befolyásolni tudunk.

Maga a harc egyébként meglepően vívós – én legalábbis nem emlékeztem rá, hogy a mezei ellenfelek ilyen jól fel vannak készítve a primitív button-mashing ellen. A gyengébb démonokat szépen le lehet darálni persze az alapkombónkkal, később azonban ha nem használjuk eleget a védekezést és a kitérést, akkor pillanatok alatt el tud fogyni az életerőnk, ami nagy baj, mert az Onimusha 2 nagyon sokáig szűkmarkúan adagolja a gyógyító itemeket (hogy aztán a végigjátszás utolsó negyedében elárasszon bennünket fura módon). Így az ellenfelekből meglehetősen megbízhatatlanul csordogáló sárga orbokra kell hagyatkoznunk – hacsak nem tanuljuk ki az egyáltalán nem könnyű Issen ellentámadásokat, ahol garantált a jutalom. A gyakorlás egyébként kifizetődő, mert a szörnyekből kinyert lelkekből fejleszteni tudjuk fegyvereinket és páncélzatunkat – mindkettő erősen javasolt, úgyhogy farmoljatok bátran, különben a bossokkal alaposan meg fogtok szenvedni.

Ez utóbbi sajnos annak tudható be, hogy a főellenféldizájn rettenetes. Alighanem ez annak idején is traumaként érhetett, hiába vittem végig ugyanis többször is annak idején az Onimusha 2-t, rendesen megdöbbentem azon, hogy mai szemmel mennyire borzasztóak a főnökharcok. Már az ütemezésük is fura: vagy óriási szünetek annak köztük, vagy egymás után ránk öntenek kettőt is belőlük. Egyébként pedig hosszúak, repetitívek és tele vannak idegesítő mechanikákkal – kedvencem a minden tekintetben undormányos démonasszony, aki a rögzített kameraszögeket is segítségül hívja, hogy stunlockoló varázslövedékekkel sorozzon bennünket távolról. Nincs ráadásul semmiféle kiszámítható nehézségi görbe: az elején szinte mindegyikkel meg fogunk szenvedni, a végén ugyanakkor akad több olyan is, ahol elég annyit tennünk, hogy szépen elsütjük mindegyik fegyverünk blokkolhatatlan varázstámadását (az egyiket konkrétan “el lehet törni” így, mivel folyamatosan visszatermelődik a varázserőnk).

A játékélmény tehát nem minden ponton állja ki az idő próbáját, de több mint 20 év elteltével az Onimusha 2: Samurai’s Destiny még mindig egyedi jelenség – egy olyan műfajkoktél, amihez hasonló azóta sem nagyon készült. A renderelt háttereknek és – a korhoz képest – részletes karaktermodelleknek hála a látvány tekintetében abszolút jól csúszik, ezzel együtt azonban inkább nosztalgiázásra vágyóknak ajánlom az újrakiadást, mintsem a frissen ismeredőknek, egy-két dizájn döntés ugyanis mai szemmel elrettentő tud lenni.

PLATFORM PC, PS4 (tesztelt), Xbox One, Switch
KIADÓ Capcom FEJLESZTŐ Capcom
MEGJELENÉS 2025. május 23. ÁR 11 290 Ft / €29,99

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Onimusha 2: Samurai's Destiny

Néhány héttel ezelőtt publikált előzetesünkből már megtudhattátok, miben több az Onimusha 2: Samurai’s Destiny újrakiadása, mint a 2002-es eredeti, így az objektív köröket már letudtuk. Most azonban eljött a teszt ideje.

6 órája

Commandos: Origins

A Commandos az ezredforduó környékén megért még két-három részt, expanziót, mellékágat, klónt... Aztán a műfaj visszaszorult a fősodorból, és mára alig pár képviselő maradt. Most itt a lehetőség, hogy a kommandósok visszatérjenek és újra hódítsanak! Teszt!

17 órája
2

Syberia Remastered bejelentés, Gamescomra megy a Nintendo – ez történt hétfőn

Továbbá: Anno 117: Pax Romana, Chrono Odyssey, Missile Command Delta.

22 órája
1

Ian Livingstone - A Gyíkkirály szigete

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Gyíkkirály szigetével" Ian Livingstone-tól.

1 napja
3

Heti megjelenések

1 napja
6

Bionic Bay

Emlékszünk még azokra a pixelpontos, fluid, böngészős platformerekre, amelyekben mindig elakadtunk? Ha eddig hiányérzetünk volt ezzel kapcsolatban ne keseregjünk tovább: a Bionic Bay rövid formátumban újra visszahozza a forma legjobb emlékeit.

3 napja
1

Switch 2 frissítések, Jade Raymond távozik – ez történt pénteken

Továbbá: Call of Duty: Warzone Mobile, Killer Instinct Gold, Warhammer 40,000: Speed Freeks.

3 napja
2

Stellar Blade PC-megjelenés, Kingdom Hearts IV életjelek – ez történt csütörtökön

Továbbá: Lost in Random: The Eternal Die, No Heroes Here, Future Games Show, Copycat, Locomoto.

4 napja
2

TGS 2025: idén szeptember végén

Lasssan ünnepelnünk kell a dedikált játékos expókat: TGS szerencsére idén is lesz, és kiderült, hogy hol és mikor.

5 napja
5

Kiadói tervek - ez történt szerdán

Benne: Square Enix, Blades of Fire, DreadOut 3, DreadOut Remastered Collection, S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy – Enhanced Edition, Ubisoft, PlayStation.

5 napja
20

Capcom Fighting Collection 2

A Capcom Fighting Collection 2 most nyolc újabb ikonikus címet hozott el felújítva, újgenerációs konzolokra optimalizálva. Megtalálhatók benne ikonikus 2D-s verekedős játékok, háromdimenziós különlegességek, crossover címek, és kevésbé ismert kuriózumok is.

6 napja
4

Megint leépít a Microsoft - ez történt kedden

Továbbá: The Sinking City Remastered, Marvel 1943: Rise of Hydra, Fallout, Capcom.

6 napja
10

Stellar Blade PC-n, bezárhat a Moon Studios - ez történt hétfőn

Továbbá: Blades of Fire, FBC: Firebreak, Dragon is Dead.

7 napja
22

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

8 napja
34

Heti megjelenések

8 napja
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

2025.05.10.
5

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

2025.05.09.
13

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

2025.05.09.
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

2025.05.09.
6

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

2025.05.08.
6