[Teszt] Onimusha 2: Samurai's Destiny

Onimusha 2: Samurai's Destiny

dragCsető Zsolt2025.05.21. 00:01

Néhány héttel ezelőtt publikált előzetesünkből már megtudhattátok, miben több az Onimusha 2: Samurai’s Destiny újrakiadása, mint a 2002-es eredeti, így az objektív köröket már letudtuk. Most azonban eljött a teszt ideje, így érdemes beszélni egy kicsit a lényegről is: milyen játék is valójában a Capcom alkotása közel huszonöt év távlatából?

A rövid válasz az, hogy cseppet sem hétköznapi. Már alapból egy olyan kör szülöttéről beszélünk, amikor a klasszikus túlélő-horror műfaj igencsak megfáradt, a Capcom ugyanakkor előszeretettel használta fel annak alapjait más jellegű játékokhoz. Ilyen az Onimusha 2 is, amely rögzített kamerás megvalósításával, tárgy- és kulcskeresgélős előrehaladásával, valamint a komplett pályadizájnjával egyértelműen a korai Resident Evil-érát idézi. Ezzel aztán véget is érnek persze a párhuzamok (hacsak a rettenetes színészi alakításokat nem vesszük még ide), a harc jellege és dinamikája ugyanis már teljesen más vonalat képvisel, nem is beszélve a “szobákon” belül több hullámban újratermelődő ellenfelekről.

Akadnak egyébként egészen jó kis ötletek, melyek megvalósítása mai szemmel már nem az igazi, akkoriban viszont tényleg kuriózumnak számítottak. A játék első harmada például túlmutat az egyszerű akció-kalandon, és RPG jelleget ölt, rendre visszatérünk ugyanis a békés faluba, ahol ápolhatjuk kapcsolatunkat a mellékszereplőkkel, méghozzá különféle tárgyak ajándékozásán keresztül, melyeket ládákban találhatunk, illetve a helyi boltban vásárolhatunk meg aranyért. Hogy pontosan hányadán állunk, az nagyjából annyira követhető le, mint egy FromSoftware-játékban (semennyire), de ami még furább, hogy az Onimusha 2 meglepően korán elvág minket a falutól, végérvényesen és mindenféle figyelmeztetés nélkül, így aztán ezek a játékelemek is mennek onnantól a kukába. Ez már csak azért is furcsa dizájn döntés, mert a többi karakter harc közben is be-beugrik nekünk segíteni, de ha nem tettünk eleget ezért, akkor a végigjátszás maradék részében már hiába álmodozunk erről a lehetőségtől. Annyinak örülhetünk legalább, hogy az újrakiadás főmenüjéből elérhető egy “progress-térkép”, amin valamennyire le lehet követni, hogy hol található a végigjátszásban az a több tucat mini-elágazás, amit befolyásolni tudunk.

Maga a harc egyébként meglepően vívós – én legalábbis nem emlékeztem rá, hogy a mezei ellenfelek ilyen jól fel vannak készítve a primitív button-mashing ellen. A gyengébb démonokat szépen le lehet darálni persze az alapkombónkkal, később azonban ha nem használjuk eleget a védekezést és a kitérést, akkor pillanatok alatt el tud fogyni az életerőnk, ami nagy baj, mert az Onimusha 2 nagyon sokáig szűkmarkúan adagolja a gyógyító itemeket (hogy aztán a végigjátszás utolsó negyedében elárasszon bennünket fura módon). Így az ellenfelekből meglehetősen megbízhatatlanul csordogáló sárga orbokra kell hagyatkoznunk – hacsak nem tanuljuk ki az egyáltalán nem könnyű Issen ellentámadásokat, ahol garantált a jutalom. A gyakorlás egyébként kifizetődő, mert a szörnyekből kinyert lelkekből fejleszteni tudjuk fegyvereinket és páncélzatunkat – mindkettő erősen javasolt, úgyhogy farmoljatok bátran, különben a bossokkal alaposan meg fogtok szenvedni.

Ez utóbbi sajnos annak tudható be, hogy a főellenféldizájn rettenetes. Alighanem ez annak idején is traumaként érhetett, hiába vittem végig ugyanis többször is annak idején az Onimusha 2-t, rendesen megdöbbentem azon, hogy mai szemmel mennyire borzasztóak a főnökharcok. Már az ütemezésük is fura: vagy óriási szünetek annak köztük, vagy egymás után ránk öntenek kettőt is belőlük. Egyébként pedig hosszúak, repetitívek és tele vannak idegesítő mechanikákkal – kedvencem a minden tekintetben undormányos démonasszony, aki a rögzített kameraszögeket is segítségül hívja, hogy stunlockoló varázslövedékekkel sorozzon bennünket távolról. Nincs ráadásul semmiféle kiszámítható nehézségi görbe: az elején szinte mindegyikkel meg fogunk szenvedni, a végén ugyanakkor akad több olyan is, ahol elég annyit tennünk, hogy szépen elsütjük mindegyik fegyverünk blokkolhatatlan varázstámadását (az egyiket konkrétan “el lehet törni” így, mivel folyamatosan visszatermelődik a varázserőnk).

A játékélmény tehát nem minden ponton állja ki az idő próbáját, de több mint 20 év elteltével az Onimusha 2: Samurai’s Destiny még mindig egyedi jelenség – egy olyan műfajkoktél, amihez hasonló azóta sem nagyon készült. A renderelt háttereknek és – a korhoz képest – részletes karaktermodelleknek hála a látvány tekintetében abszolút jól csúszik, ezzel együtt azonban inkább nosztalgiázásra vágyóknak ajánlom az újrakiadást, mintsem a frissen ismeredőknek, egy-két dizájn döntés ugyanis mai szemmel elrettentő tud lenni.

PLATFORM PC, PS4 (tesztelt), Xbox One, Switch
KIADÓ Capcom FEJLESZTŐ Capcom
MEGJELENÉS 2025. május 23. ÁR 11 290 Ft / €29,99

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy

12 órája
3

Heti megjelenések

16 órája
13

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

2 napja

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

3 napja
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

3 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

3 napja
17

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

4 napja
45

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

5 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

5 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

6 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

7 napja
4

Heti megjelenések

7 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

8 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

9 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

2025.06.27.
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

2025.06.27.
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

2025.06.26.
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

2025.06.26.
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

2025.06.25.
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14