[Teszt] Capcom Fighting Collection 2

Capcom Fighting Collection 2

KennyKern Péter2025.05.14. 17:00

A Capcom Fighting Collection 2 most nyolc újabb ikonikus címet hozott el felújítva, újgenerációs konzolokra optimalizálva. Megtalálhatók benne ikonikus 2D-s verekedős játékok, háromdimenziós különlegességek, crossover címek, és kevésbé ismert kuriózumok is – mindegyik újrakevert hang- és képvilággal, online funkciókkal, extra opciókkal.

Tesztemben sorra veszem a kollekcióban található játékokat. Előzetesemben (https://www.gamer365.hu/article/capcom-fighitng-collection-2-elozetes-xbox) már leírtam a fontosabb tudnivalókat, így a mostani írásomban pár további érdekes információval/érdekességgel is szolgálok most pluszban.

Capcom vs. SNK 1 & 2 – Két világ ütközése

A Capcom vs. SNK sorozat születésének hátterében egy félreértés állt. A japán Arcadia magazin egyik száma egyszerre foglalkozott két játékkal: a The King of Fighters ’98-cal és a Street Fighter Alpha 3-mal, melyek nagyjából egy időben jelentek meg. A címlapon szereplő „KOF vs. SF” feliratot azonban sok olvasó félreértelmezte – azt hitték, hogy egy új játék érkezik, amelyben a Street Fighter és a King of Fighters karakterei csapnak össze.

A pletykák olyan gyorsan terjedtek, és olyan nagy érdeklődést váltottak ki, hogy a szóbeszéd szerint a Capcom és az SNK végül ténylegesen megállapodott egymással: 1999-re több közös verekedős játék elkészítésére adtak engedélyt, amelyek mindkét franchise karaktereit szerepeltethették.

Az SNK a SNK vs. Capcom: SVC Chaos-t (korábbi tesztem itt: https://www.gamer365.hu/article/snk-vs-capcom-svc-chaos-teszt-kritika-crossover) alkotta meg, míg a Capcom a kollekcióban szereplő a Capcom vs. SNK: Millennium Fight 2000 Pro és a Capcom vs. SNK 2: Mark of the Millennium 2001 játékokkal kényeztette a nagyérdeműt.

A játékokban Capcom és az SNK legnépszerűbb karakterei – köztük Ryu, Ken, Terry Bogard vagy Nakoruru – küzdenek egymással. Én ezt a két szériát (Street Fighter és Fatal Fury) faltam a játéktermekben és Super Nintendo-n is sokat pörögtek otthon, így együtt egy játékban egy álmom vált valóra.

Az első rész még az SNK négygombos irányítására és egyszerűbb 3v3 csapatharcokra épül, míg a második rész már kibővített, 48 harcost tartalmazó választékkal és a Capcom-féle hatgombos rendszerrel operál, mélyebb játékmenettel.

Ami számomra mindig is különlegessé tette ezeket a címeket, az a választható Groove rendszer – itt a játékos saját harcstílusát igazíthatja kedvére. Inkább a Street Fighter Alpha-féle szupercsíkot szereted, ami támadásokkal töltődik fel? Vagy a KoF ’94–’98 típusú sáv a kedvenced, amit töltögetni és védekezéssel is növelni lehet? Netán a Samurai Shodown stílusú, haragból építkező mérő vonz, ahol a sebzés erőt ad? A Groove-rendszer ezek mindegyikét kínálja – ami hatalmas taktikai mélységet jelent.

Az előzeteseben már ámultam az emuláción, így most csak ismételni tudom magamat: A gyűjtemény új kiadása végre azt az élményt hozza, amire mindig is vágytam. A grafikai szűrők, a kifogástalan emuláció és a HD-látvány egyszerűen gyönyörű – olyan, mint CRT-n az emlékeimben. Ezek a kollekció legjobbjai, és a 2 dimenziós verekedős játékok kiemelt nagyjai.

Capcom Fighting Evolution – Kísérletező hangulat vegyes eredménnyel

A Capcom Fighting Evolution (avagy Fighting Jam) az elődökhöz képest más megközelítést választott anno: nem két kiadó karaktereit állította szembe, hanem a Capcom saját univerzumait egyesítette. A játékban szerepelnek harcosok a Street Fighter II, Alpha, III, Darkstalkers és Red Earth sorozatokból is.

Gyakran úgy kerül említésre, mint a Capcom saját válasza az SNK Playmore által készített The King of Fighters Neowave-re. Mindkét játék válogatott karaktereket hozott vissza különböző sorozatokból, ráadásul hasonló időszakban jelentek meg.

A Capcom próbálkozása visszafelé sült el. Az SNK merész univerzumokból építkezett és számos szuper karaktert emelt be, a Capcom kínálata ellenben szegényes volt. A karakterválaszték szűkössége és a 2v2 rendszer korlátozott stratégiai lehetőségei miatt a játék nem tudta megismételni a korábbi crossoverek sikerét.

A vizuális megvalósítás részletgazdag, különösen a hátterek animációi és az újrakevert sprite-ok mutatnak jól – CPS3 hardver legjavát adja. Érdekességként viszont helye van a kollekcióban – különösen a Red Earth hősei miatt, akik ritkán szerepeltek más címekben. Véleményem szerint ez a cím a Capcom 2D-s korszakának egyik gyengébb láncszeme.

Street Fighter Alpha 3 Upper – A kiforrott változat

A klasszikus Street Fighter Alpha 3 újragondolt változata, a játéktermi Upper, szintén szerepel a csomagban. Hat új karakterrel, kiegyensúlyozottabb játékmenettel és a V-ISM kombómechanika javításával jelentős fejlődést mutatott az alapverzióhoz képest.

A játékban választható ISM-rendszer továbbra is hatalmas szabadságot kínál: az A-ISM (Alpha stílus), V-ISM (Variable kombók) vagy X-ISM (egyszerűsített SF2-hangulat) lehetőségei eltérő stratégiát és tempót nyújtanak – igazi csemege a stílus iránt rajongók számára.

Sajnos a GBA-s és a PSP-s (Double Upper) extra karakterei nem kerültek be a gyűjteménybe, amit sajnáltam, de az árkádverzió így is a műfaj egyik legjobbja. A két SNK vs. Capcom mellett a kollekció gyöngyszeme.

Power Stone 1 & 2 – A 3D-s arénaharc úttörői

Capcom 1999-ben megjelent Power Stone című játéka nem csak új színt vitt a verekedős játékok világába, hanem egy teljesen új alműfajt alapozott meg: a 3D-s arénaharcot, ahol a játékosok szabadon mozoghatnak a térben, tárgyakat használhatnak, és a környezettel is aktívan kölcsönhatásba léphetnek. Komoly hatással volt a későbbi, szabad mozgású arénaalapú harci játékokra — a Super Smash Bros. alapötlete is innen van.

A játék középpontjában a névadó Power Stone-kristályok állnak. Ezeket a pályákon gyűjthetjük össze, és ha egy játékosnak sikerül hármat megszereznie, karaktere átalakul egy erőteljes, szuperképességekkel rendelkező formává. Ilyenkor látványos képernyőt betöltő támadásokat tudunk bevinni – ez is ismerős mechanika a Smash szériából.

A játék nem klasszikus értelemben vett „verekedős játék”, inkább egy interaktív, mozgásalapú küzdelem, ahol az ügyesség, a térérzékelés és a pálya ismerete legalább olyan fontos, mint a kombók vagy a reakcióidő. Az Power Stone 2 tovább bővítette az alapötletet: négyfős harcok, változó arénák, bossfightok és rengeteg új tárgy került a repertoárba. A pályák változatosabbak és dinamikusabbak lettek, és történeti elemek is megjelentek. A játék ritmusa gyors, a mechanikák egyszerűek, mégis addiktívak – ideális választás azoknak, akik valami könnyedebbre vágynak.

Plasma Sword – Fegyverek, sci-fi

A Plasma Sword, vagyis a Star Gladiator folytatása a Capcom egyik legkorábbi kísérlete volt arra, hogy a klasszikus, kétdimenziós harcok világát 3D-s térbe helyezze, mindezt egy sci-fi animevilágba ágyazva. A játék eredetileg játéktermekben jelent meg 1998-ban, majd Dreamcastre is portolták.

A játék világa egy alternatív, futurisztikus univerzumban játszódik, ahol a harcosok nem puszta ököllel, hanem egyedi plazmafegyverekkel vívják meg csatáikat. A karakterdizájn erősen anime-ihletésű, atmoszférájában fellelhetők a nyugati sci-fi (különösen a Star Wars) hatásai, ötvözve japán mangás elemekkel.

A látvány a maga idejében lenyűgöző volt, de ma már kissé megkopott. A harcrendszer is egyszerűbb, mint a korszak nagyágyúié, ennek ellenére sajátos hangulata és karakteres stílusa miatt egy próbát megér. Nekem nincsenek hozzá nosztalgikus emlékeim, így lehet ezért sem tudtam befogadni már.

Project Justice – Dráma és akció egy japán iskolában

A Project Justice (Japánban Moero! Justice Gakuen) a Rival Schools folytatása, és egyben a Capcom egyik legkülönlegesebb, máig kultikus státuszú 3D-s verekedős játéka. Az eddig Dreamcast-exkluzívként 2000-ben megjelent játék egy alternatív Japán középiskolai világában játszódik, ahol a diákok nem csak a tantermekben, hanem a küzdőtereken is bizonyítanak.

Minden karakter egy-egy iskolát képvisel, saját stílussal, személyiséggel és háttértörténettel. Az iskolák nemcsak a vizuális identitásukat határozzák meg, hanem a harcmodorukat is: például a sportiskola diákjai dobómozdulatokat, atlétikai technikákat használnak, míg a művészeti iskola tanulói extravagáns, már-már színpadias támadásokat produkálnak.

A játék háromfős csapatokra épít, karakterenként saját háttértörténettel, motivációkkal és speciális, csapatalapú támadásokkal. A választható karakterek szerethetőek és humorosak, a látvány színes, stílusos még ma is. Ajánlom mindenkinek.

A csomag rengeteg extrát tartalmaz, így van online mód (rangsorolt meccsek, baráti mérkőzések és lobbyk) rollback netcode-al. Elérhető egy gyakorló mód, input kijelzéssel, hitbox megjelenítéssel. A kezdőknek az egygombos szupermozdulatokkal és a skálázható nehézséggel, míg a rajongóknak művészeti gallériával és zenelejátszóval kedveskednek.

A Capcom Fighting Collection 2 méltó tisztelgés egy korszak előtt. Akár az árkádgépek mellett nőttél fel, akár most ismerkedsz a klasszikusokkal, ezzel a gyűjteménnyel és a benne lévő címekkel nem fogsz mellé nyúlni. A tesztkódot a CENEGA Hungary Kft. biztosította és a játékból elérhető dobozos változat is.

Capcom Fighting Collection 2 | Kiadó: CAPCOM | Fejlesztő: CAPCOM | Platformok: Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One (tesztelt), Steam | Megjelenés: 2025. május 16. | Ár: 39.99 EUR / 14 990 HUF | A tesztkópiát a Cenega biztosította.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 órája
3

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

11 órája
3

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2014-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

1 napja
7

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

1 napja
11

Dedikált stream bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Capcom Spotlight, PowerWash Simulator 2, Pinball FX, Little Nightmares, Assassin's Creed Shadows, Elden Ring Nightreign, Stasis.

1 napja

Donkey Kong Direct, Climate Station megjelenés – ez történt szerdán

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Tsarevna, The House of the Dead 2: Remake, Motel Nightmares.

2 napja
1

Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army

“Ahova sütnek a napsugarak, ott az árnyék is megveti a lábát.” Biztos vagy benne, hogy logikusan megmagyarázható az ami előtted történik? Az ATLUS klasszikus történetében nem teljesen. Ha valamilyen bűneset van, akkor a túlvilágra is át kell pillantsunk.

3 napja
2

Xbox X AMD együttműködés, Marathon csúszás – ez történt kedden

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Dragon Ball: Sparking! Zero, Final Fantasy VII, Simon the Sorcerer Origins, Golden Tee Arcade Classics.

3 napja
45

Game Pass: mozgolódás június második felében

A SIFU fejlesztőitől érkező Rematch debütál hamarosan a szolgáltatásban. Azon kívül azonban leginkább a PC Game Pass felhasználók örülhetnek.

4 napja

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mindig hatalmas öröm amikor kishazánk játékfejlesztése valami igazán érdekeset tesz le az asztalra, pláne akkor ha egy olyan stílusban próbálkoznak, amiben eddig, itthon még senki más. Lássuk, mit is tud a Mandragora, ami évek óta formálódik pár lelkes fejlesztő műhelyében.

4 napja
8

Prince of Persia életjelek, Borderlands 4 előrendelés – ez történt hétfőn

Továbbá: Crash Team Racing Nitro-Fueled, Nintendo Direct.

4 napja
73

Heti megjelenések

5 napja
5

Puyo Puyo Tetris 2S

A Puyo Puyo Tetris crossover koncepció nem ma fogant, de a SEGA úgy döntött, hogy a Nintendo Switch 2 launch-ot megtolja a PPxT második részének speciális kiadásával. Lássuk, hogy mire jutottak!

7 napja
4

Csöndes zárás - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill f, Cronos: The New Dawn, Borderlands 4, Streum On Studio, Devil May Cry 5.

7 napja

Czicza Ádám: A Bíbor Úrnő árulása

Egy újabb magyar szerző kötetével folytatjuk a lapozgatós játékkönyveket bemutató sorozatunkat. A főhős Te vagy - lapozz hát!

7 napja
2

Régi klasszikusok visszatérése - ez történt csütörtökön

Benne: Silent Hill, Still Wakes the Deep, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Edens Zero, Postal 2 Redux, Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army.

8 napja
5

The Alters

A világűr magányában számos sci-fi hős találkozott már önmagával, a The Alters azonban páratlan módon illusztrálja, hogy egy “csipetnyi” bázis menedzsment mennyi finomsággal és megtermékenyítő gondolattal tudja felturbózni az alteregós és egzisztenciális filozofálást.

8 napja
6

Mario Kart World

A Switch 2-vel egy időben slisszant át a startvonalon a Nintendo Mindent Járó Malmocskája, mi pedig felkaptuk az akapulkó ingeket és a magnót a különleges zenéhez és elhúztuk a belünket Denevérországba.

9 napja
44

PlayStation Game Catalog: júniusi érkezők

Premier címként érkezik az FBC: Firebreak, majd úgy tűnik picit nyugodtabb időszak következik a Days of Play lezártával.

9 napja
1

Jól fogy a Switch 2, leépít a Bend - ez történt szerdán

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Street Fighter 6.

9 napja
11