Emlékszünk még azokra a pixelpontos, fluid, böngészős platformerekre, amelyekben mindig elakadtunk? Gondolhatunk akár a Fancy Pants Adventure-re vagy akár az N-re (más platformokon N+ néven). Ha eddig hiányérzetünk volt ezzel kapcsolatban ne keseregjünk tovább: a Bionic Bay rövid formátumban újra visszahozza a reflexeket! (Vagyis a reflexeinkre való igényt.)

Nehéz és jó felütést kezdeni történeti háttérrel, mert a játék sem közli velünk egyértelműen azt. Egy sci-fi labor közepén próbálunk valamilyen tojás-szerű objektumot felnyitni, amikor is egy hiba következtében felrobban a labor egy része és menekülni kell. Ezután a játék történetileg szinte teljesen elengedi a kezünket. Minden olyan sztori-jellegű információ amit szeretnénk leszűrni a környezetre, interakciókra és a játékmenetre van bízva. Ez egy kétélű fegyver, sokaknak lehet hiányérzetet kelthet, viszont aki egyszerű platformer kikapcsolódást keres, annak igazi kincs.

Ehhez jön az is, hogy a játék Bionic Bay kevés mechanikával operál. Tudunk futni, ugrani, vetődni, ütni és egy szerkezet segítségével helyet cserélni a játékban elszórt objektumokkal. Ez képezi a játék magját is: nagyon sok reaktív objektumot szórtak el a játékban és nem minden esetben vannak egyenes megoldások a különböző puzzle elemekre. A swapping mechanikát kihasználva odébb tehetünk, egymásra pakolhatunk elemeket, a környezetükkel is reakcióba tudnak lépni. Sok esetben érdemes is kicsit kilépni a sima akadályugrós keretből, mert vannak olyan tárgyak is amik megkötnek, elporladnak vagy kitakarnak. Minden pályarészen egy kicsit máshogy kell a bevett mechanikákat használni és ez is az ami igazán be tudja vonzani az embert. A folyékony mozgásnak köszönhetően nagyon ajánlom, hogy kontrollerrel ugorjunk neki, a billentyűzetet inkább akkor ajánlanám, hogy ha a régi “limitált gépidős” érát szeretnénk visszaidézni. Itt hozzá is tenném, hogy a játék Steam Decken gyönyörűen fut, egyszer sem bukott 60 fps alá a számláló a teljes gameplay során.

A Bionic Bay a fő mechankiája segítségével kínálja a nagy újrajátszhatóságot. Ha szeretnénk olyan tartalmi mélységet is mint ami a Limbo-ban vagy az Inside-ban van, akkor azt sajnos nem itt találjuk meg. Viszont ha valaki nagyon szereti a pörgős platformingot, ismerősek neki az alapmechanikák akár a 2013-as The Swapper-ből vagy a flash játékok fénykorából, akkor ezért az árért szinte ajándék. A rövid játékidő (papírforma szerint 7, nekem 10 óra környéke) után lehetőségünk van tovább versengeni külön speedrun - fókuszú pályákon. Itt már jóval nehezebb kihívásokkal találjuk szembe magunkat nagyon szoros időlimittel, viszont a tabella-alapú versengőnek meleg szívvel ajánlom a játék ezen részét is.
A Bionic Bay nem tervezi megváltani a világot, viszont egy jó alkotásként tárul elénk egy olyan mechanika segíségével, amiben már rég láttunk újítást. Ha a Celeste-ben és a hasonszőrű játékokban már túl idegörlő volt az ugrálás vagy csak zavart a képi világ, akkor ezt a részletgazdag alternatívát tudom ajánlani helyette. A Kepler Interactive most amúgy is nagyot megy a Clair Obscure: Expedition 33-mal, hogy ha valaki PC-n játszik akkor akár csomagban is meg lehet vásárolni.
FEJLESZTŐ: Psychoflow, Mureena| KIADÓ: Kepler Interactive | PLATFORM: PC (tesztelve), Playstation 5| MEGJELENÉS: 2025. 04. 17. | ÁR: kb. 8100 Forint