[Teszt] Days Gone - Remastered

Days Gone - Remastered

sQrNagy Csaba2025.05.07. 17:30

Közel két évtizednyi kihagyást követően ismét egy saját IP-n dolgozni kétségtelenül hatalmas nyomást gyakorolna bármelyik csapatra. A Bend Studio még a Syphon Filter sorozattal szerzett hírnevet magának, majd a széria hanyatlása után más belsős stúdiók szellemi termékeit ápolták a Sony handheld felhozatalában. A Days Gone lehetett volna számukra a nagy visszatérés 2019-ben. Azonban hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét az alkotásra. Sőt. Feltételezhetően a stúdió jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

A játék alapjairól és az első találkozás alatt szerzett élményekről beszéljenek helyettem ezúttal is a kollégák egykori kritikái. Az én emlékeim egyébként sem lennének reprezentatívak, mert nekem mindenféle kellemetlen probléma nélkül sikerült elnyelnie több mint 60 órámat még a premier hetében. Mivel nem kellett megküzdenem a fogaim közé ragadt bogarakkal, ezért számomra rendkívül kellemes élmény volt az Oregon állam környéki motorozás és kergetőzés a freaker hordákkal. A rejtett befejezés pedig abszolút örök emlék! Szóval ahogy azt már megszokhattátok, ne5h konzolos értekezését és mcmacko PC tesztkörét a lent található felcímkézett képek mögül egy kattintással elérhetitek. A továbbiakban én inkább a Remastered kiadás tartalmi bővítésére és a ráncfelvarrás részleteire koncentrálnék.

Az biztos, hogy az újoncok ezúttal már egy műszakilag hibátlan állapotú, néhány utólagos extra funkcióval felszerelt, többször átpolírozott változattal indulhatnak neki a kalandozásnak. A Days Gone karakterei picit nyersek és szúrósak, a történetnek idő kell amire komolyabban nekirugaszkodik és a túlélő műfajból átvett játékelemek némileg nagyobb türelmet és tervezést igényelnek a megszokottnál. De az élmény ma is kellően egyedi a nyílt világú akciójátékok között. Na és a visszatérők? Számukra a kíméletlen Permadeath és a dedikált Speedrun opció emelhet a kihívás mértékén, valamint a megjelenés után implementált Challenge Mode szigorú feltételeinek kergetése - aminek segítségével kimondottan hasznos passzív bónuszok érhetőek el.

A legmasszívabb tartalmi bővítés viszont egyértelműen a Horde Assault! Az árkád túlélő mód a térkép négy nagyobb szegletébe dob le minket, amelyeket egymás után nyithatunk meg a kitűzött pontszámok hajkurászásával. Természetesen egyre nehezedő körülmények között. A néhány fős freaker csoportosulások rohamos tempóban tudnak méretes hordává duzzadni, miközben néhány ismerős Breaker, Reacher, vagy Rager zombi-medve is csatlakozik hozzájuk. Ha jól taktikázunk az utánpótlás csomagokkal, sikeresen teljesítjük a néhány percenként felbukkanó opcionális kihívásokat, valamint közben pontosan lövünk és még ügyesen is menekülünk, akkor 30 perc elteltével megérkezik a végső csapás. Egy minden eddiginél méretesebb, akár 800 fős freaker hullám képében!

Ennek legyűrésére 20 különböző fegyver áll rendelkezésükre, köztük például egy lángszóró is, amit a történet alatt nem volt lehetőségünk elérni. Idővel természetesen számos ismerős karaktert és különböző kozmetikai elemeket is megnyithatunk, de valószínűleg leginkább majd az injektorokra fogunk figyelni miközben a végső 35-ös szint felé lépkedünk. Ezek ugyanis olyan módosítók, amivel picit személyre szabhatjuk a következő próbálkozásunkat. Tizenkettő felénk dönti majd a mérleg nyelvét (kifogyhatatlan stamina, dupla fókusz idő), míg a másik tucat megnehezítheti az életünk (nincs tárgykészítés, kevésbé hatásosak a gyógyító eszközök). Egyszerre három lehet aktív ezek közül, ami természetesen kihatással van a végső pontszámunkra is. Ha minden opciót fel szeretnénk oldani, ez a játékmód önmagában képes elnyelni legalább 10-15 óránkat.

Na de mi a helyzet a látvánnyal? A Days Gone elsők között kapott 60FPS foltozást a jelenlegi generáció érkezésekor és a korosodó checkerboard megoldás továbbra is meglepően éles képet pakolt a képernyőkre. Különösebben nem ordított a ráncfelvarrásért. A Remastered alap PlayStation 5 konzolon egyelőre a megszokott két grafikai opciót kínálja. A Quality mód 4K/30FPS, míg a Performance 1440p/60FPS értékeket céloz meg - egy 120Hz/40FPS lehetőség az ígéretek szerint később érkezik. Ha megelégszik valaki az alacsonyabb képkockaszámmal, akkor ezúttal már natív 4K felbontást és a PC változat legmagasabb beállításait kapja. A 60 képkocka kergetésekor viszont kellemetlen, hogy hiába a magasabb renderelt felbontás, a régi technológia látványosan élesebb képet adott, mint az itt használt TAA. Igaz, utóbbi kétségtelenül stabilabb és kevesebb képhibát hordoz.

A Pro masinák esetében szintén megtalálhatóak a Quality (2880p/30FPS) és a Performance (1800p/60FPS) opciók. A csábító 5K helyett azonban érdemesebb az 1584p natív felbontásból dolgozó Enhanced módra váltani, ami a PSSR-nak köszönhetően abszolút a legkiválóbb képminőséget kínálja 60 képkocka mellett. A száraz technikai adatokon túllépve is történt azért változtatás a vizualitást illetően, függetlenül attól, hogy melyik konzol elé ülünk le. A leglátványosabb mindenképpen az új atmoszféra / égbolt szimuláció, amivel összefüggésben jelentősen átdolgozták a bevilágítást is. Az éjszaka végre kellően sötét és hátborzongató, a napfény realisztikusabban világítja be a teret és a színkezelésbe is bátran belenyúltak. A belső terek rengeteget javultak a különböző effekteknek köszönhetően, valamint az árnyékok felbontását is megkétszerezték.

A Dualsense támogatás hasonlóan jelentős előrelépés, de szintén nem tökéletes. Az adaptív triggerek kiválóan adják vissza a különböző fegyverek közötti különbségeket és a fékérzet is remek, viszont a motor gázkarja furcsán kattan át félúton. A haptikus visszajelzések ugyancsak aránylag sok dolgot lefednek és kimondottan részletesek a legtöbb esetben, viszont úgy tűnik nem mindig tesz különbséget a főszereplőt ért hatások és a környezet forrásai között. A szerelő mellett állva például meglepő hitelességgel érezhettem a kezeim között, ahogy meghúzza a motor csavarjait. Érdemes röviden megemlíteni, hogy a hozzáférési lehetőségek tekintetében is felzárkóztatták a játékot a PlayStation belsős csapataitól megszokott szintre. Rengeteg opció van a feliratozásra, magas kontrasztú mód a gyengén látóknak, teljes narráció a felhasználói felületen vagy éppen személyre szabható irányítás és PlayStation Access kontroller támogatás. A látószög állítás, az automatikus QTE teljesítés vagy akár a 240 gyűjtögetni való közelében felcsendülő figyelmeztetés pedig mindenki számára hasznos lehet.

A Days Gone Remastered kiadása tehát aránylag szépen simul bele a PlayStation felújítások egyre növekvő sorába. Némi kötelező tartalmi bővítés. A látványvilág óvatos csiszolgatása és modernizálása. Pár megkérdőjelezhető elem. Az új belépőket egy nyomott árú, csiszoltabb, mindennel kitömött változat csábítja ismét a digitális piacterek virtuális polcainak tetején, miközben a régi vásárlók szolid tíz euróért kapnak indokot a visszatérésre. Korrekt. Bár kétlem, hogy ez a felpiszkált újrakiadás markánsan tudna változtatni az általános népítéleten vagy visszahozni a szakadék széléről a folytatás lehetőségét.

PLATFORM PlayStation 5 KIADÓ Sony Interactive Entertainment FEJLESZTŐ Bend Studio MEGJELENÉS 2025. április 25. ÁR 18.790 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 órája
3

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

11 órája
3

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2014-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

1 napja
7

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

1 napja
11

Dedikált stream bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Capcom Spotlight, PowerWash Simulator 2, Pinball FX, Little Nightmares, Assassin's Creed Shadows, Elden Ring Nightreign, Stasis.

1 napja

Donkey Kong Direct, Climate Station megjelenés – ez történt szerdán

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Tsarevna, The House of the Dead 2: Remake, Motel Nightmares.

2 napja
1

Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army

“Ahova sütnek a napsugarak, ott az árnyék is megveti a lábát.” Biztos vagy benne, hogy logikusan megmagyarázható az ami előtted történik? Az ATLUS klasszikus történetében nem teljesen. Ha valamilyen bűneset van, akkor a túlvilágra is át kell pillantsunk.

3 napja
2

Xbox X AMD együttműködés, Marathon csúszás – ez történt kedden

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Dragon Ball: Sparking! Zero, Final Fantasy VII, Simon the Sorcerer Origins, Golden Tee Arcade Classics.

3 napja
45

Game Pass: mozgolódás június második felében

A SIFU fejlesztőitől érkező Rematch debütál hamarosan a szolgáltatásban. Azon kívül azonban leginkább a PC Game Pass felhasználók örülhetnek.

4 napja

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mindig hatalmas öröm amikor kishazánk játékfejlesztése valami igazán érdekeset tesz le az asztalra, pláne akkor ha egy olyan stílusban próbálkoznak, amiben eddig, itthon még senki más. Lássuk, mit is tud a Mandragora, ami évek óta formálódik pár lelkes fejlesztő műhelyében.

4 napja
8

Prince of Persia életjelek, Borderlands 4 előrendelés – ez történt hétfőn

Továbbá: Crash Team Racing Nitro-Fueled, Nintendo Direct.

4 napja
73

Heti megjelenések

5 napja
5

Puyo Puyo Tetris 2S

A Puyo Puyo Tetris crossover koncepció nem ma fogant, de a SEGA úgy döntött, hogy a Nintendo Switch 2 launch-ot megtolja a PPxT második részének speciális kiadásával. Lássuk, hogy mire jutottak!

7 napja
4

Csöndes zárás - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill f, Cronos: The New Dawn, Borderlands 4, Streum On Studio, Devil May Cry 5.

7 napja

Czicza Ádám: A Bíbor Úrnő árulása

Egy újabb magyar szerző kötetével folytatjuk a lapozgatós játékkönyveket bemutató sorozatunkat. A főhős Te vagy - lapozz hát!

7 napja
2

Régi klasszikusok visszatérése - ez történt csütörtökön

Benne: Silent Hill, Still Wakes the Deep, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Edens Zero, Postal 2 Redux, Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army.

8 napja
5

The Alters

A világűr magányában számos sci-fi hős találkozott már önmagával, a The Alters azonban páratlan módon illusztrálja, hogy egy “csipetnyi” bázis menedzsment mennyi finomsággal és megtermékenyítő gondolattal tudja felturbózni az alteregós és egzisztenciális filozofálást.

8 napja
6

Mario Kart World

A Switch 2-vel egy időben slisszant át a startvonalon a Nintendo Mindent Járó Malmocskája, mi pedig felkaptuk az akapulkó ingeket és a magnót a különleges zenéhez és elhúztuk a belünket Denevérországba.

9 napja
44

PlayStation Game Catalog: júniusi érkezők

Premier címként érkezik az FBC: Firebreak, majd úgy tűnik picit nyugodtabb időszak következik a Days of Play lezártával.

9 napja
1

Jól fogy a Switch 2, leépít a Bend - ez történt szerdán

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Street Fighter 6.

9 napja
11