[Teszt] Days Gone - Remastered

Days Gone - Remastered

sQrNagy Csaba2025.05.07. 17:30

Közel két évtizednyi kihagyást követően ismét egy saját IP-n dolgozni kétségtelenül hatalmas nyomást gyakorolna bármelyik csapatra. A Bend Studio még a Syphon Filter sorozattal szerzett hírnevet magának, majd a széria hanyatlása után más belsős stúdiók szellemi termékeit ápolták a Sony handheld felhozatalában. A Days Gone lehetett volna számukra a nagy visszatérés 2019-ben. Azonban hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét az alkotásra. Sőt. Feltételezhetően a stúdió jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

A játék alapjairól és az első találkozás alatt szerzett élményekről beszéljenek helyettem ezúttal is a kollégák egykori kritikái. Az én emlékeim egyébként sem lennének reprezentatívak, mert nekem mindenféle kellemetlen probléma nélkül sikerült elnyelnie több mint 60 órámat még a premier hetében. Mivel nem kellett megküzdenem a fogaim közé ragadt bogarakkal, ezért számomra rendkívül kellemes élmény volt az Oregon állam környéki motorozás és kergetőzés a freaker hordákkal. A rejtett befejezés pedig abszolút örök emlék! Szóval ahogy azt már megszokhattátok, ne5h konzolos értekezését és mcmacko PC tesztkörét a lent található felcímkézett képek mögül egy kattintással elérhetitek. A továbbiakban én inkább a Remastered kiadás tartalmi bővítésére és a ráncfelvarrás részleteire koncentrálnék.

Az biztos, hogy az újoncok ezúttal már egy műszakilag hibátlan állapotú, néhány utólagos extra funkcióval felszerelt, többször átpolírozott változattal indulhatnak neki a kalandozásnak. A Days Gone karakterei picit nyersek és szúrósak, a történetnek idő kell amire komolyabban nekirugaszkodik és a túlélő műfajból átvett játékelemek némileg nagyobb türelmet és tervezést igényelnek a megszokottnál. De az élmény ma is kellően egyedi a nyílt világú akciójátékok között. Na és a visszatérők? Számukra a kíméletlen Permadeath és a dedikált Speedrun opció emelhet a kihívás mértékén, valamint a megjelenés után implementált Challenge Mode szigorú feltételeinek kergetése - aminek segítségével kimondottan hasznos passzív bónuszok érhetőek el.

A legmasszívabb tartalmi bővítés viszont egyértelműen a Horde Assault! Az árkád túlélő mód a térkép négy nagyobb szegletébe dob le minket, amelyeket egymás után nyithatunk meg a kitűzött pontszámok hajkurászásával. Természetesen egyre nehezedő körülmények között. A néhány fős freaker csoportosulások rohamos tempóban tudnak méretes hordává duzzadni, miközben néhány ismerős Breaker, Reacher, vagy Rager zombi-medve is csatlakozik hozzájuk. Ha jól taktikázunk az utánpótlás csomagokkal, sikeresen teljesítjük a néhány percenként felbukkanó opcionális kihívásokat, valamint közben pontosan lövünk és még ügyesen is menekülünk, akkor 30 perc elteltével megérkezik a végső csapás. Egy minden eddiginél méretesebb, akár 800 fős freaker hullám képében!

Ennek legyűrésére 20 különböző fegyver áll rendelkezésükre, köztük például egy lángszóró is, amit a történet alatt nem volt lehetőségünk elérni. Idővel természetesen számos ismerős karaktert és különböző kozmetikai elemeket is megnyithatunk, de valószínűleg leginkább majd az injektorokra fogunk figyelni miközben a végső 35-ös szint felé lépkedünk. Ezek ugyanis olyan módosítók, amivel picit személyre szabhatjuk a következő próbálkozásunkat. Tizenkettő felénk dönti majd a mérleg nyelvét (kifogyhatatlan stamina, dupla fókusz idő), míg a másik tucat megnehezítheti az életünk (nincs tárgykészítés, kevésbé hatásosak a gyógyító eszközök). Egyszerre három lehet aktív ezek közül, ami természetesen kihatással van a végső pontszámunkra is. Ha minden opciót fel szeretnénk oldani, ez a játékmód önmagában képes elnyelni legalább 10-15 óránkat.

Na de mi a helyzet a látvánnyal? A Days Gone elsők között kapott 60FPS foltozást a jelenlegi generáció érkezésekor és a korosodó checkerboard megoldás továbbra is meglepően éles képet pakolt a képernyőkre. Különösebben nem ordított a ráncfelvarrásért. A Remastered alap PlayStation 5 konzolon egyelőre a megszokott két grafikai opciót kínálja. A Quality mód 4K/30FPS, míg a Performance 1440p/60FPS értékeket céloz meg - egy 120Hz/40FPS lehetőség az ígéretek szerint később érkezik. Ha megelégszik valaki az alacsonyabb képkockaszámmal, akkor ezúttal már natív 4K felbontást és a PC változat legmagasabb beállításait kapja. A 60 képkocka kergetésekor viszont kellemetlen, hogy hiába a magasabb renderelt felbontás, a régi technológia látványosan élesebb képet adott, mint az itt használt TAA. Igaz, utóbbi kétségtelenül stabilabb és kevesebb képhibát hordoz.

A Pro masinák esetében szintén megtalálhatóak a Quality (2880p/30FPS) és a Performance (1800p/60FPS) opciók. A csábító 5K helyett azonban érdemesebb az 1584p natív felbontásból dolgozó Enhanced módra váltani, ami a PSSR-nak köszönhetően abszolút a legkiválóbb képminőséget kínálja 60 képkocka mellett. A száraz technikai adatokon túllépve is történt azért változtatás a vizualitást illetően. A leglátványosabb mindenképpen az új atmoszféra / égbolt szimuláció, amivel összefüggésben jelentősen átdolgozták a bevilágítást is. Az éjszaka végre kellően sötét és hátborzongató, a napfény realisztikusabban világítja be a teret és a színkezelésbe is bátran belenyúltak. A belső terek rengeteget javultak a különböző effekteknek köszönhetően, valamint az árnyékok felbontását is megkétszerezték.

A Dualsense támogatás hasonlóan jelentős előrelépés, de szintén nem tökéletes. Az adaptív triggerek kiválóan adják vissza a különböző fegyverek közötti különbségeket és a fékérzet is remek, viszont a motor gázkarja furcsán kattan át félúton. A haptikus visszajelzések ugyancsak aránylag sok dolgot lefednek és kimondottan részletesek a legtöbb esetben, viszont úgy tűnik nem mindig tesz különbséget a főszereplőt ért hatások és a környezet forrásai között. A szerelő mellett állva például meglepő hitelességgel érezhettem a kezeim között, ahogy meghúzza a motor csavarjait. Érdemes röviden megemlíteni, hogy a hozzáférési lehetőségek tekintetében is felzárkóztatták a játékot a PlayStation belsős csapataitól megszokott szintre. Rengeteg opció van a feliratozásra, magas kontrasztú mód a gyengén látóknak, teljes narráció a felhasználói felületen vagy éppen személyre szabható irányítás és PlayStation Access kontroller támogatás. A látószög állítás, az automatikus QTE teljesítés vagy akár a 240 gyűjtögetni való közelében felcsendülő figyelmeztetés pedig mindenki számára hasznos lehet.

A Days Gone Remastered kiadása tehát aránylag szépen simul bele a PlayStation felújítások egyre növekvő sorába. Némi kötelező tartalmi bővítés. A látványvilág óvatos csiszolgatása és modernizálása. Pár megkérdőjelezhető elem. Az új belépőket egy nyomott árú, csiszoltabb, mindennel kitömött változat csábítja ismét a digitális piacterek virtuális polcainak tetején, miközben a régi vásárlók szolid tíz euróért kapnak indokot a visszatérésre. Korrekt. Bár kétlem, hogy ez a felpiszkált újrakiadás markánsan tudna változtatni az általános népítéleten vagy visszahozni a szakadék széléről a folytatás lehetőségét.

PLATFORM PlayStation 5 KIADÓ Sony Interactive Entertainment FEJLESZTŐ Bend Studio MEGJELENÉS 2025. április 25. ÁR 18.790 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

2 órája
1

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

16 órája

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

1 napja
3

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

1 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

1 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

1 napja
7

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

2 napja
9

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

2 napja
4

Heti megjelenések

3 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

3 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

5 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

6 napja
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

7 napja
7

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

7 napja
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

8 napja
12

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

8 napja
8

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

8 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

9 napja
1

Heti megjelenések

2025.04.28.
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

2025.04.28.
3