Kipróbáltuk a portolás közben megbotlott Samurai Showdown pécés változatát, azon belül is a Steamre költözött verziót, amely a korábbi konzolos élményekhez képest csalódást okozott.
A Guilty Gear Strive tesztemben felhoztam pár példát arra, hogy milyen az, amikor egy játék kiadója többet tesz az adott játék sikeressége, népszerűsége ellen, mint bárki más. A rövid felsorolásban benne voltak: delay-alapú netkód (ami miatt nehéz olyan játékosokat találni, aki elég közel lakik hozzád, hogy ne érződjön úgy mintha víz alatt játszanátok), egy jó adag késleltetéssel megjelent angol vagy európai változat (így a megjelenés utáni természetes játékos-erózió már a többi régióban hamarabb megkezdődik, és nincs "újdonság varázsa").

Ezek keveréke ugye hatványozottan tud fájni, hiszen ilyenkor tényleg nem nagyon fogsz ellenfelet találni magadnak. A Samurai Showdown kiadója a játék Steames verziójának piacra dobása előtt azonban még úgy döntött, itt az idő 19-re lapot húzni, és megcsinálni azt a verziót az egyébként - Stinger által az alaposan összerakott cikkben szépen meg van indokolva, hogy miért - kifejezetten korrektül sikerült játékból, aminek esélye sincs a népszerűségre.

Szóval a játék Steames verziója NEM kompatibilis az Epic Games Store játékkal - tehát a játékosok ellenfelet keresve nem találálják majd meg egymást. És hát az egyik verzió hamarabb megjelent már. Kell még valamit mondanom? Óh, igen, a hab a tortán: folyamatos internetkapcsolat szükséges a játékhoz - ami azért is különösen pikáns, mert gyakorlatilag online szinte lehetetlen volt csúcsidőben (!) ellenfelet találni - tehát online kell lennünk egy játékkal azért, hogy online ne találjunk magunknak senkit. Király.
A pécé verzió - legalábbis a Steames verzió - ezektől az ordenáré baromságoktól eltekintve amúgy egy..., hát szóval egy klasszikus port, szóval nem csúnyább, nem hal be tőle a gép, és sztori módban hozza a szintet (bár a töltési idők SSD nélkül nem tetszenek, könyörgöm, egy bunyós játékról van szó...). Viszont ezt így ebben a formában Steamen tényleg senkinek nem tudom ajánlani. Senkinek.
Epic Games Store-on talán még jobb a helyzet - de a delay-alapú netkód az olyan remekbeszabott riválisok mellett, mint a GG Strive, a DB FighterZ vagy épp a többször javított netkóddal bíró Tekken 7, nos, finoman szólva is idejétmúlt.