[Teszt] OlliOlli World

OlliOlli World

mcmackoGéczy Attila2022.03.04. 13:20

Egy indie játék, ami 2D-be oltotta a népszerű gördeszkás műfajt. Egy kultjáték, ami a runner-játékokat és a pixelpontos ugrabugrát kedvenc skateboard trükkjeinkkel turbózta fel. Egy franchise, ami a harmadik részére érett igazán be.

Az OlliOlli World ugyanis az első olyan epizód a sorban, amely nem csak eszes ötleteket és amúgy izgalmas, igényes játékmechanikákat tud felsorakoztatni, de minden tekintetben egységes, kiforrott, nagyközönség számára is fogyasztható verzióban tálalja alapötletét.

Ami már az első részekben is erőteljes karaktert adott az OlliOlli-érzésnek. Deszkásunkat előre hajtva le kell küzdeni a pálya platforming-akadályait, ugratunk, grájndolunk, keressük a legjobb ösvényt a pálya végéig. Mellette pedig pontokat hozunk a kombóinkkal, trükközünk, és a szépen kivitelezett mutatványokkal, jó pillanatokban ollie-zó karakterünkkel a lendület megtartására is törekszünk.

Erős emlékként élnek bennem a korábbi OlliOlli játékok, de emlékszem, hogy mindegyik rész után volt bennem némi hiányérzet. A World epizód kereksége abból adódik, hogy végre kerete van a mutatványozásnak. Mesésen bugyuta, de abszolút pozitív hangulatú sztoriban bolondozunk előre a Térképen, ami pillanatok alatt beszippant minket OlliOlliVilágba. Az overworld-ön vannak titkos leágazások, bónuszpályák és extra tennivalók. Hol lufikat kerülgetünk, hol pedig kövér medvével versenyzünk, aki a háttérben egy úszógumival nyomul lefele a folyón. A pályák maguk is több rétegben nyílnak meg. Egyes leágazásokon NPC-kkel találkozhatunk, speciális kihívásokat teljesíthetünk, vagy csak simán zúzósabb nyomvonalakat választhatunk a kihívások teljesítése érdekében. Az OlliOlli World pályáit relatíve egyszerű lenyomni, de nehéz a mesterükké válni. Ami viszont kell a játék kimaxolásához. Mindezt pedig egy olyan világtérképpel, a térképek biomjaival együtt mozgó pályadesignnal és magasabb szinten átfogó sztorival, ami mindig húz majd előre a kihívások sorozatán. Érted már, miért kellett a "World" az OlliOlliba?

A játék tehát rengeteget fejlődött, mondjuk úgy, hogy a full retróból képes volt az indie-jövőbe menekülni, és ez jó. Vannak viszont dolgok, amelyek nem annyira jöttek be. Ilyen példul az, hogy a szépen fokozódó alap kihívások és a magasabb szintű challenge feladatok között meglepően nagy a lépcső, már a játék elején kihívás igazán jónak lenni és a másodlagos feladatokat teljesíteni. Aztán ott a grafikai stílus, ami a hősök tekintetében túltolja a Cartoon Network hangulatot meg a blődlit, és idővel a 35 pluszos fejem leválasztott a történésekről. Technikailag és művészeti szempontból is csinos a játék, és XSX-en tűéles, atomfolyamatos minden, de például az Xbox One X változat csak a natív XO kódot futtatta, meglepően alacsony felbontással. A játék zenéje hozza a korábbi OlliOlli hangulatot és flow-hoz szükséges chillt, de a Tony Hawk óta nekem ez jelenti a deszkás feelinghez tartozó zenei aláfestést.

Az OlliOlli sorozat a harmadik részre érett be igazán. A "World" cimke egyszerre hivatkozik a múltra és repíti a jövőbe a játékot. A Roll7 játéka a reflexek és a flow mellé képes egy koherens világot kínálni, ami összefogja, rendezi, és magasabb szintre helyezi az eddigi tapasztalatokat. Hogy az utóbbi idők legjobb deszkás játéka lett-e az OlliOlli World, abban nem vagyok biztos, de hogy a sorozat eddigi csúcsa, az biztos!

Pontosan
8
Platform: PC, Xbox, PlayStation, Switch | Kiadó / Fejlesztő: Private Division / Roll7 | Megjelenés: 2022. február 8. | Ár: 30€

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

1 órája
2

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

1 napja
30

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

1 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

2 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

3 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

3 napja
4

Heti megjelenések

4 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

4 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

6 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

6 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

7 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

7 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

8 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

8 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

8 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

9 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

2025.06.23.
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

2025.06.23.
2

Heti megjelenések

2025.06.23.
13