No Straight Roads

mcmackoGéczy Attila2020.12.24. 23:00

Az utóbbi években már-már hagyományszerű, hogy egy-egy kimaradt, de az adott évben valamiért a karácsony hangulatához passzoló címet bemutatunk. Két éve a Grist, tavaly a Short Hike-ot, most a No Straight Roads-ot vettük elő!

Végy két tapasztalt fejlesztőt, akik összegründölnek egy csapatot, hogy saját álmaikat kergessék. Malajziában telepednek meg, ahol egy zenei projekten kezdenek el dolgozni - a No Straight Roads azonban nem csak egy egyszerű ritmusjáték lesz, hanem egy akció-rpg-platformer hibrid, ami a nap végén boss-rush játékmenetre fűzi fel az érdemi mondanivalóját, a történetét pedig egy rajzfilm minőségében prezentálja.

Nem csoda, hogy karácsonyi játékként pont ezt választottam. A No Straight Roads ugyanis igazi különlegesség, ráadásul a sztorija különösen passzol a zenei őrültségeimhez ("Rockzenével az EDM birodalom ellen, hurrá!"). Gondolhatjátok a képek alapján, a játék vizuális stílusa is már az első trailernél megragadott. A teljes történethez hozzátartozik, hogy ez volt az egyik játék idén, amit a tesztekért felelős szerkesztőként a legtöbbet hajtottam, sikertelenül. Így a karácsonyi ingyenes tartalmi update előtt ebayeztem egy dobozos verziót, szinte fillérekért. Na, ennyit a körítésről, tegyük fel azt a bizonyos sercegő fekete lemezt, és irány a város!

Mayday és Zuke egy kétfős indie rockbanda, az ő "ellenállásukat" játszhatjuk végig a gonosz zenei konglomerátum ellen, ahol az űr-DJ-től a Hatsune Miku kópiáig mindenféle zeneipari torzulással összehoz minket a sors. Vinyl város lakói mára érzéketlenné váltak a rockzenére, de ahogy haladunk előre a városnegyedek főnökein, úgy bővül a rajongótáborunk és szabadul fel a kereskedelmi muzsika szemlélete alól a város zenei világa.

Ehhez természetesen a főnököket le kell győzni, ami nem kis feladat. Mindegyik koma egy durva egyéniség, akik több fázisos harcban mutatják meg a foguk fehérjét. Ehhez egy akció-platformer alapot kapunk, ahol Mayday (a csajszi) a gitárjával püföl, Zuke a dobos pedig kombózásra épít dobverőivel, de kisebbeket sebez. Mindketten képesek speckókra, távoli hangjegy-kilövésekre, és ráadásul hangszereikkel a pályákon elszórt passzív segítségeket is aktiválhatják. A főnökökig gyakran több szintű arénaharcokon keresztül vezet az út, ahol sajna gyér ellenfélválasztékban, de legalább pályadesign tekintetében eltérő leosztásokon kell keresztülvergődni. Van parry, és az ellenfelektől kezdve a bossok támadásain át minden a zene ritmusára pörög. A harcok fázisai jól elkülönülnek, és az mindenképp fontos elem, hogy a mozgásunk viszont nincs ritmushoz, vagy ritmizált gridhez kötve - ezt nekünk kell megtenni valós időben.

Vinylváros utcáin rajongókat toborozhatunk, vagy az elektromossághoz hasonló úgy nevezett Qwasa energia gyűjtésével és terepen való felhasználásával további fanokat szerezhetünk magunknak. Hogy ez mire jó? A Bunk Bed Junction nevezetű zenekarunk főhadiszállásán, a város alatti csatornákban koncerteket rendezve bővíthetjük a skill-fát. Itt aggathatjuk amúgy magunkra a különböző perk-matricákat is, de a csőrendszerben csövelő krokót is etethetjük, vagy rádióinterjúkat adhatunk.

Ugye érzitek, hogy mennyire egyedi keverék az, amit a Metronomik letett az asztalra? Ehhez képzeljétek el a fantasztikus átvezetőket, ahol a főnökök meg a hőseink tényleg egy jobb CG mese szintjén elevenednek meg. A designerek pedig olyan keveréket tesznek le az asztalra, ami azonnal megismerhetővé teszi a vizuális stílust, annak ellenére is, hogy a Double Fine, a Cartoon Network, de még az Atlus bizarr dolgai is felsejlenek a hivatkozások között. Az OST is kiváló - és bár a játék alapvetően kultiválja a rock műfajt, fura ellentmondásban a főnökök zenéi elektronikus muzsikán alapszanak. Magyarul többségében elektronikus zenére bólogatunk majd, hogy flowba kerüljünk. (Ezt később rock-trackekkel és egyéb remixekkel variálhatjuk is.) Amúgy a játék okosan foglal állást a zenei stílusok szeretetével kapcsolatban, és ahogy haladunk előre a történetben a nagy zenei összeborulás is megtörténik.

Hogy mégis miért nem lett instant klasszikus a No Straight Roads-ból? Mert sajnos mint az akciót ritmizálással összekötő mechanika-újító, nem szerepel túl jól. A harc sajnos eléggé súlytalan, és a knockback, azaz a sebzésnél való visszahőkölés totál kirángatja az embert a jó pontokért kőkemény erőfeszítést kívánó főnökharcokban. Ez egyes fázisokban majdnem meg is töri a játékot, de egy korábbi patch óta legalább nem kell a teljes boss-harcot újrakezdeni halálozás esetén. (Cserébe bukjuk a jó értékelést és a masszív rajongói bővülést.) A No Straight Roads-ot nem szabad tehát precíz akciójátékként kezelni, mert ez esetben elhasal a cucc. A sztori, a látvány, a zene, az egyedi élmény az, ami a kihívás és a pontatlanság problémáit felülírják, és egy figyelmünkre érdemes címmé avanzsálják a játékot.

A No Straight Roads egy tipikus egy A-s játék lett. Indie vonalról érkezik, nem túl tartalmas, nem is tökéletes, de javarészt úgy össze van azért rakva, hogy kiemelkedjen a független fejlesztések közül. A program emeléett totális unikum: messziről megismered bármely képkockáját, és még csak hasonló darab sem dereng a korábbi évekből. Sajnos nem tudok teljesen elégedett hangnemben zárni a fenti problémák miatt. De ha a karácsonyra jellemző egészséges vidámsághoz, kényelmes, hívogató hangulathoz nem is vezet egyenes út, a No Straight Roads azért megérdemli, hogy a radarunkra felkerüljön.

Pontosan
7
Platform: PlayStation, Xbox (tesztelt), PC, Switch
Kiadó: Sold Out| Fejlesztő: Metronomik
Megjelenés: 2020. augusztus 25. | Ár: kb. 8-10.000 Ft

State of Play: Destruction AllStars

Csupán egy hét választ el minket a megjelenéstől, így természetesen a Lucid Games játéka is megkapta a saját State of Play felvonását. Ideje volt!

8 perce

PlayStation Plus: februári trió

Érkezik a Destruction AllStars! De a Sony nem bízta pusztán egy teljesen új PlayStation 5 játékra a következő hónap sikerét.

53 perce
8

The Medium

Médiumként az élők és holtak világa között ragadva legalább olyan nehéz helyzetben vagyunk, mint mikor egyszerre szeretnénk régimódi és modern horrorjátékot fejleszteni. Tesztlaborban a The Medium.

4 órája
5

The Lord of the Rings: Gollum csak 2022-ben!

A Daedalic Entertainment végül a Nacon kiadói részlegével együttműködve fogja tető alá hozni a kalandot. Jövőre.

9 órája
3

Ghosts ‘n Goblins Resurrection trailer

35 év után visszatér Arthur lovag, hogy folytassa izzasztó harcát zombikkal, csontvázakkal és a medvedisznóemberrel.

10 órája
8

Werewolf: The Apocalypse és az alakváltás

A Styx és a Call of Cthulhu fejlesztőinek új projektje alakváltó vérfarkassal csábít egy dupla "A" kalandra.

10 órája
7

Game Pass: 18 millió előfizető

A szolgáltatás megállíthatatlan. De az üzleti jelentés többi eleme miatt sem kell szégyenkeznie a redmondiaknak.

10 órája
14

Biomutant: májusi mutáns aranyat ér

Kiderült végre a régóta halogatott THQ akció-kalandjáték megjelenésének időpontja.

1 napja
6

Atelier Ryza 2: Lost Legends and the Secret Fairy

Irány a műhely, és jöhet a kotyvasztás! Az Atelier Ryza 2 kellemes JRPG élményt kínál mindenkinek, és a sorozat úgy látszik 2021-ben is pozitív irányba tudja billenteni az értékelést!

1 napja
4

The Walking Dead: Saints & Sinners milliók

A tavalyi év egyik legkiemelkedőbb VR kalandja több mint 29 millió dollár bevételt termelt mindössze tizenkét hónap alatt.

1 napja
8

Resident Evil Village: gyűjtői a hideg ellen

Átfagytál a zord téli időjárásban, netán "remegve" várod (kac-kac) a Resident Evil Village megjelenését? Ne', kabát!

1 napja
6

Mortal Szombaaat!

Azazhogy péntek. Vagyis... Valamikor a hetekben friss képeket kaptunk a készülő MK filmből!

1 napja
11

Monster Jam Steel Titans 2: márciusi monszták

Folytatást kap a különleges témát feldolgozó verseny-árkádjáték. Jöhetnek a monszta-titánok?

1 napja
1

Ezeket tudja a Supercross 4

Friss-fröcsögős traileren mutatkozik meg a márciusi motorjáték.

1 napja
2

RIDE 4: next gen kétkerekezés

A friss trailer felsorolja az eredeti cím érdemeit, és bevonja a képbe a következő generációs frissítéseket is.

1 napja

Elasto Mania Remastered: bejelentés

Az informatika órák hű társa 20 év után konzolokra is ellátogat. Ráadásul rögtön minden jelenleg elérhető masinára!

2 napja
14

Asha in Monster World: friss mozgóképen

A Wonder Boy sorozat negyedik részének felújítása lassan révbe ér.

2 napja
1

I Saw Black Clouds: új interaktív kaland

A Wales Interactive megbízhatóan szolgáltatja a következő interaktív mozikalandot, amiben a sötét titkoké a főszerep.

2 napja

Mutropolis: helló Broken Age!

Kedves kaland, aminek az a tanulsága, hogy ne haragítsd magadra az isteneket.

2 napja

Shakes on a Plane

Hogy lehet megbolondítani egy egyszerű stewardess szimulátort az utóbbi évek egyik legszürreálisabb sztorijával? Hát így.

2 napja