A Round8 Studio 2023-ban sikeresen vetette meg a lábát napjaink egyik talán leginkább túltelített műfajában és tette le az asztalra minden idők egyik legjobb soulslike alkotását. Az ismerős alapok mellett kellő egyediséget is sikerült játékukba csempészniük, most pedig majd' 2 évvel később elérkezett az idő, hogy megmutassák, érdemes visszatérni Krat viszontagságos vidékeire. Nosztalgiával duplán felvértezve.
A Lies of P már az alapjátékkal gondoskodott arról, hogy egy kellően érdekes és izgalmas világot teremtsen, aminek részletei természetesen túlmutatnak a játék történetén. Megannyi apróság gondoskodott róla, hogy az igazán kíváncsiak elmerülhessenek a Krat városát átformáló események előzményeiben, ugyanakkor a készítők jó érzékkel hagytak nyitva bizonyos szálakat, amikre aztán később nyugodt szívvel építkezhetnek. Akár a már készülő folytatással, akár az Overture-rel. Utóbbi ugyanis némileg divatos módon szó szerint a múltba réved.
Szemfüles játékosok már a végigjátszás során felfigyelhettek egy szokatlan stargazerre, ami akkoriban még sehová sem vezetett és aktiválni sem állt módunkban. Könnyen kitalálható volt, hogy ennek a későbbiekben lesz jelentősége és bizony az Overture kampánya épp itt veszi kezdetét. Miután működésre bírjuk, rögtön a múltban találjuk magunkat, ahol is egy, az alapjáték során előkerülő esemény valódi hátterét és körülményeit ismerhetjük meg és kapunk új részletet néhány fontos, ám korábban némileg mellőzött karakterrel kapcsolatban.

Az Overture bár természetesen a játék ismerős alapjaira épít, bőven tartogat újdonságot is. Ez egyrészről adódik a környezetből, Krat hófedte kerületei mindenképpen egy új arcát mutatják meg a városnak, a DLC végén területek pedig önmagukban visznek új színfoltot a korábban megismert palettára.
Természetesen ellenfelek tekintetében is készültek újdonsággal a készítők és azt már a DLC elején megállapíthatjuk, hogy mind kreativitásban, mind kihívásban új szintre tették a lécet. Utóbbi kezdetben a DLC sajnos rosszul belőtt nehézségéből adódott (ezt egy azóta érkező patch-csel sikerült korrigálni), de még ezen túllépve is alaposan résen kell lenniük azoknak, akik a múltat akarják megbolygatni.
Külön ki kell emelni a DLC főellenfeleit, melyek között talán kevés van, aki igazán egyedi jutalommal rendelkezik, a velük való összecsapások azonban mindenképpen emlékezetesek lesznek. Legyen szó a megjelenésével és a személyiségével... khm... domináló Markionáról, a klasszikus szörnyfilmeket idéző Overseerről vagy a kíméletlen, ugyanakkor zsigerien zseniális... de ez inkább maradjon meg meglepetésnek.

A változatos ellenfelek mellé változatos arzenál dukál, ezen a téren pedig ugyancsak nincs oka szégyenkeznie a Round8-nek. A DLC eszköztára mindenképpen a távolsági harcra helyezi a hangsúlyt, a két új Legion Arm mellett több fegyver is erre az aspektusra összpontosít, kapunk például egy íjat, ami bizonyos helyzetekben már-már csalásnak érződhet, annyira hatékony.
Az arzenálunk mellett természetesen karakterünk is tovább erősödik, köszönhetően a P-Organ rendszer bővítésének. Aki esetleg teljesen új képességekre és perkekre számít, az csalódni fog, az új fejlesztési rendszer mindössze a már meglévőeket erősíti tovább, ami bizonyos szempontból csalódásnak érződhet, ugyanakkor lehetővé teszi, hogy az igazán fontosnak tartott módosítókat tovább erősíthessük. A világot nem váltja meg, de ügyesen simul bele az alapjáték rendszerébe.

Amivel kapcsolatban még külön elismerően kell nyilatkoznom, azok a karakterek megformálói. És itt most nem elsősorban az Overture főszereplő párosára gondolok, még akkor is ha nyilván ők kapják a nagyobb figyelmet - különösen egyikük -, hanem azokra a figurákra is, akik esetleg csak néhány kósza mondat erejéig tűnnek fel - akár mellettünk, akár velünk szemben -, mindegyikük rendelkezik egynéhány mondattal, amivel könnyűszerrel emlékezetesek maradnak.
De nem csak ezen a téren érdemelnek kalapemelést, a fejlesztők ugyanis bizonyos harcoknál aktívabb szerepet szánnak nekik. Ennek pontosabb részleteinek megismerését meghagyom mindenkinek, legyen elég annyi, hogy a puszta "NPC segítő" szerepen túl néha más, meglehetősen látványos formában is a hasznunkra lehetnek.

Végezetül még egy adalékra külön ki kell térnem, ami bár nem a DLC-vel, hanem az azzal együtt érkező patch-csel került a játékba, mindenképpen egy rendkívül hasznos adalékról beszélhetünk a személyében. Ez pedig nem más, mint a Boss Rematch intézménye. Ennek lényege, hogy a már legyőzött főellenfelekkel újra és újra megmérkőzhetünk, anélkül, hogy ehhez új végigjátszást kellene kezdenünk. Minden boss-szal 5, folyamatosan nehezedő szinten mérkőzhetünk meg, az utolsót teljesítve pedig egy jelvény a jutalmunk, melyet aztán büszkén a táskánkra tűzhetünk, ezzel is szimbolizálva diadalmunkat.
Ennek a módnak leginkább akkor lesz szerepe, ha valaki egy esetleg mázlival megtámogatott diadal után magabiztosabban mérkőzne meg egy NG+ során, esetleg valamilyen kihívás miatt szeretne specifikusan gyakorolni, vagy csak egy komplett új végigjátszás nélkül akarja ismételgetni kedvenc összecsapásait. Sajnálatos módon a Stalker ellenfelek egyelőre(?) nem érhetőek el benne, remélhetőleg idővel ezzel a funkcióval is bővülni fog.

Az Overture kiválóan bővíti a Lies of P univerzumát és mesél el egy olyan történetet, melynek fényében az alapjáték bizonyos eseményei is új megvilágításba kerülnek. Ezzel együtt bár drasztikus változásokat nem hoz, bőven rendelkezik annyi vérfrissítéssel - legyen szó az új harci eszközökről vagy a helyszínekről -, ami még azoknak is szolgál újdonsággal, akik már kellően elkoptatták Krat ismerős utcáit.
PLATFORM PC, PS4, PS5 (tesztelt), One, Series S/X
KIADÓ Neowiz Games FEJLESZTŐ Round8 Studio
MEGJELENÉS 2025. június 6. ÁR 11 290 Ft