A demók visszatértek, akarva-akaratlanul, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaptunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!
DISPATCHSZUPERHŐS DISZPÉCSER

A 2018-ban alapított AdHoc Studio fejlesztőinek nem idegen a modern alapokra helyezett kalandjáték műfaja. Az egykori Telltale Games, Night School Studio és Ubisoft dolgozói most saját kezükbe vették az irányítást és a tervek szerint magukra vállalják a kiadói feladatokat is debütáló alkotásuk esetében. Ez a művészi szabadság pedig abszolút érződik a Dispatch szűk félórás próbaköre alapján! A látvány kiemelkedő minőséget képvisel. Mintha a Vox Machina animátorai lennének itt másodállásban. A csípős poénokkal teli, könnyed, rendkívül szórakoztató dialógusokat pedig olyan neves színészek szólaltatják meg, mint Aaron Paul, Laura Bailey, Matthew Mercer vagy éppen Jeffrey Wright. A jelenetek megállíthatatlanul folynak egymásba, mi pedig két-három lehetséges opció közül választva befolyásolhatjuk őket. Főhősünk Robert Robertson, akit eddig Mecha Man néven ismertek az angyalok városában. A névadó páncél azonban egy végzetes összecsapásban megsemmisül, így az íróasztal mögé szorul egykori hősünk. A játékmenet másik felét ez a munka teszi majd ki. Az irányításunkra bízott karakterek mindegyike más szuperképességgel - és múlttal, habitussal, erősségekkel és gyengeségekkel - rendelkezik, így nagyon nem mindegy, hogy kit küldünk egy rabláshoz, bunyóhoz, marketing megbeszéléshez vagy a szomszéd néni fa tetején rekedt macskájához. Ha a Demo sziporkázó szövegkönyve végig megmarad és a diszpécser rész sem fárad el hosszabb távon, akkor egy igazán különleges darabbal bővül hamarosan az indie felhozatal! sQr
Megjelenés: 2025 | Fejlesztő: AdHoc Studio | Platform: PC és egyelőre meg nem nevezett konzolok | DEMO és Wishlist
HELL IS USMÉLABÚS POKOLJÁRÁS

Vannak azok a játékok, amik papíron elég csapongónak érződnek, a gyakorlatban azonban meglepően jól összeállnak, és a Steam Next Festen látottak alapján a Hell is Us pontosan ezt a kategóriát erősíti. A Rogue Factor alkotásában egy polgárháborúba süllyedt, külvilágtól elzárt országba látogathatunk el, hogy szembenézzünk rejtélyes múltunkkal, és kiderítsük, mi történt a szüleinkkel. Ez már önmagában is egy erős koncepció, a fejlesztők azonban egy nagyon hangsúlyos paranormális szállal is feldobták a sztorit, ellenfeleink ugyanis nem egyszerű katonák lesznek, hanem misztikus, túlvilági entitások, akiket a modern fegyverek nem fognak, így pisztolyunkat rövid úton egy kardra kell cserélnünk, amíg velük csatázunk. Mindez elsőre kicsit túlságosan is elborultnak hathat, a próbakör alapján azonban a realisztikus és a természetfeletti elemek meglepően jól összeállnak egyetlen koherens egésszé, egy lassú, metodikus és nyomasztó programot alkotva, ahol a felfedezésre és a párbeszédekre legalább akkora hangsúly helyeződik, mint a gyors reflexekre. Kharex
Megjelenés: 2025.09.04. | Fejlesztő: ROGUE FACTOR | Platform: PC (bejelentve), PS5 (bejelentve), XSX (bejelentve) | DEMO és Wishlist: KATT!
MORBID METALVESZETT TEMPÓJÚ ROBOTIKA

Az Ubisoftot nehezen lehet túlzott kockázatvállalással vádolni, ezért is meglepő, hogy ők adják ki a Morbid Metalt, ami a Steam Next Festen mutatott demója alapján enyhén szólva ígéretesnek tűnik. A Screen Juice bemutatkozó alkotása egy félelmetes iramot diktáló, roguelite elemekkel átitatott hack and slash, ahol különböző robotokat irányítva kell átverekednünk magunkat ellenfeleink végtelennek látszó tengerén. A pörgős játékmenet már önmagában elég lenne ahhoz, hogy ideig-óráig a képernyő elé szegezze az embert, ám a fejlesztők a stabil alapot egy meglehetősen érdekes csavarral dobták fel, a harcok során ugyanis instant váltogathatunk a különböző mozdulatokkal rendelkező karaktereink között, az pedig, hogy milyen kreatív kombókká fűzzük össze a támadásaikat, csakis rajtunk áll. Egyedül azt sajnáltuk, hogy a próbakör mind az ellenfelek, mind a helyszínek terén meglehetősen egyhangúnak bizonyult, de a Morbid Metalt ennek ellenére is érdemes lehet figyelemmel kísérni azoknak, akik kedvelik az ilyen kreatívabb kaszabolást. Kharex
Megjelenés: 2025.08.20. | Fejlesztő: SCREEN JUICE | Platform: PC (bejelentve) | DEMO és Wishlist: KATT!
NIOH 3ELHANGOLT STÍLUSOK?

A Team Ninja visszatért háztáji soulslike sorozatához és ezúttal is megpróbálja azt némileg továbbgondolni, finomítani és egyben kicsit felrázni. A Nioh 3 hirtelen jött bejelentése és még hirtelenebb demójának kipróbálása során hamar egyértelművé vált, hogy a fejlesztők miként kívánják a szériát egy némiképp új irányba terelni. Egyrészről a játéktér jóval nyitottabb lett, ezt már a próbakör is szépen szemléltette. A korábbi részekben megismert, központi térkép helyét - a demóban legalább is mindenképpen - egy nagy kiterjedésű játéktér váltotta, amiben egyfelől szabadon fedezhettünk fel, másrészről a küldetések is innen voltak indíthatóak. Újdonságként volt jelen a játéktér kisebb szeletekre osztása, melyeket aztán alaposabban is feltérképezhettünk. Ez napjaink open world címeit idézte sok tekintetben, elszórt tennivalók, rejtett jutalmak és opcionális, meglehetősen nagy kihívást nyújtó ellenfelek lapultak a terület egy-egy zugában. A Team Ninja ügyesen találta ki, hogyan kombinálja az ismerős elfoglaltságokat a széria sajátos jegyeivel. Nem, nem találják fel a spanyolviaszt, a nap végén itt is táborokat pucolunk ki és nevezetes pontokat találunk meg, de szépen simulnak bele a körítésbe, arról nem is beszélve, hogy egynéhány olyan jutalmakkal szolgál, amikkel az előrehaladásunkat könnyíthetjük meg.
Mert bizony a nehézség terén is léptek egyet előre a fejlesztők, a második részből ismerős Yokai Realmek visszatérnek, méghozzá még erősebb formában. Korábban ezek a küldetések egy-egy szakaszán, vagy a boss-ok által előidézve, jelentek meg, most azonban folyamatosan jelen vannak, a démoni ellenfeleket erősítve, minket pedig gyengítve. Sőt, az új, Crucible névre hallgató szakaszokban az ellenfelek még a már ismerős Yokai Realmet is megidézhetik, így hatványozva a nehéz helyzetet. A másik nagy újdonság a harcrendszer és vele együtt a teljes eszköztár ketté választása. A 3-as epizódban karakterünk két eltérő harcmodor között válthat, akár egy támadás közben is, és minden eszközünk ezen kategóriák valamelyikébe kerül besorolásra. A fegyverek és páncélok mellett még a képességek is vagy a szamuráj, vagy a nindzsa stílus alá kerül kategorizálásra, ráadásul a megszokott mechanikák közül is néhánynak búcsút inthetünk egy-egy megadott stílus használatakor.
A demó tapasztalatai alapján a Team Ninja érdekesen talált módot arra, hogy a már bejáratott formulát felrázza és újdonsággal szolgáljon, az azonban a próbakör alatt világossá vált, hogy az egyes stílusok fejlesztéseit és képességeit még egy kicsit át kellene gondolniuk, mert a kezdeti szakaszban eléggé érződött, melyik oldalt preferálták, ami némileg aláássa a szériára korábban jellemző szabadságot. ne5h