Kicsit morcos az időjárás mostanában odakinn, és valahogy ez a hangulat az életünket is megkarcolja. Úgy, ahogy a God of War: Ragnarök is teszi azt a lelkünkkel. Kratos már a reboot során sem vidám körutazásra vitte a gyerekét, de a Fimbulwinter árnyékában, egy kamaszodó, gigatikus felelősséget hátán cipelő kölyökkel még sötétebb, még ködösebb az élet. Mint ahogy tágasabb, változatosabb és tartalmasabb is.

És szó szerint, a God of War: Ragnarok PC verzióját elindítva minden ismerős, minden olyan , mint korábban, csak a vihar sűrűbb, a hangulat sötétebb, a kép szélesebb vászonra van felkenve és Kratos hangja is mintha ércesebb lenne. Az 2018-as játékot még PS4-en játszottam, de a PC változat is a Steam Deck-en próbált egyik első PC/PS átirat-élményként maradt meg bennem. A folytatás kicsit több, kicsit vastagabb, sűrűbb, de nagyon ismerős. Hiába nem volt meg PS5-ön, pécén is ugyanúgy éltem meg minden percet, mint a tévé előtt az előzményt. A játékmenet viszont kicsit már-már túlzottan is ismerős, a Ragnarök nem ugrik előre akkorát, mint a PS4 és a PS5 közötti váltás miatt indokolt lett volna. És Drag kritikájában a szinergiák hiányát rótta fel az egyre grandiózusabb ábrázolás mellett, nekem talán a túlságosan is ismerős alapokkal van a legnagyobb problémám. Mennyire nagy ez a probléma? Csak annyira, hogy a God of War: Ragnarök továbbra sem közel 10 pontos AAA játék, aláírom Drag nyolcasát a majd' tökéletes elődhöz mérten.

A PC változatról azt érdemes tudni, hogy a Sony Santa Monica és a Jetpack Interactive párosa hozza azt a makulátlan portolási munkát, amit eddig is láthattunk a PlayStation átiratok kapcsán. A játék skálázható, krumplitól a NASA rakétáig, és jól fut egy 2060-as laptop GPU-n, de egy Steam Decken is. A mérce természetesen PS5 szinten túlra fokozható, van DLSS 3.7, Fidelity FX FSR 3.1 és XeSS (működő frame generáló lehetőségekkel), Reflex, 32:9-es ultraszéles megjelenítés, haptikus visszajelzés és térhangzás. Tehát minden fontos dolgot megkapunk, ami most már valódi sztenderdnek tekinthető a Sony felől érkező PC-s portok esetében.

És kicsit említsük meg a Steam Deck teljesítményt is, mivel a játék Deck Verified plecsnit kapott. Az előző GoW játék 40 FPS-es lock-al simán tudott stabil munkapontban dolgozni, jócskán a PS4 szintje fölé pakolt látvánnyal. A folytatásnál a 30 fix az, amiben gondolkodhatunk. A dolog kulcsa az FSR vagy a XeSS, enélkül ugyanis reménytelen még a harmincas mutató is. Viszont 720p minőségi FSR mellett például azonnal 30-40 közé lőhető a játéktér, és 80-90%-os GPU terheltség mellé viszonylag magas grafikai opciókkal is tudunk játszani. Egy viszont biztos, a makulátlan, tűéles kép, amit az előd tudott Decken, az felejtős. Az FSR pedig akarva-akaratlan torzítja a dús, sűrű vizuált, amit a játék grafikusai raktak össze.

És felejtsük el a megjelenés körüli hisztit is a PlayStation Online bejelentkezés kapcsán, a God of War: Ragnarök átiratának kontextusában inkább arról kell beszélni, hogy egy minőségi, AAA PlayStation játék ismét közel makulátlan PC verziót kapott, amely Kratos diadalmenetének következő állomásaként is értelmezhető. A Ragnarök nem szól akkorát, mint a 2018-as reboot, de elvitathatlatlan érdemei miatt szinte kötelező az akció-RPG játékosok számára. Egyszerűen PC-n sincs sok hasonló dolog, ami felérhet az istenek pusztítójához...
PLATFORM: PC (tesztelve), Playstation 5, Playstation 4 | FEJLESZTŐ: Santa Monica Studio, Jetpack Interactive | KIADÓ: PlayStation Publishing | MEGJELENÉS: 2024. 09. 19.