[DLC Teszt] Final Fantasy 16: Echoes of the Fallen

Final Fantasy 16: Echoes of the Fallen

dracoo2023.12.18. 08:00

Megkönnyebbülést érzek? A hivatalos álláspont szerint a FF16-hoz eredetileg nem terveztek letölthető tartalmat készíteni, aztán szerencsére meggondolták magukat a Creative Business Unit III boszorkánykonyhájában. Ezért két DLC is megszülethet, sőt, az első már december eleje (a számomra idén szokatlanul érdekes Game Awards) óta elérhető. Míg a második majd valamikor 2024 tavaszán (május?) érkezik. Csalódott vagyok? Talán egy kicsit, legyen bármennyire pörgős az alapjáték harcrendszere, bevallom, tudtam volna változatosabb tartalmat is fogyasztani, mint egy arra gyúró kiegészítőt. Egyetlen új helyszín, az egy szem küldetés, ami ráadásul pont annyira lineáris, mint az eddigiek, valahogy nem feltétlenül bizsergeti a... Fantáziám.

Az Echoes alapfeltételekkel bír: először is, a játék legvégső etapja, az Origins kristály-képződményébe tett kiruccanás előtt közvetlenül érhető el. Másodszor, a lila pajzsos küldit Charon-nál tudjuk aktiválni, amennyiben teljesítettünk néhány mellékszálat (nevezetesen a Where There’s a Will és a Priceless). Engem azonban nem tántoríthat el senki és semmi, hiszen hiába gyakorlatilag egy kaptafa szinte mindegyik, az összes létező quest-et ledaráltam, a végső összecsapás után pedig pont ide pakolja a játékost a program. Mellékesen pont jól szintezve (45-46 talán) indultam az ősi civilizáció remekbeszabott tornyának meghódítására.

Túlzó lenne azt állítani, hogy az első DLC helyszíne egyhangú, ugyanakkor hasznos volt az a pár hónap pihenő, ami eltelt az alapjáték óta. A grafika továbbra is pazar, de olyan, többségében világosszürke elemekből építkezik, amiket láttunk már párszor elszórtan a világtérképen. Szépnek szép, az effektek, világítás pluszban feldobja az egészet, viszont akad bőven kifogás a tarsolyomban. Iszonyatosan látványosan egyirányú, elágazásoktól mentesen vezet az utunk fölfelé, és az alkalmankénti beugrók, teraszok és szobák csak erősítik ezt az érzést. Épp ezért különösen dühítő volt, amikor az egyik lift-platform felvitt a következő szintre és nem volt lehetőségem visszamenni egy valószínűleg teljesen felesleges vászondarabkáért vagy hasztalan potiért, bármi lett légyen is az.

Említettem, hogy az élvezeti faktor javát a dinamikus harcrendszer nyújtja, s lévén tulajdonképpen egy grindfeszt (oppardon, alaposan átgondolt, egyre növekvő nehézségű csata nagyobb főellenfelekkel szegmentálva), az erre fogékonyakat bőségesen kiszolgálja. Még a nosztalgikus hangulatba ringatott tesztelőt is némiképp. Hány órába is telt kimaxolni valamiért az összes karakternek megszerzett Knights of the round matériát a hetedik epizódban? Hát igen. Az Echoes Omega boss-ánál leesett a húszfilléres, hogy eltelt azóta 25 év, és nincs már bizony annyi türelmem és pláne olyan reflexeim, mint boldog ifjúkoromban. Szóval nem elég, hogy a kiegészítő szinte csak harcokból áll, a tényleg gyönyörű effekt-kavalkádon át nehéz átlátnom, melyik irányba suhintsam a zsírúj, legerősebbnél is erősebb kardot. A kulcsszó a nehéz.

És nem elég, hogy nehéz, még viszonylag rövid is! Cirka négy óra küzdelem, nem több. Néhány plusz információ az elbukott civilizációról, ami igazából nem oszt, nem szoroz. Na mindegy, legalább egy kicsivel több időt tölthettem Jill, Torgal és Joshua társaságában, és szereztem pár pöpec felszerelést, amivel (újra) eltángálhatom Ultimát. Hogy mit hoz a jövő? Remélem, egy ettől jelentősen eltérő második DLC-t a Rising Tide képében, noha illúzióim nincsenek. Talán majd a következő főepizód jobban fog esni, lehet, a szemkápráztató látvány és érzelmes sztori mellé igazi rpg mélységet is belegyömöszölnek a termékbe. Annyi biztos, hogy most kicsit inkább érzek csalódottságot, kevésbé megkönnyebbülést. No de tavasszal meglátjuk.

PLATFORM PS5
KIADÓ Square Enix FEJLESZTŐ Creative Business Unit III
MEGJELENÉS 2023. december 8. ÁR 3490 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

6 perce

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

21 órája
4

Heti megjelenések

1 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

1 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

3 napja
6

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

3 napja
4

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

4 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

4 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

5 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

6 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

7 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

7 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

7 napja
2

Heti megjelenések

8 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

2025.06.21.
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9