Everspace 2

Lothar2021.01.17. 21:38

Szebb, tartalmasabb, szórakoztatóbb. Ilyesmit vár az ember egy sorozat folytatásától. Ezeket jó eséllyel meg is kapjuk a jövőre esedékes megjelenéskor, ám ezúttal a roguelike játékmenet nélkül.

Az első rész egyik legtöbbet kritizált eleme a roguelike mechanika volt, a Rockfish pedig levonta a következtetést: a pilóták nem szeretik, ha az idő állandóan sürgeti őket, a fejlődés érzetét pedig szinte teljesen elveszi a halállal járó sztornózás. Persze ez csak részben igaz, hiszen az erőfeszítésekért cserébe gyűjthetőek voltak permanens nyersanyagok, de sokaknak még így is túl frusztráló volt a kudarc. Vagy a tény, hogy egy-egy pályán versenyt kellett futni az idővel, ha nem akartunk lehetetlen harcokba keveredni. És bármennyire is szerettem az Everspacet, egyetértek a fenti hangokkal. Szép volt, jó volt, de ideje másképp megpróbálni.

Ami emígyen fest: open-world szerű kiosztás, a sztori által csatornázott csillagrendszerekbe szedve, azokon belül pedig rengeteg felfedezhető ponttal. Utóbbiak közül néhányat (természetesen) a fő- és mellékküldetések nyitnak meg, de ugyanígy hozzájuk lehet jutni harc közben szerzett zsákmány koordináták formájában, állomásokon felvett melókkal, vagy épp super cruise módban süvítve, szimplán felfedezéssel. Amit ezúttal (szerencsére) már nem korlátoz az üzemanyag szisztéma. Ha ehhez hozzávesszük, hogy immáron nem nyomaszt a játék a nyakunkba küldött, olykor legyőzhetetlen „ideje továbbállni” osztagokkal, védőhálónak pedig egy biztonságos mentésrendszert feszített ki a játékosok alá, akkor érthető lesz, mit tűzött ki célul az új dizájn: csinálj mindent a magad tempójában. Teret, és ami ennél is fontosabb, időt hagy a felfedezésre, gyűjtögetésre, harcra, logikai és ügyességi feladatok teljesítésére. Amire a fejlesztők építkezni is kezdtek. Egy-egy pálya érezhetően nagyobb, és a legtöbb esetben tartalmasabb is lett, mint az elődben. Fast cruise üzemmódban az emiatt megnőtt távolságok áthidalása sem emészt fel feleslegesen időt, a feladványokat pedig immáron nem kell konstans nyomás alatt kibogozni, így akadnak köztük a korábbiaknál trükkösebbek is. És miután egy kifejezetten szép játékról van szó, az sem utolsó szempont, hogy a szemünk kényeztetése sem drága luxus többé.

A pilótánk, a hajónk, és a felszerelés fejlesztése is értelemszerűen ehhez idomult. A kínálat már most az első rész szintjén mozog, ugyanakkor szerteágazóbb és több kombinációval kecsegtet. A modulok (avagy aktív képességek) mindegyike például három egyedi mellékhatással bonyolítható. A fegyverek és a komponensek az RPG-kből ismert itemizáció rendszerével mélyült, a teljesítményt most már jóval több szám összessége határozza meg. A kereskedelem nagyobb szerepet kapott (ha még egyelőre kiforratlan is a gazdaság), és emiatt a tárhelyünk menedzselése is hangsúlyosabb. Utóbbi még csiszolásra szorul - ahogy sok más aspektusa is - de az elképzelés ígéretes, és ami talán ennél is fontosabb: új.

A most bemutatkozó Early Access kiadással kapcsolatosan ugyanakkor nem árt tudni, hogy milyen kellemetlenségekre, vagy épp hiányosságokra lehet számítani: szinte konfigurációtól / beállításoktól függetlenül framerate esésekre épületek, valamint az újnak számító, bolygófelszíni díszletek közelében. A 25 órásnak ígért kampányból kevesebbre, mint a felére. Kiforratlan balanszra, kisebb-nagyobb hibákra, és a hajó repertoár kb. harmadára, ellenség típusokból is csak a töredékükre. És nyilvánvalóan a mentések sem maradnak meg egy-egy nagyobb patch után. De ennek nem is szabad meglepetésnek lennie egy 0.4-es verziószámnál járó játéknál, ami (sajnos) csak jövőre jelenik meg. Bár csábító lehet a letölthető demo, de attól még a fejlesztők is óvva intenek, miután egy kifejezetten régi prototípusról van szó, amit régóta nem frissítettek. A teljes élményre tehát még várni kell... ami a kezdőzónában elröppent 10 óra alapján nehezebb lesz, mint valaha.

Halo Infinite: a Spartan új ruhája

Gőzerővel folyik a munka Joseph Staten irányításával. Master Chief következő kalandja ma már teljesen más arcát mutatja.

15 órája
4

Star Wars Pinball: irány a VR!

Mando fejére is VR sisak kerül! Nyolc asztal, köztük két teljesen új leosztás, három fő platform - komoly csomaggal készül a Zen Studios.

16 órája

Idén tutira jön a Tormented Souls

A PQube horror játéka idén már minden bizonnyal megjelenik - nextgen és fizikai kiadásokat is kap az indie Resi-Silent HIll követő!

16 órája

Space Otter Charlie: hódító űrvidrák

Márciusban a kvantumfizika és az űrakciózás határait egy DOS-os időket idéző kabalfigura, Space Otter Charlie fogja feszegetni.

17 órája

PS Plus: a márciusi kínálat

Ezúttal négy címmel gazdagítja az előfizetőket a Sony. A négy cím között pedig bomba robban, visszafojtott rengéshullámmal.

18 órája
10

Átalakul a Japan Studio

Az Astro kalandokért felelős Team ASOBI lesz a japán részleg középpontja. A támogató csapatokat átmozgatják.

19 órája
1

Mortal Shell: Enhanced Edition bejelentés

4K. 60 FPS. Feljavított textúrák. Kell még indok arra, hogy ismét magadra öltsd egy nagy harcos elesett tetemét?

19 órája

Ghosts ‘n Goblins Resurrection

A Nintendo hibridje nyitotta fel Arthur lovag sírját 35 év elteltével. A páncél újként csillog, a kérdés, hogy mennyire bűzlik.

19 órája

Bomb Rush Cyberfunk: csak 2022-ben!

A Jet Set Radio szellemi örököse csak jövőre érkezhet, akkor viszont már úgy néz ki konzolokra is begurul!

19 órája
3

Narita Boy: megjelenési dátum

A '80-as évek varázslatos Digitális Királysága egy kedves szerelmi történetet és narratív-központú játékmenetet ígér.

20 órája
2

The Nioh Collection

A Team Ninja hack ’n’ slash öröksége finoman fonódik össze a soulslike formula által elindított újhullámos akció-szerepjáték elemekkel. A kollekció így őrzi meg az utókornak.

20 órája

Hot Wheels Unleashed: gyermeki lelkülettel

A Hot Wheels márkanév a Milestone versenyjáték-iparos talján csapattal fonódik össze az új bejelentésben. Trailert is tudunk mutatni.

21 órája
2

Kena: Bridge of Spirits megjelenés!

Három percen keresztül igyekszik elvarázsolni az Ember Lab mesés kalandja, majd a végén bedob egy dátumot is az utolsó képkockákra.

1 napja
13

Returnal: gameplay bemutató

A Housemarque három percben igyekszik összefoglalni álomprojektjének alapjait. Új irányvonal, a régi alapokra építve. Prémium kategóriában.

1 napja
6

Final Fantasy VII R Intergrade: bejelentés

Kiegészítő tartalommal karöltve érkezik a tavalyi év egyik legkiemelkedőbb szerepjáték élményének újgenerációs változata. Yuffie beköszön!

1 napja
9

Deathloop: Deja Vu trailer

Mintha láttuk volna már ezt valahol? Az Arkane Lyon csapata viszont ügyesen keveri újra az elemeket ahhoz, hogy ismét valami egyedit kapjunk.

1 napja

Oddworld: Soulstorm megjelenés!

A PlayStation Plus előfizetők egyik áprilisi játékaként debütál majd hamarosan Abe legújabb szökése. Újabb részletes bemutatót is kaptunk.

1 napja
6

Solar Ash: gameplay bemutató

A Hyper Light Drifter alkotói kilépnek a harmadik dimenzióba és egy nagyszabású akció-platformer kalandra csábítanak még az idei évben.

1 napja

SIFU: bejelentés

Az Absolver fejlesztőinek következő projektje sem távolodik el a keleti kultúrától. A kung-fu harcos bosszútörténete pofonokban gazdagnak ígérkezik.

1 napja
4

Ma este State of Play!

Nagyjából félórás műsorral készül a Sony. A középpontban néhány új bejelentés és a júniusban bemutatott külsős és indie címek lesznek.

1 napja
44