[Próbakör] Everspace 2

Everspace 2

LotharFuchs Róbert2021.01.17. 21:38

Szebb, tartalmasabb, szórakoztatóbb. Ilyesmit vár az ember egy sorozat folytatásától. Ezeket jó eséllyel meg is kapjuk a jövőre esedékes megjelenéskor, ám ezúttal a roguelike játékmenet nélkül.

Az első rész egyik legtöbbet kritizált eleme a roguelike mechanika volt, a Rockfish pedig levonta a következtetést: a pilóták nem szeretik, ha az idő állandóan sürgeti őket, a fejlődés érzetét pedig szinte teljesen elveszi a halállal járó sztornózás. Persze ez csak részben igaz, hiszen az erőfeszítésekért cserébe gyűjthetőek voltak permanens nyersanyagok, de sokaknak még így is túl frusztráló volt a kudarc. Vagy a tény, hogy egy-egy pályán versenyt kellett futni az idővel, ha nem akartunk lehetetlen harcokba keveredni. És bármennyire is szerettem az Everspacet, egyetértek a fenti hangokkal. Szép volt, jó volt, de ideje másképp megpróbálni.

Ami emígyen fest: open-world szerű kiosztás, a sztori által csatornázott csillagrendszerekbe szedve, azokon belül pedig rengeteg felfedezhető ponttal. Utóbbiak közül néhányat (természetesen) a fő- és mellékküldetések nyitnak meg, de ugyanígy hozzájuk lehet jutni harc közben szerzett zsákmány koordináták formájában, állomásokon felvett melókkal, vagy épp super cruise módban süvítve, szimplán felfedezéssel. Amit ezúttal (szerencsére) már nem korlátoz az üzemanyag szisztéma. Ha ehhez hozzávesszük, hogy immáron nem nyomaszt a játék a nyakunkba küldött, olykor legyőzhetetlen „ideje továbbállni” osztagokkal, védőhálónak pedig egy biztonságos mentésrendszert feszített ki a játékosok alá, akkor érthető lesz, mit tűzött ki célul az új dizájn: csinálj mindent a magad tempójában. Teret, és ami ennél is fontosabb, időt hagy a felfedezésre, gyűjtögetésre, harcra, logikai és ügyességi feladatok teljesítésére. Amire a fejlesztők építkezni is kezdtek. Egy-egy pálya érezhetően nagyobb, és a legtöbb esetben tartalmasabb is lett, mint az elődben. Fast cruise üzemmódban az emiatt megnőtt távolságok áthidalása sem emészt fel feleslegesen időt, a feladványokat pedig immáron nem kell konstans nyomás alatt kibogozni, így akadnak köztük a korábbiaknál trükkösebbek is. És miután egy kifejezetten szép játékról van szó, az sem utolsó szempont, hogy a szemünk kényeztetése sem drága luxus többé.

A pilótánk, a hajónk, és a felszerelés fejlesztése is értelemszerűen ehhez idomult. A kínálat már most az első rész szintjén mozog, ugyanakkor szerteágazóbb és több kombinációval kecsegtet. A modulok (avagy aktív képességek) mindegyike például három egyedi mellékhatással bonyolítható. A fegyverek és a komponensek az RPG-kből ismert itemizáció rendszerével mélyült, a teljesítményt most már jóval több szám összessége határozza meg. A kereskedelem nagyobb szerepet kapott (ha még egyelőre kiforratlan is a gazdaság), és emiatt a tárhelyünk menedzselése is hangsúlyosabb. Utóbbi még csiszolásra szorul - ahogy sok más aspektusa is - de az elképzelés ígéretes, és ami talán ennél is fontosabb: új.

A most bemutatkozó Early Access kiadással kapcsolatosan ugyanakkor nem árt tudni, hogy milyen kellemetlenségekre, vagy épp hiányosságokra lehet számítani: szinte konfigurációtól / beállításoktól függetlenül framerate esésekre épületek, valamint az újnak számító, bolygófelszíni díszletek közelében. A 25 órásnak ígért kampányból kevesebbre, mint a felére. Kiforratlan balanszra, kisebb-nagyobb hibákra, és a hajó repertoár kb. harmadára, ellenség típusokból is csak a töredékükre. És nyilvánvalóan a mentések sem maradnak meg egy-egy nagyobb patch után. De ennek nem is szabad meglepetésnek lennie egy 0.4-es verziószámnál járó játéknál, ami (sajnos) csak jövőre jelenik meg. Bár csábító lehet a letölthető demo, de attól még a fejlesztők is óvva intenek, miután egy kifejezetten régi prototípusról van szó, amit régóta nem frissítettek. A teljes élményre tehát még várni kell... ami a kezdőzónában elröppent 10 óra alapján nehezebb lesz, mint valaha.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

15 órája

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

23 órája
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

1 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

1 napja
16

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

2 napja
44

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

3 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

3 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

4 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

5 napja
4

Heti megjelenések

5 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

6 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

7 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

8 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

8 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

9 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

9 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

2025.06.25.
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

2025.06.25.
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3