Blue Dragon - próbakör

Oldern2007.06.25. 18:00

Az Xbox 360 és a japán stílusú szerepjátékok kapcsolata olyan volt eddig, mint egy tizenéves fiatal naplója. Minden bejegyzés a várakozásról, az elérhetetlen dolgok kívánásáról, és a későbbi csalódásokról szólt. Persze valami apró szerelem akadt ebben a naplóban is (Enchanted Arms), de arra ez nem volt elég, hogy a jrpg-rajongók kérlelhetlen éhségét egy picit is csillapítsa. Aztán valami történt, a kamasz elhanyagolta naplóját, és mikor már az új kapcsolat reménye is kezdene elhalványulni, hisz minden megjelenési dátum oly távolinak tűnik - feltűnik a láthatáron egy Blue Dragon. No nem a teljes verzió, hisz az a megjelenésekkel teletömött őszi szezon nyitányaként szeptemberben érkezik majd - legfrisebb próbakörünket egy a sajtó számára előkészített tesztpéldánnyal futottuk. Beszélhetnénk róla röviden (baromi jó, hölgyek-urak, baromi jó!), szenthelhetnénk neki néhány elsietett bekezdést, a lényegről megfeledkezve, de annál a játék jóval többet érdemel - ismerkedjünk hát meg vele.


Blue Dragon - A Történet

A helyszín egy képzeletbeli fantasy világ, enyhe steampunk beütéssel. Egy kis faluban eseménytelenül telik az élet, amikor is a sivatagi homokot alaposan felkavaró Land Shark megzavarja az idillt - szedett-vedett hőseink, a forrófejű Shu, a higgadt és taktikázó Jiro és a kötelező hölgy, Kluke a falu védelmére siet. Szerencséjüket balszerencse követi, a szerkezet ugyanis az égbe repíti őket, ahol azonnal találkozhatnak "A" Főgonosszal, a népeket rettegésben tartó Nene-vel. Az aszott öreg gyorsan ellátja a bajukat, majd kipenderíti őket otthonából. Egy titokzatos erő azonban segítségükre siet, ők pedig hamarosan szövetségesekre lelnek, az Árnyékok személyében. Frissen szerzett társaik és új képességeik pedig - mint mindig - nem járnak kötelezettségek nélkül....

A Mistwalker első gyermekéről sokat lehetett hallani, látni, olvasni, ami nem annyira meglepő, tekintve, hogy a japán verzió már lassan fél éve a boltok polcain hever. Legutóbb például beindult az anime is, ami egy viszonylag korrekt történetbe enged betekintést nyerni - nem indultunk útnak tehát "előitéletek" és prekoncepciók nélkül. A korongot az éhes Xbox 360-ba helyezvén pár másodperc után el is kezdődik a történet, és az egyszeri teszter gyorsan összekaparja magát a döbbenetből, amit az intrónak hitt képsorok real-timenak bizonyulása okoz. Döbbenetes. A játék lazán, egyszerűen és könnyedén emeli magát az Xbox 360-as játékok grafikai versenyében a dobogóra - ezt a minőséget eddig csak a Pixar (és a többi hasonló stúdió) műhelyében összeütött animációs filmek tudták hozni - és most mi irányíthatunk mindent. Amint az a képekből is leszűrhető, a grafika felépítése igazán különleges, a hátterek éles és viszonylag nagy felbontású textúrákat viselnek magukon, reális hatást keltve, míg karaktereink milliónyi poligonból kidolgozott gyurmabábúknak tűnnek - itt a textúrák helyett a fény-árnyék hatások és a részletesen ábrázolt érzelmek dominálnak.Külön kiemelendő a tökéletesen belőtt depth of field is. Miután a grafikai elemzésnek véget vetünk, és kezdjük megszokni a játék kinézetét, figyelő tekintetünket vessük a történetre (lásd a jobb oldalt elhelyezkedő infóboxunkat.)

Final Fa...what?

Sakaguchi a játék megtervezésekor alaposan visszanyúlt az utolsó általa rendezett két dimenziós Final Fantasy epizódhoz, az ötödik részhez, amikor a Blue Dragon rendszerét elkezdte tervezgetni. A címben is szereplő "Blue Dragon" (de minden általunk irányítható karakter rendelkezik egy-egy Árnyékkal, egy a pokolból idekötött szolgával) Shu Árnyéka, és mint ilyen, harci erőnket leginkább az ő képességei jelzik. Az árnyékunknak nincsen életereje, viszont minden lény tucatnyi kasztba sorolható be. Ahogy fejlődnek hőseink, úgy tudunk újabb és újabb kasztokat előhozni, melyek remek variációs lehetőséggel bírnak (a rendszer bővebb bemutatása azonban inkább a végleges verzió alapján készült teszt feladata lesz...). Az Árnyékok harcolnak helyettünk, ők varázsolnak, gyógyítanak ha kell - a kasztjuknak megfelelő módon. Maguk a csaták természetesen körökre oszott formában zajlanak - az erősebb támadások elsütéséhez azonban néha több kör is szükségeltetik. Az első nagy kérdés ("Real time, vagy körökre osztott?") kipipálva, nézzük a második fontos tényezőt: hogy szembesülünk az ellenfelekkel? A szörnyikék mind ott sétálnak a térképen, ezzel látszólag búcsút intve a véletlenszerű csaták borongós emlékképének - de amint azt Smith óta tudjuk, a látszat néha csal. Kezdve azzal, hogy a föld alól bármelyik pillanatban (és igencsak véletlenszerű módon) előbukkanhat egy-egy ellenség, folytatva a ténnyel, hogy a látható szörnyek néha láthatatlan és más fajtába sorolható társakat idéznek maguk mellé, kijelenthetjük, hogy nem sikerült teljesen száműzni a random csatározásokat a játékból. A taktikázásnak azonban fontos szerepe van: támadhatunk hátulról, kihívhatunk egyszerre több, közelünkben álló szörnyet (ilyenkor az erősebb lények rendre elpusztítják a náluk gyengébb monsztákat - ilyet sem láthattunk túl gyakran), ilyenkor a csaták között különféle bónuszokban részesülhetünk - igyekeztek tehát a viszonylag egyszerű alapot úgy megbonyolítani, hogy mindenki számára élvezetes maradjon, de ne legyen túl egyszerű sem. A látottak alapján azzal összegezhetnénk a játék rendszerét, hogy gyors, pörgős csatákat biztosít, kellő számú taktikázási lehetőséggel - de marad a konzervatív JRPG stílusnál, semmi túlzottan meglepő újítást nem találhatunk benne. Ebből aztán szépen mindenki eldöntheti, hogy ez pozitívum-e, vagy inkább negatív vonás (a kezdő jrpg-s játékos számára mindenképpen az előbbi).

Kell ez nekünk?

Eltöltöttünk jópár remek órát az Xbox 360 első komolyabb szerepjátékával - és bár néhány nagyon fontos kérdésre választ kaptunk (Szép lesz a játék? Nagyon. Lesz japán hangsáv az angolon felül? Igen!), azért néhány kérdés még nyitva áll. Szám szerint három. Elsőként a játék hosszára lennénk kíváncsiak: a végleges változat három duál-rétegű dvd-n terpeszkedik, igen komoly szavatosságot igérve, de még kérdéses, hogy sikerül-e megtalálni az egyensúlyt a normális játékidő és a titkok után való rohangálás között. Második kérdőjelünk a történet: a Blue Dragon ugyanúgy indul, mint az összes hasonszőrű darab: lassan, meglepetések nélkül, és tele klisékkel - félő, hogy ez a játék gyenge pontjává válik a későbbiekben. Végül a harmadik kérdőjel a nehézséget illeti majd: sok, a japán változatot maximálisan kipörgető külföldi fórumozó említette meg a játék kettősségét, név szerint az egyensúly hiányát - szerintük a normál végigjátszás elképesztően könnyűre sikeredett, a titkok felderítése és az achievmentek unlockolása pedig elképesztő energiákat igényel majd... amint a végleges változat itt lesz, ennek is alaposan utánajárunk majd. Egyre nehezebbnek tűnik tehát a várakozás, de búslakodni nem szabad: a nyár viszonylag gyorsan elszáll, ősszel pedig végre a mi területünkön is elérhetővé válik a Blue Dragon, az Xbox 360 első minőségi japán szerepjátéka.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Xbox X AMD együttműködés, Marathon csúszás – ez történt kedden

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Dragon Ball: Sparking! Zero, Final Fantasy VII, Simon the Sorcerer Origins, Golden Tee Arcade Classics.

1 órája
1

Game Pass: mozgolódás június második felében

A SIFU fejlesztőitől érkező Rematch debütál hamarosan a szolgáltatásban. Azon kívül azonban leginkább a PC Game Pass felhasználók örülhetnek.

17 órája

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mindig hatalmas öröm amikor kishazánk játékfejlesztése valami igazán érdekeset tesz le az asztalra, pláne akkor ha egy olyan stílusban próbálkoznak, amiben eddig, itthon még senki más. Lássuk, mit is tud a Mandragora, ami évek óta formálódik pár lelkes fejlesztő műhelyében.

22 órája
8

Prince of Persia életjelek, Borderlands 4 előrendelés – ez történt hétfőn

Továbbá: Crash Team Racing Nitro-Fueled, Nintendo Direct.

1 napja
65

Heti megjelenések

2 napja
5

Puyo Puyo Tetris 2S

A Puyo Puyo Tetris crossover koncepció nem ma fogant, de a SEGA úgy döntött, hogy a Nintendo Switch 2 launch-ot megtolja a PPxT második részének speciális kiadásával. Lássuk, hogy mire jutottak!

3 napja
3

Csöndes zárás - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill f, Cronos: The New Dawn, Borderlands 4, Streum On Studio, Devil May Cry 5.

4 napja

Czicza Ádám: A Bíbor Úrnő árulása

Egy újabb magyar szerző kötetével folytatjuk a lapozgatós játékkönyveket bemutató sorozatunkat. A főhős Te vagy - lapozz hát!

4 napja
2

Régi klasszikusok visszatérése - ez történt csütörtökön

Benne: Silent Hill, Still Wakes the Deep, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Edens Zero, Postal 2 Redux, Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army.

5 napja
4

The Alters

A világűr magányában számos sci-fi hős találkozott már önmagával, a The Alters azonban páratlan módon illusztrálja, hogy egy “csipetnyi” bázis menedzsment mennyi finomsággal és megtermékenyítő gondolattal tudja felturbózni az alteregós és egzisztenciális filozofálást.

5 napja
6

Mario Kart World

A Switch 2-vel egy időben slisszant át a startvonalon a Nintendo Mindent Járó Malmocskája, mi pedig felkaptuk az akapulkó ingeket és a magnót a különleges zenéhez és elhúztuk a belünket Denevérországba.

5 napja
42

PlayStation Game Catalog: júniusi érkezők

Premier címként érkezik az FBC: Firebreak, majd úgy tűnik picit nyugodtabb időszak következik a Days of Play lezártával.

6 napja
1

Jól fogy a Switch 2, leépít a Bend - ez történt szerdán

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Street Fighter 6.

6 napja
11

Nintendo Switch 2 Welcome Tour

A Nintendo érdekes és úttörő formáját választotta a Switch 2 képességeinek bemutatására. A Nintendo Switch 2 Welcome Tour több mint kézikönyv, kicsit kevesebb mint teljes értékű videojáték.

6 napja
12

Sonic X Shadow Generations: a Nintendo Switch 2 változat

A Sonic X Shadow Generations már szép köröket futott a jelenlegi és az előző generációs konzolokon is. Most megnéztük, hogy a Switch 2 nyitókínálatának darabja milyen érzelmeket kelt, és hogyan muzsikál az új masinán.

6 napja
8

Galéria: így pózolt nekünk a Nintendo Switch 2

Lekaptuk a gépet valamint a legfontosabb kiegészítőit. Vagy ő kapott le minket a lábunkról?

7 napja
4

Generációs ugrás? Ennyit tesz a Zeldákhoz a Nintendo Switch 2

Zeldával indítani egy új Nintendo gépet sosem bizonyult szerencsétlen dolognak. Kettővel meg aztán pláne nem. Itt van hát az elmúlt évek két legnagyszerűbb sandbox játéka, szebb, jobb, extrásabb változatban.

7 napja
12

Mit tudunk a ROG Xbox Ally-ról?

7 napja
30

Nintendo Switch 2: mindent egy helyen

8 napja
13

Fast Fusion - a Switch 2 által fűtött forrófúzió

Ha gyerekként hajnalig bámultad a tévé képernyőjét SNES-es F-Zero társaságában, később PlayStation konzolon a Prodigy Firestarter zenei aláfestése mellett gyűrted a Wipeout 2097-et, ez a te játékod lesz!

8 napja
25