[Próbakör+Interjú] Sonic Generations

Sonic Generations

mcmackoGéczy Attila2011.10.09. 21:07

Sokan szomjaztunk már minőségi Sonic játékokra, ám a “ciklus” révén közröhej tárgyává süllyedt süni csak az utóbbi időben kapta össze magát. A SEGA mentségére legyen mondva, hogy mostanában vadul próbálkoztak, hogy megtörjék az átkot. A Sonic Unleashed felemás sikerrel, de részben visszatalált a jó ösvényre, tavaly pedig a Wii tulajok immár egy végletekig csiszolt, változatos és jól működő Sonic-ot kaptak a Colors formájában. Idén újra pörög a gépezet - a kék kabalafigura húsz éves. A szép évforduló emlékére a Sonic Csapat úgy döntött, hogy méltó módon alapozza meg a jubileumi hangulatot. A Sonic Generations - a látottak alapján bizton állíthatjuk - az utóbbi idők legígéretesebb, legütősebb Sonic játéka lehet.

A zárt ajtók mögött zajló prezentáció során maga Takashi Iizuka (a játék producere, sok Sega sikercím fő designere) mesélt a játék mögött álló koncepcióról. Az ünnep és a régi idők hangulatát szerették volna megragadni a Sonic Generations-el, ahol Sonic egy időutazás révén találkozik össze korábbi, fiatalabb énjével. A banális történetet már elöljáróban is megbocsátjuk a játéknak, hiszen a süni kalandjai soha nem a furmányos forgatókönyvekről voltak ismertek. A sebesség és a lendület viszont továbbra sem hiányzik a játékból, sőt, a Generations ha lehet, feljebb is kapcsolja a régi címekben oly hangulatos száguldozás élményfaktorát. A két Sonic karakter eltérő játékmenetet tartogat majd, de természetesen nem markáns a különbség. Mindössze annyiról van szó, hogy míg a kölyök-Sonic teljesen klasszikus 2D szinteken szaladgál, addig modern Sonic pályáin keveredik majd az oldalnézet a kurrens játékokból megismert hátsó nézőponttal, ahol minimálisan a harmadik tengelyt is bevonjuk a mozgástérbe. A fejlesztők próbáltak mindent megtenni a gördülékeny irányítás érdekében. Sonic finoman reagált a mozdulatokra, az oldalra lépkedős szakaszoknál pedig a feleslegesen szívatós elemeket minimálisra redukálták a pálya designerek. Ami még feltűnt a rövid próbakör során, hogy nagyon ráfeküdtek a filmes kameraállásokra, a megdöbbentő mélységekre-magasságokra, így az Unleashed szájtátós részei garantáltan visszaköszönnek majd a Generationsból.

Természetesen a Sonic Team alapelvnek tekintette, hogy az utóbbi húsz év Sonic terméséből újra felidézzék az emlékezetes pillanatokat. Láttuk már a trailereken: lesz itt Zöld Domb, Kaszinó, Wisp Planéta, és Nagyváros. A prezentáció során viszont egy borospincében futkosott a süni, ami egyenesen az Unleashed egyik éjszakai pályájáról köszönt vissza. Minimális logikai feladatok után természetesen menekülős szekvencia következett - és bár hátast nem dobtunk a földalatti pálya grafikai elemeitől, azért összességében elmondható, hogy a Generations rettenetesen látványos is tud lenni. A Hedgehog engine bevilágítása néhol már-már a Pixar színvonalát idézi (ezt az Unleashednél is megállapítottuk), bónuszként pedig egy szemüveget is a kezünkbe nyomtak, hogy 3D-ben is megcsodálhassuk a látványt. A 3D ténylegesen azoknál a részeknél ad pluszt az élményhez, ahol a már említett akció-kameraállásokból látható a cselekmény. A klasszikus oldalnézeti pályáknak sem áll rosszul a térhatás, már-már emlékeztetve minket a Mega Drive többrétegű, scrollozó háttereire, amelyek a maguk korában azért ütős technológiai fegyverténynek számítottak a 16-bites korszak hajnalán.

A prezentációról kifelé menet a 3DS verziót is ki lehetett próbálni, ám érdekes módon az összegyűlt újságíró kollégák elviharzottak. A szabad gépek látványán felbuzdulva neki is vetettük magunkat a kiállított 3DS-eknek, a véleményünk pedig itt is abszolút a pozitív irányba billent. A látványelemek, hátterek konstrukciói sokkal inkább emlékeztették az embert a klasszikus régi epizódokra. Mindezt azonban egy kézikonzol szinthez mérten bivalyerős motor támogatta, amely teljesítményére és effektjeire elismerően hümmögtünk volna az előző generációban is. A Generations 3DS-en sem lesz más, mint egy gyors, fifikás és szépséges Sonic epizód - érdemes rá odafigyelni majd a gép rajongóinak.

A Sonic Generations hamarosan befut a boltok polcaira, november negyedikén már mindenki a kosarában tudhatja a játékot. A rajongóknak érdemes bekarikázni a dátumot. Kicsi az esély arra ugyanis, hogy az Unleashed és Colors epizódok által felfelé pofozott minőségi görbén súlyos törés következzen be.

A cikknek koránt sincs vége, a következő oldalon a játék producerével, egy régi SEGA-s rókával beszélgettünk. Takashi Iizuka készségesen válaszolt a felmerülő kérdéseinkre.

A bemutató végén lehetőségünk volt faggatni egy kicsit Takashi Iizukát, aki a Nights sorozat rendezői pozícióján túl jópár Sonic játékot is dirigált a múltban.

*G365*: A Generations a rajongók előtt tiszteleg, mondhatni próbál minden tekintetben megfelelni az ős-fanok elvárásainak. Mi a fontosabb, a régi motorosok vágyát kielégíteni, vagy új közönséget bevonni a játékkal?

Takashi Iizuka: A Sonic Generations-t azért hoztuk létre, hogy tisztelegjünk a húszas évforduló előtt, hogy ünnepeljük Sonic-ot. Úgy gondoljuk, hogy valami olyasmit akarunk adni a rajongóknak, amellyel ők is méltó módon ünnepelhetnek. Köszönjük nekik, hogy szeretetükkel támogatták a sünit az utóbbi húsz év alatt, de azért is hálásak vagyunk, ha csak az utóbbi időben csatlakoztak a népes rajongótáborhoz. Az új közönség számára is szeretnénk persze vonzóvá tenni a játékot, hiszen a sok-sok Sonic generáció során rengeteg ikonikus helyszín és pálya született. Most ők ezeket újra átdolgozva végigjátszhatják, átélhetik egy komplett csomag keretein belül. Jó bemutatkozó lesz ez számukra is.

*G365*: Technikai oldalról nézve továbbra is fantasztikus, amit a Hedgehog Engine produkál. Mire a legbüszkébbek a motorral kapcsolatban?

TI: Az Unleashed során debütáltunk a motorral, de most rengeteget tweakeltük, sokat optimalizáltunk rajta, szinte minden egyes részletén. A bevilágításon, a sebességen, a 3D támogatáson, és minden alapvető elemén a technológiának. Arra lehetünk büszkék, hogy a korábbi tech tudásunkat szinte minden téren sikerült jobbá tenni.

*G365*: Sonic rajongóként nem tudunk elmenni a nosztalgikus emlékeket ébresztő Káoszsmaragdok mellett. Ezek benne lesznek a játékban?

Igen, a játékban felbukkannak majd a Káoszsmaragdok, és mind a 3DS verzióban, mind pedig a nagygépes változatokban más-más módon juthatunk hozzájuk. Azt nem árulhatjuk el, hogy Super Sonic benne lesz-e a játékban, de a Káoszsmaragdok semmiképp sem fognak hiányozni.

Persze a két verzióban Sonic riválisai is eltérnek majd, és az sem titok, hogy Metal-Sonic is borsot tör majd az orrunk alá.

*G365*: Egyelőre csak tiszta platformer részeket láthattunk a Generations-ből. Mi a helyzet a minijátékokkal?

TI: A Sonic Generations feljesztése alatt arra próbáltunk koncentrálni, hogy mi a központi esszenciája a Sonic játékoknak. Jól mondod, a Sonic eredetileg tiszta platformer, tiszta akciójáték, így a fő küldetések megmaradnak ebben a szellemben. Ezek mellett lesznek mellékküldetések is, ahol a régi Sonic cimborákkal közösen kell majd minijáték-szerűen ügyeskednünk. Ebben a formában lesznek jelen a minijátékok. A 3DS verziónál olyan bónuszpályákat is kreáltunk, melyek a klasszikus Speciális Stage-kre fogják emlékeztetni a játékost.

*G365*: Ezzel meg is válaszolta a következő kérdést, amely a többi Sonic karakterre vonatkozott volna. Viszont felmerül még egy apróság. Találkozunk esetleg majd a Chaókkal is?

TI: A Chaóknak az lesz a szerepe, hogy tanácsot adjanak a játékosnak. Mikor valami új dologgal találkozunk, ők tippeket adnak majd nekünk, tehát a tutorial üzeneteket gyakorlatilag tőlük kapjuk majd a játék során.

*G365*: A Generations összefoglalja az utóbbi húsz év Sonic termését. Mi terveznek a jövőre nézve?

TI: A Sonic Generations egy jó indokot adott nekünk is arra, hogy visszatekintsünk, és átgondoljuk, hogy mit csináltunk az utóbbi húsz évben a sünivel. Aztán megpróbáltuk megragadni és újra értelmezni az esszenciát, a legjobb részeket. A jövőben több vonalon jön majd a folytatás. A klasszikus vonalon ott lesz a Sonic 4 következő al-epizódja. Emellett a modern Sonic sem fog játék nélkül maradni.

*G365*: Utolsó kérdésünk következik. Miután végigtekintettek az utóbbi idők Sonic címein, mire jutottak? A sorozat fejlődésének szempontjából mely elemek voltak a legfontosabbak a modern Sonic játékokban?

TI: A modern Sonic esszenciája a sebesség és az akció változatossága. A Sonic Colors jó példája annak, hogy most mit gondolunk egy modern Sonic játéknak. A jövőben ezt a formulát szeretnénk tovább fejleszteni.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Marvel Cosmic Invasion

4 órája
1

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

7 órája
114

Szivárgások jobbról-balról – ez történt kedden

Benne: Resident Evil Requiem, Assassin's Creed Black Flag Resynced, Divinity, Wholesome Snack, Showgunners, Skyrim Anniversary Edition, TMNT: Splintered Fate, Frosty Mini.

9 órája

Anno 117: Pax Romana

1 napja
1

11 bit studios újdonságok – ez történt hétfőn

Benne: Katsuhiro Harada, King of Tokyo, System Shock Remake, Incantation, I Am Future, Death Howl, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Frostpunk 1886, Frostpunk 2, Rune Factory: Guardians of Azuma.

1 napja
6

Endorfy Thock V2 - kellemes kopogtatást mindenkinek!

Az Endorfy egy masszív, sokszínű, kellemes hangú, egyben pénztárcabarát termékkel örvendezteti meg a mechanikus kapcsolók szerelmeseit. Az Endorfy Thock V2 a tesztlaborban járt és kellemes benyomásokat, na meg a fejünk búbjáig ható, kellemesen kopogó hangokat hagyott nálunk.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
6

Cleared Hot - a Desert Strike-klónok reneszánsza!

3 napja
9

Retrace the Light

3 napja
2

A Netflixhez kerülnek a Warner játékai – ez történt pénteken

Továbbá: Code Vein II, Monster Hunter Showcase, Silent Road, 2XKO, Postal: Bullet Paradise.

4 napja
3

Total Chaos - Jönnek a számból a lények

4 napja
2

PC Gaming Show: Most Wanted traileráradat– ez történt csütörtökön

Továbbá: Total War, Cast Outs, Replaced.

5 napja
33

Twinkleby

6 napja
1

Kínai istenmészárlás – ez történt szerdán

Benne: The God Slayer, Gran Turismo 7, 4PGP Four-Player Grand Prix, Postal: Bullet Paradise, Serpent's Gaze.

6 napja
2

The Berlin Apartment

6 napja
6

Pieces of the Past

7 napja
1

Váratlan visszatérések - ez történt kedden

Benne: Elden Ring Nightreign, Let It Die, Pumuckl and the Crown of the Pirate King, Helldivers, Splinter Cell, 11 bit studios.

7 napja
5

Arc Raiders

7 napja
31

Game Pass: a decemberi mozgolódás

Marvel Cosmic Invasion. Death Howl. ROUTINE. Többek között ezzel zárja az évet a Microsoft előfizetéses szolgáltatása.

8 napja
4

Megjelenések és tease-elgetések - ez történt hétfőn

Benne: Styx: Blades of Greed, Neon Giant, NeocoreGames, God of War, Cult of the Lamb, Bleach: Rebirth of Souls.

8 napja
7