[Teszt] Stories: The Path of Destinies

Stories: The Path of Destinies

WarhawkLusztig Zsolt2016.04.12. 15:00

Reynardo soha nem akart hős lenni, egy nyugodt életet akart megfelelő mennyiségű étellel és ha lehet, alkoholos itallal. De ahogy az a Hősökkel történni szokott, ő is belekeveredett az őrült uralkodó elleni csatába. Direkt konfrontáció helyett azonban ő inkább elment megszerezni egy misztikus fegyvert, egy olyat, melynek erejétől még az istenek is rettegnek. De szerinte ez volt az egyetlen megoldás, így összeszerelte a fegyvert, majd használta is a mindent eldöntő végső csatában. És ez volt az első alkalom, mikor Reynardo sikeresen elpusztította az uralkodót. És mellékesen a világot is…

Ilyen és ehhez hasonló történetekből nincs hiány a Stories: The Path of Destinies világában és az a helyzet, hogy ezzel az utóbbi idők egyik legkülönlegesebb, legmókásabb játékát sikerült a Spearhead Gamesnek összehoznia. Elmondom, hogyan működik: ahelyett, hogy szokásos akció-szerepjátékként lenne egy start- és egy (vagy több) befejezési pont a Stories harmincnál is több történetet kínál, mely mind ugyanott kezdődik, Reynardo elindul segíteni a Lázadóknak. Innen pedig mi alakítjuk az adott mesét, minden egyes fejezetben mi döntjük el, merre induljon a félszemű róka. Próbálja megmenteni barátait? Kutasson egy különleges ereklye után? Rabolja el az uralkodó lányát? Fejezetenként két-három lehetőséget kapunk, melyek az adott történet végére teljesen másfelé csavarodnak - és általában hősünk vesztével végződnek. De sebaj, mert minden egyes balszerencsés kaland végén nem csak mi, de hősünk is megtanulja a leckét: talán nem kellene fejvesztve használni egy szuperfegyvert, talán akit barátunknak hittünk, az nem annyira hűséges és így tovább. Ezen információk birtokában pedig egyre több esélyünk lesz arra, hogy a következő kaland már sikeres legyen - vagy ha mégsem, legalább megtanulunk valami újat, miközben Reynardo egy teljesen új és általában egészen látványos módon pusztul el.

És bár a fentiek miatt a Stories történetvezetése (és annak prezentációja) a játék Nagy Különlegessége, azért nincs elhanyagolva a többi rész sem. Akció-szerepjátékként nyilván viszonylag sokat fogunk csatázni és ehhez egy nem túl bonyolult, de rendkívül kényelmes és jól működő harcrendszert kapunk. Képzeljétek el a Batman játékok rendszerét, csak mindezt egyetlen gombbal megoldva - ha a Storiesban elkapjuk a csata ritmusát, akkor szinte elpusztíthatatlanok leszünk, cserébe egy-egy csata alkalmával viszonylag nagyszámú ellenféllel kell megküzdenünk és egy idő után már eléggé oda kell figyelnünk a különböző ellenféltípusok erősségeire és gyengeségeire is. A szokásos XP-gyűjtögetős, képességfejlesztős rendszer mellett kapunk egy nagyon (értsd: nagyon-nagyon) minimális crafting rendszert is, mely nem is annyira a harcokhoz kell (összesen négy különböző kardunk lehet, ezeket is viszonylag gyorsan össze tudjuk szedni), hanem ahhoz, hogy a pályákon elszórt zárt ajtókat ki tudjuk nyitni. Nincs túlbonyolítva, de tökéletesen működik.

Ráadásul prezentáció tekintetében se kell a fejlesztőknek szégyenkezniük, a Stories színes, meseszerű világa határozottan jól néz ki. Vannak apró hibák, hősünk inkább csúszik, mint lépked, néha képes a talaj felett lebegni, sőt akár a szigetek közt, a levegőben is, de ezek olyan dolgok, melyek magát a játékot nem befolyásolják, inkább csak szúrják az ember szemét. Zeneileg viszont nagyon rendben van a játék, plusz nagyon jól működik, hogy kicsit a Magyar Népmesékhez hasonlóan mindent egy test nélküli mesélő mond el.

A Stories pont azokat a húrokat pengeti, melyek nálam nagyon működnek. Az egyenként 45-60 perces történetek mindegyike jól összerakott, a játék az esetek többségében egészen intelligens módon poénkodik (kicsit talán túlságosan is szarkasztikus humorral és azért van néhány rendkívül fájdalmas kikacsintás), a harcrendszer nem fog megmászhatatlan kihívást biztosítani, de elég ahhoz, hogy a csaták ne váljanak unalmassá. Kicsit meglepő módon nekem a történetek száma volt kicsit sok, egy idő után belefásultam abba, hogy folyamatosan abba a falba rohantam, melyet már jóval korábban látni lehetett - bár azt tudni kell, hogy nem kell minden történetet végigjátszani a játék befejezéséhez, szóval ez inkább a hozzám hasonló maximalistákat zavarhatja. De ettől függetlenül csak ajánlani tudom ezt a játékot, engem teljesen elvarázsolt és látom benne a potenciált ahhoz, hogy mikor 2016 indie gyöngyszemeiről beszélünk, akkor ott legyen az élmezőnyben.

***Stories: The Path of Destinies | PC (tesztelt), PS4

Fejlesztő: Spearhead Games | Kiadó: Spearhead Games***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

19 órája
4

Heti megjelenések

22 órája
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

1 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

2 napja
4

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

3 napja
4

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

3 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

4 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

4 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

5 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

5 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

5 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

6 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

7 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

8 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

9 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

9 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

2025.06.20.
11