Az év legjobb játékai: 10-1

Gamer3652018.12.30. 13:00

Elérkeztünk a Nagy Év Végi Visszaszámlálás legizgalmasabb részéhez: eljött az idő, hogy lerántsuk a leplet a Gamer365 olvasói szavazásának végeredményéről. Avagy következzen a 2018-as év tíz legjobb játéka szerintetek - és persze a hozzájuk tartozó indoklások.

*Monster Hunter: World | Capcom |*Szerintünk: 9 pont

"Egy tipikus olyan játék, ahol az utazás a lényeg, nem a cél. Van egy történet, ami ad ugyan egy keretet, de a lényeg a szigeten történő kalandozások, amik során megismerheted a világ minden egyes titkát és lépésről lépésre egyre jobb vadász leszel. Kellemes visszatérés volt a sorozathoz, amit annyira egyszerűsítettek le (a szó pozítív értelmében), hogy a sorozattal ismerkedőknek és az öregnek is javítja az élményt." (Palmer07)

"Az igazi vadászatot utálom, mesebeli óriás dögökre vadászni viszont remek feladat. Nyomkövetés, tervezés, helyszín kiválasztása, jöhetnek a csapdák. Jókora előnnyel csapunk le nem egyszer ház méretű szörnyekre. Izgalmas, látványos, van benne kihívás. Mindenki jól érzi magát az új földrészen." (Hunk2)

*Super Smash Bros. Ultimate | Bandai Namco, Sora Ltd. |*Szerintünk: 10 pont

"Hiába "csak" egy mindenbennevan kiadás, mert szépült, finomodott, az a pár kisebb játékmechanikai változtatás tovább mélyíti a harcokat, és ami a legmeglepőbb, hogy még pixel-pontosabb és érezhetőbb az egész, amivel pedig eddig sem volt gond. Na meg a karakterek: még mindig elképesztő, milyen szeretettel kerültek az olyan legendák átültetésre a játékba, mint mondjuk Simon Belmont és K. Rool, vagy a korábban már szereplő Cloud és Solid Snake. És akkor elindul velük egy Zeldás pálya valamelyik kedvenc dallamunkkal és... és az egyszeri játékrajongónak is vége van." (the Sickness)

"Kérdezem én, hogy a francba lehet összehozni ilyen brutál komoly és egyben vicces, meg drámai és látványos, már-már elképesztő és pixelre 100%-osan tökéletes grafikájú verekedős játékot? Csak mert én tiszta szívemből utálom ezt a verekedős műfajt... de ez a Smash most kivételt tesz. Nincs olyan ember, aki ne szeretné!" (Animejetix)

"Már amikor bejelentették a játékot, akkor is sejtettem, hogy mindenképp esélyes lesz az év játékának lenni. Aztán ahogy napról napra többet tudtunk meg róla, egyre inkább erősödött bennem ez az érzés. Már az előző Smash játékok is elképesztőek voltak, de ez túltesz mindegyiken: a könnyen megtanulható, ugyanakkor mély, izgalmas játékmenetet megtartotta (sőt, csiszolt is rajta), és minden eddiginél jóval több a karakterek, pályák és zenék száma. Ennyi már több mint elég lenne ahhoz, hogy egy fantasztikus multiplayer játék legyen még évekig, de nem állt meg itt: minden idők legjobb Classic Mode-ját is sikerült beletenniük, ami minden karakternek személyre szabott, van egy sztoriban gyengébb, de tartalomban hihetetlenül erős kaland mód, és még egy csomó egyéb dolog, ami hosszú ideig leköthet bárkit. És persze az egészet fűszerezik a spiritek, akikből több mint 1000 van a játékban, és 1-1 híresebb vagy éppen alig ismert játékkaraktert ábrázolnak, és mindegyiküknek összeállítottak egy olyan harcot, ami a legjobban próbálja emulálni, hogy milyen lenne, ha tényleg ellene harcolnál. Jelenleg kb. 60 órám van a játékban és eszem ágában sincs lelassítani." (Krisi92)

"Nagyjából a harmadik hely környékére terveztem, de akkor még nem számoltam azzal a 2 órás, fantasztikus, sokszor átláthatatlan káoszba torkolló, boldogsághormon bombonokat dobáló, felhőtlen couch multival, amit a családdal toltunk az ünnepek alatt. Nagyon, nagyon régen volt hasonló élményem. Jól el is rakom a videojátékos emlékek hall of fame-jébe." (Fieldtom)

*Spyro Reignited Trilogy | Toys For Bob |*Szerintünk: nincs pont

"Klasszikust ritkán álmodnak vissza igényesebb megvalósításban. A Toys for Bob csapata rajongói lelkesedéssel kezelte a projektet, pont ott és annyit hozzápiszkálva az alapanyaghoz, hogy az ma, 2018-ban is bájos és szórakoztató maradjon." (sQr)

"Hihetetlen mód átültették az egész varázslatos dizájnt, szereplőket, a helyszíneket, mindent. Köszönöm a fejlesztőcsapatnak a remek munkásságát, mégpedig azért, mert mikor leülök vele játszani, újra gyereknek érezhetem magam, mint akkor mikor először találkoztam Spyro-val és meseszép világával." (Dark T)

"Egyik kedvenc játékom a mai napig. Soundtrackje megismételhetetlen. Minden egyes pályát felismertem csak a zene alapján. Anno grafikailag hihetetlen szép volt. Ami miatt anno imádtam, azon nem fogott az idő. Kiváló munkát végeztek a felújítással. Még pár hasznos extrát is beleraktak, amivel csak több lett a trilógia." (eandre)

*Shadow of the Tomb Raider | Eidos Montreal |*Szerintünk: 8 pont

"Az első két rész rajongói visszajelzéseinek alapján alakították a trilógia záró darabját, ami egy remek iparosmunka lett. Habár mind a kritikai, mind az anyagi siker elmaradt ezúttal, még is azt mondom, hogy Lara rajongóinak mindenképpen érdemes beszerezni. Bízom benne, hogy nem fogják jegelni a szériát ezután a rész után. Elég nagy veszteség lenne." (Tom)

"A trilógia talán leggyengébb darabja, de így is nagyon élvezetes, szórakoztató játék. Az új lopakodási lehetőségek és a Challenge Tombok hangulatosak, talán egy picivel lehetett volna több akció." (Kebab Csirke)

"A reboot Tomb Raider franchise legjobb játéka lett szerintem minden túlzás nélkül. Bár a Rise of the Tomb Raider a remekre sikerült Endurance móddal büszkélkedhet és további tengernyi tartalommal, a Shadow of the Tomb Raiderben sokkal kevesebb a harc és sokkal nagyobb hangsúlyt fordítottak a felderítésre, a gyűjtögetésre, kriptákra és tombokra, ami a klasszikus Tomb Raider játékokat leginkább jellemezte. Lara Croft ezúttal már tapasztalt veteránként, lopakodó üzemmódban, észrevétlenül oltja ki a tapasztalt zsodosok életét. A játék minden téren csiszoltabb lett egy hajszálnyit, a fejtörőkből és a tombokból pedig most sokkal több van, mint valaha, és nagyon jól meg lettek csinálva." (frg_dnl)

"Lara kalandozása és az újabb barlangok felfedezése ismét jól sikerült. Tovább szépült a játék és számomra nagyon kellemes arányban van a harc és a felfedezés (utóbbiból van több). Akinek tetszett az előző rész, az ezt is szeretni fogja, viszont semmi átütő újítás nincs benne, így inkább kicsit a "biztos játék"-ra mentek ezútal a készítők." (Renatto)

"Tisztességes munka egy trilógia befejező darabjából. Számomra azt hozta, amit vártam. Tökéletesen lezárta Lara előzménytörténetét - talán azt hoznám fel hiányosságnak, hogy több epikus ellenség kellett volna bele. Kíváncsian várom, hogy ezek után Larával mi lesz a terve a kiadónak." (Bogyi007)

*Assassin's Creed Odyssey | Ubisoft Quebec |*Szerintünk: 8 pont

"Újabb év, újabb AC játék, de most belenyúlt az Ubi. Itt forrt össze mindaz a sok újítás, ami már az Origins-ban is megjelent. Féltünk, hogy csak egy teljes árú DLC lesz, de ennél nagyobbat nem is tévedhettünk volna. Minden eleme fejlődött és jobb lett, a történelmi korszak pedig nálam telitalálat." (Titto)

"Nem hittem volna, hogy nálam egy AC játék valaha is kiérdemli a legjobbnak járó címet! Szerintem az Origins után a legtöbben úgy álltak hozzá, hogy gyorsan összecsapnak Ubiék egy reskinelt cost saving game-et, sajnos én is így álltam neki DE kellemes csalódás lett belőle, amióta elkezdtem, le sem tettem, illetve bele sem kezdtem sem a Red Deadbe, sem a Spidermanbe." (Durden is ALIVE)

"Ez az első Assassin's Creed játékom és nagyon tetszik. Mindenfelé azt olvasom, hogy ennek a játéknak már nem sok köze van az AC franchise-hoz, nekem mindenesetre egyáltalán nem zavaró, mivel a játék a kedvenc témám dolgozza fel, az ókori görög-spártai birodalom világát, és a szerepjátékos elemekkel teleszórt játékmenete kifejezetten tetszik." (frg_dnl)

"Már-már unalmassá válik, de ismét kénytelen vagyok azt írni, hogy ez gyönyörű! Valamit Ubiék nagyon éreznek, mert évről-évre képesek szebbnél-szebb játékot készíteni. A térképre ránézve már-már a sírás környékez, akkora, és ennek megfelelően a feladatok mennyisége is elképesztő. Ennek ellenére sikerült nagyon változatos feladatokat létrehozni (bár néha azért már inkább teher volt az 576. bázis átkutatása). Nálam magasan Ő az év nyertese!" (Renatto)

*Forza Horizon 4 | Playground Games |*Szerintünk: 9 pont

"A legnagyobb félelmem, miszerint hogyan lehet izgalmas a számunkra ismerősebb Anglia a változatos és egzotikus Ausztrália után végül alaptalannak bizonyult. A bejárható terep sokszínű, az évszakok tényleg alapvetően változtatnak a tájon és a kocsik viselkedésén, akadnak a korábbiaknál is őrültebb kihívások, kaszkadőr-futamok és egyenesben is nehezen fogható drift-szörnyes szakaszok, meg egy csomó más, mindez egy sokkal reszponzívabb, érezhetőbb irányítás mellett. És nem utolsó sorban: az egészből csak úgy árad a feelgood, öröm vele játszani." (the Sickness)

"Azt hittem, nem lehet fokozni az árkád-autós játékok királyát, de bizonyították a fejlesztők, hogy figyelnek a júzerek igényeire,észrevételeire még mindíg." (P.A.)

"Egy ideális autós játék a hétvégi mazsoláknak és a vérbeli versenyőrülteknek egyaránt. Ha akarod, csak barangolsz az angol országutakat, földutakat felfedezve, minden kötöttség nélkül. De ha versenyezve akarsz menő lenni, vagy menőn versenyezni, akkor ez a te játékod. Közben pedig Balázs Fecótól idézve: "változnak az évszakok, rossz idők, szép napok"." (fireman808)

"Már eddig is úgy éreztem, ez a széria a csúcson van, de idén ismét meghúzták a "váratlant". A játékmenet, az autók, a versenyek és maga a környezet is már-már a tökéletesség határát súrolta, de a 4 évszak bevezetése folyamatos változatosságra "ítélte" a játékot, ami nagyon jót tett neki. A multiplayerbe bevezetett óránkénti Forzathon Live esemény pedig időről-időre képes "belerángatni" 1-1 rövid online mókába az embert." (Renatto)

"Arcade autóversenyt az utóbbi tíz évben ritkán láttunk megfelelő anyagi háttérrel és hozzáértő fejlesztőkkel megtámogatva. Burnout, Project Gotham Racing, Split/Second, FlatOut, OutRun? Hol vannak ezek a nagyszerű sorozatok? Azt kell, hogy mondjam: részben a Forza Horizon 4-ben. A Microsoft évek óta tartja a kezében ezt az egész műfajt, a Playground Games pedig hiba nélkül szállítja apró módosításokkal az igényesen összegyúrt részeket. A recept most sem változott, de az évszakok behozatala és a versenytípusok tovább bővítése éppen elég ahhoz, hogy remekül szórakozzunk." (sQr)

*Detroit Become Human | Quantic Dream |*Szerintünk: 8 pont

"A játék témája egy olyan alapkérdést feszeget, amibe jobban belegondolva hamarosan akár tényleg be is következhet, látva a technológiai fejlődést. A játék során úgy éreztem, hogy Cage most először vett figyelembe más játékokból ötleteket és így tökéletesítette ezt a címet. Konkrétan az Until Dawnból merithetett a mester szerintem, ugyanis a pillangóhatás effektust legutoljára abban a játékban éreztem jól adaptálva, jobban, mint a korábbi Dávid Cage címek esetében. A Detroitban ez most olyan szinten kiválóan sikeredett, hogy a rengeteg végigjátszás és több mellékág kijátszása után is amikor a YouTube-on néztem a játékkal kapcsolatban videókat, még mindig találtam olyan szekvenciákat, amilyet az én történeteim során megközelítőleg sem. Zseniális, hogy ennyire sok variánsa van a játék elemeinek." (Bogyi007)

"Attól jó egy interaktív film (játék?), ha azon túl, hogy valóban hozza audiovizuálisan egy film minőségét, valóban enged befolyásolni is annak történetét. A „pillangóhatás”, több szálon futó cselekmény, valamint többesélyes végkimenetel a lehető legnagyobb mértékű illúzióját kelti annak, hogy kezünkbe vehetjük a karakterek sorsának irányítását, amit egy ilyen szubzsánernél a legfontosabb elhitetni. A Detroit ennek maradéktalanul eleget is tesz, és bár még mindig van hová fejlődni, az irány a lehető legjobb úton halad, de úgy, hogy már ez is nagy eséllyel örök élmény marad." (multishoot)

"Imádtam a szereplőket, a magával ragadó történetet, azt, hogy nem csak egy végigjátszás lehetőségét adta a játék. Számomra mestermunka, a legfelsőbb szinten, kiváló grafikával." (debbye)

"David Cage manipulatív. Története klisés. Szimbolikája egyszerű. Mégis piszkosul működik, ha csak néhány gombot nekem kell lenyomnom. Mert lehet szeretni, félteni és óvni némi rideg plasztikot - és valahol ezt a stílust is, amiből évente egy-két darabot mindig szívesen fogadok." (sQr)

"Nem találja fel a spanyolviaszt, témáját tekintve viszont mégis jókor, jó időben jelent meg, ennyi pedig elég is a sikerhez. A Detroit nagyon jól (és néha jó értelemben véve meglepő módon) használja fel az alaptéma adta lehetőségeket, és hála az égnek jobban hajaz a Heavy Rainre, mint a Beyondra. A történetnek valóban tengernyi elágazása van, ráadásul a jól adagolt drámának köszönhetően néha az sem egyértelmű, hogy egy-egy döntés mekkora hatással is van az egész sztorira. És mivel itt az egyik fő téma az ember és a robot közötti kapcsolat, ez így is van jól szerintem." (torppapa5)

"A Beyond után kissé féltem, mit alkottak a QD-nél. Viszont úgy néz ki, tanultak a hibákból, mert egy roppant érdekes, szerteágazó történetet kaptunk, ami el is tud gondolkodtatni, és ahol a sztoriszálak a legváratlanabb helyeken hatnak ki egymásra. A választási lehetőségek nem csak illúzió (mint a Telltale játékokban), súlyuk van, amire a végére úgyis rájövünk. Csomó befejezés megnyitható. A karakterek érdekesek, lehet értük izgulni. Grafikailag nagyon szép." (eandre)

"A Quantic Dream a filmszerű történetek, játékba oltott elbeszélések nagymestere. Nincs ez másképp a Detroit Become Human esetében sem. Nem szenvedünk hiányt az izgalomból, akcióból, miközben olyan társadalmi és morális kritikákat nyom az arcodba, hogy nem győződ kapkodni a fejed, mindezt olyan megvalósítással, hogy tényleg a TOP minőséget jelenti." (Titto)

*Marvel's Spider-Man | Insomniac Games |*Szerintünk: 9 pont

"A legjobb Pókember mozi, ami egy játék. Abszolút profi prezentáció párosul egy remekbe szabott harcrendszerrel, megalkotva a legjobb szuperhősös játékot. Ugyan nem váltja meg a világot, de minden elemében a zsáner maximumát nyújtja. Kötelező darab." (Tom)

"Egyértelműen az év meglepetése. Lehetett sejteni, hogy nem lesz rossz, de hogy ennyire jó programot tesz le az asztalra az Insomniac, túl sokat nem tettem volna rá. Ez a játék lett a szuperhős játékok Vasember filmje. Remélhetőleg ékes példaként fog lebegni a jövőben megjelenő ilyen témájú játékok fejlesztőinek szeme előtt." (Titto)

"Véleményem szerint ezt nem kell túlmagyarázni, a Batman Arkham széria óta az első minőségi szuperhős játékot kaptuk meg." (geri814)

"A látvány lenyűgöző, ahogy a zenék, hangok is. Technikai oldalról parádés. A lengedezés már önmagában olyan élmény, hogy a gyorsutazás gondolata fel sem merül játék közben. A harcok látványosak, amiket a csomó Póki kütyü tesz izgalmassá. Gyűjtögetnivaló is akad bőven, amik mind hozzájárulnak a világ elmerülésében. J. Jonah Jameson bejelentkezései mind hatalmas beszólásokat tartogattak, amik közül jónéhány a nevetőizmaimat is megmozgatta. Öröm volt látni a régi ismerős arcokat és nem spóroltak a nagy nevekkel sem. Ráadásnak a magyar felirat is kiváló lett. Nálam egyértelműen az év játéka." (eandre)

"Az egyik legjobb exkluzív játék, amivel valaha játszottam, a harcrendszertől kezdve a gyűjtögetésig és mellékfeladatokig minden élvezetes ebben a játékban, a grafika, az átvezetők és a szinészi alakítások a legjobbak, amiket valaha láttam. Annyira tetszett, hogy a 100% -os térkép felderítése után még egyszer végigjátszottam a legnehezebb nehézségi fokozaton." (frg_dnl)

"A karakterek tussal mélyítettek. A szövegdobozok parádésan megírtak. A képkockák ismerősek, de szórakoztatóak. Az utolsó lapok pedig egy picit még mindig könnyesek. Az Insomniac Games nem reformálta meg a nyílt világú játékokat, de még a szuperhősös címeket sem. Egyszerűen csak lazán és magabiztosan minden eddiginél szórakoztatóbbá tette őket." (sQr)

*Red Dead Redemption 2 | Rockstar Studios |*Szerintünk: 9 pont

"Az első rész után hihetetlen a minőségi ugrás, és amit a Rockstar megint letett az asztalra. Open world játékot ilyen szintű prezentációval még nem láttam, és annyi tartalommal pakolták tele, mintha tényleg a vadnyugaton lennél. Simán el lehet veszni órákra úgy, hogy nem csinálsz szinte semmit. A sztori szintén klasszis, a karakterek és a történet kifogástalan, a hosszúságáról nem is beszélve. Az online béta is kellemes szórakozást nyújtott, szóval még itt se tudtok belekötni a játékba, egyszerűen minden téren etalon." (kompedli)

"Szubjektív: minden álmom valóra váltotta eddig, noha 15% sztori és 40% overallnál tartok még csak (50+ órával), mivel életemben először élvezem a szimpla (vadnyugati) "csavargást" a játékban, és ez mindent elmond arról a hihetetlen részletességről, látványról, hangulatról, ami jellemzi a játékot." (Soulootion)

"Az a részletesség és odafigyelés, ahogy a Rockstar készíti a játékait egészen elképesztő. Nekem egyértelműen év játéka a Red Dead 2, a karakterek elképesztőek, a szinkronhangok csodásak, a látvány lélegzetelállító, a történet lebilincselő. Ilyennek kell lennie egy játéknak 2018-ban." (hudra)

"A megtestesült vadnyugat. Itt nem játszod a vadnyugati cowboyt, hanem éled. Abszolút profizmus jellemzi minden porcikájában. Habár sokakat elriaszthat története és játékmenete lassú folyása, de ezen túllendülve érdemes időt tenni bele, hiszen olyan világ részesei lehetünk, ami ilyen tökéllyel csak igen ritkán tud megelevenedni a játékosok előtt." (Tom)

"Igen, én is azon mainstream arcok közé tartozom, akik oda meg vissza vannak a játéktól. Számomra a fake élő környezet (scriptelt események) adott és ad annyit, hogy jól érzem magam benne és továbbra is fenntartja az illúziót, hogy rajtam kívül más is él a világban. Nem hibátlan játék, szerintem ezt soha senki sem állította, de az utóbbi évek legkedveltebb címe lett számomra." (Hendrix)

"Ugye mindenki jól tudja, hogy ha a R megjelentet egy játékot, akkor az abban az évben biztos, hogy mindenhol a TOP 2-ben fog szerepelni? Ez már szinte alap. Egy mesterművet tettek le az asztalra. Egy műalkotást. Az, amit minden alkalommal a monitorra/TV-re varázsolnak, az ottani srácok már tényleg egy másik szint (még ha ennek az is az ára, hogy rongyosra kell dolgozniuk magukat), de megéri (helló pénzügyi rekordok, helló szakmai elismerések). Maga a játékmenet is úgy lett felépítve, hogy a játékosok igenis merüljenek el ebben a világban, ami megteremtődött általuk. A mostani felgyorsult világunkban ez sokaknak szokatlan, de egy játék nem attól lesz jó, ha pörög és gépként agyatlanul megyünk. Igenis élvezni kell minden részletét, minden digitális percét. Arról már nem is beszélve, hogy egy western téma alapból erről szól. Történet, külcsín, belbecs mind-mind R minőség, mind 5." (Titto)*

*God of War | SIE Santa Monica Studio |*Szerintünk: 9 pont

"Soha nem játszottam korábban játékkal, ami ennyire súrolta volna a tökéletesség határát. Gameplay-ben, grafikában, zenében és történetben is kimagasló." (Lacek92)

"A legnagyobb erénye, hogy szájbarágás nélkül, organikus módon sikerült a játékba beleépíteni Kratos előtörténetét, ami szorosan összefonódik a jellemfejlődésével. Gyönyörű, meg van ereje, meg vágás nélkül megy a kamera, meg épp annyira nyílt, amennyi pont jól áll neki, és tök jók a feladványok (nem bonyolultak, de megidézik a Zeldák / Metroidok szellemét), meglepő módon mégis Kratos az, aki miatt igazán működik az egész." (the Sickness)

"Kratos elemi erővel tért vissza egy olyan helyre, ami eddig ismeretlen volt számára és számunkra is! A történet dióhéjban a feleségünk kívánságának teljesítése, de ami közben történik, az minden képzeletet felülmúl. Imádtam minden percét! Egyértelműen GOTY és a PlayStation 4 legjobb játéka!" (demeterf)

"Jót tett a játéknak ez a változás szerintem, én az előző részekért nem voltam oda, de ez kilóra megvett. Pazar látvány, frankó sztori, jó harc, brutális tartalom. Egy hajszállal, de nálam így Kratos és fia lett az év játéka!" (Tommy_Angelo)

"Fantasztikus utazás, ami ezúttal többről szól, mélyebbre ás és messzebb visz, mint valaha. Lassabb és megfontoltabb, de pont ezért leszel libabőrös amikor hirtelen elszabadul a szörnyeteg. Az idei év tripla A fejlesztői körének legbátrabb lépése, ami bizonytalan útkeresés helyett megrázta a játékipart." (sQr)

"Fantasztikus játék. Ekkora karakterfejlődést videojátékban még nem láttunk, de mégis olyan hibátlanul viszi ezt végbe, mintha mi sem lenne természetesebb. A gameplay is pont jó, ahogy van, nem könnyű, de egy casual is meg tud vele birkózni. Annyira open world, hogy az ne menjen az ember idegeire a millió gyűjtögetnivalóval, de mégsem érzed magad egy csőben. A zenéje lenyűgöző és bármikor meghallgatom, 100% a libabor. Az egész olyan, mintha nem is ebőol a világból való lenne. A készítők mertek bátrak lenni, megcsinálták, amit akartak, és közben nem hazudtak a játékosoknak. Bár így működne ez ma minden stúdiónál." (seci92)

"Tökéletes példa arra, hogy a változás lehet nagyon jó. Az újragondolt harc- és képességrendszer nagyon el lett találva, jó egyensúllyal működik a nehézség és az élvezhetőség között. A sztori nem egetrengető, de maga a kaland és a karakterek fejlődése magával ragadó és érdekes volt.A világ kidolgozottsága pedig magáért beszélt." (AdamMcKraken)

"Nagyot fordult a mitológia Kratos-szal! Ez volt az oka, hogy belevágtam a skandináv kalandokba. Nyoma sincs öncélú, primitív örjöngésnek, mint az előző részekben, viszont megjelenik a féltő apa, akivel sokkal jobban tudtam azonosulni, mint a tomboló véglénnyel. Ez a szemléletváltás végigkíséri az egész kalandot, sokkal aprólékosabb, finomabb ecsetvonásokkal dolgoznak a Szent Mónika tagjai, ami káprázatos összképben manifesztálódik. Ha valaki megkérdezi, mi a csúcs a videojátékok között 2018-ban, akkor a válasz egyértelmű: God of War." (syabi01)

"Ritka az, amikor egy széria hat részen keresztül sem képes igazán hibázni, viszont az kétségtelen volt, hogy a görög eposz minden lényegit elmesélt már a hányattatott sorsú hős/antihős életéből. Ezért hihetetlen, hogy ezt ügyes csavarokkal, reboot alapkövekkel, de mégis képesek voltak folytatni a Santa Monica fejlesztői. A God of War ráadásul nem csak bátran lépett elő téli álmából, hanem azonnal fel is perzselt mindent az elképesztő prezentációjával. Festői külcsín, újszerű, megkapó történetmesélés, lenyűgöző harcrendszer, tökéletesen megalkotott, felfedeznivaló világ. A God of War számomra nem csak az idei év, de eddig a generáció játéka is, amelynek minden egyes pillanata aranyat ért." (multishoot)

"Jó irányba vitték el Kratos-t és a sokak által kritizált harcrendszer engem kilóra megvett, rég élveztem játékot ennyire miatta, a rendezése meg valami elképesztő. A sztori bevezető cucc, de jó néhány "old friend" jelenettel . Minden pixelről azt éreztem, hogy hihetetlen melót raktak bele és szívükön is viselték a játék sorsát. Cory ezt megérdemelte nagyon." (webex)

"Na így kell megújítani egy sorozatot. Végig izgalmas és érzelemdús. Remek játékmenet és álleejtős grafikával. Egy kalandos utazás, ahol egyetlen egy isten sincsen biztonságban Spárta szellemétől." (Tom)

"Idén szerintem nem is volt kérdés, hogy Kratos visszatérése hozta a legnagyobb élményt. Lehet, hogy öregebb lett, de puhányabb biztos nem. Sőt, még jól is áll neki ez az apaszerep, amit nem tudtam volna elképzelni. A prezentáció pedig pazar, a történet is nagyon rendben van, az átalakított harcrendszer pedig a játék egészére illő "eposzi" csatákat tartogat." (kompedli)

Ezúton is köszönjük mindenkinek, aki szavazatával hozzájárult a 2018-as toplista létrejöttéhez!

Sea of Solitude: Director's Cut

Akció-kalandnak álcázott lélekbúvárkodás, amely két éve EA Originals címként jelent meg, most pedig Switchre is megérkezett. Végigcsónakáztuk a Sea of Solitude-ot.

3 órája

Crusader Kings 3 csaták a Mount & Blade 2-ben?

Legalábbis ezt ígéri egy mod fejlesztő a Crusader Blade nevű projekt keretein belül.

10 órája

Ingyenessé vált az Artifact

A Valve kártyajátéka a 2.0 helyett két ingyenes verzióval próbál új játékosokat toborozni.

11 órája
2

Így hullik a xeno az Aliens: Fireteamben

Közel fél órányi gameplay bemutató a frissen bejelentett Aliens játékból.

1 napja
12

Apex Legends: kaotikus március

A Switch porttal együtt érkezik az új event. És hoz néhány komoly változtatást is.

1 napja
1

Ghosts 'n Goblins Resurrection

Arthur, a hős lovag egy domb oldalában, fa árnyékában, egy szál piros szivecskés boxeralsóban pihengette a legutóbbi (tizenpáréves) megmérettetése fáradalmait. Azonban az ördög soha nem alszik, így ismét van apropója a démonhentelésnek.

1 napja
7

Prinny Presents NIS Classics Vol. 1 - NIS klasszikusok egy helyen

Hé, dood! Az obskúrus kedvenceket ezúttal Prinny felvezetésével hozza be újra köztudatba a japán fejlesztő/kiadó.

1 napja
4

Disgaea 6: friss tartalmak, régi hősök

A bónusz tartalmakat pedzegeti a legfrissebb videós anyag a Disgaea hatodik epizódjáról.

1 napja
1

Elite Dangerous: így fest egy Odyssey küldetés

Izgalmas tartalommal bővül az Elite Dangerous - az Odyssey PC-s alfa fázisa március 29-én indul majd.

2 napja
1

Sea of Solitude: a magány tengere Switchről is hajózható

A Quantic Dream és a berlini Jo-Mei stúdió bejelentette, hogy az eredeti változathoz képest exkluzív funkciókkal és plusz tartalmakkal kibővített Sea of Solitude: The Director’s Cut mától elérhető Nintendo-Switch-re.

2 napja

Csúszik a Guilty Gear -Strive-

Sajnos késik a manga-anime stílusú verekedős széria legújabb része.

2 napja

Rhythm Doctor

A Rhythm Doctor egyik fórumbejegyzése egyetlen mondat: „Hogy lehet, hogy a space gombot megnyomva könnyekben török ki?” és ez az egyetlen mondat tökéletesen jellemzi a játékot, mely ha nem lesz az idei év egyik indie szenzációja, akkor nincs igazság a világban.

2 napja
6

Mail Mole

Carrotland low-poly világa ma megnyitotta kapuit mindenki számára, aki egy bájos, gyors és precíz platformerre vágyik.

2 napja
2

Nintendo Switch 7''-os OLED kijelzővel?

Csöndesen készül a Super Nintendo Switch? Egyes források máris érdekes dolgokat kezdtek pletykálni a konzollal kapcsolatban.

2 napja
18

After the Fall

Az Arizona Sunshine fejlesztőinek új játéka teljes cross-platform támogatású kooperatív opciót kapott. Meg egy új előre renderelt mozgóképet.

2 napja
2

Zenith: The Last City

PlayStation VR headsetekre is érkezik a klasszikus japán szerepjátékok inspirálta MMORPG. Készen állsz egy újabb véget nem érő kalandra?

2 napja
1

I Expect You To Die 2 platformok

The Spy And The Liar alcímmel érkezik a virtuális valóság legjobb kémkomédiás, szabadulószobás logikai játéka. PlayStation VR platformra is.

2 napja
1

Fracked

A remekül sikerült Phantom: Covert Ops megalkotói úgy néz ki PlayStation VR exkluzív fejlesztésébe fogtak. A kajakot sílécre cseréljük?

2 napja
1

Song in the Smoke

A Skulls of the Shogun és a GALAK-Z fejlesztői egy különleges túlélő kalanddal lépnek be a virtuális valóságba. Irány a kőkorszak?

2 napja

DOOM 3: VR Edition

6 PSVR bejelentés egyetlen nap? Ez a VR Spotlight, aminek első leleplezése rögtön a pokolba visz! Kiegészítőkkel megpakolva érkezik a rettegés.

3 napja
9