[Teszt] Mortal Kombat 11

Mortal Kombat 11

GhzSzabó Ákos2019.05.01. 11:35

Írtam már, hogy nagyon szeretem a MK sorozatot? Ja igen, pont pár napja ebben a béta ismertetőben. Annyit elárulhatok már így az elején, hogy a szerelem nem hogy elmúlt volna, jobban lángol mint amikor először néztem meg a német RTL-ről felvett Emanuelt 25 éve…. Mindig melegséggel tölti el a szívemet, ha egy ilyen patinás és számomra kedves sorozat új résszel jelentkezik, így tényleg tűkön ülve vártam, hogy belevethessem magam a Mortal Kombat brutális világába.

A történet kis túlzással ott folytatódik ahol a legutóbbi epizódnál abbamaradt. Raiden, Shinok amulettjének erejétől megrészegülten egy kicsit túltolja a "Föld védelmezője" műsort, amit az idő úrnője Krónika, annyira nem néz jó szemmel. Természetesen őt sem a színtiszta jóindulat, hanem sokkal inkább személyes érdekek vezérlik. Spoiler mentesen annyi a lényeg, hogy meg akarja változtatni a múltat, hogy bizonyos dolgok ne történhessenek meg. Ennek köszönhetően összeereszti a különböző idősíkokban létező karaktereket, hogy helyette intézzék el egymást. MK sorozathoz képest szerintem nagyon magas minőségű lett az egész, olyan mintha egy jól összerakott hősfilmet néznénk. Nyilván nem über akciófilm költségvetést kell elképzelni, de szerintem simán hozza a geek mércével király szintet. A filmszerű akciójelenetek, főleg a verekedős részek pedig egészen kiválóak lettek, látszik, hogy olyan emberek koreografálták őket, akik nem csak kontrollerrel tolják a csihi-puhit. Normál nehézségben 6 óra alatt lenyomható a történet, a szórakozás abszolút garantált.

Ha megvagyunk vele, azt tanácsolnám még a veterán MK bajnokoknak is, hogy szánják rá azt az 1-2 órát a remekül összerakott tutorialokra. Mert attól függetlenül, hogy még acsit/trophyt is kapunk értük, remekül elmagyarázzák az új rész újdonságait és mechanikáit. Ezekből pedig van pár, és bár a spanyol viaszt nem találták fel velük, szerintem egy remek irányba mozdította el a sorozatot. Mint ahogy azt már a béta ismertetőben is említettem, sokkal inkább a helyezkedésre és a megfelelő támadások egymásra gyakorolt hatására helyezték a hangsúlyt, a hamar unalomba fulladó “fent tartalak a levegőben amíg el nem alszol” mechanika helyett. Két csíkunk van harc közben, az egyik a támadások felerősítésére/megváltoztatására szolgál a másik pedig a speciális védekező mozdulatokhoz kell majd. A támadások megváltoztatása elég fontos lesz, mivel sok közülük kombó indító is szóval nem csak arról van szó, hogy többet sebezzünk velük. A védekezés csíkból tudunk majd kigurulni vagy kiugrani a sarokból, vagy kiszabadulni egy esetleges levegő kombóból. Az X-ray brutkó támadást leváltotta a Fatal Blow, ami egy egyszer használatos szuper támadás. Fontos tudni, hogy csak nagyon alacsony életerő esetén aktiválható és sikeres találat esetén majdnem 50%-ot lefaraghatunk az ellenféltől, ami simán eldönti egy meccs sorsát. Ezek a mozdulatok nagyon picit különböznek csak a kivégzésektől, elképesztő brutálisak és kreatívak is egyben. Hasonlóan működnek a Krushing Blow-k, ami egy jól időzített mozdulat extrémebb változatai. Például ha pont egy fejre bevitt ütés elől guggolunk le és ekkor ütünk fel, akkor a sebzés és maga az ütés is sokkal extrémebb lesz. Egy karakternek több ilyen is van és ami még fontos, hogy egy meccsen ezeket is csak egyszer lehet használni így szintén meccs fordító hatásuk lesz. Maga a harc, a mozgások és a képességek abszolút fantasztikusak, teljesen szolid és áramlásszerű élményt kapunk, bárkivel is zuzzuk a csontokat. Zúzni pedig fogjuk őket az biztos, hála a néha már-már gyomorforgató kivégzéseknek és a számtalan brutalitynek.

Ha már elsajátítottuk a harcrendszer csinját-binját, és kedvenc karakterünkkel lenyomtunk pár meccset, kedvünk szerint létrehozhatunk egy a megjelenésében és mozdulataiban is hozzánk jobban illő verziót. Mindenkihez tartozik vagy 30 alap skin, amit még külön tudunk alakítani a sapkával/maszkkal illetve az elsődleges és másodlagos fegyverek lecserélésével. Na ezekből is rengeteg van és minél tovább használunk egyet, annál gyorsabban fog szintet lépni. Erre pedig az úgynevezett augmentáció slotok megnyitása miatt van szükség, amire egy kicsit később visszatérek majd. Sokaknak ismerős lesz a rendszer az Injustice kettőből, egyetlen negatívumot tudok csak itt felhozni, hogy sajnos ahogyan az X-ben, itt sem lesz lehetőségünk egy karakter összes speciális mozdulatát használni, mindig csak azok lesznek aktívak amiket felszereltünk nekik.

Ha ezzel is megvagyunk, és készen áll a hupikék Skorpiónk a megmérettetésre, nincs más dolgunk mint kiválasztani egy csatateret és finishhimezni a világot. Örömmel jelenthetem, hogy a saját és a globális visszajelzések alapján így lassan 10 év után sikerült egy használható net kódot venni valahonnan a csapatnak. /Jaj de gonosz vagyok, nyilván saját a rendszer és sokat dolgoztak vele./ Bárhogy is történt, működik a dolog, így nyugodtan kimerészkedhetünk az online világba, nem azért fognak elverni mert lag van. Hanem azért, mert mocskos csaló mindenki más rajtunk kívül…:) Elképesztően elkenték a számat nagyjából minden alkalommal. Fogalmam sincs, hogy ennyire rövid idő alatt hogyan képesek páran már ilyen szinten nyomni a játékot. De persze nem akarom elvenni senkinek sem a kedvét, mindenki nyugodtan tegyen vele egy próbát, aztán törje szét a kontrollert. Na gondoltam, majd a jó kis Torony-ban megnyugtatom magam. Nem is tévedhettem volna nagyobbat.

A klasszikus Tower challenge-ben még úgy nagyjából elvan az ember, de a szintén az Injustice 2 multi-verse rendszerére épülő Tower of Time-ok fogják csak igazán csuklásra késztetni a fejlesztőket. Ezek a tornyok egy adott órában, napon vagy héten, speciális témára vagy karakterre épülnek és az esetek nagy százalékában menő speciális cuccot kapunk belőlük. Viszont a harcok minden szinten különböznek. Általában valami módosító aktív, vagy valami folyamatosan vagy periodikusan sebez, esetleg fél életerő csíkkal kezdjük a harcot és egyéb nyalánkságok várják a kedves érdeklődőt. Jelenleg a probléma az, hogy ezek a kihívások alapesetben teljesíthetetlenek. A már fent említett augmentációk kellenek ahhoz, hogy bármi esélyünk is legyen. Ehhez viszont nagyon de nagyon sokat kell grindelni, ami miatt van is némi felháborodás a világhálón.

Röviden a probléma az, hogy ha kiválasztottuk a kedvenc felszerelésünket, a kedvenc harcosunkon, akkor mindegyikkel (ahogy már fentebb is írtam) szintet kell lépni. Ez a szintlépés minden egyes darabon külön számolódik. Vegyük például Skorpió kardját. Felszereljük és tolunk vele nagyon sok meccset, hogy szintet lépjen. Megnyílik rajta a slot ahova nagy boldogan betennénk a frissen szerzett augmentációt, viszont elég nagy esély van rá, hogy ezt még egy jó ideig nem tudjuk megtenni. Mivel ezek nem csak, hogy karakter, hanem azon belül felszerelés specifikusak is. És, hogy még jobban eltorzuljon az arcunk, 5 elérhető elementális tulajdonságú van belőlük. Azaz letolunk 100+ meccset, megnyílik a slot, végre látjuk, hogy mondjuk tűz tulajdonságut kell keresni, viszont nekünk a kardhoz csak mondjuk soul típusú van. Ami meg van tüzes, az csak a maszkba jó, ezen a maszkon meg amit felszinteztünk csak mondjuk jeges van. És a baj az, hogy ezeket teljesen random kapjuk a különböző játékmódokban. A legnagyobb eséllyel a Kryptából.

Igen visszatért a legendás Krypta is, amihez ebben a részben hiába keresed majd a youtube guide-ot, minden egyes ládának random dropja van. Cserébe az esetek 90%-ban teljesen haszontalan dolgokat kapunk belőle valamint borzasztóan sok pénzbe kerül a kinyitásuk. A story mód teljesítése közben, úgy 200 ezer aranyat szedünk össze, ami jó esetben 15 láda kinyitására elég. És több száz van. Amúgy maga a mód nagyon igényes és jópofa, különböző megszerezhető tárgyakkal kell egy külső kamerás nézetben bejárnunk az útvesztőket, miközben általában halálos feladványokat oldunk meg.

A NetherRealm a megjelenés óta reagált már az általános közfelháborodásra, nagyon gyors balansz patchet és jelentős mennyiségű virtuális mindenfélét ígértek a játékosoknak kompenzálás gyanánt. Remélem, hogy sikerül ezt a problémát megfelelő módon kezelni, mivel a játék többi része egyszerűen zseniális. A felcicomázott Unreal Engine gyönyörűen teszi a dolgát, mind a karakterek megjelenése mind a fantasztikus arénák a videojáték ipar abszolút csúcsát képviselik. Minden izeg-mozog, az utolsó részletig ki vannak dolgozva a karakterek, a náluk lévő fegyverek, a környezet, szinte minden. A rajongói kiszolgálás példaértékű, rengeteg múltbéli kikacsintás van, hogy melengesse a fanok szívét. Szerintem teljesen rendben van a karakter mennyiség és választék, nyilván hiányzik pár ikonikus harcos akiknek a hiánya fájó lehet, de kell valami a DLC-ekbe is. Ha a kiszivárgott listának csak a fele igaz, különös tekintettel két karakterre, akkor nekem már előre eladták. Személy szerint fáj még a Tag team mód hiánya, mert kevés nagyobb élmény van mint egy egész éjszakán át négyen püfölni egymást.

A nyűgös pontokat leszámítva mindenkinek rajongónak kötelező a Mortal Kombat 11, aki meg valamiért nem ezen a bolygón nőtt fel és még egyik résszel sem játszott, annak csak annyit mondanék, hogy “Gyere csak ide!!!"

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Heretic + Hexen

Hirtelen jött, nem is számítottunk rá, pedig épp itt volt már az ideje. A Doom I + II után a Bethesda a Heretic és Hexen párossal is elvégezte a házi feladatot, a mérnöki munkát pedig a Nightdive-ra bízta.

5 perce

Fantasy akció-kaland Koreából – ez történt hétfőn

Benne: Woochi the Wayfarer, Digimon Story: Time Stranger, Henry Halfhead, Blippo+.

13 órája

Battlefield 6

23 órája
8

Recharge: Early Access - Egyszer majd Re-Volt lehet

A régi motorosok egyik kedvence a Re-Volt, ami meghatározó játék a retro árkád versenyzős címek között. Sokan - ahogyan mi is - azóta a feltámadását várják a távirányítós kisautókat szerepeltető játékoknak.

1 napja

The Royal Writ

Egy aprócska magyar fejlesztőcsapat igyekszik újat mutatni a rendkívül telített rougelike pakliépítők műfajában. Lehetetlen? Tesztünkből kiderül!

1 napja
4

Heti megjelenések

1 napja
2

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Rod Fergusson, Pac-Man World 2 Re-Pac, Drag x Drive, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Hello, Mario!.

3 napja
3

Hunter x Hunter: Nen Impact

Teszteltük a kétdimenziós 3v3 bunyós műfaj legfrissebb darabját, a méltán híres manga- és animeszériára épülő Hunter x Hunter: Nen Impactot.

3 napja
1

Shadow Labyrinth

Ma már egy teljesen hagyományos új Pac-Man-játék is meglepetésnek számítana, olyannyira háttérbe szorult a gaming-ikon - hát még egy olyan kreatív visszatérés, mint a Shadow Labyrinth, ami szokatlan műfajba helyezi a sárga bogyózabálót.

4 napja
7

Indie kavalkád és azon túl - ez történt csütörtökön

Benne: Heretic + Hexen, Rhell: Warped Worlds & Troubled Times, Contraband, LEGO Party!, Disciples: Domination, Well Dweller.

4 napja
6

Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV

A Donkey Kong Bananza után újabb belsős címmel bővült a Nintendo Switch 2 kínálata, ugyanis megérkezett a Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV, amely az eredetileg kilenc hónappal ezelőtt megjelent alapjátékot bővíti. A kérdés csak az, hogy mindez megéri-e az árát? Ennek jártunk utána.

5 napja
4

Apróbb bejelentések - ez történt szerdán

Benne: Borderlands 4, Metal Eden, Peregrino, RedOctane Games, Smilegate x Absurd Ventures, Genshin Impact.

5 napja
4

Megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt kedden

Benne: Formula Legends, Nintendo Indie World Showcase, Karma: The Dark World, Teenage Mutant Ninja Turtles: Tactical Takedown, Oscuro Blossom's Glow, Kirby and the Forgotten Land, Storm Lancers, Ire: A Prologue, Hell is Us.

6 napja
7

Game Pass: mozgolódás augusztus első felében

Izgalmas független fejlesztések érkeznek a Standard előfizetések kínálatába, azon kívül azonban kevés érdekességet tartogat az aktuális lista.

7 napja
4

Dead Take

Belső nézetes kalandjátékot találni nem nagy kunszt, viszont olyat, amelyik túlmutat a sétálószimulátorokon, már egyre nehezebb. A Dead Take megpróbálja a lehetetlent és több vonalon is próbál innovációt nyújtani, miközben két kézzel matat a vetítőszoba sötétjében. Teszt!

7 napja
6

Virtua Fighter pofonok, Hellblade II frissítés – ez történt hétfőn

Továbbá: Marvel Tokon: Fighting Souls, Adventure of Samsara, Stick it to the Stickman, Troublemaker 2: Beyond Dream.

7 napja
3

Heartworm - Analóg szelleműzés

Az egyetlen ember alkotta Heartworm egy nagyon kellemes hangulatú túlélőhorror, ahol a hangsúly a rettegés helyett a melankolián van.

8 napja
3

Heti megjelenések

8 napja
6

Donkey Kong Bananza

Donkey Kong - egy név, ami nagyjából egyidős kedvenc hobbinkkal. Donkey Kong talán az első videojáték szupersztár volt, bár kevesen tudják, hogy létezése egyfajta kompromisszum eredménye. Most viszont nincs kompromisszum: induljon a banánzáj!

9 napja
12

Wildgate

Manapság egyre inkább trendi a közös kalandozós stílus, aminek egyik legjobb képviselője a Sea of Thieves. A Wildgate le sem tagadhatná, hogy a Rare közel hibátlan üdvöskéje nagyon erős inspirációt nyújtott a fejlesztés során. Első imrpressziónk következik.

2025.08.02.
1