Mennyire imádod 10-es skálán a Bud & Terence filmeket? 11? 12? Rögtön gondoltuk! A dinamikus duót körberajongó magyarok száma szerintem monoton növekedett az elmúlt évtizedekben, filmjeik bája pedig kitörölhetetlen a hazai néplélekből.
A Trinity Team külön verbuválódott gárdája úgy gondolta, hogy lesz elég rajongó, akik egy videójáték-feldolgozást is rentábilis vállalkozássá tudnak tenni, és ez így is lett. Pozitív Kickstarter kampány, sikeres rajt, több konzolos port: a Slaps and Beans eljutott a szélesebb közönséghez. Emellett pedig eljutott arra a szintre, hogy folytatásért kiáltson a fejlesztők és rajongók közös halmaza. A második epizód pedig az Inin-nek köszönhetően egyszerre jött minden elérhető masinára.
Hogy mennyire jó folytatásnak a Slaps 2? Eléggé. Szinte minden tekintetben tetézik az elődöt a készítők. A tartalom, mintha minden szempontból változatosabb lenne. A látvány mindenképp gazdagodott, olykor az egész képernyős pixelgrafika úgy izeg-mozog, mint a Neo-Geo korszak legszebb pillanatai. A zenei háttér továbbra is autentikus. A gameplay pedig csomó aprósággal bővült. Szinte minden tereptárgy interaktolható, ami nagyban fokozza a Bud Spencer és Terence Hill által csúcsra járatott "az utolsó korsóból is pofon-gag lesz, miközben ízzé-porrá zúzzuk a kocsmát"-komédiát. Emellett vannak stratégiailag elhelyezett power-upok a pályákon, amivel nehéz helyzetben segíthetünk magunkon. Terence célozni is tud, ami új réteget visz a távolsági harcokba. A pályák pedig tényleg szépek, és minden átvezető egy-egy klasszikus jelenet újragondolását hozza magával, a kötelező poénok társaságában. Dester Sanyi barátunk fordította amúgy a feliratokat, tisztességes minőségben; a hazai sub-ok tovább fokozzák az itthoni rajongók szemében a Slaps and Beans 2 értékét.
Sajnos a játék mégis megbotlik, nem egyszer, nem kétszer. A játék magva, a harc, most sem túl kidolgozott. Működik, de erőtlen. Egyes animációk suták, az interakció sokszor bugos. Nincs igazán "nehézségi" rétege sem a bunyónak - leginkább a tömegen és a sebzés értékén múlik a fokozódó kihívás, nem pedig a klasszikus beat 'em up mechanikákon. Tessék összehasonlítani a legutolsó Double Dragon játékkal a Slaps and Beans játékmenetét, ég és föld a különbség a két progi mélysége közt, pedig a Sárkányok se voltak tökéletesek. Emellett sok a bug is. Bármelyik pályát kiakaszthatod, pláne az ügyességi/logikai részeknél, vagy átvezetőknél. Ha dumás jelenet alatt nyomsz pause-t, (vagy home gombot) akkor a program azonnal eltörik, mint egy vessző. Vagy az inputokat veszti el a kód. Vagy visszatesz az üres pályára bolyongani. Ilyenkor a kilépés-visszalépés segít csak. A minijátékok is suták, egyszerűen nem elég jók. Emellett legyen bármi szép is a pixelart látvány, ez a ki-be zoomolás nálam mindig elrontja a dolgokat. Nem áll össze, amikor nem következetes a pixelrács. És itt sem az. Ha kizoomol a pálya akkor hirtelen minden apró és "hi-res" lesz, ha ráközelít, akkor érződik a klasszikus Neo-Geo inspiráció. De a kettő közötti váltások mindenképp kizökkentőek.
Sajnos ez az a pont, ahol mély, vagy magas hangon, de el kell mondani: a Bud Spencer & Terence Hill - Slaps And Beans 2 nem több egy tökéletlen szerelemgyereknél. Olyanok csinálták, akik imádják a forrásanyagot, de a játékfejlesztésből még van mit tanulniuk. A program lépten-nyomon azt érezteti veled, hogy valami nagyszerű dolog is kisülhetne az egészből, de jó pár pofon tudná helyre igazítani az egészet. A rajongók féktelen imádata felszínen tartja majd a játékot, és ki tudja, egyszer a bugokat is kisöprik majd a fejlesztők. De jelenleg tényleg olyan az egész, mintha egy amatőr Spencer/Hill cosplay mozit nézne az ember. Szórakoztató, de nem az igazi. Bocs, főnök!
PLATFORM PC, Xbox, PlayStation, Nintendo Switch
KIADÓ Inin FEJLESZTŐ Trinity Team
MEGJELENÉS 2023. szeptember 22. ÁR 20 EUR