Ritkán adódik olyan, hogy egy játékból nagyjából egy hónappal a megjelenés előtt tesztkódot kapjunk. Nos, a Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons pont így érkezett, és milyen jól tette. A cucc ugyanis amellett, hogy egy jól csúszó beat 'em up, tökéletesen működik pl. Steam Deck-en is, ami a nyári utazgatások feldobásának egyik legjobb módja.
A Modus által gondozott sokadik Double Dragon folytatás egyszerre hű a széria gyökereihez, és ezzel párhuzamosan próbál sok-sok ponton újítani. A hősök, speckó mozdulatok és az urbánus közeg ismerősök lehetnek az eredeti játékokból, viszont a mechanikák sora alapos bővülésen esett át. A szokásos püfölködés ugyanis kapott egy rougelite réteget. No, nem kell megijedni, Billy és Jimmy kalandjainak alapelemei ugyanis teljesen úgy működnek, mint a korábban, csak itt húzóra nem fogunk végigmenni a játékon. A pályaválasztásnál ugyanis, ahogy haladunk előre, úgy nehezednek a megmaradó pályák, és bővülnek ki új szakaszokkal. Magyarul, a boss-ok elesésével a többi boss erősödik, és a pályáik többszörösévé duzzadnak, ami függhet a sorrendtől, előrehaladástól. A futamok során gyűjtjük a pénzt, amivel vagy buffoljuk hőseinket a pályák között, vagy tokeneket gyűjtünk, amivel meg a menüben mindenféle maradó okosságot és "unlockable"-t lehet megnyitni. A nehézség rétegelt állítása, az extra kincsekért bevállalható nehezítés is egyfajta roguelite réteget ad a játéknak, amit én nem is vártam a programtól.

A bunyót tag-team mechanika egészíti ki, ami azt jelenti, hogy a karakterek közül váltogathatunk, és amíg az egyikünk bunyózik, addig a másik (egy bizonyos szintig) visszapihenheti életerejének egy részét. Az idővel visszatöltődő speckókkal taktikusan kell bánni, elsütésük ugyanis a tömegmenedzsment-réteg része. Ha ügyesen KO-zunk sok mobot, akkor kaja lesz a jussunk. Csak úgy gyógyulhatunk, ha összespeckózunk minimum 3 kiütést egy találatra. Az sem mindegy, hogy hány karaktert ütünk ki, minél többet, annál nagyobb lesz a lakoma és a visszanyert HP. A fentiek összjátéka kiemelkedően mókás végeredményt kínál, ami a legnagyobbak közé repíthetné a Gaident.

Mégsem történik meg a csoda, ugyanis akármennyire is tartalmas és sokrétű a zsiványosodásból származó lehetőségrendszer, idővel a látvány egysíkúsága, a pályák hossza és a nehézség elrettenti majd a hardcore mérce alatt kényelmesen játszani akaró gamereket. A tokenekkel megnyitható dolgok is rettentő sok energiabefektetést igényelnek. Én az ilyenre ráfeszülök, nem tud motiválni az, hogy grindeljem a tokeneket a játékból. Nagyon ritkán a mozgások, ugrások is pontatlannak tűntek, de ezeket betudhatjuk a kiadvány megjelenés előtti stádiumának. A játék egyébként stabilan fut, komoly gépigénye nemigen van, mert Steam Deck-en is energiatakarékos módban ketyeg. Az animáció és a zene pedig passzol a pattogós játékmenethez.
Korrekt és szórakoztató, tartalmas és nehéz Double Dragon epizódot kapott tehát a bunyós játékok kedvelőinek közössége. Sajnos nagyon sokat kér a játékosoktól, pár óra után is úgy éreztem, hogy a játék felszínét kapargatom, ahhoz viszont kevés és lusta vagyok, hogy mélyebb rétegekig ássam magam. Ezek alapján szerintem te is be tudod lőni, hogy téged motivál, vagy elrettent az ilyen jellegű megközelítés.
PLATFORM PC (tesztelt), Xbox, PlayStation, Switch KIADÓ Modus, Arc FEJLESZTŐ Secret Base MEGJELENÉS 2023. július 27. ÁR Nem ismert