A digitális prezerváció új korszakába lépett a játékos társadalom. A "recompilation", azaz újrafordítás elvét követve olyan korábbi játékok PC portjai jelentek meg, mint a Star Fox 64 vagy az Ocarina of Time. Most azonban a közösségi tudás szintet lépett, elhatározott rajongók ugyanis egy Xbox 360 játék kapcsán éltek a "static recompilation" lehetőségével.
A dolog lényege, hogy az eredeti Xbox 360 adatok alapján a játékot szétszedik elemeire, ahol új, gyakorlatilag rendszerfüggetlen kód állítja össze a játék lényegi részét. Ezek után a program futtatásához természetesen szükség van az eredeti játék ISO-ripjére (szigorúan eredeti lemezről), amelyben benne vannak a játék részletei, grafikai elemei, assetjei. Az újrakódolási folyamathoz egyébként a XenonRecomp tool-ra van szükség, amely az Xbox 360 állományokat C++ kódra bontja.
A Sonic Unleashed az első fecske a sorban, amely a rajongók számára igazi szent grál - révén a PS3 és X360 verzión kívül soha nem került át más platformra. A lehetőség sok-sok más konzol-exkluzív címet is portolhatóvá tesz majd. De a dolog nem működik plug-and-play módon, kézzel bele kell nyúlni a kódba, hogy modern DX12 vagy Vulkan rendszereken futtathatóvá váljon a móka.
A "rendszerfüggetlenség" sem teljesen fedi le a valóságot, a jelenlegi Sonic Unleashed recomp X86-os rendszereken tud futni, nem akármilyen architektúrán. Természetesen a Windows verzió mellett elérhető Steam Deck átirat is, ahol kiváló sebességről számoltak be netszerte.
Milyen további lehetőségeket tartogat a portolás? Jöhetnek a modok, lehet variálni a beállításokkal, jöhet a 4K/120 FPS vagy a supersampling. Fincsi, mi?
Egy pórias Geforce GT 630-on is már fut egyébként a port, sőt, mindenféle mikro-pécéken is ügyesen futtathatóvá tették a játékot. Nézzétek csak meg, hogy milyen jól fest a játék 4K-ban, egy modern PC-n, a Modern Vintage Gamer videójában!
Ti melyik X360 játékot látnátok szívesen natív PC port formájában?