Aligha lehet azzal vádolni a Respawn csapatát, hogy unatkoznának, hiszen az Apex Legends folyamatos bővítése, fejlesztgetése és alakítgatása mellett a Star Wars Jedi: Fallen Order második részének munkálatai is zajlanak már a stúdión belül.
Ha ennyi nem lenne elég, akkor tegyük mellé, hogy a tavalyi év végén egy új projektbe is belefogtak, ami egy teljesen új IP, a stúdió vezetője, Vince Zampella pedig megerősítette, hogy egy apró, 6 fős csapat valami újon dolgozik. Nem nehéz összekötni, hogy a két bejelentés ugyanarra a játékra utalhat.
Arra pedig, hogy pontosan mi is készülhet, az aktuális állásajánlatok adnak kicsit részletesebb betekintést. A harcokért felelős vezető tervezőnek például nem csak legalább 5 éves tapasztalattal kell rendelkeznie az Unreal Engine 4-gyel, de "AI viselkedés, harc/fegyverek, kaszt dizájn, képességek/előrehaladás, boss összecsapások" terén is tudással kell bírnia. Ha emellé hozzávesszük, hogy a "belső nézetű shooter játékok iránti szenvedély" is kritérium, akkor nem elképzelhetetlen, hogy a Respawn a saját looter shooterén kezdett el dolgozni.
A fentiekkel ráadásul jól egybecseng, hogy a vezető rendszertervezőnek a "hosszútávú hurkok és játékos motiváció" is a feladatai részét képezi majd, ezek pedig tipikusan olyan elemek, amivel egy Borderlands vagy Destiny rendelkezik.
A dolognak több szempontból is lenne realitásalapja. Az EA már az Anthemmel is próbált beszállni a szolgáltatásalapú looter játékokba, a Respawn pedig nem pusztán az FPS-ek területén rendelkezik kellő rutinnal, de az Apexnek köszönhetően a játékban található lootok elosztásával is szerzett némi tapasztalatot. Kíváncsian várjuk, mi sül ki a titokzatos projektből.