A sajtó el van ájulva az új From Software játéktól, és a gamerek is belemerültek idő közben a nyílt világú soulslike univerzumába. Mi is szerettük a játékot, még ha nem is feltételek nélkül. Viszont a PC verzió gondjai csak most kezdtek el kiderülni a megjelenés után.
A Digital Foundry munkatársai is alaposan ránéztek a játékra, így a PC verzió problémás részei profi feltáró munkával lettek elővezetve.
Az Elden Ring legnagyobb gondja ezen a platformon, hogy folyton diceg-döcög. Akad, amikor megmozdulsz, akad a harcok közben, döcög a terepen való töltögegés közben. A DF munkatársai szerint minden egyes új shader effektus megjelenésénél a játék mintha ott helyben pakolná össze az effektust. A compile parancsok során elöjövő döcögések akár negyed másodpercig is eltartanak rossz esetben. I9 10900K és RTX3090 mellett, 720p-ben a legalacsonyabb beállításokkal sem fut tökéletesen a játék. Amúgy a döcögéseket leszámítva nem lenne gond, még Steam Decken is 30FPS körüli teljesítményt lehetne elérni, ha nem lennének ilyen fránya tésztaszaggató jelenetek.
Elvileg minél többet játszol, a shader effektek már cache-ből lesznek lehívva, így egyre kevésbé lesz problémás a döcögés.
A további problémák közé tartozik, hogy a V-sync kikapcsolhatatlan, a GPU menüjéből lehet legfeljebb letiltani, de ilyenkor 60 FPS-től feljebb nem tudod tolni a mutatót. A játék több opciót kínál a képminőség változtatására, de érdekes módon a shader quality pöcögtetése egyszerűen nincs hatással a játékmenetre. Nincs ultrawide support sem, bár ez csak a hab a tortán.
Nektek mi a tapasztalatotok? Melyik platformon játsszátok a játékot?