[Teszt] Elden Ring

Elden Ring

ne5hVáradi Dániel2022.02.23. 16:00

Valami más. Sablonos nyitás, ugyanakkor elkerülhetetlen, hogy szóba hozzuk, ugyanis az Elden Ring esetében egyetlen új elem beillesztése a kirakósba, magával hozza, hogy az összkép is változzon. Előnyére? Hátrányára? Ezt aligha lehet néhány szóban meghatározni, az azonban biztos, hogy a FromSoftware ismét lépett egyet a soulslike műfaj fejlődésében.

Kezdjük is rögtön azzal a bizonyos elefánttal a szobában. Nyílt világ. Egyike azon kulcsszavaknak, ami az Elden Ring bejelentése óta a reklámkampány szerves részét képezi és le kell szögezni, abszolút jogosan. Dacára annak, hogy hébe-hóba előkerült George R. R. Martin neve is a világ megalkotásának kapcsán, aligha az író munkássága fogja alapjaiban meghatározni az Elden Ringgel töltött órákat. Ez pedig annak köszönhető, hogy bár a bejárható terület és vele együtt a játékmenet bizonyos elemei is megváltoztak, a FromSoftware-re jellemző világépítés és történetvezetés a régi. Vagyis ezúttal is leginkább a saját alaposságunk és kíváncsiságunk fogja meghatározni, mennyire is leszünk részesei Köztesfölde történetének.

Ezzel szemben a nyílt világ nem csak a játéktér felépítését, de a benne való előrehaladást is gyökeresen szabja át és némileg állítja a feje tetejére, oly' mértékben, ami még a tapasztalt veteránokat is meglepheti. Bár a FromSoftware korábbi alkotásaiban is előfordultak egybefüggő területek, azokban inkább régiók és zónák ügyes, észrevétlen egybekapcsolását szokhattuk meg. Ez egyben azt is jelentette, hogy bár nem mindig érződött, a készítők bizonyos keretek között igyekeztek terelni minket egy adott irányba, valamilyen cél vagy ellenfél felé, néhol "falakat" emelve, máshol jelentős ellenállást tanúsító ellenfeleket elhelyezve, de mindig jelen volt egy vékony védőháló, mely nem csak azt gátolta meg, hogy túl korán jussunk el a játék adott pontjaira, de ezzel együtt azt is behatárolta, hol és milyen módon célszerű felderítenünk a körülöttünk lévő világot.

Ez a fajta navigátor megközelítés, ha nem is tűnt el teljesen, jelentősen háttérbe szorult, aminek legalább annyi pozitív hozadékot lehet felhozni, mint negatívot. Amint kiérünk az első lépéseket bemutató kezdőterületről és kitárjuk az utunk kezdetét jelző Limgrave-re nyíló kaput, azonnal magával ragad egy érzés, amihez foghatót eddig nem kaptunk a csapattól. Szabadság. Minden eddiginél nagyobb szabadság. Egyszerűen hangzik, mégis megannyi lehetőséget hordoz magában. Azonban a játék első óráiban leginkább fog úgy érződni, hogy a készítők túlságosan is a lovak közé dobták a gyeplőt. Az első halál. Az első tábortűz. Az első kósza NPC, aki nem az életünkre akar törni. Ezek a korábbi játékokban mind-mind fontos szereppel bírtak, itt azonban némileg más a helyzet. Már a zárt próbakör tapasztalatainál megjegyeztem, mennyire más megközelítést alkalmaztak például a szintlépés megnyitásához. Akár fél tucat tábortüzet helyettesítő kegy mellett is elmehetünk, mire találkozunk Melinával, hogy a kezünkbe adja a karakter fejlesztésének lehetőségét. Hasonlóan nyakatekert módon juthatunk el a központi területre, ahol aztán a fegyvereinket erősítő kovács és a többi hozzánk hasonló szennyezett lélek megfordul, hogy szóba elegyedjünk velük.

A széles világ felfedezése sem lesz könnyű vagy fáklyás menet. Az hamar egyértelművé válik, hogy bármelyik bokorban halálos fenyegetőzés rejtőzhet, de néha még a könnyűnek tűnő célpontok is pillanatok alatt változhatnak óriási akadályt jelentő ellenfelekké. Ráadásul maga a környezet is sokszor ellenünk dolgozik. A közlekedésben nagy segítséget nyújt hűséges hátasunk, Torrent - ezen a ponton erősen vissza kell fognom magam, hogy ne akarjak valami béna fájlmegosztós poént elsütni -, aki sajnos nem mindig áll a helyzet magaslatán. Bár jelenléte nem elhanyagolható, lévén velünk szemben ő képes a mennyei duplaugrásra, valamint célszerű hamar az eszünkbe vésni, hogy amennyiben barangolás közben akadunk bele nagyobb ellenállásba, legyen az egy komolyabb őrjárat vagy egy kósza boss, célszerű lóhátról vívni a harcot. Még akkor is, ha ennek irányítása alkalomadtán kissé nyögvenyelős is.

Torrent mellett a másik nagy segítség a bárhonnan elérhető gyors utazás... lenne, ha valóban bárhol használható lenne. Kezdődik az egész ott, hogy bár a kezdetben apró, majd egyre terebélyesedő térképre felkerülnek a nevezetes látnivalók, fontosabb támpontok, valamint a már említett kegyek, amik között utazhatunk, teljesen felderíteni csak úgy tudjuk, ha megtaláljuk az egyes régiókhoz tartozó térképrészleteket, amik aztán a teljes topológiát is felfedik. Ennek hiányában is tudunk bizonyos mértékben tájékozódni, részben a már említett nevezetes objektumoknak, részben pedig az általunk elhelyezhető jelölőknek köszönhetően, amivel pontosan meghatározhatjuk egy árus, egy könnyű prédát jelentő célpont vagy épp ellenkezőleg, egy hatalmas bestia helyét.

A dolog ott kezd bonyolódni, hogy amennyiben harcba keveredünk, a térkép elérhetetlenné válik, így amennyiben egy még feltérképezetlen területen futunk bele erősebb ellenlábasokba, nincs módunk, hogy azok pontos helyét megjelöljük, hogy tudjuk, a jövőben célszerű óvatosabban közelíteni az adott környéken. A másik probléma, hogy valamilyen megmagyarázhatatlan okból kifolyólag a gyorsutazás nem működik olyan esetben, amikor a föld alatt tartózkodunk. Ez leginkább akkor lehet zavaró, amikor a kíváncsiságunknak engedelmeskedve kinyitunk egy ládát, amiben a korábbi tapasztalatokkal szemben nem egy mimic-et találunk, hanem egy teleportáló csapdát. Aminek a végén sok mindent találhatunk, például egy földalatti bányát. Ahonnan visszajutni csak úgy tudunk, ha sikerül megtalálnunk a kijáratot, hogy visszatérjünk arra a helyszínre, ahonnan elszólítottak minket.

Ezen a ponton pedig vissza kell kanyarodnom a bevezetőben taglalt kérdéshez. Előny vagy hátrány az open world? A válasz valahol a két véglet között tanyázik. A már említett, némileg fókuszáltabb iránymutatás hiányában a játék elején nem azt éreztem, hogy a kíváncsiságomat jutalmazzák, hanem annak hiányát büntetik. Sosem tudtam, hogy kellően körültekintően jártam-e be az aktuális helyszínt vagy egy szikla alatt hagytam egy tárgyat, ami később komoly harcok végkimenetelét befolyásolhatta volna. Hasonlóan tanácstalanul álltam azelőtt, hogy mennyire térjek le a sejtelmes módon javasolt útról, meddig merészkedjek az ismeretlenbe, hány titokzatos ládát nyissak ki a veszélyre intő jelek ellenére is. Az Elden Ring nyitánya egyszerre tartogat ismert ismereteket, ismert ismeretleneket és ismeretlen ismeretleneket is, ráadásul utóbbiak egy része a későbbiekben is megmarad, mindössze kevésbé lesz erős a jelenléte, köszönhetően a fejlődésünknek.

Apropó fejlődés. A játéktér horizontjainak kiszélesítése mellett ez a játék több pontján is tetten érhető. Ezek egyike a dungeonök, melyekből rögtön több változatot is kapunk. Az első és leggyakoribb a világ különböző pontjain elszórt és eldugott apró katakombák, melyek felépítése megegyezik: néhány apró termen kell átverekednünk magunkat, kinyitnunk egy ajtót, ami mögött egy boss vár minket. Ezeknél némileg nagyobb változatossággal szolgálnak azok a dungeonök vagy különleges szobák, melyek speciális kulcsokkal nyithatóak, bennük pedig éppúgy találhatunk rejtett kincseket, mint vérszomjas ellenfeleket. Végezetül pedig a készítők által csak legacy dungeonnek nevezett területek, melyek a korábbi játékok helyszíneivel állíthatók leginkább párhuzamba. Ezek a komplex létesítmények önmagukon viselik a csapatra jellemző pályadizájn minden elemét, vagyis számíthatunk rövidítésekre, titkokra, csapdákra, sőt, ezeket megfejelendő a már említett, speciális kulccsal nyíló termekre is, amik egyúttal azt is biztosítják, hogy a már teljesített területekre újra és újra visszatérjünk.

Hasonlóan nagy léptékű átrendezést kapott a harcrendszer is. Első lépésként szót kell ejteni a megidézhető szellemekről. Ezek gyakorlatilag a beidézhető társak továbbfejlesztéseként írhatóak le. Előnyük, hogy nem pusztán a bossfightoknál vehetjük hasznukat, valamint megfelelő nyersanyag ellenében erősíthetjük is őket, hogy még hatékonyabb segítséget nyújtsanak. Variációik széles spektrumot fednek le, a távolsági varázslóktól kezdve, a közelharcra szakosodott farkasokon át sok mindent megtalálunk. Arra azonban ügyelnünk kell, hogy csak azokon a helyeken hívhatjuk be őket segíteni, ahol erre a játék vizuális visszajelzést is ad, tehát elképzelhető, hogy egy komolyabb összecsapást bizony egyedül kell teljesítenünk.

Ezen kívül a fegyverek és páncélok terén is találkozhatunk újdonsággal. Előbbiek esetében az úgynevezett háborús hamvaknak köszönhetően egyedi támadásokkal ruházhatjuk fel őket, olyanokkal, amik korábban adott fegyverhez vagy fegyvertípushoz voltak rendelve, ezáltal univerzálisabbá tehetjük akár a kezdőfegyverünket, akár a játék későbbi pontján felszedett kedvenc eszközünket. A páncélok esetében pedig egy szövőkészletnek köszönhetően módosíthatjuk bizonyos értékeiket, így nem pusztán jól nézhetünk ki, de még ellenállóbbak is lehetünk a minket érő támadásokkal szemben.

Valamint nem mehetünk el szó nélkül a nyílt világ egy másik hozadéka, a kraftolás mellett sem. Az Elden Ring világa ugyanis nem csak kihívást tartogat, de megannyi értékes vagy kevésbé értékes nyersanyagot, melyekből aztán megfelelő eszközök segítségével akár a semmi közepén is összedobhatunk néhány bombát vagy más hasznos tárgyat. Ezekhez előtte azonban a hozzájuk tartozó recepteket kell megtalálunk, amik rejtőzhetnek egy vándor árus zsákjában vagy a már szóba került dungeonök mélyén is. És bár maga a tárgykészítés intézménye üdvözlendő, hiszen nem szorulunk rá, hogy állandóan árusokat keressünk, kényszerű hozadéka, hogy sok esetben egy viszontagságok árán megközelített tárgy nem más, mint egy gomba vagy más haszontalan alapanyag.

Adott tehát egy hatalmas, egybefüggő és változatos világ, tele titokkal, veszéllyel és kinccsel, amit felfedezni sokszor épp annyira áldás, mint átok. Az ismeretlen ismeretlenekről már esett néhány szó, azonban az Elden Ring technikai teljesítményét is muszáj mérlegre tenni. Elsőként a tény, hogy a játék rendelkezik ugyan a napjainkban megszokott látvány/teljesítmény kapcsolóval, azonban ennek jelenlétét enyhén fölöslegesnek éreztem. Adódik ez egyrészt abból, hogy ha valahol, akkor itt mindenképpen többet ér a gyorsabb, stabil képfrissítés, mint a részletesebb látványvilág, már csak azért is, mert még a felbontást preferálva is képes hajmeresztő dolgokat produkálni a játék. Nem pusztán lóháton, de gyalog közlekedve is rendszeresen futhatunk bele megkésett textúrabetöltésekbe, elmosódott modellekbe, el- majd feltűnő árnyékokba és a listát még lehetne folytatni.

Valamint a kidolgozottság terén is meglehetősen kettős képet mutat a játék. Sokszor a messzi távolban feltűnő épületek részletesebben és jobban ki vannak dolgozva, mint a tőlünk néhány lépésre lévő bokrok vagy összevetett sátrakból álló táborok. A már említett legacy dungeonök elképesztő részletességgel kidolgozottak, a külső és belső terek hihetetlen atmoszférát árasztanak, ugyanakkor a nyílt világ bizonyos részei ezeknek tükrében olykor elnagyoltnak hatnak. A játék rendkívül erős művészeti oldalát nem minden esetben képes hasonló minőségű grafikai részletességgel kiszolgálni, ez pedig még annak fényében is kissé szomorú, hogy ezt bizonyos szempontból már megszokhattuk a stúdiótól.

Ahol viszont brillírozik az Elden Ring, az az audiós részleg. Nem pusztán a bossfightok alatt felcsendülő zenekari betétekre kell itt gondolni, hanem a világ minden zajára és neszére. Azokra az apró, de jól elkülöníthető hangokra, melyekből egy idő után odatekintés nélkül is tudjuk, hogy mire számíthatunk, milyen ellenfél vár minket a "sarkon túl." És bár sok tekintetben a már megszokott és jól ismert hangfájlok társulnak egy-egy kötelezőnek számító animáció mellé, az összkép teljességéből és érdemeiből ez aligha von le.
Azt pedig szintén meg kell említeni, hogy bár magyar feliratot nem kapott a játék, a készítők ezúttal sem mellőzték a magyar vonatkozásokat, amiket talán sikerült túl is tolniuk. Itt van nekünk Marika néni, a bukott királynő, Margit, akiről ránézésre nehéz eldönteni, hogy a nemek közti háborúban a barikád melyik oldalán áll, de Köztesföldét járva, olyan segítőkbe is belefuthatunk, mint István, az öreg lovag. Nem tudom, minek köszönhető ez a fajta "fétis" a készítők részéről, de megmosolyogtató egy-egy ilyen szereplővel találkozni.

Az Elden Ring sok szempontból tekinthető a soulslike műfaj evolúciójának következő lépésének. A kibővített eszköztár a harcban és ezzel együtt a karakterfejlesztésben üdvözlendő, ugyanakkor a nyílt világ alkalmazása fölött nem ennyire könnyű ítéletet mondani. Elképzelhető, hogy bizonyos mechanikák átalakítása nem működött volna a játéktér ilyen formában való megnövelése nélkül, azonban a megszokott formulát és annak alapjait nem tudja mindenhol ugyanúgy kiszolgálni. Amely elemeiben erős, azt az elődökben csiszolta tökéletesre, az újdonságok viszont érződhetnek negatívumként is. Újszerű, de mégis megszokott. Friss, de közben jól ismert. Nem lehet másképp mondani, ez most valami más.

PLATFORM PC, PS4, PS5 (tesztelt), One, Series S/X
KIADÓ Bandai Namco FEJLESZTŐ FromSoftware
MEGJELENÉS 2022. február 25. ÁR 20 990 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Ahhoz, hogy te is hozzászólj, be kell jelentkezned!
1 / 2 1 2
Laza
Laza2022.02.27 21:03:42#1x1wx

Bár PC-re vettem meg előre, pénteken szaladtam venni egy dobozos PS5-ös verziót is, nem vagyok kibékülve a PC porttal (refund lesz) ... viszont arra pont jó volt, mint első PS5-ös játék, amit nem csak próbából játszom, hogy megtapasztaljam milyen HALK is az új konzol generáció. Tökéletesen szívja be a hűs levegőt és nyomja ki a forrót, miközben alig van hangja ... végre, el sem hiszem, a totál csendes PC után öröm lesz újra konzolozni is (a PS4-ek mind kva hangosak voltak).

Laza
Laza2022.02.27 20:59:55#1x1wv

A kőmacskával mit szívtam én is ... mondom még mielőtt a kijelölt úton mennék körbe nézek, nini egy lyuk a falon ... 3 órával később ...
Hasonlóan töltöttem rengeteg időt a föld alatt is ... én csak bepillantottam egy kis épületbe 🙂

zaz zaz2022.02.25 09:47:49
Fieldtom
Fieldtom2022.02.27 19:26:35#1x1wc

Az egyik opcionális dungeon-ben belefutottam az Ulcerated tree spirit bossba. Gyorsan végeztünk. 😀

Doberman
Doberman2022.02.27 19:13:40#1x1w9

Így van, minek feleslegesen fáradozni és a drága időt pazarolni az objektivitásra. Elég a világot feketén fehéren látni.

Oldern Oldern2022.02.26 12:09:50
Coooler
Coooler2022.02.27 07:59:45#1x1rk

Genichiro-t még nagy nehezen legyőztem, de a majomnál meguntam az egészet. Pedig szerintem könnyebbnek tűnt Genichiro-nál, csak egyszerűen ott megcsömörlöttem a játéktól... 😃

skiz0 skiz02022.02.24 18:08:55
fozelek
fozelek2022.02.26 13:14:43#1x1p2

Nincs hát. De objektivitásra való törekvés van 🙂

Oldern Oldern2022.02.26 12:09:50
Oldern
Oldern2022.02.26 12:09:50#1x1p0

Nincs objektivitás. Illúzió.

fozelek fozelek2022.02.26 11:02:51
fozelek
fozelek2022.02.26 11:02:51#1x1or

Szubjektív műfaj, ahol objektivitásra kell törekedni, különben nincs értelme csinálni, mivel sok esetben a teszt/kritika nyújt támpontot a vásárláshoz, főleg mivel mostanában azért nem egy markék babért adják a játékokat.

liquid liquid2022.02.23 22:53:54
fozelek
fozelek2022.02.26 10:40:11#1x1op

Genichiro-t azóta hívom Genyócsírának, mióta először elkezdődött a bossfight 3. fázisa. 😃 Persze ha végigtolja az ember 2-3 alkalommal a játékot, genyócsíra már sírva menekül.

skiz0 skiz02022.02.24 18:08:55
fozelek
fozelek2022.02.26 10:36:23#1x1om

Ja, meg Gyoubu Oniwa... pfff. 🙂

fozelek fozelek2022.02.26 10:32:44
fozelek
fozelek2022.02.26 10:32:44#1x1ol

Abszolút egyetértek, Margit "néni", aki kb első boss, aki vagy 15-20 alkalommal simán elfenekelt. Eddig azért nem nagyon történt ilyen korábban első bossoknál 🙂 Nem az úgyis meghalsz első bossokra gondolok, hanem akit újra lehet próbálni. Cleric Beast/Gascoigne, Phalanx, Asylum Demon, Dragonrider, Iudex Gundyr. Na jó, Gascoigne tudott szopatni, meg a Dragonrider is meg tudott lepni, de nem ennyire. A többi meg picsafüst.

sQr sQr2022.02.25 08:38:48
TheReturnOfDVM
TheReturnOfDVM2022.02.26 02:10:39#1x1nu

En ugy mentem be, hogy meg idezni se tudtam, de 30adjara meglett 😁

ne5h ne5h2022.02.25 09:50:31
Vacant
Vacant2022.02.25 13:01:02#1x1jr

Ooo, akkor ez volt baj! Köszi!!😊

sQr sQr2022.02.25 12:38:01
sQr
sQr2022.02.25 12:38:01#1x1jk

Csak bizonyos helyeken lehet megidézni őket. A bal szélen (középtájt) jelzi, hogy mikor.

Vacant Vacant2022.02.25 12:26:47
Vacant
Vacant2022.02.25 12:26:47#1x1ji

A macskával én is szenvedtem, franc se tudja miért de csak nyögvenyelősen ment le. Kaptam ebben dungeonban egy noble valami summont de egyszerűen képtelen vagyok rájönni hogyan használjam. Hiába teszem be a quick slotba, sötét marad, nem tudom eldurrantani sehol. Pedig a mana szüksége 20 valamennyi, nekem pedig 70-80 között van. Vagy ez csak online megy? Offlineban tolom, lehet ez a bibi?

zaz zaz2022.02.25 09:47:49
zaz
zaz2022.02.25 10:53:07#1x1iz

Pontosan ez történt! 😃 😃
Később visszamentem a farkasokkal, és amig velük babrált én szépen lebontottam hátulról.

ne5h ne5h2022.02.25 09:50:31
ne5h
ne5h2022.02.25 09:50:31#1x1ij

Be kell hívni a farkasokat, azok kiválóak elterelésre.

zaz zaz2022.02.25 09:44:59
zaz
zaz2022.02.25 09:47:49#1x1ih

Amúgy ha egy területen egy alapellenfelet nem tudsz 3 ütésből megölni ,akkor rossz helyen vagy. Twitteren olvastam, bár erre magamtól is rájöttem! 😃

zaz
zaz2022.02.25 09:44:59#1x1if

Az első barlangban vagy 20 próbálkozás volt egy nyomorult Kőkutya/macska legyőzése.
Hosszú és kemény menet lesz! 🙂 Imádom.

backstab backstab2022.02.25 09:39:44
backstab
backstab2022.02.25 09:39:44#1x1ib

Hehehe... Casual, mi? Már a legelső területen is belefutottam olyan ellenfelekbe, akik simán egy ütéssel kinyírnak. És nem a páncélos lovag a csataménen, de nem ám! Egy mezei halandó katona, aki a kinézete alapján az a tipikus Level 1 ágyútöltelék. Ráadásul okosak is az ellenfelek, sokkal okosabbak az korábbi játékoknál. Az egyik ledönt a földre, aztán ahelyett, hogy leszúrna, elrohan! Én persze utána, erre a gané megfújja a kürtjét, és a nyakamra hozza az egész tábort.
Hosszú kaland lesz ez, én mondom.

sQr
sQr2022.02.25 08:38:48#1x1hk

"It’s the hardest FromSoftware game so far, harder than Demon’s Souls, Dark Souls, Bloodborne and Sekiro."

A Powerpyx-et gondozó játékosok pedig nem ma kezdték a guide írásokat. Én hajlok arra, hogy van benne igazság. : ]

Forrás: powerpyx.com

DanTes DanTes2022.02.25 07:48:28
DanTes
DanTes2022.02.25 07:48:28#1x1h9

A kazuál irányba valő elmozdulás kijelentésemet, ünnepélyesen és nyilvánosan visszavonom.

Tegnap hajnalban betévedtem egy olyan bányába ahová nagyon nem kellett volna....és sírva elmentem aldni. 😃 😃

Na de majd ma.......

Zargul Zargul2022.02.24 19:30:26
Zargul
Zargul2022.02.24 19:30:26#1x1f9

Van pár nagyon apró könnyítés, amik szerintem az open world jelleg miatt kerültek bele (flaska töltődés vagy a bossokhoz közelebbi majdnembonfire-ök), amit eddig olvastam abban a túltápolást írták esetleges problémának. De ugye a játék második fele egyelőre totál ismeretlen, meglátjuk még mi lesz ott. 🙂

DanTes DanTes2022.02.24 17:08:22
skiz0
skiz02022.02.24 18:08:55#1x1ej

Sekirora is nyomták fullban hogy kazuál, aztán nem kevés ember bicskája tört bele már az első pár bossnál akár, de főleg a majomnál vagy genichironál 😃

DanTes DanTes2022.02.24 17:08:22
DanTes
DanTes2022.02.24 17:08:22#1x1e3

Remélem igazad van......játszunk vele 10-20 órát aztán visszatérünk erre a kérdésre....
Én még csak az elovasott tesztek alapján következtetek erre...
Meglátjuk.....

Zargul Zargul2022.02.24 13:17:36
Zargul
Zargul2022.02.24 13:17:36#1x1ci

"kazuál irányba való elmozdulás" Ez azért még mindig nagyon erös tulzás.

DanTes DanTes2022.02.24 12:37:03
zaz
zaz2022.02.24 12:43:11#1x1c0

SX-Performance mod. Remekül fest! A legszebb From játék! Ok nem volt magasan a léc,de tudjuk hogy egy From játékban az ART design az odabaszó!
Sajnos csak később tudom folytatni, merthát ugye nem vettem ki szabit 😞

williams73
williams732022.02.24 12:41:43#1x1by

Hajrá,én csak este jutok a közelébe sajna..

zaz zaz2022.02.24 11:55:26
DanTes
DanTes2022.02.24 12:37:03#1x1bw

Persze igazad van, nekem is a kedvenc kiadóm félreértés ne essék, és hajnalban kezdem is az Elden Ringet. Minden platina DeS,DaS123, Bloodborne, Sekiro után.....
De továbbra sem tetszik a nyilt világ koncepció és a kazuál irányba való elmozdulás....ennyi
De ha ez az ára a túlélésnek akkor áldásom rá.....

Vacant Vacant2022.02.24 11:55:05
Vacant
Vacant2022.02.24 12:05:55#1x1bm

Itt is, kezdem!!😁

zaz zaz2022.02.24 12:04:32
zaz
zaz2022.02.24 12:04:32#1x1bl

És elindult 😃

zaz
zaz2022.02.24 11:56:27#1x1be

'Ó, nálam még mindig a DS2 a Best Souls'
Ebben az esetben tényleg nem! 😛 😛 😃
Amúgy az a játék is még bőven jobb mint bármelyik Soulsborne utánzat.

drag drag2022.02.24 09:35:37
zaz
zaz2022.02.24 11:55:26#1x1bd

5 perc múlva rajt

williams73 williams732022.02.24 11:09:22
Vacant
Vacant2022.02.24 11:55:05#1x1ba

Értem. Viszont a CD Project Red lehazudta a csillagot az égről. A FromSoftware nem hiszem, hogy zsákbamacskát kínál most vagy bármikor is becsapott volna.

DanTes DanTes2022.02.24 07:49:02
DanTes
DanTes2022.02.24 11:26:27#1x1aq

Lehet... 😃 De csak Boxosoknak 😞 Én kelhetek éjjel egykor a qva angol profil miatt..... de ez legyen a legnagyobb problémám az életben... 😃

williams73 williams732022.02.24 11:09:22
backstab
backstab2022.02.24 11:21:11#1x1ai

Lehet, hogy a "tartalék" csapat csinálta, de nekem is sokkal jobban bejött, mint az 1. és a 3.

drag drag2022.02.24 09:35:37
williams73
williams732022.02.24 11:09:22#1x1a9

Igazából egy lényeges kérdés maradt: Új Zélandról lehet-e már-e játszani-e este-e? 😉

drag
drag2022.02.24 09:35:37#1x19h

Ó, nálam még mindig a DS2 a Best Souls, tavaly is belecsaptam még 130 órát, úgyhogy hidd el, nem releváns a véleményem. 😃

zaz zaz2022.02.23 20:45:49
Hunk2
Hunk22022.02.24 08:04:28#1x18d

Pénztárca azt mondta Március, Én meg azt hogy most.
Az uszoda bérletem bánta! XD

axl axl2022.02.23 21:16:22
DanTes
DanTes2022.02.24 07:49:02#1x182

"Egyébként meg az Elden Ring minden idők legjobb játékai közé került a Metascore-on. Ez csak jelent valamit."

A CP2077 is azok közé került a MC-on mindaddig amíg meg nem jelent......ennyit jelent.

Vacant Vacant2022.02.24 01:50:47
Vacant
Vacant2022.02.24 01:50:47#1x17m

DanTes
“ ismerve Ne5h fanatizmusát a souls like játékok iránt “
Az a Nioh amit megszállottan szeret, na meg Borderlands sorozat, de az ugye nem soulslike. Tudomásom szerint csak Bloodborne és a Sekiro talált be nála, némiképp a Dark Souls 3, de ott már voltak fenntartásai. A Dark Souls-t és talán Demon’s Souls-t sem tolta végig mert ótvar a mechanika alattuk ( ennek többször hangot is adott ). Egy címeres Souls fan ilyet nem csinál. Ők addig facsarják a joystickot amíg ki nem pattan az 1000/1000. Nem releváns Ne5h véleménye. Oldern jól megfogalmazta, hogy mi a fura teszttel. Szerintem a témában drag vagy Siklara pótolhatatlan, esetleg sQr, aki szintén jól ír. Ne5h és az Elden Ring között nem volt meg a kémia, de ezt visszamenőleg a hozzászólásaiból is simán ki lehet magozni ( zárt teszt alapján ).
Majd figyeld tőle a Tiny Tina’s Wonderlands tesztet, mert abban biztosak lehetünk, hogy ő kapja.

Egyébként meg az Elden Ring minden idők legjobb játékai közé került a Metascore-on. Ez csak jelent valamit.

backstab
backstab2022.02.24 01:30:17#1x17j

Szinte mindenhol azt látom/olvasom, hogy a felszíni világot alaposan felderítve, nagyon könnyen "túltápolhatja" magát az ember. Ez engem különösebben nem zavar, az összes Souls játékot és a Bloodborne-t is úgy toltam végig, hogy szintemben túl erős voltam a bossokhoz (mondjuk Orphan of Kos erre magasról kakkantott...), de valahol érthető, ha mást ez meg zavar. Mit lehet erre mondani? Ha találsz valahol egy upgrade-et, ami a gyógyító flaskát boostolja, ne vedd fel... 🙂

Rehynn22
Rehynn222022.02.23 23:07:35#1x178

Tudom, de majd talán máshol, máskor.

ne5h ne5h2022.02.23 20:40:00
ne5h
ne5h2022.02.23 23:00:43#1x177

Jól esnek ezek az elismerő szavak (tényleg, kevés jobb dolog van, mint amikor az ember elmondhatja, hogy ennyit számít a véleménye mások számára), de nem leszek beképzelt és mondom azt, hogy biztos mindenkinek ugyanazt adja, mint nekem. Nálam most nem annyira talált be a From ezzel a felállással, mint a korábbi címei esetében, de nem kizárt, hogy nálad máshogy fog lecsapódni. Az biztos, hogy csalódást nem fog okozni, mert az alapok ugyanúgy megvannak.

Illetve a végére annyi kiegészítést tennék, hogy nem vagyok "fanatikus" a soulslike játékok iránt, épp ellenkezőleg, erősen megválogatom, hogy a zsáner melyik képviselőjével játszom. Bár lehet, épp ettől leszek fanatikus, mivel ami mellett leteszem a voksom, azt egyhamar nem hagyom ott. 😃

DanTes DanTes2022.02.23 22:25:29
liquid
liquid2022.02.23 23:00:39#1x176

(mondom ezt úgy, hogy holnap az egyik kedvenc játékstúdióm új (rész)fejlesztését fogom forró üstbe rakni)

liquid
liquid2022.02.23 22:53:54#1x173

Dudék, a kritika - legyen szó filmről, színházhról, vagy videójátékról - szubjektív műfaj, ugyanakkor egy nyolcas szerintem még soha, sehol nem jelentette azt, hogy "ha amúgy tetszik a zsáner, ez simán a te játékod lehet" 🙂

DanTes
DanTes2022.02.23 22:25:29#1x171

Szétnéztem....de én ebben a műfajban ne5h véleményére sokat adok.
Ritkán téved...jó a Ghost of Tsushimát kicsit lepontozta 😃 .. de ennyi belefér.. 😃

Wallace Wallace2022.02.23 22:14:53
Wallace
Wallace2022.02.23 22:14:53#1x16x

Pont ezt mondom. Hogy jelen esetben lehet hogy ne5h 8 pontja és a mögötte lévő “kritika” nem jelent semmit. Lehet ettől neked simán egy 10 pontos élmény. Az biztos hogy világban mindenki oda meg vissza van tőle (érdemes kicsit szétnézni) aki “név” a gaming iparban.

Hozzáteszem ez volt nálam a Zelda Breath of the Wild-dal is, 10 pont mindenhol, és azt én pár óra után már nagyon megutáltam.

DanTes DanTes2022.02.23 22:00:16
DanTes
DanTes2022.02.23 22:00:16#1x16t

Na, a mai világban ez már semmit sem jelent.....sajnos.

Wallace Wallace2022.02.23 20:42:27
axl
axl2022.02.23 21:16:22#1x16k

Nem úgy volt, hogy majd csak márciusban?

Hunk2 Hunk22022.02.23 20:49:00
1 / 2 1 2

Heti megjelenések

7 órája
7

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

16 órája
3

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

1 napja
9

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

2 napja
3

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

3 napja
1

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

3 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

3 napja
38

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

3 napja
5

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

4 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

4 napja
3

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

5 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

5 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

6 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

7 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

7 napja
3

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

9 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

2025.10.31.
6

Call of Duty mozi, Gyűrűk Ura MMO kasza - ez történt csütörtökön

Továbbá: Thief VR: Legacy of Shadow, Animal Crossing: New Horizons.

2025.10.31.
4

A felhasználói élmény érdekében cookie-kat használunk.