[Próbakör] Elden Ring

Elden Ring

ne5hVáradi Dániel2021.11.15. 11:15

Egy vallomással kell kezdenem. Azon kevesek közé tartozom, akiket már a bejelentésekor sem ragadott magával az Elden Ring. Az első előzetesek, de még a nemrégen tartott gameplay bemutató alapján is egy válogatásnak tűnt a stúdió korábbi játékaiból, legyen szó helyszínekről, ellenféldizájnról vagy mozgásanimációról. A nagy újdonságként beharangozott open world megközelítés is inkább elrettentett, semmint bizalommal töltött el. Lényeg a lényeg, hogy egyáltalán nem rántott magával a hype és sajnos ez a próbakör után sem változott gyökeresen.

Elöljáróban le kell szögeznem, hogy nem tudom, hogy a Network Test néven futó próbakör a játék mennyire korai szakaszából szemezgetett, illetve hogy a végleges verzióban változtatnak-e valamit a most látottakhoz, tapasztaltakhoz képest, azonban jelen állapota alapján a játék nyitott tere legalább annyira szolgál hátrányként, mint előnyként.

Azt az évek során megszokhattuk, hogy a Souls játékok rövid félmondatokból és sejtelmes utalásokból próbálnak rávezetni minket valamire, a tudtunkra adni bizonyos segítségeket és ezáltal indirekt módon vezetni minket. Ez most sincs másként, azonban a kötetlenebb felépítés miatt sokkal könnyebb elsiklani bizonyos tippek - vagy esetemben konkrét játékelemek - fölött. Történt ugyanis, hogy az első néhány bonfire (a játék most grace-nek nevezi őket, de a régi terminológusokat nehéz elhagyni) aktiválása után világossá vált, hogy ezúttal sok, a korábbi címekben a központi területről elérhető funkció kerül innen elérésre, ennek köszönhetően jóval nagyobb szabadságot adva a kezünkbe, hiszen nem kell mindig visszatérnünk egy bizonyos helyre.

Az első néhány elhalálozás után az éppen aktuális bonf... akarom mondani grace-nél gyorsan újraosztottam a nálam lévő flaskák arányát (ezúttal is közös halmazból dolgozik az élet- és manatöltés), és miután a játék tudtomra adta, hogy adott számú mob legyőzése után az elhasznált üvegcsék automatikusan visszatöltődnek, semmi értelmét nem láttam, hogy a később aktivált ellenőrzőpontoknál lepihenjek, mivel az eszközeim fejlesztését máshol tudom intézni, a gyógyitalok száma pedig így vagy úgy, de mindig biztosított volt (vagy azért, mert a legyőzött ellenfelekből visszakaptam, vagy azért, mert engem győztek le).

A fenti anekdotát csak azért tettem közzé, mert a játék ezen megoldásainak köszönhetően a már említett módon a checkpointokat csak aktiváltam, ez viszont azt eredményezte, hogy az egyiknél nem kaptam meg azt az átvezető videót, mely után nem csak a hűséges hátasom, de a szintlépés és ezáltal a karakterfejlesztés lehetősége is elérhetővé válik. A dolog ott vált gyanússá, amikor már a sokadik dungeont és boss-t is magam mögött hagytam és a próbakör vélhető főboss-áig is eljutottam, mindezt a kezdő szintű karakteremmel és csak az internet csodájának (és más, szintén próbalehetőséget kapó játékos bemutatójának) hála tudtam meg, hogy honnan is tudnám ezeket a nem elhanyagolható "extrákat" begyűjteni.

A fenti tehát egy kiváló példa arra, hogy a kötetlenebb előrehaladás és nagyobb szabadság, miként tud a játék hátrányára válni. A másik oldalról pedig egy jóval nagyobb löketet ad ahhoz, hogy a FromSoftware játékokra jellemző rejtélyeket és felfedeznivalókat szolgálja. Már a Network Testben található Limgrave területe is bővelkedett rejtett titkokban, legyen szó egy dungeonről, egy speciális tárgyról vagy ritka alapanyagról. Apropó alapanyag. Ez ismét egy olyan pontja a játéknak, ahol a készítők lazábbra engedik a pórázt, a kötelező eszközök beszerzése után ugyanis a játék bármely pontján lehetőségünk lesz összedobni különböző használati tárgyakat, melyek számát a világban található receptekkel tudjuk növelni.

És itt kanyarodnék vissza a már említett felfedezéshez, ugyanis az Elden Ring az opcionális tennivalóit hajlamos rendkívül jól elrejteni. Néhány dungeon esetében találhatunk szobrokat, melyek ezek bejáratához vezetnek, de más esetben be kell érnünk egy könnyen elvéthető repedéssel egy sziklafal oldalában vagy más, nem kimondottan hívogató jellel. Ezt figyelembe véve, aki a játék minden lehetőségét fel akarja fedezni (és ezekből már a próbakör sem szenvedett hiányt), az készüljön fel rá, hogy alaposan át kell fésülnie a térképet.

Amiben az Elden Ring a megszokott FromSoftware minőséget képviseli, az a harcokhoz köthető. Az összecsapásokban bár ugyanúgy megvannak a már ismert mozdulatok, mint a backstab és a parry, a lóhátról történő harc, illetve az állati társakat használó ellenfelek teljesen új színt hoznak, illetve természetesen nem hiányozhatnak a több fázisból álló boss harcok sem.

Amiben viszont elképesztően kettős képet mutat, az a látvány. A művészeti oldala rendkívül erős, jellegzetes és hangulatos, a látképek között nem egyszer találunk lélegzetelállítót, amikor pedig a környezeti elemek is bekapcsolódnak (elrepülő madarak tollhullása, szélvihar által felkapott por az arcunkba), akkor könnyű néhány pillanatig csak gyönyörködni. A másik oldalról viszont technológiai értelemben véve a játék bizonyos esetekben meglehetősen szegényes, olyan mértékű és minőségű textúra pop-upot képes produkálni, ami fölött nehéz elsiklani vagy szemet hunyni. Persze ez betudható a tesztverzió sajátosságának is, ahogy a bizonyos esetekben drámaian lezuhanó képfrissítés is, ami ráadásul hajlamos volt komolyabb harcok alatt is előfordulni, azonban némileg intő jel is lehet a közelgő megjelenés előtt. A stúdiónak van még ideje ezeket orvosolni, a kérdés inkább az, jut-e elég idejük a játék minden elemének azonos szintűre polírozására.

Az első tapasztalatok alapján az Elden Ring hozza azt, amit sokan kedvelnek a FromSoftware játékaiban és mindezt kibővíti a kötetlenebb, illetve nagyobb szabadságot adó felfedezéssel, valamint az egészet egy terjedelmes nyílt világba helyezi. Az új recept legalább annyira üdítő változás, mint ahány problémát is magával tud hordozni, a végső ítéletre azonban még egy kicsit várnunk kell.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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

DLC-vel ünnepli a 6 milliós eladást a Dead Cells

A Motion Twin pedig további tartalmakat tervez a játékhoz.

2 órája
3

Paráztatós előzetessel csúszik a The Forest folytatásának megjelenése

Új megjelenési dátumot kapott a Sons of the Forest, amiből egy új kedvcsináló is érkezett.

3 órája
1

Sherlock Holmes: Chapter One

Ha játékosként igazán autentikus Sherlock Holmes élményre vágyunk, akkor csakis az ukránoknál érdemes azt keresnünk. És bár ez a kijelentés elsőre meredeknek tűnhet, tény és való, hogy a kijevi (és részben dublini) illetőségű Frogwares csapata már húsz éve szállítja nekünk az Arthur Conan Doyle karaktere köré felépített címeket.

4 órája
1

Launch traileren a Beyond a Steel Sky

A Revolution és a Microids közös játéka széles körben debütált.

6 órája
2

Sting is fellép a The Game Awards eseményen decemberben

A League of Legends tematikájú Netflix-sorozat, az Arcane hivatalos dalát adja elő.

9 órája
5

Nem hoz pénzt a CD Projektnek a GOG

A DRM-mentes játék jó dolog, de nem nyereséges a cég számára.

13 órája
4

Köd, felhők, stabilitás, eső: egy sor marhaságot javít a GTA Trilogy legújabb frissítése

A GTA: Trilogy új patchet kapott - amiben rengeteg apróságot finomítottak Rockstarék.

13 órája

Maximumra csavarja a hype-ot a Halo Infinite utolsó trailere

Karnyújtásnyi közelségben a kampány, amit most egy ütős előzetessel nyomatékosítanak nekünk.

18 órája
16

Ez a nap is eljött: aranylemezre került a Dying Light 2: Stay Human

Utolsó fázisába lépett a Techland zombis játékának fejlesztése, már csak a finomhangolás van hátra.

18 órája
2

Itt az ideje, hogy még többet tudjunk meg a Bethesda űrutazásáról

Új Starfield videó érkezett, melyben a fejlesztők mesélnek nekünk a játék megalkotásáról.

19 órája
2

Két várossal jön a BioShock 4?

Újabb érdekes szóbeszédek a régóta pletykált folytatásról.

1 napja
26

Rekordot döntött a Nintendo Switch a briteknél

Elképesztően erős hetet zárt a Nintendo konzolja a fekete pénteket meglovagolva, magasan vert minden más hardvert - és saját korábbi csúcsát is.

1 napja

Next-gen és Game Pass: a Witcher 3 és a Cyberpunk 2077 jövőjét komolyan veszi a CD Projekt Red

A két fő játék mellett ráadásul újabb címek fejlesztésébe is belevág a lengyel vállalat.

1 napja
17

Öt perces fejlesztői naplón a Beyond a Steel Sky

A klasszikus kalandjáték folytatása végre megérkezik nagykonzolokra is.

1 napja

Carebotz: Switchre jön a magyar játék Twin-Stick Edition címen

Az árkád-metroidvania játék hordozható átiratot kap.

1 napja
2

Heti megjelenések

2 napja
7

GTA Trilogy - Nintendo Switch: a marokra fogott trilógia

Játszottunk már eleget kézikonzolon és tudjuk - ezeken a platformokon a kompromisszumos megoldások sora szinte magától értetődik. A GTA Trilogy viszont maga a megtestesült kompromisszumgyűjtemény - a helyzet pedig kézikonzolon csak tovább bonyolódik. Elmondjuk a véleményünket a Nintendo Switch változatról.

2 napja
20

Bajtársak és hősök állnak a Halo Infinite epikus trailerének középpontjában

Mindörökké harcolunk - így jellemzi a történelmet a legújabb Xbox exkluzív kedvcsinálója.

2 napja
13

Battlefield 2042 - csatatér romokban

A Battlefield játékok legfrissebb epizódjainak megjelenése mindig kisebb ünnep, és így várta a közösség a 2042-es alcímmel ellátott következő iterációt. A játék megérkezett, nyúztuk egy jó ideig, de nem győzött minket meg az, amit láttunk. A részletekről beszéljen viszont a tesztünk!

3 napja
22

Rekordot döntött a Steam, a Counter-Strike és a DOTA2 még mindig tarol

Soha nem használták egyszerre ennyien a Valve digitális platformját.

3 napja
10