Nemrég Hermen Hulst, a PlayStation Studios elnöke volt az Official PlayStation Podcast vendége, a látogatást pedig egy blogbejegyzés is követte a hivatalos blogon. A másfél éve kinevezett vezető interjújában természetesen számos új információ és érdekes megjegyzés hangzott el, amit most igyekszünk kompakt formában kivonatolni.
25 exkluzív fejlesztés készül párhuzamosan!
Továbbra is a single player, narratív központú játékokon van a hangsúly a PlayStation Studios csapatainak projektjeiben. Ennek ellenére szeretnének minél változatosabb kínálatot kialakítani az exkluzív címekkel, éppen ezért dolgoznak szorosan együtt új külsős fejlesztőkkel - Haven, Firewalk. Jelenleg nagyjából 25 exkluzív fejlesztés folyik párhuzamosan a belsős stúdióknál és külsős partnereknél. Ahogy arról korábban is szó volt, ennek megközelítőleg a fele teljesen új IP, ide tartozik például a pletykáknak megfelelően a Bend Studio következő nyílt világú projektje is!
Csúsznak az idénre tervezett címek, de bővülnek a platformok?
A pandémia megpróbáltatások elé állította természetesen a belsős csapatokat is, ennek ellenére a Horizon Forbidden West szépen formálódik a belsős körökben év végére kitűzött megjelenéshez. De semmi nincs kőbe vésve. A cél a megszokott minőség elérése és a fejlesztők egészségének megőrzése. Éppen ezért a következő God of War már most biztos, hogy 2022-re csúszik majd - több időt kapott a Santa Monica Studio. Viszont jön majd még PlayStation 4-re is, akárcsak a GT7! 110 millió potenciális vevő ugye. Hermen Hulst elmondása szerint ha lehetőség van rá és megvalósítható, akkor a jövőben is lesznek előző generációs verziók a nagy megjelenésekből is. De mellette szükségesnek látja az olyan, kizárólag PS5-re érkező játékokat, mint a Returnal és a hamarosan megjelenő Ratchet & Clank: Rift Apart. Ezek mutatják meg azt, amire már nem lenne képes a nehezen leköszönő PlayStation 4 generáció.
PC verziók kiadás és a japán fejlesztések...
A PC-t érintő stratégiák megtervezésének még nagyon a kezdeti szakaszában járnak. A fókusz továbbra is azon van, hogy a PlayStation konzol legyen az exkluzív címek otthona, de jó időzítéssel később egy teljesen új réteget is elérhetnek majd ezekkel a játékokkal. Az utóbbi idők híreire reagálva a japán fejlesztések és stúdiók fontosságáról is beszélt. Példának a Polyphony Digital és a Team Asobi, valamint a külsős fejlesztők kerültek elő - Kojima Productions és a From Software. A PlayStation Studios vezetője szerint a szigetország továbbra is fontos projektekben vesz részt és nélkülözhetetlen a számukra.
Mit szólsz a friss információkhoz? Befolyásolja az új konzol vásárlását? Melyik exluzív fejlesztést várod a legjobban?