2017-es bejelentése óta viszonylag keveset hallatott magáról a Biomutant, olyannyira, hogy a THQ Nordic zászlaja alatt készülő játékról sokan akár el is feledkezhettek. A nemrég hivatalos megjelenési dátumot kapó akciójáték azonban végig formálódott, ráadásul Stefan Ljungqvist stúdióvezető elmondása alapján nem is akárhogy.
Tekintve, hogy az Experiment 101 egy mindössze 20 főt számláló stúdió, ezért nem meglepő, hogy a munkálatok némileg lassabb ütemben zajlottak, azonban a csapat tagjai így is minden tőlük telhetőt megtettek, hogy a lehető legjobb játékot hozzák össze.
Ljungqvist állítása szerint "csak egy bizonyos mennyiségű bug van, amit fizikailag képes javítani egy nap alatt," ezért a stúdió a tavalyi év nagy részét ezen hibák feltárására és javítására szánta. Ezen kívül a játék is terebélyesebb lett. Bár a játéktér nem vetekedhet az igazán hatalmas open world címekkel, a csapat így is igyekezett kellő tartalommal megtölteni, a szövegkönyv pedig a kezdeti 80-85000 szóról 250000-re duzzadt. Ebben nem csak a történet kapott helyet, hanem új rendszerek, részletesebb tutorialok és még sok más.
A Biomutant május 25-én jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra.