Sokáig kellett várnunk, hogy érdemben is megmutassa magát az Elden Ring DLC-je, a Shadow of the Erdtree. A várakozásnak azonban több oka is volt, erről elnöke, Hidetaka Miyazaki beszélt a Eurogamernek adott interjújában. Ebből megtudhattuk, hogy bár a kiegészítő tervezése az alapjáték munkálatainak végeztével egy időben indult, az érdemi fejlesztése csak azután indult meg, miután a játékhoz érkező frissítések és patch-ek üteme enyhült.
A kiegészítő terjedelmével kapcsolatban is megosztott néhány részletet, elárulta, hogy teljességét tekintve az eddigi legnagyobb bővítményről beszélhetünk a csapat munkássága kapcsán. Hogy pontosan el tudjuk képzelni, mekkora játéktérrel számolhatunk az új korba és helyszínre kalauzoló DLC-vel, így fogalmazott: "A tiszta területet tekintve még az alapjátékban szereplő Limgrave-nél is nagyobbra lehetne gondolni."
Az új területen is találunk majd nagyobb kiterjedésű legacy és kisebb, a katakombákra jellemző nagysággal rendelkező dungeonöket és nyílt területeket. A köztük való váltásnál azonban igyekeztek kevésbé látványosan elkülöníteni őket sűrűbb és gazdagabb pályadizájnnal.
A kihívás terén sem kell attól tartanunk, hogy túlságosan lazára vették volna a figurát, ezzel kapcsolatban az alapjáték ikonikus ellenfelét, Maleniát hozta fel, hozzátéve, "azok a játékosok, akik ezt a fajta kihívást keresik a játékainkban, a DLC-ben is ezzel megfelelővel fognak találkozni."
A rendelkezésünkre álló eszköztárat is jelentősen bővítik, új fegyverekkel és egyben fegyverkategóriákkal, felszereléssel és képességekkel, amikre szükségünk is lesz a 10 új boss ellen. Minderre június 21-én nyílik lehetőség PC-n, PS4-en, PS5-ön, Xbox One-on és Xbox Series-en. A DLC-vel együtt egy komplett kiadás is érkezik a játékból Shadow of the Erdtree Edition néven, akinek pedig ennyi nem lenne elég, megpróbálhatja beszerezni az új gyűjtői kiadást.