Az Apex Legends közelgő évfordulójára valóságos tartalomdömpinggel készül a Respawn csapata, ennek egy része pedig a játék alapmechanikáit is érinti. A Revelry névre hallgató új szezonban a stúdió nem pusztán szakít a korábbi "minden szezonban új karakter" felállással, de komoly változtatásokat is eszközöl, amivel alapjaiban értelmezi újra a battle royale FPS-ét.
Az első és egyik legfontosabb változás a karaktereket és a hozzájuk tartozó osztályokat érinti. A játék megjelenése óta a fejlesztők négy eltérő kaszt valamelyikébe sorolták az irányítható karaktereket, egy ponton túl azonban ezen besorolások már igencsak okafogyottá vagy félrevezetővé váltak, a köztük lévő egyensúly pedig jelentősen megborult. Ezt orvosolandó nem pusztán egy új kasztot vezetnek be, de a jelenlegieket is átdolgozzák, valamint az egyes karakterek pozícióját is felülvizsgálják. Ennek eredményeképpen az 5 osztály (Assault, Controller, Recon, Skirmisher, Support) mindegyike új képességeket kap, de az egyes karakterek is részesülhetnek áttervezésben, finomhangolásban.
A másik nagy változás a játékmódokat érinti. Az új szezonnal minden eddiginél jobban akarnak kedvezni az új belépőknek, ezért az átalakított gyakorlótéren már személyre szabható beállítások és kihívások mellett válhatnak az irányítás mestereivé, az első meccsek során jelen lévő bot lobby-k pedig gondoskodnak róla, hogy fokozatosan merüljenek bele a mély vízbe.
Azok pedig, akik a battle royale minden fortélyát ismerik már, az újonnan érkező Mixtape segítségével kapnak vérfrissítést. Ebben a játék korábban csak limitált ideig elérhető játékmódjai váltják majd egymást folyamatosan, az új szezon pedig rögtön egy vadonatúj módot hoz a Team Deathmatch keretében. Az első három hétben elérhető klasszikus PvP módot idővel a Control és a Gun Run fogja követni.
Ha ennyi nem lenne elég, a Nemesis képében egy új fegyverrel is gazdagodik a játék kínálata, arról pedig egyelőre csak pletykák szólnak, hogy a Ranked rendszerben a pályák már naponta váltják egymást, hasonlóan a Public meccsekhez.