Jaden2011.08.17. 22:19

Kingdoms of Amalur: Reckoning infómorzsák

Szabafordítás a 2012. februárjában érkező akció-rpg, a Reckoning hivatalos fórumán lévő Q&A-ből.

Alant olvasható a Reckoning fórumán fellelhető kérdezz-felelek általam készített szabadfordítása. A lényeget szedtem ki, nem ragaszkodtam az eredeti szöveghez! Ha valami olyasmit is beleírtam, ami ott közvetlenül nem található meg így, az is kizárólag a PAX-os vagy az E3-as videó Q&A-ból jöhetett, igyekszem semmi valótlant nem állítani.

Reckoning Q&A 1. (2011. augusztus 10.)

  • A játék nagyon nyitott lesz, maga a fővonal és a hat frakció természetesen főleg lineáris küldetéseket foglalnak magukban, de ezek a fővonal, és a rengeteg különféle mellékszál között szabadon lehet ugrálna. Emellett gazdag, felfedeznivaló világot ígérnek.

  • A játékban vegyeskasztokkal is tudunk nyomulni, egy kérdés tehát arra irányult, milyen előnyei lesznek a "tiszta" buildeknek: elsősorban hamarabb férnek hozzá az adott fa komolyabb képességeihez, másrészt a tiszta buildekkel játszók egyedi Destinyket nyitnak meg a szintlimitet elérve. Harcos esetén pl. Warlord, egy "Last Stand" nevű egyedi képességgel, ami enged felkelni miután elestél a harcban, de egy rövid időtartamon belül meg kell ölnöd azt az ellenfelet, aki padlóra küldött, különben vége a dalnak.

  • Lesznek olvasható könyvek/tekercsek a játéban, egyrészük komoly, mások viccesek, megint mások direkt egyes küldetésekhez kapcsolódnak majd. Ezen kívül lesznek még úgynevezett "mondakövek" (Lorestones), amikről egyelőre nem beszéltek.

  • Nyílt világú lesz (ezt nagyon igyekeznek kihangsúlyozni) a játék, fast travel lehetőséggel. Minden korábban már meglátogatott helyszínre visszatérhetünk így, de csak ha szabadban vagyunk, dungeonökből ez nem fog menni. Lesznek utak és jelölések amik vezetik a játékosokat, de az ígéretek szerint nyugodtan elkószálhatunk a világban a magunk szórakoztatására.

  • Megint egy másik kérdés arra irányult, hogy miket nem szeretnek a fejlesztők az RPG játékokban általában, és így mi az, ami nem lesz a játékban: az egyik ilyen az ismétlődő harc, amitől "inkább érzed magad favágónak mintsem hősnek". Ezért öltek sok időt és energiát a harc szórakoztatóvá tételébe, létrehozva a gameplay videókon már megcsodálható dinamikus harcrendszert.

Másik a "hagyományos" fejlődési rendszerekkel járó esetleges megbánás: a játékos választ egy kasztot, illetve tulajdonságokat a játék elején, és ezeken nem tud később se változtatni, holott a játék legeljén nem mindig tudni mi lesz a jó. A Reckoningban megjelenő Destiny-rendszer miatt ilyen gond nem lesz: "próbáld ki a játékot és döntsd el milyen karakterrel szeretnél játszani".

További nyűg szerintük, ha egy RPG-ben elérhetsz mindent (minden skill/képesség/stb... kimaxolható egy karakterrel), következésképpen mindenki endgame karaktere ugyanolyan szinte. Ezzel szemben a Reckoningban nem érhet el mindent a játékos egy végigjátszás alatt. A Destiny-rendszer segítségével bele lehet kóstolni mindenbe lényegében, de ennek megvannak a maga korlátai.

Reckoning Q&A 2. (2011. augusztus 17.)

  • Rengeteg egyedülálló öltözetdarab lesz a játékban, az egyes Destinyk pedig látványosan elkülöníthető anyag- és alakábrázolást kapnak. Ezen felül lesznek nem-egyedülálló armor-szettek, saját történettel, stat bónuszokkal illetve esetlegesen szettbónuszokkal (több, összetartozó darab viselése esetén).

  • A gameplayekben látott kombók nem ördöngősségek, a játék menüjében is találunk segítséget a témában, illetve a devek szerint nagyon könnyen tanulható a rendszer, és hamar látványos kaszabolást rendezhetünk magunk is. A szintezés során megnyitott újabb és újabb képességek pedig megfűszerezik a harcot, folyton késztetve a játékost arra, hogy kísérletezzen más és más elemek beépítésével.

  • Lesznek semleges vadlények, melyek akár egymást is megtámadhatják, ezzel is növelve a játékost körülvevő világ életszerűségét.

  • Bármilyen meglepő is, Todd McFarlane és R.A. Salvatore munkái jelentették a csapat számára az elsődleges inspiráció forrást, illetve ezen túl voltak egyéni források is, de természetesen senki munkáját nem kívánták megismételni, inkább valami újat adni a témában.

Ezenfelül akit érdekel a játék, tudom ajánlani a YouTube csatornájukat, ahol csak a PAXos és E3-as anyag együtt kitesz kb másfél órát, érdemes ha mást nem kicsit beletekerni, lehet látni és hallani szép dolgokat. Itt:

Click!

szerk.: ha minden jól megy, holnap friss gameplay videót láthatunk! (via fb)

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

p34c3
Maestro PSVR2

17 órája

Comedian
Superman halála

7 napja
3

Necroman Mk2
The Swapper

2025.06.25.

Fabri
Japán gamer szemmel

2025.06.21.
11

p34c3
VR Kukkolda 2025

2025.06.09.
5

Necroman Mk2
Suicide Rachel Foster

2025.06.03.
4

Comedian
Pókember: Kék

2025.05.31.

Necroman Mk2
Mixed-Up Mother Goose

2025.05.26.

p34c3
Commandos: Origins

2025.05.20.
7

Necroman Mk2
Diablo III

2025.05.13.
5

Malleus
Realm of Ink (墨境)

2025.05.09.
4

Necroman Mk2
WVG Hall of Fame 2025 nyertesek

2025.05.08.
3

Comedian
Fenegyerek: Újjászületés

2025.04.18.
2

p34c3
HITMAN PSVR2

2025.04.11.
8

Necroman Mk2
Remains of Edith Finch

2025.04.10.

Comedian
Pearl

2025.03.12.
5

Necroman Mk2
Mythwrecked

2025.03.12.
2

Comedian
X

2025.03.08.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2025 - az idei döntősök

2025.03.07.
10

Necroman Mk2
Vanishing of Ethan Carter

2025.02.28.