Ace Combat az űr hidegében
A Strike Suit Zero egy 2013-ban megjelent, árkád űrhajó-szimulátor. Eredetileg PC-n debütált, de egy évre rá az XO/PS4 konzolpáros, 2019-ben pedig a Switch is kapott egy portot.
A távoli jövőben járunk, az emberiség kirajzott az űrbe, és meghódította a galaxist. Azonban a kolóniák egy idő után több függetlenséget követeltek maguknak az anyabolygótól, és ez sajnos pusztító háborúba torkolt. A játékos a Földi Egyesült Nemzetek (U.N.E.) pilótájaként kezdi meg a kiképzését, hogy aztán minden átmenet nélkül sorfordító események láncolatába keveredjen. Adams közlegényt 13 darab, sztori alapú küldetésre kísérhetjük el, ami során különféle űrvadászokat irányíthat, beleértve a címbeli, pusztító mechává alakuló Strike Suitot is.
A küldetések a lehetőségekhez mérten változatosak, egy-egy misszió több részfeladatból áll, a fontosabb pontokon (de nem elég sűrűn) checkpointokkal. A hajónk pajzsa HALO-szerűen töltődik vissza, a támadás során egy vagy két lőfegyver mellett pár rakéta típusból választhatunk, utóbbiak közül sok célkövetős is. Fejlesztéseket (pl. extra sebesség, pajzs) opcionális feladatok teljesítésével lehet megszerezni, szerencsére a korábbi missziókat akármikor újrajátszatjuk, akár a jobb eredményeket is megcélozva.
A játékot én eleinte megpróbáltam gamepaddal irányítani, de lehet hogy a műfajbeli járatlanságom miatt nem igazán ment, ezért maradtam a billentyűzet+egér kombinációnál. Konzolon erre persze nincs alternatíva, de az ottani játékosoknak talán jobban is megy majd a célra tartás.
Pro:
a zene
árkád hangulat
HALO-szerű játékmenet
a Strike Suit pusztításai
változatos küldetések
gyönyörű hátterek
a szinkron
Kontra:
sablonos sztori
egyszerű űrhajó modellek
(csak nekem?) nehézkes irányítás gamepaddal
lehetett volna több checkpoint
logikai bakik
Kiknek ajánlható?
Leginkább az árkád repülőjátékok rajongóinak.