[Teszt] Vampire: The Masquerade - Bloodhunt

Vampire: The Masquerade - Bloodhunt

ne5hVáradi Dániel2022.05.18. 10:30

Egy népszerű képviselőkkel telített piacra belépni sosem hálás feladat, pláne akkor, ha az adott műfaj nagyágyúi ráadásul még ingyen is érhetőek el. Ebben az esetben tényleg nagyot kell gurítani, hogy ne pusztán ideig-óráig érdekes, de maradandó élményt is kapjunk. Ezzel próbálkozott a Vampire: The Masquerade széria is, a végeredmény azonban kissé csalódást keltő.

Rögtön az elején le kell szögezni valamit. A Bloodhuntban akad néhány igazán jó elképzelés és ötlet, ezeket azonban sajnos aláássa, hogy olyan címekkel kell felvennie a versenyt, amik már évek óta a piacon vannak ás bőven volt idejük a játékosokhoz idomulniuk. Ekkora hátrányt nem egyszerű a rajtvonalról ledolgozni és a Bloodhuntnak sem sikerül. Dacára annak, hogy a Sharkmob csapata igyekezett a Fortnite és az Apex Legends közé pozicionálni a játékát, a végeredmény viszont nem ér fel az említett battle royale-okhoz. Hogy miért pont ezt a két címet említettem? Mert a Bloodhuntban bőven akad olyan, ami az egyik vagy a másik játékból lehet ismerős.

Kezdésképp itt van mindjárt az, hogy az egyes kasztok mindegyik képviselője rendelkezik speciális képességekkel, amit egy-egy passzív tulajdonság egészít ki. A kasztos kategorizálás ellenben leginkább a játékban található bolt kínálata miatt jelentős, nem pedig valamilyen nagyobb mechanika miatt. Ezen a ponton pedig felüti a fejét a játék egyik komoly negatívuma. Nevezetesen az, hogy a beépített oktatómódban csak egy karakter képességeit ismerhetjük meg éles meccs előtt, a többieket már a nagy akció közepén kell kitanulnunk. Elég nagy tervezési hibának vélem, hogy a képességek döntő többségét nincs lehetőségünk nyugodt körülmények között kitapasztalni és mindegyik kiismerése után eldönteni, melyik karakter illik hozzánk leginkább. Szintén az oktatómód sutaságának lehet betudni, hogy a játékmechanikáknak nagyjából csak a felét mutatja be, a többivel vagy összeakadunk némi kísérletezgetés alatt vagy szintén élesben kell alkalmazkodnunk hozzájuk.

Hasonlóan felemás képet fest a single player tartalom szerepeltetése egy battle royale játékban. Félreértések elkerülése véget, nem az a probléma, hogy a készítők csináltak egy központi területet, ahol más játékosokkal futhatunk össze és különféle questeket vehetünk fel, hanem az, hogy utóbbiak teljesítését a battle royale meccsekbe implementálták. Azokba a meccsekbe, amiknek a játékosszáma 40, emiatt a rendelkezésre álló pálya is kisebb, mint a műfaj többi képviselőjénél, ráadásul a pályán még különféle NPC-k is helyet kaptak. Utóbbiak szerepe kettős, egyrészt az átlag emberek szolgálnak életerő visszatöltésre, illetve különböző bónuszok osztogatására, a felfegyverzett rendfenntartók pedig egy extra ellenállási faktornak.

Mindkét csoportnak a sztori szempontjából van jelentősége és létjogosultsága, a gondom ezzel mindössze az volt, hogy némileg idegen a zsáner alapvető koncepciójával. Nem a Sharkmob az egyetlen, aki a PvE és PvP tartalmak ötvözésében látta a potenciált, elég csak a konkurens Epic vagy Respawn játékára gondolni. A különbség csak annyi, hogy előbbinél jóval nagyobb a játéktér, másrészt elég jól elkülöníthető ezen questek feladata, másrészt utóbbi pedig némileg bele is bukott abba, hogy az egyszemélyes tennivalókat kompetitív multiplayerbe ágyazta, így a jövőben kétszer is meggondolja, hogy hasonlót tegyen.

A Sharkmob előtt tehát volt bőven példa arra, hogy kéne avagy nem kéne ezt kivitelezni, ők mégis elvétették a megvalósítást. Ez azonban csak a kisebbik rossz, hiszen senki sem kényszerít minket arra, hogy ezen küldetéseket csináljuk, a már megszokottnak számító napi, heti kihívások teljesítésével is el lehet lenni, miközben az aktuális battle pass-t akarjuk húzni. Bizony, a kötelezőnek számító szezonbérlet itt is megvan, ami mellé nem hiányozhatnak a a valós pénzen vásárolható tokenek, melyeket aztán különféle skinekre és egyebekre lehet elkölteni. Ezen a téren nincs új a nap alatt a Bloodhunt esetében sem.

Amivel szintén nem lőttek mellé, az az induláskor elérhető változatosság a játékban. Ez adódik egyrészt abból, hogy már kezdetben megtalálható a Solo, Duo és Trio mód a játékban, valamint a tény, hogy az apró pályán meccsenként változik, hogy mely területeken lehet jobb lootot találni biztosítja, hogy ne alakuljanak ki gócpontok, ahol állandóan összegyűlnek a játékosok. Ha emellé még hozzávesszük, hogy a meccsek alatt különféle módosítók is aktívak, amik egyedi ízt adnak minden körnek, akkor látszik, hogy a Sharkmobnál volt elképzelés arra, miként próbálják meg a maguk módján felrázni a battle royale műfajt.

Kár, hogy ehhez a körítést nem sikerült kellően kidolgozni. A képességek megtapasztalásának hiányát már említettem, de ugyanennyire csalódást keltő, hogy a fegyverek esetében egy árva szót sem közöl velünk a játék azzal kapcsolatban, hogy a magas szintű közelharci eszközök rendelkeznek egyedi mozdulatokkal (a katana például rövid időre képes eltéríteni a felénk lőtt golyókat), hogy a járókelőket csak leszívni tanácsos, a megölésükkor hajtóvadászt indul ellenünk, hogy a belőlük kinyert passzív bónuszok minden újraéledésünkkor újragenerálódnak és a listát még lehetne folytatni. Sajnos ezek egyike sem olyan elhanyagolható tényező, amiknél érthető lenne, a fejlesztők miért nem akarták ezek részletezését az oktatómódban tárgyalni. Akad ugyan egy kódex a játékban, mely minden eleméről közöl részleteket, ennél azonban előbb az adott bejegyzés tárgyával (legyen az NPC, fegyver vagy képesség) kell találkoznunk, mielőtt olvashatnánk róla.

A Bloodhunt legnagyobb hátránya azonban talán nem is az eddig taglaltak közül bármi, hanem a tény, hogy free-to-play játék létére regisztrációhoz köti azt, hogy egyáltalán kipróbálhassuk. Napjainkban, amikor sorra érik egymást az ingyenesen elérhető játékok (és itt most nem csak a battle royale címekre gondolok), amikor a közönség egy része villámgyorsan képes ráunni egy-egy alkotásra és szempillantás alatt vált másikra, akkor egy ilyen gátló tényezőt beékelni 0. lépésként kicsit meredeknek tartok.

A Sharkmob megpróbálta a Vampire: The Masquerade szériát egy új közönséggel is megismertetni és alighanem ez a legnagyobb érdem, amit a Bloodhunt mellett fel lehet sorakoztatni. Látszik, hogy a zsáner mely képviselői jelentették az inspirációs forrást, azonban azoktól pont annyira marad el, hogy ne tudja az ottani közönséget átcsábítani. Persze nincs minden veszve a Bloodhunt számára, azonban könnyen lehet, hogy mire kiforrná magát, addigra beletörik a fog a próbálkozásba.

PLATFORM PC, PS5 (tesztelt)
KIADÓ Sharkmob FEJLESZTŐ Sharkmob
MEGJELENÉS 2022. április 27.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Ahhoz, hogy te is hozzászólj, be kell jelentkezned!
soliduss
soliduss2022.05.20 09:22:45#1xcqv

Kipróbáltam.... tetszett de valahogy nem fogott meg.

ne5h
ne5h2022.05.18 13:09:24#1xci1

Nem játszottam annyi meccset vele, hogy átlássam a matchmakinget, így csak annyit tudok mondani, hogy voltak olyan körök, amikor különösebb erőfeszítés nélkül jutottam el top 3-ig, máskor meg azért is küzdenem kellett, hogy ne elsőként essek ki.

A Fortnite-tal szemben itt azért zavaróbb a részletesebb gyakorlómód hiánya, mert a lépességek szerves részei a harcoknak (mint pl az Apex esetében), ezért sem értem, miért nem lehet kitapasztalni őket. Hiába adnak mindegyik mellé egy 5 másodperces bemutató videót, ha az nem tér ki minden aspektusukra. Az egyik leginkább használt képesség a Dash, aminél egy másolatot küldesz a karakteredről és annak helyére teleportálsz. Csak arról nem szól neked senki, hogy a klónnak van egy maximális távolsága, amennyire el tud tőled távolodni. Ez egyfelől logikus (ne lehessen már átrepülni az egész pályát), ugyanakkor ne a harc kellős közepén kelljen rájönnöm, hogy ez a táv maximum 20 méter lehet.

Vladi Vladi2022.05.18 13:00:50
Vladi
Vladi2022.05.18 13:00:50#1xchz

pL. A Fortnite-ban semmilyen oktatómód sincs, ami elég abszurd amúgy számomra, bár ott van lehetőség arra, hogy a meccseken kívül kísérletezgess, de ez útmutatás nélkül nem igazán múködik. Nem igazán értem, hogy a battle royalokban erre az aspektusra miért nem fektetnek nagyobb hangsúlyt, ez nagyon megnehezíti a kezdők belépését a játékba.
Ebben a vampire-ben milyen kemények az ellenfelek egy gyakorlottabb játékos számára? Néztem néhány streamet, és úgy láttam, hogy még a komolyabb br játékosok sem tudnak feltétlenül könnyen boldogulni benne, bár mondjuk Shroud nagyon durván szétalázott benne mindenkit.

PlayStation Game Catalog: augusztusi érkezők

Sword of the Sea a premier napján! Mortal Kombat 1. Marvel’s Spider-Man. INDIKA. Többek között ezt várhatják az előfizetők ebben a hónapban.

5 órája
1

Mafia: The Old Country

A Mafia sorozat gyakorlatilag a negyedik epizódjához érkezett, a most megjelent Old Country pedig nem is tipikus folytatás, hanem előzmény, amely új hősökkel és ismerős helyzetekkel operál...

6 órája
7

Vidám és véres kalandok – ez történt kedden

Benne: Remedy, Haunted Bloodlines, Dunkadillo, Mandragora, Chip 'N Clawz vs. Brainioids, Detective VR, Vex Mage, Robots at Midnight.

16 órája
1

Heretic + Hexen

Hirtelen jött, nem is számítottunk rá, pedig épp itt volt már az ideje. A Doom I + II után a Bethesda a Heretic és Hexen párossal is elvégezte a házi feladatot, a mérnöki munkát pedig a Nightdive-ra bízta.

1 napja
11

Fantasy akció-kaland Koreából – ez történt hétfőn

Benne: Woochi the Wayfarer, Digimon Story: Time Stranger, Henry Halfhead, Blippo+.

1 napja
1

Battlefield 6

2 napja
10

Recharge: Early Access - Egyszer majd Re-Volt lehet

A régi motorosok egyik kedvence a Re-Volt, ami meghatározó játék a retro árkád versenyzős címek között. Sokan - ahogyan mi is - azóta a feltámadását várják a távirányítós kisautókat szerepeltető játékoknak.

2 napja
1

The Royal Writ

Egy aprócska magyar fejlesztőcsapat igyekszik újat mutatni a rendkívül telített rougelike pakliépítők műfajában. Lehetetlen? Tesztünkből kiderül!

2 napja
4

Heti megjelenések

2 napja
2

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Rod Fergusson, Pac-Man World 2 Re-Pac, Drag x Drive, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Hello, Mario!.

4 napja
3

Hunter x Hunter: Nen Impact

Teszteltük a kétdimenziós 3v3 bunyós műfaj legfrissebb darabját, a méltán híres manga- és animeszériára épülő Hunter x Hunter: Nen Impactot.

5 napja
1

Shadow Labyrinth

Ma már egy teljesen hagyományos új Pac-Man-játék is meglepetésnek számítana, olyannyira háttérbe szorult a gaming-ikon - hát még egy olyan kreatív visszatérés, mint a Shadow Labyrinth, ami szokatlan műfajba helyezi a sárga bogyózabálót.

5 napja
7

Indie kavalkád és azon túl - ez történt csütörtökön

Benne: Heretic + Hexen, Rhell: Warped Worlds & Troubled Times, Contraband, LEGO Party!, Disciples: Domination, Well Dweller.

5 napja
6

Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV

A Donkey Kong Bananza után újabb belsős címmel bővült a Nintendo Switch 2 kínálata, ugyanis megérkezett a Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV, amely az eredetileg kilenc hónappal ezelőtt megjelent alapjátékot bővíti. A kérdés csak az, hogy mindez megéri-e az árát? Ennek jártunk utána.

6 napja
4

Apróbb bejelentések - ez történt szerdán

Benne: Borderlands 4, Metal Eden, Peregrino, RedOctane Games, Smilegate x Absurd Ventures, Genshin Impact.

6 napja
4

Megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt kedden

Benne: Formula Legends, Nintendo Indie World Showcase, Karma: The Dark World, Teenage Mutant Ninja Turtles: Tactical Takedown, Oscuro Blossom's Glow, Kirby and the Forgotten Land, Storm Lancers, Ire: A Prologue, Hell is Us.

7 napja
7

Game Pass: mozgolódás augusztus első felében

Izgalmas független fejlesztések érkeznek a Standard előfizetések kínálatába, azon kívül azonban kevés érdekességet tartogat az aktuális lista.

8 napja
4

Dead Take

Belső nézetes kalandjátékot találni nem nagy kunszt, viszont olyat, amelyik túlmutat a sétálószimulátorokon, már egyre nehezebb. A Dead Take megpróbálja a lehetetlent és több vonalon is próbál innovációt nyújtani, miközben két kézzel matat a vetítőszoba sötétjében. Teszt!

8 napja
6

Virtua Fighter pofonok, Hellblade II frissítés – ez történt hétfőn

Továbbá: Marvel Tokon: Fighting Souls, Adventure of Samsara, Stick it to the Stickman, Troublemaker 2: Beyond Dream.

8 napja
3

Heartworm - Analóg szelleműzés

Az egyetlen ember alkotta Heartworm egy nagyon kellemes hangulatú túlélőhorror, ahol a hangsúly a rettegés helyett a melankolián van.

9 napja
3

A felhasználói élmény érdekében cookie-kat használunk.