Egy népszerű képviselőkkel telített piacra belépni sosem hálás feladat, pláne akkor, ha az adott műfaj nagyágyúi ráadásul még ingyen is érhetőek el. Ebben az esetben tényleg nagyot kell gurítani, hogy ne pusztán ideig-óráig érdekes, de maradandó élményt is kapjunk. Ezzel próbálkozott a Vampire: The Masquerade széria is, a végeredmény azonban kissé csalódást keltő.
Rögtön az elején le kell szögezni valamit. A Bloodhuntban akad néhány igazán jó elképzelés és ötlet, ezeket azonban sajnos aláássa, hogy olyan címekkel kell felvennie a versenyt, amik már évek óta a piacon vannak ás bőven volt idejük a játékosokhoz idomulniuk. Ekkora hátrányt nem egyszerű a rajtvonalról ledolgozni és a Bloodhuntnak sem sikerül. Dacára annak, hogy a Sharkmob csapata igyekezett a Fortnite és az Apex Legends közé pozicionálni a játékát, a végeredmény viszont nem ér fel az említett battle royale-okhoz. Hogy miért pont ezt a két címet említettem? Mert a Bloodhuntban bőven akad olyan, ami az egyik vagy a másik játékból lehet ismerős.
Kezdésképp itt van mindjárt az, hogy az egyes kasztok mindegyik képviselője rendelkezik speciális képességekkel, amit egy-egy passzív tulajdonság egészít ki. A kasztos kategorizálás ellenben leginkább a játékban található bolt kínálata miatt jelentős, nem pedig valamilyen nagyobb mechanika miatt. Ezen a ponton pedig felüti a fejét a játék egyik komoly negatívuma. Nevezetesen az, hogy a beépített oktatómódban csak egy karakter képességeit ismerhetjük meg éles meccs előtt, a többieket már a nagy akció közepén kell kitanulnunk. Elég nagy tervezési hibának vélem, hogy a képességek döntő többségét nincs lehetőségünk nyugodt körülmények között kitapasztalni és mindegyik kiismerése után eldönteni, melyik karakter illik hozzánk leginkább. Szintén az oktatómód sutaságának lehet betudni, hogy a játékmechanikáknak nagyjából csak a felét mutatja be, a többivel vagy összeakadunk némi kísérletezgetés alatt vagy szintén élesben kell alkalmazkodnunk hozzájuk.
Hasonlóan felemás képet fest a single player tartalom szerepeltetése egy battle royale játékban. Félreértések elkerülése véget, nem az a probléma, hogy a készítők csináltak egy központi területet, ahol más játékosokkal futhatunk össze és különféle questeket vehetünk fel, hanem az, hogy utóbbiak teljesítését a battle royale meccsekbe implementálták. Azokba a meccsekbe, amiknek a játékosszáma 40, emiatt a rendelkezésre álló pálya is kisebb, mint a műfaj többi képviselőjénél, ráadásul a pályán még különféle NPC-k is helyet kaptak. Utóbbiak szerepe kettős, egyrészt az átlag emberek szolgálnak életerő visszatöltésre, illetve különböző bónuszok osztogatására, a felfegyverzett rendfenntartók pedig egy extra ellenállási faktornak.
Mindkét csoportnak a sztori szempontjából van jelentősége és létjogosultsága, a gondom ezzel mindössze az volt, hogy némileg idegen a zsáner alapvető koncepciójával. Nem a Sharkmob az egyetlen, aki a PvE és PvP tartalmak ötvözésében látta a potenciált, elég csak a konkurens Epic vagy Respawn játékára gondolni. A különbség csak annyi, hogy előbbinél jóval nagyobb a játéktér, másrészt elég jól elkülöníthető ezen questek feladata, másrészt utóbbi pedig némileg bele is bukott abba, hogy az egyszemélyes tennivalókat kompetitív multiplayerbe ágyazta, így a jövőben kétszer is meggondolja, hogy hasonlót tegyen.
A Sharkmob előtt tehát volt bőven példa arra, hogy kéne avagy nem kéne ezt kivitelezni, ők mégis elvétették a megvalósítást. Ez azonban csak a kisebbik rossz, hiszen senki sem kényszerít minket arra, hogy ezen küldetéseket csináljuk, a már megszokottnak számító napi, heti kihívások teljesítésével is el lehet lenni, miközben az aktuális battle pass-t akarjuk húzni. Bizony, a kötelezőnek számító szezonbérlet itt is megvan, ami mellé nem hiányozhatnak a a valós pénzen vásárolható tokenek, melyeket aztán különféle skinekre és egyebekre lehet elkölteni. Ezen a téren nincs új a nap alatt a Bloodhunt esetében sem.
Amivel szintén nem lőttek mellé, az az induláskor elérhető változatosság a játékban. Ez adódik egyrészt abból, hogy már kezdetben megtalálható a Solo, Duo és Trio mód a játékban, valamint a tény, hogy az apró pályán meccsenként változik, hogy mely területeken lehet jobb lootot találni biztosítja, hogy ne alakuljanak ki gócpontok, ahol állandóan összegyűlnek a játékosok. Ha emellé még hozzávesszük, hogy a meccsek alatt különféle módosítók is aktívak, amik egyedi ízt adnak minden körnek, akkor látszik, hogy a Sharkmobnál volt elképzelés arra, miként próbálják meg a maguk módján felrázni a battle royale műfajt.
Kár, hogy ehhez a körítést nem sikerült kellően kidolgozni. A képességek megtapasztalásának hiányát már említettem, de ugyanennyire csalódást keltő, hogy a fegyverek esetében egy árva szót sem közöl velünk a játék azzal kapcsolatban, hogy a magas szintű közelharci eszközök rendelkeznek egyedi mozdulatokkal (a katana például rövid időre képes eltéríteni a felénk lőtt golyókat), hogy a járókelőket csak leszívni tanácsos, a megölésükkor hajtóvadászt indul ellenünk, hogy a belőlük kinyert passzív bónuszok minden újraéledésünkkor újragenerálódnak és a listát még lehetne folytatni. Sajnos ezek egyike sem olyan elhanyagolható tényező, amiknél érthető lenne, a fejlesztők miért nem akarták ezek részletezését az oktatómódban tárgyalni. Akad ugyan egy kódex a játékban, mely minden eleméről közöl részleteket, ennél azonban előbb az adott bejegyzés tárgyával (legyen az NPC, fegyver vagy képesség) kell találkoznunk, mielőtt olvashatnánk róla.
A Bloodhunt legnagyobb hátránya azonban talán nem is az eddig taglaltak közül bármi, hanem a tény, hogy free-to-play játék létére regisztrációhoz köti azt, hogy egyáltalán kipróbálhassuk. Napjainkban, amikor sorra érik egymást az ingyenesen elérhető játékok (és itt most nem csak a battle royale címekre gondolok), amikor a közönség egy része villámgyorsan képes ráunni egy-egy alkotásra és szempillantás alatt vált másikra, akkor egy ilyen gátló tényezőt beékelni 0. lépésként kicsit meredeknek tartok.
A Sharkmob megpróbálta a Vampire: The Masquerade szériát egy új közönséggel is megismertetni és alighanem ez a legnagyobb érdem, amit a Bloodhunt mellett fel lehet sorakoztatni. Látszik, hogy a zsáner mely képviselői jelentették az inspirációs forrást, azonban azoktól pont annyira marad el, hogy ne tudja az ottani közönséget átcsábítani. Persze nincs minden veszve a Bloodhunt számára, azonban könnyen lehet, hogy mire kiforrná magát, addigra beletörik a fog a próbálkozásba.
PLATFORM PC, PS5 (tesztelt)
KIADÓ Sharkmob FEJLESZTŐ Sharkmob
MEGJELENÉS 2022. április 27.