[Teszt] Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate

Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate

dracoo2024.07.27. 21:20

Kezdhetném a szokásos körökkel, hogy a régi szép időkben a teknőcök egy máig emlékezetes és szeretett haladós-verekedős játékkal toppantak be a nintendós ifjúság képernyőire. Folytathatnám úgy, hogy az azóta eltelt évek hoztak hideget is, meleget is a pizza-zabáló, harcművészkedő hüllők rajongóinak. Nem teszem, mert egyrészt mindenki ismeri hőseinket (és barátaikat, ellenfeleiket), másrészt tény, hogy számomra hosszú ideje elvesztették relevanciájukat. Emlékké fakultak: amikor a suliszünetekben kiosztottuk egymás között a szerepeiket, ahogy a freccsentett műanyag figuráik gyűjtögetését a G.I.Joe-knál elnézőbben kezelték szüleink, amilyen vehemensen halmozódott a szakajtónyi képregény, könyv, matricás album… Talán még a mozifilm sem tűnt annyira rossznak. Sokmindent magammal hoztam a felnőttlétbe, a teknősbékák azonban hátramaradtak, s bizony pár órányi, alkalmankénti nosztalgiázáson kívül képtelenek hosszabban lekötni.

A Splintered Fate stílusában a Hades-t majmolja, méghozzá nem is rosszul – ugyanakkor képtelen elérni azt a szintet. Hiába jók az alapok ugyanis, valahogy a körítés kisiklatja. Ülök a játék előtt, és nem tudom megmondani, miért nem kattan. Kezdve a roguelite mechanikának köszönhető tulajdonságával, tehát hogy többször végig kell küzdeni magunkat ugyanazokon a terepeken, ugyanazokon az ellenfeleken, meglehetősen repetitívvé téve a játék egészét. Ami nem lenne eget rengetően nagy baj, de mivel egy Apple Arcade-es program átiratáról beszélünk, az egyszerűcske pályák és ellenfelek viszonylag hamar unalmassá válhatnak. És egy az egyben átiratról van szó, sokszor fájóan nyilvánvaló megoldásokkal (például a jutalmak között görgetnünk kell). Valamint a Nintendo hibridje mára elég öregecske, érezhetően izzad a folyamatosan cserélődő alma-eszközökre szánt játék futtatása közben – lihegve bár és kompromisszumokkal, de sikerül élvezhető élményt kipréselnie magából. Van ugyan egy opció a beállítások között, ahol 30 képkockára korlátozva picit szebb látványt kapunk, mégis, a ronda és finom elvét követve jobban szórakozhatunk a 60-nal.

És ekkor valami kattant.

Viszonylag késedelmesen, meg kell adni. Pár óra játék után már kimondottan húzott magával a “csak még egy kört” érzés. Nagy előnye a Splintered Fate-nek, hogy eleinte kis adagokban játszható, könnyű visszarázódni a ritmusba. Ne tántorítson el senkit, hogy később egy-egy ilyen kör másfél, akár két óráig is eltart (persze csak azután, hogy elegendő rutint szereztünk). Az sem zavart, hogy kevés fajta sima ellenfél van, hiszen a nagyon alapon kívül már egy kis taktikát is be kell vetnünk ellenük. Mindemellett nagyon jó érzékkel adagolja őket a program. A terepek (“szobák”) ugyan nem változnak, nem véletlenszerűen felépítettek és a főnökök is sorban ugyanazok (szerencsétlen alligátort hányszor gyepáljuk el, te jóságos), a helyszínek közepén viszont általában más és más miniboss-szal kerülünk szembe.

A történettől túl sokat ne várjunk, pont a célcsoportnak megfelelő szinten van. Splinter (Szecska mester!) elrablása indítja be a hepajt, ami mögött természetesen Shredder (Reszelő? Jól emlékszem?) áll, de persze aztán kiderül, hogy mégsem csak ő. Sok szócséplés zajlik a játék során, ráadásul mindent lehangszinkronizáltak a készítők, noha a nyelvezet érthető okokból a legkevésbé sincs túlbonyolítva. És rengeteg mindent már másodszorra elnyomtam (el lehet!). Úgy érzem, nem ez a program leglényegesebb része, sokkal inkább a játékmenet. Ahhoz, hogy megmentsük mesterünket, mind a négy karakterrel végig kell vinnünk a játékot, és nagy szó, hogy a minimális eltérések közöttük (sebesség, fegyver karakterisztikája, állóképesség stb.) lényegesen meghatározza a harcmodorunkat is! Nem gondoltam volna elsőre, hogy nagy különbség van közöttük a sztorin, átvezető szegmenseken kívül, de szerencsére tévedtem. Szóval, bár nem lesz egyik alkalommal sem sétagalopp a továbbjutás, mindig akad egy kis plusz, ami átlendít minket a nehézségeken.

A műfajból fakadóan a fejlesztéseket, jutalmakat két nagy kategóriába sorolom: léteznek átmeneti, kis ideig vagy pár szobáig hatásosak, illetve maradandó, halál után, újrakezdésnél is továbbvihető extrák, módosítók. Eleinte nyilvánvalóan az életerőnket növelő és szinten tartó dolgokat érdemes választani, később pedig, ahogy egyre gyakorlottabbak és magabiztosabbak leszünk, az egzotikusabb extrák lesznek a nyerők. A lényeg, hogy először ugyan nem gondolnánk, de szépen kiismerjük az ellenfeleket és saját karakterünk is, egyre tovább jutunk a körben, egyre könnyebben. Igazából ez az egész szépsége, amint gyakorlottabbak leszünk, szinte semmilyen ellenfél sem állíthat meg, csak a saját hibáink.

Összegezve tehát, a kezdeti döcögős ismerkedés után egy tisztességesen összerakott Hades klónt köszöntöttem a Splintered Fate személyében. Az elkerülhetetlen összehasonlításban ugyan veszít, kicsit suta és esetlen, csúnyácska és nehezen rántja be a játékost, mégis szerethető, sőt, valamilyen szinten addiktív. Csodát nem várhatunk tőle, de pár kellemes nyári estét eltöltöttem vele, és egyáltalán nem bántam meg a rá szánt időt. Ha tini vagy, nindzsa, esetleg teknős, szerintem te sem fogod.

PLATFORM Switch (tesztelt), iOS KIADÓ super evil megacorp FEJLESZTŐ super evil megacorp MEGJELENÉS 2024. JÚLIUS 17. ÁR 35 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy

13 órája
3

Heti megjelenések

17 órája
13

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

2 napja

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

3 napja
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

3 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

3 napja
17

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

4 napja
45

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

5 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

5 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

6 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

7 napja
4

Heti megjelenések

7 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

8 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

9 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

2025.06.27.
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

2025.06.27.
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

2025.06.26.
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

2025.06.26.
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

2025.06.25.
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14