[Teszt] Skate City

Skate City

sQrNagy Csaba2021.05.03. 17:00

Szerintem az első virtuális horzsolásokat még a 386DX alatt döcögő Skate or Die! félcsövén szereztem. Aztán a THPS hangárjában bemutatott milliós kombináció után persze rögtön hanyagul a hátam mögé is hajítottam a kontrollert és egy kopottas deszkával elszántan gurultam ki az iskola udvarára. Nem kellett sok idő és vérző seb, hogy rájöjjek: a kezeim között jobban működik a dolog, mint a lábam alatt. Még egy nyomorult kickflipet sem sikerült beadnom soha. Maradt a játékok nyújtotta kényelmes illúzió és az analógkarokra ültetett lábmunka.

Az elmúlt napokban éppen ismét a Skate City előtt gubbasztva. Az oslói Agens Games projektjével először 2019 végén találkoztam az Apple Arcade kiemelt figyelmet kapó nyitócímeként, ajánlólevélnek ráadásul ott volt rajta az Alto sorozatról elhíresült Snowman csapatának logója. A szűk félórás próbakör után el is könyveltem magamban, hogy ez lényegében ugyanaz a primitív recept, csak négy keréken - unott arccal léptem tovább a kínálat következő darabjára. Akkor még nem volt oktató szegmense a játéknak, én pedig nem is sejtettem, hogy milyen meglepően rétegelt és szórakoztató rendszer lapul a tapi-input kényelmetlen szorítása között.

Szerencsére a cupertinói szerződések lejárta után érkező konzolos változat már sokkal magabiztosabban fogja a kezünk az első pár méteren. Pillanatok alatt segít elsajátítani a mostanra iOS készülékeken is elérhető kontrolleres irányítás alapjait: a bal analóggal ollie alapú trükköket csalunk elő, a jobb oldalival nollie rúgható el. A triggert időben berántva kezdődhet a manual egyensúlyozása, a bumperekkel pedig vihetünk egy kis csavart a dolgokba. Persze nem mindegy, hogy mikor és mit piszkálunk, nyomva tartjuk, vagy csak rábökünk, na meg hogy a mozdulatsort milyen pozícióból indítottuk. Az egész rendkívül intuitív és kényelmes miután kiléptünk az érintőképernyő korlátjai mögül.

A több száz kombináció gyakorlására induláskor három város stilizált másában lesz lehetőségünk. Los Angeles (USA), Oslo (Norvégia) és Barcelona (Spanyolország) önmagába visszakanyarodó végtelenített útvonala szolgaian érinti a leghíresebb gördeszkás helyeket és nevezetességeket, miközben tudatos felépítéssel, kellemes ritmusban váltja az akadályokat. Az utcákban járókelők sétálnak, a kávézókban turisták üldögélnek, madarak röppenek fel az utunkból, a hosszúra nyúló próbálkozások alatt pedig elered az eső és akár ránk is sötétedik. A dinamikus elemeknek azonban egyáltalán nincs kihatása a játékmenetre.

Pedig az Endless Mode ha akarjuk, nem csak a zavartalan suhanásról szól. Minden helyszínen harminc célt tűztek ki elénk, amit időkorlát nélkül, a saját tempónkban, fokozatosan pipálhatunk ki. Ez lehet egy különleges kombináció kivitelezése, egy trükk az adott híres területen vagy egy meghatározott mérföldkő elérése – összesen ezer méter két keréken egyensúlyozva például. Az ötletesebb darabokat a Challenge mode rejti, ahol további 21 helyi kihívást teljesíthetünk. Egy az egy elleni versenyt, rendőr elől menekülést, tűpontos trükksorozatot vagy éppen járókelő kerülgetést – amit három csillagos skáláján értékel a rendszer. Örültem volna, ha ezek egy része random eseményként feltűnik a szabad kóborlásunk alatt is, színesítve a megszokott statikus szituációkat.

Természetesen minden elért eredményért adott valuta a jutalmunk, amit a boltban költhetünk el például karakterünk és deszkánk személyre szabására. Sapkák, napszemüvegek, felsők, nadrágok, cipők maréknyi felhozatala áll rendelkezésünkre. Ezek nem licencelt darabok és legtöbbször csupán adott modellre felhúzott színvariációknak tűnnek – némileg nagyobb választék és kreativitás itt elvárható lenne. Első körben azonban úgyis inkább a speciális trükkök feloldására és a karakterünk statisztikáinak néhány lépcsős fejlesztésére érdemes elszórni a zsebünk tartalmát. Ezek érezhetően kihatással vannak a játékmenetre is, lényegesen könnyebbé téve a hosszan egymás után fűzött kombinációk kivitelezését és a kihívások szigorú követelményeit.

Amiket akár meg is örökíthetsz, hiszen a Skate City egyik fontos aspektusa a videó készítés. A felvételek pedig nem csak a közösségi felületeinken landolhatnak, de a virtuális szponzoroknak is felkínálhatjuk belőle a legjobbnak gondolt jeleneteket – naponta tízet. Utólag sajnos nem rögzíthetünk semmit, így fontos az előzetes tervezés. Kis közelítés, halszem effekt, lassítás és máris a címlapon vagyunk! A low-poly, mosott színeket használó vizualitás ilyenkor sem esik szét, hiszen alapvetően kevés részlettel dolgozik. Inkább hangulatot próbál átadni a városok hiteles és realisztikus mása helyett, de ez a stílus továbbra is remekül működik a könnyű átláthatóság miatt. Némileg finomabb animációkat viszont elbírtam volna viselni. A minimumra tekert látványhoz asszisztál a kellemesen duruzsoló eredeti lo-fi zenei anyag is, ami Peer Synth, Granbar és Buster Jenkins munkája.

Egyetlen komoly problémám van csupán a most kiguruló konzolos megjelenéssel: lehetőségeiben hónapokkal van lemaradva az Apple Arcade verzióhoz képest! Az elmúlt tíz évben közel négyszáz portolási munkát (Abzu, What Remains of Edith Finch, Donut Country) jegyző Room 8 Studio úgy tűnik számos tartalmi bővítést hagyott ki ezekből a változatokból. Hogy ez pusztán a két csapatban folyó párhuzamos fejlesztések kihívásaink köszönhető vagy az Apple exkluzivitás apró betűs része van mögötte, az egyelőre kérdéses. De nincs itt a különböző mentett állások létrehozásának lehetősége, hiányzik a tavaly szeptemberben hozzáadott teljes Miami helyszín és az ahhoz kapcsolódó kihívások, ráadásul a pár hete bemutatott Pro módot sem érhetjük el, ami pont a fent említett dinamikus elemek bevonását nyújtaná. Csak remélni tudom, hogy az elkövetkezendő hetekben ezek ingyenes frissítés formájában eljutnak a kontrollert szorongató közösséghez is.

Mert azt kell mondjam, hogy a Skate City erőlködés nélkül, lazán, stílusosan... egyszerűen csak működik. Üres perceket kitöltő könnyed kikapcsolódás mikor arra van szükséged, de az ügyességed és játéktudásod alapos próba elé állító kihívás is lehet. Azt hiszem az OlliOlli pár éve sikeresen ültette át két dimenzióba a Tony Hawk Pro Skater őrült árkád szellemiségét. Ideje volt, hogy valami a Skate széria picit lassabb és realistább megközelítését is síkba simítsa.

Pontosan
7
Platform: PlayStation 5, Xbox Series X|S (tesztelt),
PlayStation 4, Xbox One, Switch, PC (Steam)
Kiadó: Snowman | Fejlesztő: Agens Games
Megjelenés: 2021. május 6. | Ár: 14.99 USD

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

19 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==