Destruction AllStars

sQrNagy Csaba2021.02.17. 17:10

Figyelsz? Szal’ még éppen jókor tenyereltem a vészkioldóra. A katapult tahó eleganciával szívott egy uccsót a hidraulikán, majd kiköpött a levegőbe, miközben alattam a Vitathatatlan telibe verte a rozoga járgányomat. BOOM! Te meg csak pislogsz, mint béka a miskolci kocsonyában, mer’ vér az nem marad a két füled közt, nekem elhiheted! Még a kagylóülés is otthagyta a csontos hátsó felemet félúton. Asszed érdekelt? Nyomtam egy hanyag hátraszaltót meg egy olyan igazi szuperhős landolást, mert a népnek cirkusz kell! Oszt’ tetszik vagy sem: ebben mi vagyunk a bukósisakos bohócok.

Destruction AllStars | Launch trailer

A Lucid Games nevére valószínűleg kevesen kapják fel a fejüket, hiszen alapításuk óta leginkább mobilos átiratokkal fedezték a stúdió sárga csekkjeit. Pedig a fejlesztők tíz évvel ezelőtt a Bizarre Creations csődbe jutott irodáiból verbuválódtak, így olyan árkád legendákon dolgoztak együtt, mint a Metropolis Street Racer, a Project Gotham Racing vagy a Blur. A kormány mögé csak néhány éve, a Ghost Games-el közösen fejlesztett Need for Speed Payback-el kerültek vissza, ami a jelek szerint ajánlólevélnek éppen megfelelt a Sony számára. A csapatnak talán egy kitörési lehetőségre volt leginkább szüksége, míg a PlayStation kínálatának egy sikeres többjátékos fókuszú IP-re. Attól tartok végül egyik sem teljesült maradéktalanul.

A Destruction AllStars a hagyományos „demolition derby” hősökre építő modern újragondolása, ami a picit primitív törés-zúzásnak gyalogos ugrabugrával igyekszik még egy réteg mélységet adni. Bár kezdetben voltak fenntartásaim a koncepciót illetően, azokat az ütközéskor leszakadó első alkatrészekkel együtt néhány kósza próbakör alatt elhagytam. Az alapok bitang erősek! Bruce Buffer karcos orgánuma üvölt a füledbe, a járművek villámgyorsan cikáznak a pályán, a karakterek pedig légies könnyedséggel vetődnek félre előlük. A súrlódásoknak és ütközésnek valódi ereje van, a járművek tisztességesen kopnak, gyűrődnek és roncsolódnak, aminek jelentős részét ügyesen leviszik a kezed közé is a DualSense képességeivel.

A különböző típusú négykerekűek érezhetően másképp viselkednek az arénában. Az izomautó kíméletlenül tépi fel a betont, a rali hasonmás idegesen dobálja be a hátsóját a legszűkebb helyekre, míg egy terepjáró vagy egyterű esetén lassabban jön meg az akarat, de utána nem is fogja senki egykönnyen állóra lassítani. A jobb kart előre pöccintve hirtelen megugrik a jármű, jobbra és ballra billentve pedig határozottabban lökdösődhetünk – ezek egymástól függetlenül töltődnek újra néhány másodperc alatt. Bár picit lehetnének mondjuk érzésre nehezebbek a testesebb masinák és talán nem ártana még szélsőségesebben kitolni a karakterisztikájukat, azért jelenleg bármelyikbe is pattansz be a káosz közepén, garantáltan élvezni fogod a leamortizálását.

Ehhez egyébként elég csupán néhány óvatlan pillanat, aztán próbálhatsz ismét mezítláb túlélni a következő négykerekűig. A mozgás ilyenkor hasonlóan súlytalannak érződik némileg, de kimondottan folyékony, könnyed és reszponzív. Karakterünk tigrisbukfencezik, falon fut, áthuppan és felkapaszkodik minden akadályon, blokkolókat aktivál a forgalmas szűkítőkben, vagy potyautasként lengedez az elsuhanó ellenfelek járgányainak tetején. Szóval bár két lábon meglehetősen védtelenek vagyunk, kis ügyességgel és a pályaelemek kihasználásával ezt könnyedén ellensúlyozhatjuk. Itt jegyezném meg, hogy az opcionális oktatómód csak egy korrekt gyorstalpaló, de messze nem fedi le az irányítás, a játékmódok, a felvehető kristályfajták és speciális képességek hasznos nüanszait.

Valahol az utóbbinál kezdődnek a gondok. Bár mind a tizenhat figuránk egyedi lehívható négykerekűvel és különleges képességekkel rendelkezik, ezek érezhetően nincsenek megfelelően súlyozva és kihasználva jelenleg. Hogyan is lennének? A Destruction AllStars bár kioszt néhányat a hagyományos kasztok eszköztárából és kacérkodik a különböző szerepek stílusjegyeivel, a végén mindenki egyetlen feladatot kap: zúzz! Ebben pedig kétségkívül hatékonyabb valaki, aki szó szerint keresztülvág egy pengével a tömegen, mint az, aki láthatatlanná képes válni az aréna sarkában. A Mayhem hagyományos mindenki mindenki ellen őrületében így rendre ugyanazok az arcok köröznek és a Gridfall lassan széthulló battle royale arénájában is beszűkül a potenciális karakterválaszték. Arról nem is beszélve, hogy a koncepció dualitása mindvégig kihasználatlan marad: nincs olyan karakter például, aki gyalogosan veszélyesebb és négy keréken sebezhető, aki csapdákat állít vagy aki távolról képes pusztítani, de közelről törékeny.

A fennmaradó két játékmód is pusztán csapatokra osztja a 16 főt, de nem válik csapatjátékká. Egy célért küzdünk, de a képességek nem kombinálhatóak, a pályákon nincs közös taktikával kialakítható erőfölény, egyszerűen nem ad lehetőséget arra, hogy egymást segíthessék az egy oldalra sorsolt hősök. Miközben a Carnado kockázat/jutalom rendszere önmagában is megáll a lábán és talán a legszórakoztatóbb pillanatokat képes szállítani, addig a fogaskerék gyűjtögetős Stockpile látványosan botladozik a jelenlegi formájában. Az opciók beszűkülnek, a gameplay loop lerövidül, a tartalom pedig kíméletlenül repetitívvé válik. Bár az adrenalin fröccsökért megéri vissza-visszanézni, semmi nem motivál arra, hogy hosszabb távon is maradj.

Részben valószínűleg ez annak köszönhető, hogy a játék prémium kategóriás árcédula helyett pár hónapja egy „PlayStation Plus exkluzív” feliratot kapott. A fizikai példányokat visszatartották, a digitális vásárlásokat szüneteltették, helyette a következő két hónapban minden PS+ előfizető hozzáadhatja a könyvtárához – aztán meglátjuk mi lesz. A modellváltásra viszont csak egy szörnyen átgondolatlan monetizáció és a súlytalan fejlődési rendszer jött válaszul – minimális tartalommal. Egy maréknyi puszta színvariáció, fantáziátlan banner, logó, néhány emote és győztes póz, na meg pár tucat értelmetlen egysoros. A játékban szintlépéskor szerezhető AllStar Érmék tucatjának fejében. A legköltségesebb darabokat persze Destruction Pontokért is megvásárolhatjuk, de azt jelenleg csak valós valutáért kapunk a Store felületén – elméletileg később a napi, heti, havi kihívások is dobnak majd valamennyit.

Játékmenetet befolyásoló előnyhöz szerencsére így sem juthatunk, viszont az egyfajta sztori módként funkcionáló, átvezetőkkel és változatos feladatokkal tarkított Kihívássorozatból csak az első felvonást érhetjük el ingyenesen. A folyamatosan bővülő további fejezetekért már nyitni kell a pénztárcát. Ez különösen azért frusztráló, mert itt már most találunk néhány kimondottan jópofa darabot, mint a gyalogos és autós részeket kombináló Time trial vagy a Crazy Taxi szerű potyautas szállítás. De hol az online ranglista vagy a kompetitív megfelelőjük? Egyébként is: egy többjátékos fókuszú játéknál tényleg a minimális egyjátékos tartalmat kell „paywall” mögé zárni?

Rettenetesen vegyes érzések kavarognak bennem. A Destruction AllStars ugyanis egy egészen látványos, remekül irányítható és a maga primitív módján tagadhatatlanul szórakoztató alkotás, aminek a legtöbb elemén látszik a bizonyítási vágy, a szakértelem és az odafigyelés. Elég csak a kezelhetőséget, a sérülésrendszert, a technológiai hátteret és a karakterek egyedi animációit megfigyelni. Esetleg fülelni a menümuzsika hősről-hősre lépkedve dinamikusan változó dallamaira. De most még nem több, mint egy rövidtávon működőképes, stabil és könnyedén bővíthető váz, amire sürgősen el kell kezdeni építeni a karosszériát ahhoz, hogy ne a bukott projektek roncstelepén kössön ki.

Pontosan
6
Platform: PlayStation 5
Kiadó: SIE | Fejlesztő: Lucid Games, Wushu Studios Ltd, XDev
Megjelenés: 2021. február 2. | Ár: PS+ előfizetőknek ingyenes

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon, vagy buymeacoffee platformon!

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

Guerrilla Collective: második nap

Idén is két alkalommal jelentkezik a Media Indie Exchange által megrendezésre kerülő digitális Showcase műsor. A második nap ma 17:00 órától!

1 órája

EDGE #360 pontszámok

A szőrös főszereplőkkel nem tudott megbékélni a neves angol magazin, de egy-két váratlan indie gyöngyszemre azért felhívhatják a figyelmünket!

2 órája
5

Kiszivárgott a Mario + Rabbids: Sparks of Hope!

Először egy kóbor listán tűnt fel a név, de mostanra a hivatalos Nintendo adatlap is felkerült. Valószínűleg este megkapjuk az első trailert is!

2 órája

Dinamikus időjárással és napszakváltozással jön az Elden Ring

A Bandai Namco pedig már most nagy terveket dédelget a játékkal kapcsolatban.

7 órája
3

Minden egy helyen

Bár az E3 idén is kicsit rendhagyó formában zajlik, bejelentések azért akadnak bőven. Ezeket gereblyézzük most egy helyre.

16 órája

Itt az első hosszabb animáció a The Cuphead Show-ból

Rajzfilmes stílusú játék, amiből végül tényleg rajzfilm készül.

16 órája
2

Gamer365 Podcast #202106

17 órája

A Netflix egy komolyabb kedvcsinálót mutat a Witcher második szezonjából

Cirivel a főszerepben. + Witchercon!

19 órája

Tribeca Games Spotlight

A Tribeca Festival az idén már elhagyta a nevéből a “Film” tagot és teljesen megnyitotta a kapuit a narratív videojátékok előtt.

20 órája
5

Szépen csendben megjelent a Star Wars Jedi: Fallen Order nextgen változata

Ez az E3-időszak első komolyabb árnyék-megjelenése.

22 órája
4

Iskolát menedzselhetsz a Two Point Campus kampuszán

Ha Sintér iskolaigazgató babérjaira törnél...

1 napja
2

Suliba és skate-parkba invitál a Hot Wheels Unleashed

Friss gameplay videókon dübörögnek a zsebjárgányok!

1 napja
2

Wholesome Direct 2021 nyár

Szombat este 19:00 órakor indul a Wholesome Direct, ahol főszerepbe emelik a jókedvet és a kellemes hangulatot.

1 napja

Korai nyílt bétával támad augusztusban a Back 4 Blood zombiserege

Trailert is tudunk mutatni a henteléshez!

1 napja

Nyáron bontja szárnyait a Monster Hunter Stories 2: Wings Of Ruin

Új előzetes igyekszik meghozni a kedvet a jövő hónapban érkező JRPG-hez.

1 napja

A túlvilág rémével támad a The Dark Pictures Anthology: House of Ashes

A sorozat következő darabja a megjelenési dátum mellé egy gyűjtői kiadást is kapott.

1 napja

Ősszel mesél a Tales of Arise

Szeptemberben szervezhetjük a csapatot, hogy megóvjuk Elde Menancia békéjét.

1 napja
1

Eleven és Hopper is feltűnik a SMITE Stranger Things bővítményében

Megmondták, hogy a Netflix új utakat keres a játékok felé, nem?

1 napja
2

Még idén megküzdünk a gonosz halottakkal az Evil Dead: The Game-ben

Multiplayer akció Ash főszereplésével. Groovy!

1 napja

Metálcsigák taktikusan: bejelentették a Metal Slug Tactics-et

A '90-es évek egyik ismert szériája újult erővel tér vissza.

1 napja
11