[Teszt] Destruction AllStars

Destruction AllStars

sQrNagy Csaba2021.02.17. 17:10

Figyelsz? Szal’ még éppen jókor tenyereltem a vészkioldóra. A katapult tahó eleganciával szívott egy uccsót a hidraulikán, majd kiköpött a levegőbe, miközben alattam a Vitathatatlan telibe verte a rozoga járgányomat. BOOM! Te meg csak pislogsz, mint béka a miskolci kocsonyában, mer’ vér az nem marad a két füled közt, nekem elhiheted! Még a kagylóülés is otthagyta a csontos hátsó felemet félúton. Asszed érdekelt? Nyomtam egy hanyag hátraszaltót meg egy olyan igazi szuperhős landolást, mert a népnek cirkusz kell! Oszt’ tetszik vagy sem: ebben mi vagyunk a bukósisakos bohócok.

Destruction AllStars | Launch trailer

A Lucid Games nevére valószínűleg kevesen kapják fel a fejüket, hiszen alapításuk óta leginkább mobilos átiratokkal fedezték a stúdió sárga csekkjeit. Pedig a fejlesztők tíz évvel ezelőtt a Bizarre Creations csődbe jutott irodáiból verbuválódtak, így olyan árkád legendákon dolgoztak együtt, mint a Metropolis Street Racer, a Project Gotham Racing vagy a Blur. A kormány mögé csak néhány éve, a Ghost Games-el közösen fejlesztett Need for Speed Payback-el kerültek vissza, ami a jelek szerint ajánlólevélnek éppen megfelelt a Sony számára. A csapatnak talán egy kitörési lehetőségre volt leginkább szüksége, míg a PlayStation kínálatának egy sikeres többjátékos fókuszú IP-re. Attól tartok végül egyik sem teljesült maradéktalanul.

A Destruction AllStars a hagyományos „demolition derby” hősökre építő modern újragondolása, ami a picit primitív törés-zúzásnak gyalogos ugrabugrával igyekszik még egy réteg mélységet adni. Bár kezdetben voltak fenntartásaim a koncepciót illetően, azokat az ütközéskor leszakadó első alkatrészekkel együtt néhány kósza próbakör alatt elhagytam. Az alapok bitang erősek! Bruce Buffer karcos orgánuma üvölt a füledbe, a járművek villámgyorsan cikáznak a pályán, a karakterek pedig légies könnyedséggel vetődnek félre előlük. A súrlódásoknak és ütközésnek valódi ereje van, a járművek tisztességesen kopnak, gyűrődnek és roncsolódnak, aminek jelentős részét ügyesen leviszik a kezed közé is a DualSense képességeivel.

A különböző típusú négykerekűek érezhetően másképp viselkednek az arénában. Az izomautó kíméletlenül tépi fel a betont, a rali hasonmás idegesen dobálja be a hátsóját a legszűkebb helyekre, míg egy terepjáró vagy egyterű esetén lassabban jön meg az akarat, de utána nem is fogja senki egykönnyen állóra lassítani. A jobb kart előre pöccintve hirtelen megugrik a jármű, jobbra és ballra billentve pedig határozottabban lökdösődhetünk – ezek egymástól függetlenül töltődnek újra néhány másodperc alatt. Bár picit lehetnének mondjuk érzésre nehezebbek a testesebb masinák és talán nem ártana még szélsőségesebben kitolni a karakterisztikájukat, azért jelenleg bármelyikbe is pattansz be a káosz közepén, garantáltan élvezni fogod a leamortizálását.

Ehhez egyébként elég csupán néhány óvatlan pillanat, aztán próbálhatsz ismét mezítláb túlélni a következő négykerekűig. A mozgás ilyenkor hasonlóan súlytalannak érződik némileg, de kimondottan folyékony, könnyed és reszponzív. Karakterünk tigrisbukfencezik, falon fut, áthuppan és felkapaszkodik minden akadályon, blokkolókat aktivál a forgalmas szűkítőkben, vagy potyautasként lengedez az elsuhanó ellenfelek járgányainak tetején. Szóval bár két lábon meglehetősen védtelenek vagyunk, kis ügyességgel és a pályaelemek kihasználásával ezt könnyedén ellensúlyozhatjuk. Itt jegyezném meg, hogy az opcionális oktatómód csak egy korrekt gyorstalpaló, de messze nem fedi le az irányítás, a játékmódok, a felvehető kristályfajták és speciális képességek hasznos nüanszait.

Valahol az utóbbinál kezdődnek a gondok. Bár mind a tizenhat figuránk egyedi lehívható négykerekűvel és különleges képességekkel rendelkezik, ezek érezhetően nincsenek megfelelően súlyozva és kihasználva jelenleg. Hogyan is lennének? A Destruction AllStars bár kioszt néhányat a hagyományos kasztok eszköztárából és kacérkodik a különböző szerepek stílusjegyeivel, a végén mindenki egyetlen feladatot kap: zúzz! Ebben pedig kétségkívül hatékonyabb valaki, aki szó szerint keresztülvág egy pengével a tömegen, mint az, aki láthatatlanná képes válni az aréna sarkában. A Mayhem hagyományos mindenki mindenki ellen őrületében így rendre ugyanazok az arcok köröznek és a Gridfall lassan széthulló battle royale arénájában is beszűkül a potenciális karakterválaszték. Arról nem is beszélve, hogy a koncepció dualitása mindvégig kihasználatlan marad: nincs olyan karakter például, aki gyalogosan veszélyesebb és négy keréken sebezhető, aki csapdákat állít vagy aki távolról képes pusztítani, de közelről törékeny.

A fennmaradó két játékmód is pusztán csapatokra osztja a 16 főt, de nem válik csapatjátékká. Egy célért küzdünk, de a képességek nem kombinálhatóak, a pályákon nincs közös taktikával kialakítható erőfölény, egyszerűen nem ad lehetőséget arra, hogy egymást segíthessék az egy oldalra sorsolt hősök. Miközben a Carnado kockázat/jutalom rendszere önmagában is megáll a lábán és talán a legszórakoztatóbb pillanatokat képes szállítani, addig a fogaskerék gyűjtögetős Stockpile látványosan botladozik a jelenlegi formájában. Az opciók beszűkülnek, a gameplay loop lerövidül, a tartalom pedig kíméletlenül repetitívvé válik. Bár az adrenalin fröccsökért megéri vissza-visszanézni, semmi nem motivál arra, hogy hosszabb távon is maradj.

Részben valószínűleg ez annak köszönhető, hogy a játék prémium kategóriás árcédula helyett pár hónapja egy „PlayStation Plus exkluzív” feliratot kapott. A fizikai példányokat visszatartották, a digitális vásárlásokat szüneteltették, helyette a következő két hónapban minden PS+ előfizető hozzáadhatja a könyvtárához – aztán meglátjuk mi lesz. A modellváltásra viszont csak egy szörnyen átgondolatlan monetizáció és a súlytalan fejlődési rendszer jött válaszul – minimális tartalommal. Egy maréknyi puszta színvariáció, fantáziátlan banner, logó, néhány emote és győztes póz, na meg pár tucat értelmetlen egysoros. A játékban szintlépéskor szerezhető AllStar Érmék tucatjának fejében. A legköltségesebb darabokat persze Destruction Pontokért is megvásárolhatjuk, de azt jelenleg csak valós valutáért kapunk a Store felületén – elméletileg később a napi, heti, havi kihívások is dobnak majd valamennyit.

Játékmenetet befolyásoló előnyhöz szerencsére így sem juthatunk, viszont az egyfajta sztori módként funkcionáló, átvezetőkkel és változatos feladatokkal tarkított Kihívássorozatból csak az első felvonást érhetjük el ingyenesen. A folyamatosan bővülő további fejezetekért már nyitni kell a pénztárcát. Ez különösen azért frusztráló, mert itt már most találunk néhány kimondottan jópofa darabot, mint a gyalogos és autós részeket kombináló Time trial vagy a Crazy Taxi szerű potyautas szállítás. De hol az online ranglista vagy a kompetitív megfelelőjük? Egyébként is: egy többjátékos fókuszú játéknál tényleg a minimális egyjátékos tartalmat kell „paywall” mögé zárni?

Rettenetesen vegyes érzések kavarognak bennem. A Destruction AllStars ugyanis egy egészen látványos, remekül irányítható és a maga primitív módján tagadhatatlanul szórakoztató alkotás, aminek a legtöbb elemén látszik a bizonyítási vágy, a szakértelem és az odafigyelés. Elég csak a kezelhetőséget, a sérülésrendszert, a technológiai hátteret és a karakterek egyedi animációit megfigyelni. Esetleg fülelni a menümuzsika hősről-hősre lépkedve dinamikusan változó dallamaira. De most még nem több, mint egy rövidtávon működőképes, stabil és könnyedén bővíthető váz, amire sürgősen el kell kezdeni építeni a karosszériát ahhoz, hogy ne a bukott projektek roncstelepén kössön ki.

Pontosan
6
Platform: PlayStation 5
Kiadó: SIE | Fejlesztő: Lucid Games, Wushu Studios Ltd, XDev
Megjelenés: 2021. február 2. | Ár: PS+ előfizetőknek ingyenes

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

12 órája
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

23 órája

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

1 napja
2

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

1 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

1 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2 napja
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

3 napja
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

4 napja

EDGE #397 pontszámok

Dragon's Dogma 2. Rise of the Ronin. Alone in the Dark. Princess Peach: Showtime! Izgalmas címek. Rendkívül vegyes pontozás.

4 napja
21

Heti megjelenések

4 napja
2

Stellar Blade fejlesztői napló, Final Fantasy VII Remake harmadik rész morzsák- ez történt pénteken

Továbbá: Sea of Thieves, Palworld, GTA+, The Rogue Prince of Persia, Crash Bandicoot 4: It's About Time.

6 napja
14

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

7 napja
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

8 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

8 napja
2

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

8 napja
6

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

9 napja
6

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

9 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

9 napja
9

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==