[Teszt] Brothers: A Tale of Two Sons Remake

Brothers: A Tale of Two Sons Remake

sQrNagy Csaba2024.03.20. 11:00

2013-ban a filmiparból érkező Josef Fares egy rendkívül egyedi debütáló alkotással vetette meg a lábát a videojátékok világában. Bár azóta az It Takes Two és A Way Out segítségével a kooperatív elemek kreatív használata az általa létrehozott Hazelight Studios védjegyévé vált, a Brothers: A Tale of Two Sons koncepciója a mai napig egyedülállónak mondható. Az olasz Avantgarden Games szerint ez talán elég indok arra, hogy picit felpiszkálják egy évtizeddel később a játékosok következő generációjának.

A kissé sablonos fantáziavilág alapjaira épített lábjegyzetnyi történet változatos tájakon kerget keresztül, sodró lendületű és eredményesen nehezedik a mellkasunkra. Ráadásul mindezt az arab gyökerekből táplálkozó, fiktív nyelvű dialógusai helyett elsősorban a játékmenetbe simítva igyekszik átadni. Főszereplő párosunk ugyanis Naia és Naiee, akik halálos betegségben szenvedő édesapjuk megmentésének reményével indulnak el felkeresni az Élet fáját - mi pedig párhuzamosan irányítjuk majd őket a tragikus keretbe foglalt, érdekes karakterekkel kísért, veszélyekkel teli kalandjuk során!

Az "egyjátékos kooperatív élmény" nemcsak papíron működik zseniálisan. A bal analóg kar által tudjuk az idősebb és erősebb fiút terelgetni, míg a kontroller jobb oldala a fiatalabb, agilisabb, kisebb testvér mozgásáért felel. Az ugrás és mászás részben automatizált, így csak a két ravaszra van még szükségünk a szituációhoz igazodó, dinamikus interakciók érdekében. A koncepcióra építve számos környezeti puzzle elemen és ügyességi szekción kell majd keresztül lavíroznunk, de egy kis akciótól sem ijednek meg azért a fiúk. Bár az operatőr nincs mindig a helyzet magaslatán, kihívást valószínűleg senkinek nem fognak okozni, ellenben kellően változatosak ahhoz, hogy ne fulladjon unalomba a nagyjából három órás kaland.

Már csak azért sem, mert a fősodor abszolút lineáris felépítését egy maréknyi opcionális, jópofa vagy éppen váratlanul kemény gyomrost ütő mellékszál, illetve számtalan apró környezeti interakció színesíti. Az egyes helyzetekre, karakterekre és tárgyakra ráadásul mindkét fiú eltérően, egyedi animációkkal reagál. Érződik a játéktér minden egyes poligonján az odafigyelés, amiből semmit nem veszített a felújítás. Sőt. Most még inkább érdemes lehuppani az utunkba kerülő padok egyikére és lassan magunkba szívni a táj hangulatát, ameddig a testvérek megpihennek.

Bár pont a szokatlan irányítás teszi különlegessé a játékot, a 2019-es Nintendo Switch porthoz hasonlóan a Remake is lehetőséget nyújt már arra, hogy két fős lokális co-op módban éljük át a történetet. Ritkán vesz el az élményből a kanapés kooperáció, itt azonban maximum egy második nekifutásra ajánlanám. Érezhetően nem erre lett tervezve az alkotás. Az extra menü viszont egy gyönyörű koncepciós rajzokkal teli, igényes galériát és az eredeti játék Josef Fares fejlesztői kommentárjával kísért végigjátszását rejti - érdemes időt szánni rájuk.

A Remake valódi ütőkártyája persze az Unreal Engine V-re támaszkodó technológiai háttér, ami a PlayStation 3 / Xbox 360 korszak porosodó látványvilágát lépteti át a jelenlegi érába. A kissé elnagyolt vizuális stílus így elkerülhetetlenül módosult, de ügyesen tartották meg a számtalan új részlet között a fő karakterisztikáját és varázsát. A grafikus motor teljes eszköztárával olykor egészen lenyűgöző jeleneteket pakol a képernyőnkre, az átvezetők új kameraállásai pedig a karakterek arcmimikáját és finom animációit is jobban előtérbe helyezik. Mindezt gyönyörűen kísérik az ezúttal már szimfonikus zenekarral rögzített dallamok.

Pusztán a számokat nézve viszont komoly kompromisszumokra kényszerülnek a jelen generációs konzolok, amit főleg a Series S tulajok fognak megérezni. A PlayStation 5 / Xbox Series X pároson a javasolt Quality mód 30 képkockája mellett képes 1440p környékén maradni a dinamikus felbontás, azonban a Microsoft belépő szintű gépén valahol 454p és 720p között mozogtak a pixelszámolgatások eredményei. A nagyobb masinákon lehetőségünk van kacérkodni a Performance móddal is, itt azonban még az 1080p felbontás és néhány beállítás visszahúzása mellett is előfordul a 35-60 FPS közötti teljes tartomány.

Az olasz stúdió tehát a legmodernebb technológiai alapokra építve, minimális változtatásokkal vagy extra funkciókkal, de nagy odafigyeléssel és alázattal léptette át a jelenlegi generációba Josef Fares mai napig egyedülállónak tekinthető debütáló alkotását. A Brothers: A Tale of Two Sons Remake egy évtizeddel később is hasonlóan frissnek érződő koncepció. Egy sodró lendületű, változatos, szívszorító kaland. Amit érdemes ebben a formában is (újra) átélni.

PLATFORM PS5 (tesztelve), XSX/S, PC
KIADÓ 505 Games FEJLESZTŐ Avantgarden Games
MEGJELENÉS 2024. február 28. ÁR 19.99 USD

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Donkey Kong Direct, Climate Station megjelenés – ez történt szerdán

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Tsarevna, The House of the Dead 2: Remake, Motel Nightmares.

1 órája

Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army

“Ahova sütnek a napsugarak, ott az árnyék is megveti a lábát.” Biztos vagy benne, hogy logikusan megmagyarázható az ami előtted történik? Az ATLUS klasszikus történetében nem teljesen. Ha valamilyen bűneset van, akkor a túlvilágra is át kell pillantsunk.

17 órája

Xbox X AMD együttműködés, Marathon csúszás – ez történt kedden

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Dragon Ball: Sparking! Zero, Final Fantasy VII, Simon the Sorcerer Origins, Golden Tee Arcade Classics.

1 napja
40

Game Pass: mozgolódás június második felében

A SIFU fejlesztőitől érkező Rematch debütál hamarosan a szolgáltatásban. Azon kívül azonban leginkább a PC Game Pass felhasználók örülhetnek.

1 napja

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mindig hatalmas öröm amikor kishazánk játékfejlesztése valami igazán érdekeset tesz le az asztalra, pláne akkor ha egy olyan stílusban próbálkoznak, amiben eddig, itthon még senki más. Lássuk, mit is tud a Mandragora, ami évek óta formálódik pár lelkes fejlesztő műhelyében.

1 napja
8

Prince of Persia életjelek, Borderlands 4 előrendelés – ez történt hétfőn

Továbbá: Crash Team Racing Nitro-Fueled, Nintendo Direct.

2 napja
69

Heti megjelenések

3 napja
5

Puyo Puyo Tetris 2S

A Puyo Puyo Tetris crossover koncepció nem ma fogant, de a SEGA úgy döntött, hogy a Nintendo Switch 2 launch-ot megtolja a PPxT második részének speciális kiadásával. Lássuk, hogy mire jutottak!

4 napja
3

Csöndes zárás - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill f, Cronos: The New Dawn, Borderlands 4, Streum On Studio, Devil May Cry 5.

5 napja

Czicza Ádám: A Bíbor Úrnő árulása

Egy újabb magyar szerző kötetével folytatjuk a lapozgatós játékkönyveket bemutató sorozatunkat. A főhős Te vagy - lapozz hát!

5 napja
2

Régi klasszikusok visszatérése - ez történt csütörtökön

Benne: Silent Hill, Still Wakes the Deep, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Edens Zero, Postal 2 Redux, Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army.

6 napja
5

The Alters

A világűr magányában számos sci-fi hős találkozott már önmagával, a The Alters azonban páratlan módon illusztrálja, hogy egy “csipetnyi” bázis menedzsment mennyi finomsággal és megtermékenyítő gondolattal tudja felturbózni az alteregós és egzisztenciális filozofálást.

6 napja
6

Mario Kart World

A Switch 2-vel egy időben slisszant át a startvonalon a Nintendo Mindent Járó Malmocskája, mi pedig felkaptuk az akapulkó ingeket és a magnót a különleges zenéhez és elhúztuk a belünket Denevérországba.

6 napja
44

PlayStation Game Catalog: júniusi érkezők

Premier címként érkezik az FBC: Firebreak, majd úgy tűnik picit nyugodtabb időszak következik a Days of Play lezártával.

7 napja
1

Jól fogy a Switch 2, leépít a Bend - ez történt szerdán

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Street Fighter 6.

7 napja
11

Nintendo Switch 2 Welcome Tour

A Nintendo érdekes és úttörő formáját választotta a Switch 2 képességeinek bemutatására. A Nintendo Switch 2 Welcome Tour több mint kézikönyv, kicsit kevesebb mint teljes értékű videojáték.

7 napja
12

Sonic X Shadow Generations: a Nintendo Switch 2 változat

A Sonic X Shadow Generations már szép köröket futott a jelenlegi és az előző generációs konzolokon is. Most megnéztük, hogy a Switch 2 nyitókínálatának darabja milyen érzelmeket kelt, és hogyan muzsikál az új masinán.

7 napja
8

Galéria: így pózolt nekünk a Nintendo Switch 2

Lekaptuk a gépet valamint a legfontosabb kiegészítőit. Vagy ő kapott le minket a lábunkról?

8 napja
4

Generációs ugrás? Ennyit tesz a Zeldákhoz a Nintendo Switch 2

Zeldával indítani egy új Nintendo gépet sosem bizonyult szerencsétlen dolognak. Kettővel meg aztán pláne nem. Itt van hát az elmúlt évek két legnagyszerűbb sandbox játéka, szebb, jobb, extrásabb változatban.

8 napja
12

Mit tudunk a ROG Xbox Ally-ról?

8 napja
31