Már meg se lepődünk azon, hogy a Nintendo egy újabb Wii U játék átirattal csillapítja az újdonságokra mindig éhes Switch bázis gyomrát - bár ha picit végiggondoljuk, teljesen logikus lépés: a Super Mario 3D World egyszerűen túl jó játék ahhoz, hogy a sikertelen platform miatt csak úgy hagyják feledésbe merülni. Ellenben azok között, akiknek anno volt szerencséjük ehhez a játékhoz, tudják jól, hogy bármilyen más, nem-Wii U környezetben történő futtatása körülményes lehet. Hiszen a maga idejében ez a játék hivatott demonstrálni a Wii U Gamepad-ben rejlő lehetőségeket, így a jópár featúrától megfosztott Switch-re történő átirata néminemű kompromisszumokat kívánt köttetni. Hogy mégis milyeneket? Kicsiny előzetesünk pontosan erre kíván fókuszálni.
1. Az egész játék sokkal gyorsabb lett.
Oké, kezdjünk egy kakukktojással, ami nem a hardveres limitáció “áldozata”: a Super Mario 3D World főszereplői gyaníthatóan két pofára fogyasztották a különféle illegális serkentő szereket az elmúlt években (nekik bezzeg lehet!) aminek eredményeképpen mozgásuk látványosan gyorsabb lett a korai verzióhoz képest. Jól áll neki? Abszolút. Igazából csak eleinte fura picit, utána már olyan, mintha mindig is ilyen lett volna.

2. Mi lett az érintőképernyős funciókkal és hogy oldom meg a tipi-tapit desktop módban?
A tapipados funkciók köszönik, jól vannak, hisz ugye a Switch képernyője is érintőképernyő, szóval ilyen téren nincs változás. Ellenben ha kilőjjük a képet tévére, akkor a jobb JoyCon-on az egyik ravasszal aktiválhatsz egy kis pointer-t, amivel böködheted a Pullblox-ot idéző részeknél a tömböket. Például.

3. Mi lett a mikrofonos funkciókkal?
Nos, mivel a Switch-ből kispórolódott a mikrofon, így sajnos a mikrofonos részek teljes átalakításon mentek keresztül. Ahol propelleres mozgó platformok voltak (az eredetiben meg kellett ezeket fújni, ott most csak simán automatikusan fel-alá lebegő platformok maradtak, és a kis virágokat és rejtett ? dobozokat sem tudjuk megfújkálni.

4. Miiverse plecsnik és fotó mód
A sokak által már rég elfelejtett Miiverse (ez volt a Nintendo közösségi média felülete) posztok felturbózására használt gyűjthető plecsnik szerepe is erősen megváltozott. Ezúttal a beépített fotó módban kaptak helyet, melyben a screenshot-jainkat tudjuk feldíszíteni a már megtalált formákkal. Kissé értelmetlen csacskaság, de úgy tűnik, ennél jobbat nem tudtak kitalálni Tokyo-ban.

5. Online multiplayer
Lassan, de biztosan a Nintendo is megérkezik a jelenbe: a régi változattól eltérően (különös tekintettel a pandémiás időszakra) ezúttal a multiplayer online is játszható. Bár a tesztidőszakban nem sikerült játszópajtikat lőnöm magam mellé, közelgő tesztünkben remélhetőleg erről is beszámolhatunk.

+1: Bowser’s Fury
Ha esetleg épp most csöppentél volna haza egy másik planétáról: a 3D World mellé dukál egy bónusz játék: Bowser’s Fury névre hallgat és egy open-world platformer. A játékban Mario-t és Mini-Bowser-t irányítjuk, (második játékos híján az egykori mini-nemezis felett egy AI veszi át az irányítást) kiknek célja, a világban elszórt cicus érméket összegyűjtve megtisztítani a macska-világítótornyokat, hogy végül használatba vehessék a giga-harangot és ennek segítségével csapjanak vissza az erősen elfajzott Fury Bowser-nek.

Ennél többet viszont most nem árulhatunk el, (mi fog így kerülni a hamarosan esedékes tesztünkbe??) szóval innen folytatjuk február 10-én, 15:00-kor.
Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!