Resident Evil 4 – 5 tipp, hogy túléld a spanyol kiruccanást

Resident Evil 4 – 5 tipp, hogy túléld a spanyol kiruccanást

dragCsető Zsolt2023.03.23. 18:00

Március 24-én, vagyis holnap megjelenik a Resident Evil 4, amire minden bizonnyal sokan rárepültök majd már a premier napján, éppen ezért úgy gondoltuk, kisegítünk benneteket néhány hasznos tippel, hogy felkészülten vághassatok neki a végigjátszásnak. Nyugalom, a cikk teljesen spoilermentes!

1 | VÁLASSZ MEGFELELŐ NEHÉZSÉGI FOKOZATOT!

A Resident Evil 4 már rögtön az indításnál ki tud szúrni veled, a leírások szerint ugyanis a „Standard”, vagyis a normál nehézségi fokozat azoknak szól, akik nem játszottak a 2005-ös eredetivel – akik igen, azoknak a „Hardcore” szintet javasolja. Dilemmába is estem, hiszen alapvetően minden játékot normálon tesztelek, itt viszont az utóbbi kategóriába tartozom, de végül nagyon örülök, hogy a „Standard” mellett döntöttem, mert úgy is teljesen egészséges szintű kihívást nyújtott, hogy lényegében fejben le tudnám pörgetni az originál változatot, szobáról szobára. Tény: az eredeti ismerete bizonyos helyszíneken tud némi támpontot adni a megfelelő stratégiára (meg egyáltalán arra, hogy mire számíts az ellenfelek tekintetében), de összességében rengeteg ponton változott. A „Hardcore” ennek megfelelően sokkal jobban illik egy második végigjátszáshoz – elsőre bizony még a harcedzett veteránok gyomrát is meg tudja feküdni, hiszen kőkemény erőforrás-menedzselésre van szükség, pláne a játék első harmadában. Aki ezt is abszolválja, az utána nekimehet az autosave nélküli „Professional” fokozatnak is, akik pedig még csak ismerkednek a túlélő-horror műfajjal, azok nyugodtan válasszák az „Assisted” módot!

2 | A PÁNIK PAZARLÁSHOZ VEZET!

Ahogy az eredeti, úgy a remake sem egy klasszikus ijesztgetős horror, ez azonban nem jelenti azt, hogy nincsenek benne feszült pillanatok. Sőt, tele van ilyenekkel, ilyenkor pedig az ember könnyen pánikba tud esni, ami itt duplán hátrányos tud lenni. Hiába akciódús ugyanis a Resident Evil 4, ettől még túlélő-horrorként kell játszani, így darálás helyett lassú, taktikus és pontos lövöldözésre, illetve jó helyezkedésre ösztönöznénk mindenkit. Még konkrétabban: ismerjétek fel, hogy melyik ellenféllel szemben mi a megfelelő stratégia (a mezei Ganadók például szépen lelassíthatók láb- vagy fejlövéssel, ami sokszor melee-támadásra is ablakot nyit), és használjátok a teljes fegyverrepertoárotokat! Csábítónak hangzik, hogy a shotgunnal az egyszerű ellenfelek többsége egy-két lövéstől megfekszik, ám érdemesebb a söréteket megtartani a durvább tömegjelenetekre vagy a pajzsos ellenfelekre. Ugyanez igaz a gránátokra: bizonyos szituációkban szó szerint életet tudnak menteni, a villanógránátok pedig rögtön elpusztítják a gonoszokból kikelt parazitákat. Próbáljatok spórolni tehát, még a legstresszesebb szituációkban is, mert később, amikor tényleg szükségetek lesz a durvább harceszközökre, akkor bánni fogjátok, ha elpazaroltátok őket. Egyébként ilyen szempontból is kiválóan sült el a remake balanszírozása a fegyverek tekintetében – az eredetiben a pisztolyok hatásfoka például elég nagyot esett a végigjátszás második felére, itt azonban az endgame fázisban is óriási haszna lesz egy maxra tuningolt Red 9-nak vagy Matildának. Használjátok tehát őket, amikor csak lehet, hiszen ezekhez kapjátok a legtöbb muníciót!

3 | KÉSEK, KÉSEK, KÉSEK!

Ha már harc: a kések szerepe jelentősen felértékelődött a remake-ben. A nagy különbség, hogy itt nem állandó alapkellék, hanem bizony el tud használódni – mind az alap Combat Knife, mind pedig a világban fellelhető egyéb (kevésbé strapabíró és erős) pengék. Előbbit érdemes folyamatosan javítgatni-fejleszteni, onnantól ugyanis, hogy kifogysz a késekből, jelentősen megcsappan a védelmi repertoár. Ha például megragad egy ellenfél, akkor egyetlen gombnyomással (és így kevés életerő-veszteséggel) ki tudsz törni a szorításból, ha van nálad ilyen. De ennél is fontosabb a vadonatúj parry-mechanika, ha ugyanis van késed, akkor egy megfelelő pillanatban lenyomott L1 / LB gombbal ki tudsz védeni egy csomó támadást, ami óriási segítség, amikor messziről dobálnak vagy lőnek téged, vagy ha feléd ront egy durvább ellenfél. Érdemes tehát kitanulni (maga a parry-ablak szerencsére elég baráti – kivéve „Professional” fokozaton), hatalmas támasz ugyanis, hogy a szorult szituációkból is van lehetőség kitörni egy-két jól időzített parry-melee kombóval. Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy legyen nálad kés, így ha biztosra akarsz menni, javítsd meg szépen a Merchant-pajtásnál, mert a többi bizony fogyóeszköz!

4 | HASZNÁLD A TÉRKÉPET!

Bár az ellenfelekkel szemben mit sem ér, a térképed így is legalább olyan hasznos segéd lesz a végigjátszás során, mint a fegyvereid. Alapból is látható rajta minden olyan felvehető tárgy, ami mellett véletlenül elmentél (a széttörhető dobozok viszont nem, szóval ettől függetlenül nézz át alaposan minden szobát!), igazán esszenciális funkciót azonban onnantól fog ellátni, hogy befizetsz a különleges kincses térképekre (erre is a Merchantnál van lehetőséged). Ezek szerencsére egyáltalán nem drágák, cserébe viszont jelölnek minden felszedhető ereklyét és drágakövet, amiket aztán el tudsz adni – így nemcsak a térkép ára jön vissza, hanem fegyvertuningolásra is sokkal több keret jut (már csak azért is, mert térkép nélkül a kincsek egy részét nagyon nehéz kiszúrni). A helyszínek kipucolása egyébként azért is hasznos, mert a kombinálható tárgyak értéke jelentősen megnövelhető. Az eredetivel ellentétben ráadásul a remake-ben az is számít, hogy mennyi különböző drágakövet illesztesz be a fellelhető értékes lootokba, ha azonban nem gyűjtesz össze mindent, akkor ilyen téren meglehetősen szűkös lesz a mozgástered. Úgyhogy kutakodj szorgalmasan, használd a térképet, és ha valahol backtrackelési lehetőségre lelsz (vannak zárak, melyek kinyitásához kis kulcsok vagy egyéb key itemek szükségesek), akkor élj vele egyből, hiszen érhetnek váratlan meglepetések!

5 | TAKARÉKOSKODJ A SPINELLEKKEL!

A végigjátszás során gyűjthetőek speciális drágakövek is (Spinel), melyek itt-ott a világban is fellelhetőek, de elsősorban az opcionális küldetések teljesítésével szerezhetőek. Ezek a Merchantnál válthatóak be mindenféle extrára a „Trade” menüpontban, a repertoár pedig nagyon széles: akadnak itt ereklyék, az említett kincses térképek, különféle erőforrások, de vadonatúj fegyverek és fegyvertuningok is. Lényeg a lényeg: könnyű a bőség zavarába esni, de mielőtt nagyon bevásárolnál, fontos tudnod, hogy mindenre nem lesz „pénzed” egy végigjátszáson belül, a spinellek összmennyisége ugyanis erősen limitált. Ne szórd el tehát őket az első adandó alkalommal: gyűjtögesd inkább őket, hogy meg tudd venni a valóban esszenciális dolgokat. Egy új pisztoly? Csábító, de biztos, hogy annyival jobb, mint a mostani? Sárga gyógynövény vagy lőpor? Hasznos dolgok, de ezekből elszórva is találsz majd épp eleget. Egy új ereklye? Kiváló instant bevételi forrás, de biztos, hogy annyira hiányzik most az a pár ezer peseta? Spoilerezni nem fogok, de azt tanácsolom, hogy spórolj össze 30-at minél előbb ezekből a spéci kövekből – hálás leszel nekem és magadnak érte, ezt garantálom!

Adhatnánk még rengeteg tippet a fentieken túl is, de a meglepetéseket és a felfedezés örömét sem szeretnénk elvenni tőletek. Nincs más hátra tehát, mint hogy sok szerencsét kívánjunk nektek. Good luck, stranger!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

11 bit studios újdonságok – ez történt hétfőn

Benne: Katsuhiro Harada, King of Tokyo, System Shock Remake, Incantation, I Am Future, Death Howl, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Frostpunk 1886, Frostpunk 2, Rune Factory: Guardians of Azuma.

12 órája
2

Endorfy Thock V2 - kellemes kopogtatást mindenkinek!

Az Endorfy egy masszív, sokszínű, kellemes hangú, egyben pénztárcabarát termékkel örvendezteti meg a mechanikus kapcsolók szerelmeseit. Az Endorfy Thock V2 a tesztlaborban járt és kellemes benyomásokat, na meg a fejünk búbjáig ható, kellemesen kopogó hangokat hagyott nálunk.

1 napja
1

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

1 napja
107

Heti megjelenések

1 napja
5

Cleared Hot - a Desert Strike-klónok reneszánsza!

Szűk három évtized után újra felpörögtek az izometrikus rotorok, az Electronic Arts Strike-sorozata ugyanis egy hamisítatlan szellemi örökössel bővült. Az új bevetés a MicroProse támogatásával az indie szférából érkezik, és bár a helikopteres világmentés még csak pár órányi lőporos sétarepülést kínál, már most imádjuk.

2 napja
9

Retrace the Light

2 napja
2

A Netflixhez kerülnek a Warner játékai – ez történt pénteken

Továbbá: Code Vein II, Monster Hunter Showcase, Silent Road, 2XKO, Postal: Bullet Paradise.

3 napja
3

Total Chaos - Jönnek a számból a lények

3 napja
2

PC Gaming Show: Most Wanted traileráradat– ez történt csütörtökön

Továbbá: Total War, Cast Outs, Replaced.

4 napja
33

Twinkleby

5 napja
1

Kínai istenmészárlás – ez történt szerdán

Benne: The God Slayer, Gran Turismo 7, 4PGP Four-Player Grand Prix, Postal: Bullet Paradise, Serpent's Gaze.

5 napja
2

The Berlin Apartment

6 napja
6

Pieces of the Past

6 napja
1

Váratlan visszatérések - ez történt kedden

Benne: Elden Ring Nightreign, Let It Die, Pumuckl and the Crown of the Pirate King, Helldivers, Splinter Cell, 11 bit studios.

6 napja
5

Arc Raiders

6 napja
31

Game Pass: a decemberi mozgolódás

Marvel Cosmic Invasion. Death Howl. ROUTINE. Többek között ezzel zárja az évet a Microsoft előfizetéses szolgáltatása.

7 napja
4

Megjelenések és tease-elgetések - ez történt hétfőn

Benne: Styx: Blades of Greed, Neon Giant, NeocoreGames, God of War, Cult of the Lamb, Bleach: Rebirth of Souls.

7 napja
7

Heti megjelenések

8 napja
17

Sacred 2 Remastered

A második rész már a maga idejében sem futott sima uton, a most megérkezett remastered pedig úgy tűnik pár kátyút befoltozott, párat viszont a nosztalgia kedvéért meghagyott. TESZT!

9 napja
3

De mi az a Control: Resonant? - ez történt pénteken

Továbbá: Helldivers 2, Layers of Fear: The Final Masterpiece Edition.

2025.11.29.
3