[Teszt] Railway Islands

Railway Islands

GhzSzabó Ákos2023.03.20. 13:41

Elég sok olyan aspektusa van a videojáték fejlesztésnek amit nem kap akkora publicitást vagy reflektorfényt, mint mondjuk a grafikai megvalósítás, mégis elképesztően fontos szerepe van. Kicsit olyan mint a jó öreg magyar népmesékben a legkisebb királylány esete a sóval. Elsőre nem tűnik fontosnak, sőt mondhatni sértő annak beállítani, a hiánya viszont elég hamar észrevehető.

Amiről itt hadoválok, illetve aminek a hiánya kapcsolódik egy elég egyszerűcske, pár ember által összerakott “indie” puzzle játékhoz, az nem más mint az úgynevezett UX (User Experience) tervezés. Ha itt most valaki csak legyint egyet, hogy ez biztos annyi, hogy egy ingyenesen játszható, mobilos játékban hova tegyük a gombokat, hogy a lehető legtöbb pénzt költse el az addikt, az nincs annyira messze az igazságtól, de a valóságban ez azért egy jóval összetettebb téma. Anélkül, hogy részleteibe belemennék egy ilyen folyamatnak, elég annyit tudni, hogy nem véletlen, hogy nagyobb cégeknél ezzel egy egész csapat foglalkozik, akik az utolsó utáni pillanatokig is iterrálják a különböző UI verziókat amivel elérik legalább azt a szintet, hogy a teszterek nem kapnak tőle instant agyvérzést. Ez egy olyan része az indie fejlesztésnek, ahol egy ilyen pár emberes projectnél erre sem idő sem lehetőség nincs, na de miért is szánok ennyi időt egy mini cikknél erre a témára? Konkrétan azért, mert szinte az egész Railway Islands élményt tönkretette nálam a rendes UX és UI tervezés hiánya, pedig a játék többi része egészen remek kis stresszoldó lenne.

A Railway Islands-ban abszolút becsülendő, hogy egyáltalán nem akar több lenni annál, mint ami. Egy kellemes logikai puzzle játék kombó. Manapság nem ritka, hogy mindenki meg szeretné váltani a világot, amivel csak az a baj, hogy ha nem sikerül, akkor nagy pofonba lehet beleszaladni. És ugye, általában nem sikerül. Adott egy sokszor látott mechanika, ahol is egy vonatot el kell juttatni A pontból B pontba úgy, hogy a sín darabokat nekünk kell megfelelő sorrendbe és pozícióba állítani. Bónusz feladatok vannak természetesen, de egy adott pálya teljesítéséhez nem kell velük külön bajlódni. A grafika kellemes, az a tipikus funkcionálisan aranyos. A zene pedig tökéletesen támogatja, hogy a lehető leghamarabb “zen” állapotba kerülve abszolváljuk a pályákat. És igazából ennyi is az egész. Se több se kevesebb. Egész olcsó és cserébe relatíve összetett, így bőven van benne kihívás ami elég sokáig is tart, mivel jó sok pálya is van.

A probléma nálam ott volt, hogy nem igazán szántak elég időt arra, hogy a (valószínűleg) remekül működő egeres irányítást átültessék kontrollerekre. Egyszerűen vagy 30 pálya után sem állt kézre a kamera illetve a sín darabok forgatása és áthelyezése. Szinte mindig belefutottam abba, hogy rossz darab “ragadt” be és helyeződött át, amin egyáltalán nem segít az sem, hogy a különböző sín darabok egyedi áthaladási iránnyal rendelkeznek, ami egyszerűen alíg látható egy nagyobb tv-n mondjuk 3 méterről. Az pedig már csak tényleg hab a tortán, hogy szerintem még életemben nem találkoztam azzal, hogy egy játékban egy menüből nem lehetett a kör/B gombokkal ki/visszalépni. Tényleg tipikusan azaz eset, amikor a lehető leggyorsabban át akarták portolni a játékot konzolokra, és az ilyesmikre vagy nem jutott idő vagy egyszerűen hiányzott a szakértelem.

A fenti apróságoktól függetlenül azért a RI egy teljesen élvezhető (és kifejezetten olcsó) darab, főleg a stílus szerelmeseinek. Egy kicsit hiánypótlónak is éreztem konzolokon, hiszen ez a zsáner általában PC-n illetve mobilokon hódít. Így akit nem rettent el az egy kicsivel hosszabb tanulási görbe, illetve szereti a kihívásokat (a balansz sem lett az igazi a véleményem szerint, kicsit lehetett volna több az egyszerűbb pályák száma) az vegye fel a virtuális vasutas sityakot és irány a pályarendezés!

PLATFORM PC, Xbox, PlayStation (tesztelt), Switch
KIADÓ QUBYTE | FEJLESZTŐ Rising Moon Games
MEGJELENÉS 2023. március 1. ÁR 1400 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Kaku: Aincent Seal (卡库远古封印)

A kínai játékláz következő állomása a Kaku: Ancient Seal, amely megpróbál a nyílt világú akció-kalandjátékok vonalán alkotni. Vetettünk néhány pillantást a Bingobell fejlesztőcsapat első játékára.

17 órája
1

Hunt: Showdown 1896 leleplezés, újabb S.T.A.L.K.E.R. 2 késés – ez történt csütörtökön

Továbbá: Dark Light: Survivor, PlayStation VR2 App, The Game Kitchen, Stellar Blade, Iron Meat, Deathbound, Armored Core VI: Fires of Rubicon.

22 órája
2

Nintendo World Championships: NES Edition

A NES időszak egyik nagy durranása a Nintendo World Championships volt, amely elvitte a videójátékokat az emberek közé, és emellett az e-sport előfutáraként látványos versengésre sarkallta a legügyesebb játékosokat. A Nintendo ezt a szellemet próbálja megidézni új címével.

1 napja
1

Battle pass nélküli Concord, Rise of the Ronin demó - ez történt szerdán

Továbbá: Bleak Faith: Forsaken, Shadows of the Damned: Hella Remastered, Bleach: Rebirth of Souls.

1 napja
10

City Bus Manager: Márpedig az én buszaimon lesz klíma!

A menedzser játékokat és tycoonokat talán nem kell bemutatni senkinek, hiszen már az ősidők óta létezik a műfaj. A City Bus esetében azonban - nem dolgozókat vegzálunk, és - kevésbé a telephely menedzselése a fontos, sokkal inkább minden egyéb - például a tömegközlekedés - lesz prioritás.

2 napja
2

Nagy Helldivers 2 frissítés, Modern Warfare III a Game Pass-ben - ez történt kedden

Továbbá: Truckful, Zoochosis, Skautfold: Into the Fray, DEVIATOR, Railroads Online, The Run: Got Next.

2 napja
2

The Operator - Összeesküvés a biliben

A The Operator hasonlóval próbálkozik, mint Sam Barlow. Visszatér a Her Story desktop nézetéig, a sztorit egy fiktív FBI-iroda küldetéstámogató operátorának nézőpontjába helyezi, a hangulathoz pedig hozzácsap némi összeesküvés-elméletesdit, X-Aktákat és egy notórius hekkert.

3 napja
3

Targeted: maffiás anomália kereső játék, hazai fejlesztőktől

Hamarosan megjelenik a Glitchy Frame Studio első játéka, a Targeted, ennek kapcsán számolunk be a hazai játék fejleményeiről.

3 napja
10

Over Horizon x Steel Empire

Ebben a konzolgenerációban szinte minden korábbi címet kiadnak gyűjtemény formában, mivel kis anyagi ráfordítással, nagy bevételt lehet elérni. Az Over Horizon x Steel Empire is így készült? Lássuk!

3 napja
2

EVO trailerhalom, új Game pass szintek - ez történt hétfőn

Benne: Tekken 8, Guilty Gear: Strive, Street Fighter 6, Granblue Fantasy Versus: Rising, Player First Games, Skull and Bones.

3 napja
17

Ez volna a 10 legszebb grafikájú Nintendo Switch játék? A pixelszámlálóból jelentjük...

A Digital Foundry munkatársai összeszedték, hogy szakmailag melyik 10 játékot látják legcsinosabbnak a korosodó Switch könyvtárából.

4 napja
3

Heti megjelenések

4 napja
1

Riven

Az 1993-as ős-Myst négy évig váratta a rajongóit a folytatással, annak újraálmodása viszont most csak három évet vett igénybe: végre a Riven is megkapta az őt megillető gondoskodást.

5 napja
2

CONCORD

A PlayStation Studios 2018-ban alapított új fejlesztőstúdiójának debütáló alkotását vihettük el egy próbakörre a hétvégén. Az első benyomások alapján profi munkával van dolgunk, de nehezen látjuk a helyét a piacon.

6 napja
24

Kaszálták a Halo TV sorozatot - ez történt pénteken

Továbbá: koROBO, River City Saga: Three Kingdoms Next, Pacific Drive, Forestrike.

6 napja
7

Splitgate 2 bejelentés, A Quiet Place gameplay - ez történt csütörtökön

Továbbá: PowerWash Simulator, Unknown 9: Awakening, BioGun, The Mortuary Assistant, Gimmick! 2, Guayota, C-Smash VRS: New Dimension.

7 napja
2

Folytatódik az Orcs Must Die! és az EA Sports FC – ez történt szerdán

Továbbá: The Plucky Squire, Hollow Cocoon, Just Crow Things, Nocturnal II, No Man's Sky, Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club.

8 napja
1

Still Wakes The Deep - Vérvörös olaj

A leginkább a történetre fókuszáló játékairól elhíresült The Chinese Room nemrég ügy döntött, hogy a 2013-as Amnesia: A Machine for Pigs után visszatér a horrorhoz, méghozzá egy eléggé érdekes koncepcióval, ami a Dolog hangulatát vegyíti a tengeri olajfúrótornyok zárt és veszélyes világával.

9 napja
9

NeoSprint - Mázli újratöltve

A már veterán-korúnak számító Atari NeoSprint c. játékával a klasszikus izometrikus versenyek kedvelőinek készített be némi adrenalinpótlékot: színpadon a Sprint 2 ük-ükunokája!

9 napja
2

Game Pass: mozgolódás július második felében

Izgalmas premier címek érkeznek a következő napokban, de elvileg hamarosan újabb bejelentések várhatóak!

9 napja

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==