Bub és Bob, avagy a buborék sárkányok kalandjai már gyerekkorom óta követnek gaming utamon. A játéktermekben, valamint Commodore 64-en és Sega Master System rendszereken rongyosra játszottam a Bubble Bobble játékukat, de jól szórakoztam a folytatásokkal, így a Rainbow Island és egyéb spin off kalandokkal, mint például a Bust-a-Move-al is.
Ez utóbbi Japánban Puzzle Bobble néven jelent meg egy tetris szerű puzzle game formájában, melyben a buborék fújó képességet kamatoztatva kell eltűntetni az azonos színű buborékokat. 1995-ben a Neo Geo alapokon nyugvó játéktermi automata a 2. legnépszerűbb masina volt a világon, de az otthoni Super Nintendo-s változat is sok rajongót szerzett magának.
Sokáig nem hallatott magáról a Puzzle széria, így egészen az első Bubble Bobble 35. születésnapjáig kellett várnunk, ekkor ugyanis VR only címként Oculus és PS VR fanok örülhettek a sárkányok 3 dimenziós kalandjának. A klasszikus igazi folytatás a Puzzle Bobble Everybubble! személyében jelent meg, Switch exkluzívként. Lássuk miként sikerült a folytatás!
Az új játék alapjaiban nem változott. Most is alulról felfelé kell lövöldözni úgy, hogy 3 vagy több azonos színű buborék kerüljön egymás mellé. Ilyenkor kipukkadnak és célunk az összes eltűntetése azelőtt, mielőtt még a képernyő aljáig elérnének. Minél hamarabb végzünk, annál jobb értékelést kapunk, melyeket csillagokkal jutalmaznak. Érdemes minden pályán 3 csillagot szerezni, mert ezzel több extra pálya nyitható meg.

A gameplay-t olyan speciális támadások színesítik, mint a bomba, amely nagy robbanást eredményez és majd a negyed pályát kitisztítja, de a buborékok irányát mutató vonalka is felszedhető képesség. A story mód aranyos mese formájában mutatja be a kissé bugyuta történetet, melyben Rainbow Island szegmenseit járhatjuk be. Ez a mód játszható egyedül és lokálisan 4 játékossal is. Amennyiben nincsen társunk, akkor az AI. is beállítható, és úgy tapasztaltam elég jól együttműködnek velünk. Az online mód sajnos csak VS. módban, azaz az egymás elleni csatákban van kizárólag. Ezt játszhatjuk 1 vs. 1 és 2 vs. 2 meccsekkel is. Ilyenkor a nagyobb egyszerre több objektumot lebontó láncok az ellenfél pályáját rakja tele buborékkal.
A játékban elérhető egy survivor opció is, ami a Baron’s Tower névre hallgat. Itt végtelen ideig jönnek a buborékok és a túlélés mellett a legmagasabb pontszám elérése a cél. A legutolsó játékmód a Space Invaders crossover, amiben csak függőlegesen tudunk célozni dinóinkkal, és ugyanaz a feladatunk, mint az alap klasszikusban, azaz a lefelé érkező űrhajókat kell eliminálni, mielőtt azok a földre szállnának. Itt az a nehezítés, hogy arra is figyelnünk kell, hogy nehogy kilőjenek a betolakodók. Ez a mód is végtelen ideg tart, és szintén a magas pontszám begyűjtése van fókuszban. Ezt a minijátékot is játszhatjuk többletmagunkkal, akár négyen is. Kinézetében és zenéjében funkcionális az alkotás, talán ezek a leggyengébb aspektusai a játéknak.
Tartalmára nem lehet panaszunk, és igen addiktív is a cucc. Én nagyon élveztem a tesztelést, mivel elég változatosak a pályák felépítései, és kellően jól adagolják a nehézséget is. Volt, amikor egy pályán 10-20 percig is elszöszöltem, de valahogy mégsem tudott egyszer sem felbosszantani. Nem tudtam abbahagyni és mindig kíváncsian vártam az újabb feladványt. Valahol pont ez a lényege a klasszikus videojáték-élménynek, nemde?
PLATFORM Switch (tesztelt)
KIADÓ United Games Entertainment GmbH | FEJLESZTŐ Taito
MEGJELENÉS 2023. május 23. ÁR 16.000 Ft