[Teszt] Project Tower – Toronyiránt!

Project Tower – Toronyiránt!

KharexSzőllősi Kristóf2025.01.09. 20:57

Vannak azok az indie játékok, amiken minden limitációjuk ellenére megakad az ember szeme, és számomra pont ilyen cím volt a Project Tower. A Yummy Games alkotása elsőre csak egy erősen felvizezett Returnal másolatnak tűnhet, a fejlesztők azonban csavartak egy merészet a Housemarque receptjén, és a roguelike mechanikák helyett alakváltással dobták fel a 3D-s bullet hell lövöldéjüket.

Őszinte leszek: engem a Project Towernek ez az egyetlen megoldása megvett kilóra, amikor meglestem a játék demóját a tavaly őszi Steam Next Festen. A próbakör összes többi aspektusa nem mutatott túl egy átlagos indie projekten, az első boss legyűrése után azonban lehetőséget kaptunk arra, hogy magunkra öltsük az alakját, és így vágjunk rendet az ellenségeink között, ezen a pillanaton pedig egyértelműen érződött, hogy mennyi lehetőség lapul a Yummy Games által megálmodott koncepcióban. Nagy kár hát, hogy a teljes program ennek a potenciálnak a javát parlagon hagyja.

De ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük a Project Tower sztorijával, már csak azért is, mert az viszonylag könnyen letudható. A történet szerint az emberiség, mint olyan, megszűnt létezni, miután egy jóval fejlettebb civilizáció leigázta a Földet, a kevés túlélőt pedig egyfajta csillagközi kiképzőtáborba telepítette, hogy rajtuk tökéletesíthessék a saját katonáikat. A kampány során mi is egy ilyen foglyot alakíthatunk majd, a feladatunk pedig az lesz, hogy fegyvert ragadva megpróbáljunk feljutni a címszereplő torony tetejére, ahol fogvatartóink szerint a szabadságunk vár ránk…

A fenti összefoglaló alapján az emberben felmerülhet a gyanú, hogy a Project Tower sztorija nem egy nagy eresztés, és ez sajnos így is van. A fejlesztők ugyan próbálták különféle csavarokkal feldobni a meglehetősen egyszerű alapötletet, azonban ezeknek a java vagy megalapozatlannak, vagy simán csak súlytalannak érződik. Emellett az se segíti a narratíva helyzetét, hogy a történet sehol sem lép túl a sci-fi bejáratott toposzain, sehol sem tud valami meglepőt vagy újítót húzni, így pedig a kalandunk elejétől a végéig folyton az jár majd a fejünkben, hogy mi ezeket a megoldásokat láttuk már máshol is, csak ott jobban.

Ráadásul a szerény történethez szerény játékmenet is társul, avagy a Project Tower sajnos akkor se fest túlságosan meggyőzően, amikor elkezdődik a lövöldözés. Alapvetően egy meglehetősen egyszerű TPS-t kapunk a pénzünkért, ahol a tűzharcokat helyenként ügyességi szakaszok vagy átvezetők szakítják meg, a pályák végén pedig általában egy boss is vár ránk. A kampány során négyféle fegyvert szerezhetünk meg, míg mozgáskészletünket kétféle kitéréssel gazdagíthatjuk, de ezeken túl olyan komoly mélységgel nem fogunk találkozni a programban.

A bullet hell elemek a korábban emlegetett Returnallal szemben itt főleg a főellenfelekre koncentrálódnak, és a papíron ígéretesnek tűnő alakváltás is fájdalmasan visszafogottan van csak jelen az egyes pályákon. Eleve roppant korlátozott, hogy milyen lények fizimiskáját tudjuk magunkra ölteni, ráadásul az alakváltás után sem nyílnak meg olyan vad lehetőségek előttünk. Nagyokat ugrálhatunk, lebeghetünk, vagy esetleg beférkőzhetünk olyan szűkös helyekre, ahová emberként esélyünk se lenne, és nagyjából ennyi.

Azok a pillanatok, mint amikor az első főellenfél alakját magunkra öltve törünk és zúzunk, roppant ritkának számítanak, így pedig hiába érdekes elméletben az alakváltós mechanika, a gyakorlatban csak ritkán és csak a legfantáziátlanabb módokon kerül elő, és mint ilyen, nem hagy mély nyomot az emberben. Ha pedig mindehhez hozzávesszük a fapados animációkat, a nem túl acélos szinkronhangokat és a szigorúan lineáris, csőszerű pályákat, akkor egyből látszik, hogy a Project Tower mögött egy meglehetősen szerény költségvetéssel dolgozó, párfős csapat áll, akik sajnos nem tudtak felülkerekedni az indie fejlesztés limitációin.

Az ígéretes demó után nem könnyű ilyesmit leírni, de a Project Tower egy meglehetősen gyenge alkotás lett, ez pedig leginkább azért szomorú, mert a játékon minden negatívuma ellenére is érződik, hogy az alkotói azért bőven tettek bele időt és energiát. A Yummy Games egy érdekes és izgalmas koncepciót rakott le arra a bizonyos asztalra, csak az erőforrásaik jó eséllyel kevésnek bizonyultak ahhoz, hogy kiaknázhassák az ötletükben rejlő potenciált.

Pedig az alakváltással feldobott bullet hell papíron roppant ígéretesnek tűnik, és ez az ígéretesség itt-ott a játékban is megcsillan, csak sajnos messze nem elégszer ahhoz, hogy feledtetni tudja velünk a program hiányosságait. Épp ezért bármekkora kár is érte, a Project Tower jelenlegi formájában nem igazán ajánlható nyugodt szívvel senkinek, maximum azoknak, akik szeretnék a fejlesztőket támogatni, hogy a jövőben is jelentkezzenek még hasonló címekkel.

PLATFORM PC, PS5 KIADÓ YUMMY GAMES FEJLESZTŐ YUMMY GAMES MEGJELENÉS 2025. január 06. ÁR 25 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

27 perce
110

Szivárgások jobbról-balról – ez történt kedden

Benne: Resident Evil Requiem, Assassin's Creed Black Flag Resynced, Divinity, Wholesome Snack, Showgunners, Skyrim Anniversary Edition, TMNT: Splintered Fate, Frosty Mini.

2 órája

Anno 117: Pax Romana

Az Anno 117 elhozza a Római Békét, de mit szól ehhez a tesztelő? Megnéztük, hogy az idei egyik legnagyobb stratégiai játékmegjelenés mit tud felmutatni, ha az idő kereke egészen az ókorig forog.

1 napja
1

11 bit studios újdonságok – ez történt hétfőn

Benne: Katsuhiro Harada, King of Tokyo, System Shock Remake, Incantation, I Am Future, Death Howl, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Frostpunk 1886, Frostpunk 2, Rune Factory: Guardians of Azuma.

1 napja
6

Endorfy Thock V2 - kellemes kopogtatást mindenkinek!

Az Endorfy egy masszív, sokszínű, kellemes hangú, egyben pénztárcabarát termékkel örvendezteti meg a mechanikus kapcsolók szerelmeseit. Az Endorfy Thock V2 a tesztlaborban járt és kellemes benyomásokat, na meg a fejünk búbjáig ható, kellemesen kopogó hangokat hagyott nálunk.

1 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
6

Cleared Hot - a Desert Strike-klónok reneszánsza!

Szűk három évtized után újra felpörögtek az izometrikus rotorok, az Electronic Arts Strike-sorozata ugyanis egy hamisítatlan szellemi örökössel bővült. Az új bevetés a MicroProse támogatásával az indie szférából érkezik, és bár a helikopteres világmentés még csak pár órányi lőporos sétarepülést kínál, már most imádjuk.

2 napja
9

Retrace the Light

3 napja
2

A Netflixhez kerülnek a Warner játékai – ez történt pénteken

Továbbá: Code Vein II, Monster Hunter Showcase, Silent Road, 2XKO, Postal: Bullet Paradise.

4 napja
3

Total Chaos - Jönnek a számból a lények

4 napja
2

PC Gaming Show: Most Wanted traileráradat– ez történt csütörtökön

Továbbá: Total War, Cast Outs, Replaced.

5 napja
33

Twinkleby

5 napja
1

Kínai istenmészárlás – ez történt szerdán

Benne: The God Slayer, Gran Turismo 7, 4PGP Four-Player Grand Prix, Postal: Bullet Paradise, Serpent's Gaze.

6 napja
2

The Berlin Apartment

6 napja
6

Pieces of the Past

6 napja
1

Váratlan visszatérések - ez történt kedden

Benne: Elden Ring Nightreign, Let It Die, Pumuckl and the Crown of the Pirate King, Helldivers, Splinter Cell, 11 bit studios.

7 napja
5

Arc Raiders

7 napja
31

Game Pass: a decemberi mozgolódás

Marvel Cosmic Invasion. Death Howl. ROUTINE. Többek között ezzel zárja az évet a Microsoft előfizetéses szolgáltatása.

7 napja
4

Megjelenések és tease-elgetések - ez történt hétfőn

Benne: Styx: Blades of Greed, Neon Giant, NeocoreGames, God of War, Cult of the Lamb, Bleach: Rebirth of Souls.

8 napja
7

Heti megjelenések

9 napja
17