[Teszt] Planet Coaster 2

Planet Coaster 2

KR4K3NGábor Bálint2024.11.18. 00:00

2016 után a Frontier elhozta a játékosoknak a Planet Coaster folytatását, ami szebb és jobb lett, de vajon a tycoon játékok közt milyen iskolát képvisel?

A Planet Coaster a méltán híres RollerCoaster Tycoon sorozat friss, átbrandelt sorozata, ahol a modern technológiának köszönhetően már igen szép grafikával építhetjük ki saját szájunk íze szerint a vidámpark nagyhatalmunkat.

A múlt tycoon mágnása

Bevallom, számomra a RollerCoaster és Planet Coaster mindig kevésbé volt érdekes, mint mondjuk társuk, a Zoo Tycoon sorozat, ahol már természetesen az első részben gondozókat terrorizáltam oroszlánokkal, vagy a második rész, ahol a jól kigondolt útvonaltervezés hatására hot dog árusaim egy heti munka után milliomossá váltak.

De természetesen az utóbbi évek tycoonban aszályos időszaka után a vidámparkos társukra is hasonló lelkesedéssel vetettem rá magam, mint ahogy tettem azt a Zoo Tycoon 2013 esetében is.

Természetesen ezzel a háttérrel hamar kitapasztalja az ember az irányítást és az egyébként igen bürokratikus menürendszer sem feltétlen okoz gondot - vagy csak ritkán - a játékban található építési rendszer viszont számomra megszokhatatlan volt, mind az úthálózatok, mind a sínek és csúszdák esetében, pedig esküszöm igyekeztem. A sínek és csúszdák esetében még hagyján, hiszen ha elég ideig szöszmötöl felette az ember, akkor általában sikerül, amit szeretne, azonban az úthálózatok néha teljesen máshogy viselkednek, mint kéne. Gondolok itt elsősorban arra, hogy a merge funkciónak nyomát se látni, így ha két út találkozik, akkor simán kerülhet közéjük egy korlát, ami ha nem tűnik fel, akkor teljesen elvágja a közlekedést, majd romba dönti addig virágzó birodalmunk - bár azért a játék értesítést küld a problémáról, amivel csak az a baj, hogy a többi értesítés közt elveszik -, így erre fokozottan érdemes figyelni.

Érzelmi hullámvasút

Amennyiben túl tudjuk tenni magunkat azon, hogy milyen az építés, egyből felszabadultabban játszhatunk, hiszen mind a tutorial, mind a karrier mód ötletekben és egyedi megoldásokban gazdag. Lehet, hogy történelmi pályákat kell megjavítanunk, vagy épp egy csőd szélén álló park igazgatását átvennünk, de még olyan is előfordulhat, hogy környezetbarát megoldásokkal vívjuk ki az igazgatótanács elismerését.

Persze, amikor bele lendülünk a játékba, akkor újabb problémákat fedezhetünk fel, legyen szó akár arról, hogy nem kapunk folyamatos visszajelzést a profitról, hacsak nem akarunk menükön át nézelődni. De akár beszélhetünk arról is, hogy 50 euróért a PC masterrace tagjaként ez a grafika 2024-ben egyáltalán nem vág hanyatt, ami csak annyit jelent, hogy a konzolos kiadások visszafogták mindazt a lehetőséget, amit a PC adhatott volna grafika terén.

Amolyan Love & Hate kapcsolat ez a játék és köztem, hiszen minden egyes negatív tulajdonsága utána találok valamit amitől jobb kedvem lesz. Amint felhúz az, hogy a lerakott járdán ottmaradnak a tereptárgyak, így akár egész sziklának ható díszkövek, rögtön utána felfedezem, hogy a research mennyi lehetőséget nyújt, ráadásul nem pályánként szükséges mindig a fejlesztés, hanem karriererünk során oldhatunk fel új eszközöket egy-egy újabb, vagy már meglévő parkunkhoz.

Ráadásul a fejlesztések is okosan vannak elzárva, ugyanis a karrierben minden fejezet feloldásakor tudunk egy újabb adagnyi új játékszerhez jutni.

Roller veteránok

Aki már a sorozat előző darabjait jól ismerik, azoknak nem gondolom, hogy feltétlenül sok újat adna a játék a kicsit javított grafikán túl, ami már meg is látszik az értékeléseken, hiszen sokakat félrevezettek a multiplayer lehetőséggel (nincs ilyen, a szó valódi értelmében), ráadásul az induláskor a Steam műhely is hiányzik a játékból, ami csak még kevésbé teszi vonzóvá a folytatást. Az előző rész 90%-os értékelését megközelíteni is művészet lesz, és valószínűleg sok patchen és kiegészítőn keresztül vezethet oda az út, de addig is talán érdemesebb a partvonalról figyelni, hacsak nem a RollerCoaster Tycoon 3 volt az utolsó rész számodra.

A játék egyelőre kissé esetlen képet mutat, hiszen a menük sokasága, az irányítási nehézségek, helyenként az autosave hiánya, az épületek kezelése, a néha eltűnő itemek az inventoryból mind olyan dolgok, amik miatt teljes áron nem tudom ajánlani a játékot. Minden újdonságra árnyékot vet valami hiányosság, vagy hiba, ami egy vidámparkos játéknál különösen nem teszi vidámmá a parképítő játékosokat.

PLATFORM PS5, Series S/XPC (Steam) | KIADÓ Frontier Developments FEJLESZTŐ Frontier Developments | MEGJELENÉS 2024. november 6. ÁR 49,99EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Meghalt Vince Zampella – ez történt hétfőn

Továbbá: Yakuza Kiwami 3 & Dark Tides, Cronos: The New Dawn, Octopath Traveler.

50 perce

Heti megjelenések

1 napja
1

Metroid Prime 4: Beyond

1 napja
24

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

2 napja
326

Blizzard átalakulás - ez történt pénteken

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Marathon, Dragon Quest VII Reimagined, Dave The Diver.

2 napja
7

Gran Turismo 7 - Power Pack DLC

A Gran Turismo már hosszú ideje nem csupán egy autós videójáték-sorozat: maga a PlayStation egyik ikonikus mérföldköve, immár 28 éve. Lássuk, mit tud a SPEC III Update és a Power Pack DLC!

3 napja
12

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

4 napja
10

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

4 napja
2

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

5 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

6 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

6 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

6 napja
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

6 napja
52

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

7 napja
8

Heti megjelenések

8 napja

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

8 napja
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

8 napja
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

8 napja

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

2025.12.12.
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

2025.12.12.
50